Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat hadden jullie achteraf anders willen doen?

+25
Fiwen
M@niek
Lonely Goatherd
Océane
strawberry
CCC
Happydobby
Slakje
_Lana_
hellowkitty
Tania
Printje
diddie
Susan
Flip Fluitketel
PapillonRose
Amber-
studiebol
Aimee
Teddyaapje
Parel
SarahKey
Lejow
Caroow
Ella
29 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Wat hadden jullie achteraf anders willen doen? - Pagina 2 Empty Re: Wat hadden jullie achteraf anders willen doen?

Bericht  Gast za 3 nov 2012 - 9:22

Ik heb heel erg ongecontroleerd geperst en het ging veel te snel, waardoor ik een totaal ruptuur heb gehad.
Als ik nog een keer moest bevallen dan zou ik in ieder geval een pufcursus volgen, en proberen om 'beheerst' te bevallen, niet als een dolle stier gaan persen en dan weer helemaal uitscheuren pale

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie achteraf anders willen doen? - Pagina 2 Empty Re: Wat hadden jullie achteraf anders willen doen?

Bericht  Susan za 3 nov 2012 - 9:22

Lejow schreef:
SarahKey schreef:
Lejow schreef:Huh, waarover zou je een ziekenhuis kunnen aanklagen dan, als je de echo filmt?

Zij legde het even zo simpel uit: stel je kind heeft bij de geboorte maar 3 vingers maar ze zeiden in het ziekenhuis dat 'alles' er ok uit zag.

Er zijn dan mensen die dan het ziekenhuis gaan aanklagen want ja zij zeiden dat alles er goed uit zag.

Wij hebben trouwens wel een dvd van de 3d echo's.

Maar.. ehm.. wat heeft daar het filmen mee te maken dan?
Dat je het de echoscopiste zwart op wit hoort zeggen?

Het lijkt mij dat ze daar gewoon voor ingedekt zijn, dat het bekend is dat je niet alles op de echo kunt zien. Als zij hun werk goed doen hebben ze niks te vrezen, als zij hun werk niet goed doen dan lijkt het me terecht dat er een klacht komt. Dit vind ik wel heel fout klinken, ik zou dan weinig vertrouwen hebben in het ziekenhuis, als ze zo koste wat het kost willen voorkomen dat je 'bewijsmateriaal' hebt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie achteraf anders willen doen? - Pagina 2 Empty Re: Wat hadden jullie achteraf anders willen doen?

Bericht  diddie za 3 nov 2012 - 9:56

Ik zou me lekker laten verwennen in de kraamweek. Ik heb nooit op bed gelegen die week en de kraamverzorgster deed niks, behalve kletsen en mijn hechtingen controleren.

En ik zou proberen minder onzeker te zijn, zowel tijdens de zwangerschap als tijdens de babytijd.
diddie
diddie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 174
Punten : 188
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie achteraf anders willen doen? - Pagina 2 Empty Re: Wat hadden jullie achteraf anders willen doen?

Bericht  Printje za 3 nov 2012 - 9:59

diddie schreef:Ik zou me lekker laten verwennen in de kraamweek. Ik heb nooit op bed gelegen die week en de kraamverzorgster deed niks, behalve kletsen en mijn hechtingen controleren.

En ik zou proberen minder onzeker te zijn, zowel tijdens de zwangerschap als tijdens de babytijd.

Dit is juist mijn ideale kraamweek hahahaha, gewoon lekker beneden, geen gedoe en gewoon lekker gezellig kletsen met de kraamverzorgster. Ik wil niet eens dat ze vanalles doet hahaha.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie achteraf anders willen doen? - Pagina 2 Empty Re: Wat hadden jullie achteraf anders willen doen?

Bericht  Tania za 3 nov 2012 - 10:06

Printje schreef:
diddie schreef:Ik zou me lekker laten verwennen in de kraamweek. Ik heb nooit op bed gelegen die week en de kraamverzorgster deed niks, behalve kletsen en mijn hechtingen controleren.

En ik zou proberen minder onzeker te zijn, zowel tijdens de zwangerschap als tijdens de babytijd.

Dit is juist mijn ideale kraamweek hahahaha, gewoon lekker beneden, geen gedoe en gewoon lekker gezellig kletsen met de kraamverzorgster. Ik wil niet eens dat ze vanalles doet hahaha.

Ik zie je dat wel vaker zeggen maar waarom? Het is echt niet goed voor je lichaam als je meteen weer gaat lopen stofzuigen, wassen enz. Dat je je eigen broodje wil smeren kan ik nog snappen maar waarom ook meteen die zware dingen weer zelf willen doen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie achteraf anders willen doen? - Pagina 2 Empty Re: Wat hadden jullie achteraf anders willen doen?

Bericht  Printje za 3 nov 2012 - 10:30

Tania schreef:
Printje schreef:
diddie schreef:Ik zou me lekker laten verwennen in de kraamweek. Ik heb nooit op bed gelegen die week en de kraamverzorgster deed niks, behalve kletsen en mijn hechtingen controleren.

En ik zou proberen minder onzeker te zijn, zowel tijdens de zwangerschap als tijdens de babytijd.

Dit is juist mijn ideale kraamweek hahahaha, gewoon lekker beneden, geen gedoe en gewoon lekker gezellig kletsen met de kraamverzorgster. Ik wil niet eens dat ze vanalles doet hahaha.

Ik zie je dat wel vaker zeggen maar waarom? Het is echt niet goed voor je lichaam als je meteen weer gaat lopen stofzuigen, wassen enz. Dat je je eigen broodje wil smeren kan ik nog snappen maar waarom ook meteen die zware dingen weer zelf willen doen.

Nee ik bedoelde niet de zware dingen doen maar ik vind in bed liggen echt vreselijk. Dat heb ik bij R ook niet gedaan. Bij R deed ik ook vrijwel meteen alweer de was omdat de kraamverzorgster het bijv aanzette wanneer ze ging en dan de volgende dag het weer eruit wilde halen. Ongeduldig als ik ben deed ik dat dus alweer zelf.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie achteraf anders willen doen? - Pagina 2 Empty Re: Wat hadden jullie achteraf anders willen doen?

Bericht  Tania za 3 nov 2012 - 10:32

Ik mocht echt absoluut niet tillen (uhu met een peuter die niet kon lopen zeker laughcry ) maar het was wel een goed excuus om de was niet te doen Laughing

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie achteraf anders willen doen? - Pagina 2 Empty Re: Wat hadden jullie achteraf anders willen doen?

Bericht  Printje za 3 nov 2012 - 10:33

Tania schreef:Ik mocht echt absoluut niet tillen (uhu met een peuter die niet kon lopen zeker laughcry ) maar het was wel een goed excuus om de was niet te doen Laughing

hahaha ik had ook niet veel keuze bij R. Manlief had het vele malen zwaarder als ik. Ik heb niets geleden vd bevalling manlief echter.....alleen niet van de bevalling natuurlijk hahaha maar omdat hij zelf dus doodziek was.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie achteraf anders willen doen? - Pagina 2 Empty Re: Wat hadden jullie achteraf anders willen doen?

Bericht  Tania za 3 nov 2012 - 10:36

Dan heb je nu extra veel reden om er van te genieten Wink Lekker op de bank met je baby op je schoot en R. ernaast en genieten terwijl andere je huishouden doen!

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie achteraf anders willen doen? - Pagina 2 Empty Re: Wat hadden jullie achteraf anders willen doen?

Bericht  hellowkitty za 3 nov 2012 - 10:39

Net als in het ziekenhuis zijligging bij mijn dochtertje desnoods met zo'n steun ze heeft nu namelijk een afplatting (en een helmpje) wat wel heel erg helpt maar de volgende keer minder aan de "regels" houden.
hellowkitty
hellowkitty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 330
Punten : 355
Registratiedatum : 27-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie achteraf anders willen doen? - Pagina 2 Empty Re: Wat hadden jullie achteraf anders willen doen?

Bericht  PapillonRose za 3 nov 2012 - 10:39

Ik vond het juist heerlijk om veel in bed te liggen Embarassed Maar ik was ook wel heel erg moe na de bevalling, had een heel laag hb. Ondanks een ijzerinfuus ben ik toch echt wel een week goed moe geweest, dus ik vond het niet erg dat ik veel kon rusten toen de kraamverzorgster er was. Daarna was ik ook wel weer fit genoeg om gewoon weer alles te doen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie achteraf anders willen doen? - Pagina 2 Empty Re: Wat hadden jullie achteraf anders willen doen?

Bericht  Printje za 3 nov 2012 - 10:42

Tania schreef:Dan heb je nu extra veel reden om er van te genieten Wink Lekker op de bank met je baby op je schoot en R. ernaast en genieten terwijl andere je huishouden doen!

hahaha manlief moet van zijn werk ook minimaal 4 weken vrij zijn om de 'schade' vd vorige keer in te halen. Hij zei al dat hij mij goed wilden gaan verwennen en dat vind ikhelemaal fijn maarrrrrrrrr liever niet in bed liggen dus;)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie achteraf anders willen doen? - Pagina 2 Empty Re: Wat hadden jullie achteraf anders willen doen?

Bericht  Tania za 3 nov 2012 - 10:43

Nee dat snap ik wel. Ik lag ook liever gewoon op de bank maar goed dan doe je ook rustig aan toch.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie achteraf anders willen doen? - Pagina 2 Empty Re: Wat hadden jullie achteraf anders willen doen?

Bericht  Printje za 3 nov 2012 - 10:44

Tania schreef:Nee dat snap ik wel. Ik lag ook liever gewoon op de bank maar goed dan doe je ook rustig aan toch.

Dat gaan we wel proberen hahaha. Ik heb alleen geen zitkont en kan er slecht tegen om andere mensen aan het werk te zetten en zelf niets te doen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie achteraf anders willen doen? - Pagina 2 Empty Re: Wat hadden jullie achteraf anders willen doen?

Bericht  _Lana_ za 3 nov 2012 - 10:46

studiebol schreef:

Maar verder niks, tja mijn kids zijn te vroeg geboren, ik wist dat ze eerder zouden komen maar niet zoveel eerder. Het was heftig maar ergens ook een mooie periode. Mijn vriend en ik waren vanaf het moment dat ik in het ziekenhuis kwam, een team wij gingen het voor elkaar krijgen dat gevoel hadden we beiden. Ik heb geen kraamweek gehad, ik heb het ook niet gemist. Wij hebben de kraamvisite goed verdeeld, ik vond het heerlijk dat iedereen langs wilde komen. Het is voor de meiden goed geweest dat ik langer verlof heb gehad..

Nee ik zou niks anders doen eigenlijk.

+1, hier kan ik me eigenlijk helemaal bij aansluiten.
Ik vond het achteraf een heftige periode, maar ook zo mooi! Klinkt heel gek, maar ik heb ook echt een fijne tijd gehad in het ziekenhuis, ze hebben me echt een heel goed gevoel gegeven, ondanks de heftige tijd.
Ik denk er nog regelmatig aan terug.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie achteraf anders willen doen? - Pagina 2 Empty Re: Wat hadden jullie achteraf anders willen doen?

Bericht  Slakje za 3 nov 2012 - 10:52

Ik zou graag foto's van de bevalling hebben. En ik zou de borstvoeding heel anders aanpakken.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie achteraf anders willen doen? - Pagina 2 Empty Re: Wat hadden jullie achteraf anders willen doen?

Bericht  Happydobby za 3 nov 2012 - 12:11

Een goede bevalling hebben ipv een langdurige met veel complicaties en een spoedkeizersnee.

Meer genieten van de kraamtijd ipv in een ziekenhuisbed liggen lekker thuis zijn.

Meer rust in de kraamweek en het bezoek meer gespreid.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie achteraf anders willen doen? - Pagina 2 Empty Re: Wat hadden jullie achteraf anders willen doen?

Bericht  CCC za 3 nov 2012 - 12:15

Bij de volgende bevalling zou ik toch foto's van alles willen hebben, na de bevalling echt meer genieetn van de kraamweek. Ik was na 2 dagen alweer volop mezelf en niets was teveel, ben zelfs op de 4e dag lekker gaan winkelen toen de kraamhulp weg was... Volgende keer dus gewoon meer rust nemen en genieten van alle kleine momenten.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie achteraf anders willen doen? - Pagina 2 Empty Re: Wat hadden jullie achteraf anders willen doen?

Bericht  strawberry za 3 nov 2012 - 13:19

Parel schreef:
Printje schreef:
studiebol schreef:
Teddyaapje schreef:
Parel schreef:Ik zou mijn bevalling filmen, that´s it.

ohja, dat zou ik ook willen.

Ohja? Waarom zouden jullie dat willen?

Daar ben ik ook benieuwd naar.
Ik zou dat echt niet willen juist, de vk had foto's gemaakt en dat vond ik al vreselijk.

Als ik terugdenk naar de bevalling van L. weet ik gewoon bepaalde dingen niet meer.
Alles ging zo snel, het enige wat ik me nog herinner is dat ik het zó bijzonder vond.
Heb gewoon te weinig besef gehad, en ondanks alles te weinig genoten.

Ik weet niet hoe ik het vind als het zover is hoor, ik denk dat ik gewoon een camera laat draaien ergens op een kastje, hoef er nu niet perse iemand extra bij. Het lijktR me gewoon echt heel erg bijzonder om dat ooit eens terug te zien.

Mijn vriendin heeft foto´s van álles, we hebben ze samen gekeken, en dat vond ik ook heel erg bijzonder. Ik vind geboortes sowieso gewoon heel erg indrukwekkend, had eigenlijk gynaecoloog moeten worden haha

Je mag die van mij ook nog weleens zien hoor ;-)
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie achteraf anders willen doen? - Pagina 2 Empty Re: Wat hadden jullie achteraf anders willen doen?

Bericht  Océane za 3 nov 2012 - 16:36

Bij de eerste had ik gewoon meer moeten genieten. Net zoals ik bij de tweede wél heb gedaan (het zwanger zijn viel me zo tegen de 1e keer, bij de 2e was ik natuurlijk meer voorbereid en kon ik alle kwaaltjes veel beter relativeren).
Het enige wat ik anders zou doen is tóch borstvoeding proberen.
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie achteraf anders willen doen? - Pagina 2 Empty Re: Wat hadden jullie achteraf anders willen doen?

Bericht  Lonely Goatherd za 3 nov 2012 - 16:43

Me niet meer laten 'helpen' met de bv door de kraamverzorgster. Op de één of andere manier toch proberen wat meer te slapen dan de twee uur per etmaal die ik vorige keer voor elkaar kreeg in de eerste twee weken. En hopelijk meteen vanaf het begin alle voedingen live kunnen doen.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie achteraf anders willen doen? - Pagina 2 Empty Re: Wat hadden jullie achteraf anders willen doen?

Bericht  M@niek za 3 nov 2012 - 19:11

Meer fotos en film van de zwangerschap. Ookmwil ik graag de bevalling gefilmd hebben. Meer genieten van de kraamweek, lekker laten verwennen enz.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie achteraf anders willen doen? - Pagina 2 Empty Re: Wat hadden jullie achteraf anders willen doen?

Bericht  studiebol za 3 nov 2012 - 20:42

_Lana_ schreef:
studiebol schreef:

Maar verder niks, tja mijn kids zijn te vroeg geboren, ik wist dat ze eerder zouden komen maar niet zoveel eerder. Het was heftig maar ergens ook een mooie periode. Mijn vriend en ik waren vanaf het moment dat ik in het ziekenhuis kwam, een team wij gingen het voor elkaar krijgen dat gevoel hadden we beiden. Ik heb geen kraamweek gehad, ik heb het ook niet gemist. Wij hebben de kraamvisite goed verdeeld, ik vond het heerlijk dat iedereen langs wilde komen. Het is voor de meiden goed geweest dat ik langer verlof heb gehad..

Nee ik zou niks anders doen eigenlijk.

+1, hier kan ik me eigenlijk helemaal bij aansluiten.
Ik vond het achteraf een heftige periode, maar ook zo mooi! Klinkt heel gek, maar ik heb ook echt een fijne tijd gehad in het ziekenhuis, ze hebben me echt een heel goed gevoel gegeven, ondanks de heftige tijd.
Ik denk er nog regelmatig aan terug.

Ik vond de verpleegkundig, op een na, super in het ziekenhuis wat een lieve mensen die ons zo goed alles geleerd hebben, niks was te gek en alles (als het in het belang van de meiden was) mocht. Ze zorgde ook goed voor mij, gaven ook aan dat het niet erg was als ik een keer kwam ipv twee keer, ik mocht echt wel elk uur bellen. Achteraf gezien was het heel heftig idd maar ook gewoon mooi.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie achteraf anders willen doen? - Pagina 2 Empty Re: Wat hadden jullie achteraf anders willen doen?

Bericht  Lejow za 3 nov 2012 - 20:52

studiebol schreef:
_Lana_ schreef:
studiebol schreef:

Maar verder niks, tja mijn kids zijn te vroeg geboren, ik wist dat ze eerder zouden komen maar niet zoveel eerder. Het was heftig maar ergens ook een mooie periode. Mijn vriend en ik waren vanaf het moment dat ik in het ziekenhuis kwam, een team wij gingen het voor elkaar krijgen dat gevoel hadden we beiden. Ik heb geen kraamweek gehad, ik heb het ook niet gemist. Wij hebben de kraamvisite goed verdeeld, ik vond het heerlijk dat iedereen langs wilde komen. Het is voor de meiden goed geweest dat ik langer verlof heb gehad..

Nee ik zou niks anders doen eigenlijk.

+1, hier kan ik me eigenlijk helemaal bij aansluiten.
Ik vond het achteraf een heftige periode, maar ook zo mooi! Klinkt heel gek, maar ik heb ook echt een fijne tijd gehad in het ziekenhuis, ze hebben me echt een heel goed gevoel gegeven, ondanks de heftige tijd.
Ik denk er nog regelmatig aan terug.

Ik vond de verpleegkundig, op een na, super in het ziekenhuis wat een lieve mensen die ons zo goed alles geleerd hebben, niks was te gek en alles (als het in het belang van de meiden was) mocht. Ze zorgde ook goed voor mij, gaven ook aan dat het niet erg was als ik een keer kwam ipv twee keer, ik mocht echt wel elk uur bellen. Achteraf gezien was het heel heftig idd maar ook gewoon mooi.

Hier kan ik me ook bij aansluiten. Heb echt goede herinneringen aan het ziekenhuis. Ben hun erg dankbaar voor de manier waarop ze ons, en vooral B geholpen hebben.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie achteraf anders willen doen? - Pagina 2 Empty Re: Wat hadden jullie achteraf anders willen doen?

Bericht  Fiwen za 3 nov 2012 - 22:02

PapillonRose schreef:
- als ik weer in het ZH moet blijven na de bevalling (was vorige keer vooraf al bekend), dan kijken of het in een ZH kan waar het kindje bij je op de kamer mag liggen, ook al ligt het zelf ook aan de monitor (weet niet of dat ergens mogelijk is)

Hier kan dat tegenwoordig in een van de ziekenhuizen. Zelf kindjes die aan de zuurstof in een couveuse liggen mogen op de kamer blijven. Ik vind dat echt een mooi initiatief en naar mijn idee ook het beste voor moeder en kind.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie achteraf anders willen doen? - Pagina 2 Empty Re: Wat hadden jullie achteraf anders willen doen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum