Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe doen jullie dit? Niet willen eten, behalve koek/snoep.

+9
Linda
Annie24
SarahKey
Ayla
PapillonRose
Thunder
Susan
Alex
Coco
13 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Niet willen eten, behalve koek/snoep. Empty Hoe doen jullie dit? Niet willen eten, behalve koek/snoep.

Bericht  Coco ma 20 aug 2012 - 4:14

We zijn in deze geweldige fase belandt dat het gezeur om snoepje/koekje/ijsje al om 6.00 uur begint en niet ophoudt de rest van de dag en al het andere eten pertinent geweigert wordt.
Nadat ze gisteren de hele dag al niets gegeten hadden, moesten ze in ieder geval hun kipcorn opeten voordat ze een ijsje zouden krijgen en dochter presteerde het gewoon om op haar kipcorn te plassen zodat ze die niet meer hoefde op te eten.
Met een triomfantelijke snuit kwam ze naar mij toe "mama, kijk, n.ora plasje gedaan op kippie. Baaaah mama, niet meer eten hoor, viessss. Nu ijsje ja mag" Mad


In hoeverre geven jullie toe? Ik houd het tot nu toe nog wel vol om niet buiten de andere tijden dat ze het normaal ook mogenn te geven. Maar na een week of 4 ben ik het gezeur inmiddels wel zat aan het raken. En het niet eten ook laughcry
Ze hebben beiden alleen een halve banaan op vandaag en een doosje smarties.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Niet willen eten, behalve koek/snoep. Empty Re: Hoe doen jullie dit? Niet willen eten, behalve koek/snoep.

Bericht  Alex ma 20 aug 2012 - 4:23

Toch volhouden, ben ik bang. A. heeft ook een periode gehad dat ze geen brood/fruit/groente/aardappels wilde, maar wel een stukje van haar chocolade paashaas. Hou lekker een ander voor de gek. Ik heb het eten er af en toe in moeten proppen, vond ze niet leuk, maar uiteindelijk ben ik haar moeder en beslis ik wat ze wel en vooral niet eet. Ik werd er ook regelmatig wanhopig van en zou haar dan het liefst haar zin gegeven hebben, maar ik heb mijn poot stijf gehouden en het heeft geholpen. Als ze haar boterham op had beloonde ik haar overigens wel met een klein snoepje oid.

Sterkte en succes ermee, jij hebt er ook nog eens twee.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Niet willen eten, behalve koek/snoep. Empty Re: Hoe doen jullie dit? Niet willen eten, behalve koek/snoep.

Bericht  Susan ma 20 aug 2012 - 4:29

*


Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 10:47; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Niet willen eten, behalve koek/snoep. Empty Re: Hoe doen jullie dit? Niet willen eten, behalve koek/snoep.

Bericht  Gast ma 20 aug 2012 - 4:56

Ik zou sowieso dan geen snoep in huis halen, maar bijvoorbeeld rozijntjes, en andere gezonde(re) snacks.
Verder is hier meestal alleen t avond eten een drama, maar ik doe daar niet moeilijk over, als hij niet wilt eten dan niet, hij krijgt wel altijd een toetje als hij die wil.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Niet willen eten, behalve koek/snoep. Empty Re: Hoe doen jullie dit? Niet willen eten, behalve koek/snoep.

Bericht  Gast ma 20 aug 2012 - 5:26

Inderdaad geen snoep in huis, alleen gezond snoep Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Niet willen eten, behalve koek/snoep. Empty Re: Hoe doen jullie dit? Niet willen eten, behalve koek/snoep.

Bericht  Coco ma 20 aug 2012 - 5:49

We hebben verder ook geen snoep in huis, alleen smarties en koekjes voor mijn man maar die liggen al in een andere kast. Ze hebben ook nooit echt veel snoep gehad, alleen een keer dummys. En smarties dan. Maar rozijntjes zijn nu ook al niet goed genoeg meer Rolling Eyes Ben ook niet van plan ander snoep voor ze in huis te halen. Verder ben ik vrij makkelijk en kunnen ze kiezen uit veel vershillende dingen ipv gewoon brood. Voor elke smaak wel iets in huis.

Hoelang duurden deze fase bij jullie kinderen? Is dus niet alleen avondeten, ook fruit, lunch, ontbijt. Word er wel een beetje knots van met twee zeurpietjes Very Happy
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Niet willen eten, behalve koek/snoep. Empty Re: Hoe doen jullie dit? Niet willen eten, behalve koek/snoep.

Bericht  Thunder ma 20 aug 2012 - 6:25

Helaas duurt die fase hier al heel lang, mijn jongste heeft bepaalde dingen gewoon nog nooit gegeten, omdat hij dat gewoon pertinent weigert. Ik zou op vaste tijden iets aanbieden, eten ze prima, eten ze niet ook prima. De meeste kinderen hebben het dan gauw genoeg door. (behalve die van mij dan Razz )

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Niet willen eten, behalve koek/snoep. Empty Re: Hoe doen jullie dit? Niet willen eten, behalve koek/snoep.

Bericht  PapillonRose ma 20 aug 2012 - 6:52

Hier heeft ze daar ook een handje van. Al gaan de maaltijden vrij aardig, gelukkig. Maar als het even kan wil ze tussendoor constant lekkere dingen en ze roept de hele dag om koek laughcry En ze heeft nu een periode dat ze geen fruit eet, wat ik ook probeer, ze hoeft het niet..

Gelukkig gaan de maaltijden hier dus wel vrij aardig verder. En ik doe het zo, dat ze af en toe best een tussendoortje mag, maar niet wanneer ze erom zeurt. Dus ze krijgt bijvoorbeeld wat als ze rustig gespeeld heeft en juist even niet om koek heeft geroepen. Verder probeer ik de snacks zo gezond mogelijk te houden. Rauwkost wil ze soms wel hebben, rijstwafels, soepstengels, crackers.. En ze krijgt ook wel chips en koekjes zo nu en dan, en die haal ik altijd van Goodies. Zo probeer ik het nog zo gezond mogelijk te houden.

Lastig is het in ieder geval wel, ik kan bijvoorbeeld het woord koek niet meer horen, en de driftbuien die er volgen na het antwoord 'nee' heb ik ook echt wel gezien nu
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Niet willen eten, behalve koek/snoep. Empty Re: Hoe doen jullie dit? Niet willen eten, behalve koek/snoep.

Bericht  Ayla ma 20 aug 2012 - 6:56

Ik zou denk ik helemaal geen koek of snoep meer geven. Brood niet op? Dan ook geen koekje. Toetje krijgt ze wel, dat hoort bij de maaltijd. Maargoed, dat is hoe ik er nu over denk, misschien veranderd het nog.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Niet willen eten, behalve koek/snoep. Empty Re: Hoe doen jullie dit? Niet willen eten, behalve koek/snoep.

Bericht  SarahKey ma 20 aug 2012 - 7:04

Ayla schreef:Ik zou denk ik helemaal geen koek of snoep meer geven. Brood niet op? Dan ook geen koekje. Toetje krijgt ze wel, dat hoort bij de maaltijd. Maargoed, dat is hoe ik er nu over denk, misschien veranderd het nog.

Dit zou ik ook doen. Een toetje zou ik niet weigeren, dat hoort bij het avondeten. Maar wil hij niet fatsoenlijk eten? Dan geen koek/snoep/ijs.

Noin: wat heb je nu gedaan, wel ijs gegeven?
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Niet willen eten, behalve koek/snoep. Empty Re: Hoe doen jullie dit? Niet willen eten, behalve koek/snoep.

Bericht  Annie24 ma 20 aug 2012 - 7:07

Wij hebben geen snoep-snoep in huis. Y. heeft het ook nog nooit op en dat laat ik zo zolang hij er niet naar vraagt. Hij krijgt tussendoor een cracker, rijstewafel of stuk ontbijtkoek.

Zijn avondeten minimaal voor de helft opeten = een toetje, anders niet. Ik was eerst ook van 'een toetje krijgt hij altijd, ook al neemt hij maar 1 hap', totdat meneer dat door had. Toen was het dus een paar happen en zijn mond stijf dicht en maar roepen 'toetie, toetie'. Toen het roer omgegooid: als hij nu minimaal de helft op heeft lopen we samen naar de keuken en mag hij kiezen: of een fruittoetje van Goodies of een Danoontje. Dan weer terug naar de kinderstoel en daar opeten. Toen we dit net invoerden at hij dus ook niets, want hij wilde een toetje hebben (wat hij dus niet kreeg) Inmiddels weet hij wanneer hij wel een toetje krijgt en wanneer niet. Hij is gelukkig een hele makkelijke eter en eet meestal gewoon netjes zijn bordje leeg (heeft ook mindere periodes hoor Wink ) dus krijgt eigenlijk altijd een toetje.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Niet willen eten, behalve koek/snoep. Empty Re: Hoe doen jullie dit? Niet willen eten, behalve koek/snoep.

Bericht  Linda ma 20 aug 2012 - 7:11

Misschien helpt het om een beetje een ritme in de dag te krijgen.
Ontbijt, fruit, lunch, koekje, avond eten. Zo weten ze ook beter waar ze aan toe zijn. En als ze dat weten, dan weten ze ook dat het geen zin heeft om vlak voor of na het eten om snoep te vragen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Niet willen eten, behalve koek/snoep. Empty Re: Hoe doen jullie dit? Niet willen eten, behalve koek/snoep.

Bericht  Coco ma 20 aug 2012 - 7:56

@ SarahKey, Nee hoor, ze heeft geen ijsje gekregen. Als ik zeg dat ze die niet krijgt als ze de kipcorn niet opeet, dan krijgt ze het ook echt niet. Anders gaat ze een loop je met me nemen. Wink Moet ze toch echt iets anders bedenken dat erop plassen.

@ Pappilon, nou idd zeg, wat jij al zegt, kan de woorden koek, zijntjes (snoepje), ijsje niet meer aanhoren! Verschrikkelijk hoevaak ze zich daarin kunnen herhalen!

@ Linda, een ritme hebben we wel en daar houd ik mij als we thuis zijn ook echt wel aan, altijd al gedaan. Ze krijgen standaard na het wakker worden ontbijt, rond 9 uur een doosje rozijntjes en/of fruit, na het slapen lunch, en rond 15.30 fruit en/of koekje. En rond 18.00 avondeten.

Toetje mogen ze overigens altijd, zeker omdat ze geen melk o.i.d. lusten. Alleen soms yogho yogho. Dus qua zuivel hebben ze het wel nodig.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Niet willen eten, behalve koek/snoep. Empty Re: Hoe doen jullie dit? Niet willen eten, behalve koek/snoep.

Bericht  Gast ma 20 aug 2012 - 8:03

lol! moet even vreselijk lachen om dat plasje

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Niet willen eten, behalve koek/snoep. Empty Re: Hoe doen jullie dit? Niet willen eten, behalve koek/snoep.

Bericht  Lolly's ma 20 aug 2012 - 21:12

Ayla schreef:Ik zou denk ik helemaal geen koek of snoep meer geven. Brood niet op? Dan ook geen koekje. Toetje krijgt ze wel, dat hoort bij de maaltijd. Maargoed, dat is hoe ik er nu over denk, misschien veranderd het nog.
Bij mij hetzelfde muv het toetje. Ik vind toetjes geen aanvulling op een maaltijd, dat is een lekkernij.

Lolly's
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 136
Registratiedatum : 14-06-12
Woonplaats : Een mooi plekje in Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Niet willen eten, behalve koek/snoep. Empty Re: Hoe doen jullie dit? Niet willen eten, behalve koek/snoep.

Bericht  meisjesmama ma 20 aug 2012 - 21:19

Lolly's schreef:
Ayla schreef:Ik zou denk ik helemaal geen koek of snoep meer geven. Brood niet op? Dan ook geen koekje. Toetje krijgt ze wel, dat hoort bij de maaltijd. Maargoed, dat is hoe ik er nu over denk, misschien veranderd het nog.
Bij mij hetzelfde muv het toetje. Ik vind toetjes geen aanvulling op een maaltijd, dat is een lekkernij.

ik spreek regelmatig een dietiste ivm met mij ook dochter haar allergie maar een toetje is weldra gelijk een aanvulling op een maaltijd. Zij adviseert dat niet als "machtsmiddel" te gebruiken.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Niet willen eten, behalve koek/snoep. Empty Re: Hoe doen jullie dit? Niet willen eten, behalve koek/snoep.

Bericht  Darius ma 20 aug 2012 - 23:51

Laurens kan er ook wat van, maar sinds we dagritmekaarten gebruiken weet hij wanneer hij een koekje krijgt. Laatst was hij wel een hele tijd aan het zeuren, toen heb ik hem even op de gang gezet. Komt hij terug, zegt hij: 'Mama, ik zeur niet hoor. Maar mag ik niet een koekje?' :P
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Niet willen eten, behalve koek/snoep. Empty Re: Hoe doen jullie dit? Niet willen eten, behalve koek/snoep.

Bericht  Gast ma 3 sep 2012 - 0:04

Nou, hier is het nu ook een feit, y. Wil (bijna) geen ontbijt en al helemaal geen lunch..is dit ook een fase?!
Dacht ik net een bakje fruit voor dr te maken met vla dat ze toch iets eet, maar dat belandde ook radicaal op de grond..


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Niet willen eten, behalve koek/snoep. Empty Re: Hoe doen jullie dit? Niet willen eten, behalve koek/snoep.

Bericht  SparklingEyes ma 3 sep 2012 - 0:16

Mijn oudste eet al sinds april 2011 geen groente en aardappelen meer... Fijne fase ..:s

Dwang, chantage, laten gaan: wij hebben alles al geprobeerd.

Heb ook geen idee meer wat ik er mee moet... Wel toetje, geen toetje, laten zitten, geen vlees ( want dat vindt hij heerlijk) voor hij een hapje aardappel heeft gehad.. Zelfs geen patat of gebakken aardappel als hij de avond ervoor geen aardappel heeft gegeten ( is ten slottehetzelfde,,,)

Ben er onderhand klaar mee en we hebben nu de regel geen toetje meer ( en ook geen koekje / drinken voor het slapen) als je niet goed eet en verder zoek je het maar uit ... Brood en ontbijt eet hij wel, dus hij krijgt echt wel wat binnen ..

SE
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Niet willen eten, behalve koek/snoep. Empty Re: Hoe doen jullie dit? Niet willen eten, behalve koek/snoep.

Bericht  Gast ma 3 sep 2012 - 1:55

Ow dat lijkt me frustrerend SE! Bij andere eet hij bijv ook helemaal niks dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Niet willen eten, behalve koek/snoep. Empty Re: Hoe doen jullie dit? Niet willen eten, behalve koek/snoep.

Bericht  Gast ma 3 sep 2012 - 2:36

Gewoon het eten en tussendoortjes volgens schema blijven aanbieden. Eet hij niet, dan niet, eet hij wel dan wel. Ik maak er nooit een strijd van. Als hij honger heeft gaat hij wel eten. Het is nog nooit voorgekomen dat hij echt helemaal niks wilde eten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Niet willen eten, behalve koek/snoep. Empty Re: Hoe doen jullie dit? Niet willen eten, behalve koek/snoep.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum