Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

babys en ritme/dagindeling

+11
_Blush_
Jezzie
tweeling
Lejow
SarahKey
Muppetje
Printje
Twellie
Bluestar
MADDIE
Wennes
15 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

babys en ritme/dagindeling - Pagina 2 Empty Re: babys en ritme/dagindeling

Bericht  Gast za 3 nov 2012 - 5:25

Dat is toch een heel mooi ritme, als het zo werkt...elk kindje is anders.

Hier krijgen ze om 7u een flesje en schone luier van mijn man, voordat hij naar zijn werk gaat. Daarna slapen ze direct weer tot een uur of 10.Dan ben ik gedouchet en heb ontbeten en geef ze een flesje, knuffel uitgebreid tot ze moe worden. Daarna slapen ze tot een uur of half 1 (meestal een uurtje dus). Dan weer een flesje en dan worden ze meestal hangerig en slapen ze tot een uur of 6/7. Dan krijgen ze weer een fles en gaan we meestal douchen en blijven ze beneden tot ze bijna in slaap vallen rond een uur of 10/half 11. Dus 's avonds zijn ze lang wakker. Dan nog een fles en dan gaan we allemaal naar bed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

babys en ritme/dagindeling - Pagina 2 Empty Re: babys en ritme/dagindeling

Bericht  _Blush_ za 3 nov 2012 - 6:45

Wij hebben lang geen ritme gehad... E. sliep en at wanneer ze wou. Net als bij Lejow was ze in de avond vaak wakker. Maar op een bepaald moment merkte ik dat ze steeds moeilijker in slaap geraakte (rond 22-23 uur als wij gingen slapen). Toen heb ik eens geprobeerd haar al om 20u in bed te leggeb, en dat werkte. Je merkt vanzelf wel wanneer het tijd wordt eens wat nieuws te proberen.

Over dat doorslapen... Hier wisselt dat nog heel erg. Soms slaapt ze van 20u tot 7u, maar andere keren vraagt ze nog meerdere nachtvoedingen (zoals afgelopen nacht om 1u, 3u en 5u...)
_Blush_
_Blush_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 263
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

babys en ritme/dagindeling - Pagina 2 Empty Re: babys en ritme/dagindeling

Bericht  Puggle za 3 nov 2012 - 11:32

Lijkt me een prima invulling zo hoor!

Hier word ze rond 8 uur, half 9 wakker en krijgt ze een fles. Dan gaat ze mee naar beneden. Zitten wel.even lekker samen op.de bank. Rond 10 uur ga ik haar wassen/opfrissen en aankleden. Dan slaapt ze even. En dan rond 12 uur weer een flesje. Daarna ga ik meestal met haar weg. In de middag slaapt ze korte slaapjes. Of in de wagen/box of op de bank. Dan rond 4 uur een.fles en slaapt ze weer even. Dan even spelen.of gewoon kroelen en dan krijgt ze rond 8 uur een fles en daarna slaapt ze bij ons beneden. Dan maak ik haar meestal wakker om 11 uur voor nog een fles en dan gaat ze naar bed en slaapt ze door tot 8 uur dus of wat later.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

babys en ritme/dagindeling - Pagina 2 Empty Re: babys en ritme/dagindeling

Bericht  CCC za 3 nov 2012 - 12:27

Vind het een prima ritme hoor, vind dat je al vrij snel een ritme hebt. Dus dat is alleen maar goed toch? smile Zou vooral naar je eigen gevoel luisteren.

N. word hier tussen 6 en 8 uur wakker 's morgens, dan voed ik haar in bed en leg haar daarna terug in haar wiegje. Dan slaapt ze nog een uurtje tot 1.5 uur en dan spelen/ knuffelen we altijd nog lekker in bed en rond een uurtje of 11/ 12 uur (hangt er vanaf of ik moet werken of andere plannen heb) doe ik haar in bad en kleed ik haar aan. Daarna gaat ze lekker mee naar beneden, speelt ze vaak nog even in de box of op het speelkleed en krijgt ze weer een voeding. Tussen 13.00 uur en 14.00 uur gaat ze meestal weer naar bed en dan slaapt ze meestal twee uurtjes. We doen haar tussen 18.00 uur en 21.00 uur lekker naar bed. Dit is ook afhankelijk van of ik werk, welke plannen we hebben ed. We kijken gewoon naar haar behoeften hierin. Vanavond was ze rond 20.00 uur nog hartstikke happy dus is ze pas om 20.30 uur naar bed gegaan. Nu dat ik weer werk maak ik haar bewust wakker tussen 23.30 uur en 00.00 uur voor een laatste voeding. Anders lig ik er net in, en kan ik er weer uit om te voeden. Op deze manier komen we beide aan wat goede nachtrust. Soms heb ik het idee dat ik maar wat aanklooi, maar denk dat dit best werkt zo want ze is gewoon happy en het voelt voor ons goed zo.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

babys en ritme/dagindeling - Pagina 2 Empty Re: babys en ritme/dagindeling

Bericht  Muppetje za 3 nov 2012 - 20:34

Jeeeeeeh, L heeft vannacht van 22.15-6.50 geslapen :cheering:

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

babys en ritme/dagindeling - Pagina 2 Empty Re: babys en ritme/dagindeling

Bericht  moepie za 3 nov 2012 - 21:32

Maar ik neem aan dat L. nog wel slaapt toch in die tijd na 10 uur en voor half 5?? Maar dan doet hij dit zeker beneden of in de kinderwagen?
Het is maar net wat jij wilt en wat jij zelf belangrijk vind.
Ik vind het persoonlijk belangrijk dat M. veel in zijn bedje slaapt, zijn plekje en daar is het rustig. Hij slaapt ook wel eens in de box hoor of in de kinderwagen. Zoals nu ligt hij in de box, omdat ik straks weg ga. Maar als ik thuis blijf leg ik hem altijd in bed. Ik probeer hem ook vaak wakker in bed te leggen, ik zie dan al wel aan hem dat hij moe is. Dan valt hij vanzelf in slaap.

M. is ongeveer 1 a 1,5 uur wakker na of voor een voeding, voor de rest slaapt hij. dus ook wel een slaapkoppie.

Als L. van 4.00 tot 19.30 geslapen heeft, is hij dan de hele avond wakker totdat jullie naar bed gaan? Oh, ik lees het al in de rest van het topic. Je moet doen wat jij prettig vind.
M. krijgt voor zijn 4e voeding zijn pyjama aan, krijgt de fles en gaat daarna naar bed. Dan slaapt hij de hele avond, krijgt rond 22.30 een fles en slaapt dan weer verder tot s'ochtends uurtje of 7.
Ik vind dit prettig, zo komt hij steeds meer in het ritme van s'avonds naar bed gaan. En natuurlijk loopt het niet altijd zo, het ligt er ook aan welke tijden hij zit met zijn fles en soms slaapt hij net anders en is hij s'avonds ook langer wakker.

Kijk eens aan!! Dat is een lekkere lange slaap geweest vannacht!! babys en ritme/dagindeling - Pagina 2 281626781
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

babys en ritme/dagindeling - Pagina 2 Empty Re: babys en ritme/dagindeling

Bericht  _Lana_ za 3 nov 2012 - 21:49

Puggle schreef:Lijkt me een prima invulling zo hoor!

Hier word ze rond 8 uur, half 9 wakker en krijgt ze een fles. Dan gaat ze mee naar beneden. Zitten wel.even lekker samen op.de bank. Rond 10 uur ga ik haar wassen/opfrissen en aankleden. Dan slaapt ze even. En dan rond 12 uur weer een flesje. Daarna ga ik meestal met haar weg. In de middag slaapt ze korte slaapjes. Of in de wagen/box of op de bank. Dan rond 4 uur een.fles en slaapt ze weer even. Dan even spelen.of gewoon kroelen en dan krijgt ze rond 8 uur een fles en daarna slaapt ze bij ons beneden. Dan maak ik haar meestal wakker om 11 uur voor nog een fles en dan gaat ze naar bed en slaapt ze door tot 8 uur dus of wat later.

Misschien gaat het mij niets aan hoor babys en ritme/dagindeling - Pagina 2 561177 , maar waarom slaapt ze eigenlijk 's avonds beneden?

Muppetje: Het ritme komt vanzelf hoor. Als dit werkt voor jullie, is het prima toch? Hij slaapt echt wel als hij het nodig heeft.
En jouw baby heeft 's avonds meer wakkere uurtjes.

Ik zou gewoon aanhouden: Moe = naar bed. En dan geeft hij het zelf wel aan.

Wij hebben ze echt altijd naar bed gebracht als ze moe waren. Slapen in bed vind ik veel rustiger voor een baby en ik vind persoonlijk dat de box is om te 'spelen', maar hier ben ik best ouderwets in Wink.
In het begin hadden ze best veel last van krampjes 's avonds, dan namen we ze wel even lekker bij ons natuurlijk.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

babys en ritme/dagindeling - Pagina 2 Empty Re: babys en ritme/dagindeling

Bericht  Muppetje za 3 nov 2012 - 22:30

Probeer hem trouwens ook vaak wel in bed te leggen als hij in slaap valt in bijvoorbeeld de box, maar dan wordt hij vaak wakker en gaat hij écht niet meer slapen vaak....

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

babys en ritme/dagindeling - Pagina 2 Empty Re: babys en ritme/dagindeling

Bericht  Lejow za 3 nov 2012 - 22:40

Muppetje schreef:Probeer hem trouwens ook vaak wel in bed te leggen als hij in slaap valt in bijvoorbeeld de box, maar dan wordt hij vaak wakker en gaat hij écht niet meer slapen vaak....

Hier sliep ze in het begin ook gewoon in de box hoor.
Ging prima.
Pas toen ik haar een beetje leerde kennen, en doorkreeg wanneer ze moe werd (eerder viel ze te pas en te onpas gewoon in slaap hehe), legde ik haar bij de eerste tekenen in haar bedje, en ging ze lekker daar slapen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

babys en ritme/dagindeling - Pagina 2 Empty Re: babys en ritme/dagindeling

Bericht  CCC zo 4 nov 2012 - 1:17

Lejow schreef:
Muppetje schreef:Probeer hem trouwens ook vaak wel in bed te leggen als hij in slaap valt in bijvoorbeeld de box, maar dan wordt hij vaak wakker en gaat hij écht niet meer slapen vaak....

Hier sliep ze in het begin ook gewoon in de box hoor.
Ging prima.
Pas toen ik haar een beetje leerde kennen, en doorkreeg wanneer ze moe werd (eerder viel ze te pas en te onpas gewoon in slaap hehe), legde ik haar bij de eerste tekenen in haar bedje, en ging ze lekker daar slapen.

Komt vanzelf, echt waar. N. was in het begin echt dramatisch (vond ik dan babys en ritme/dagindeling - Pagina 2 253468018) met slapen overdag en in de avond. Na een tijdje komt dat echt goed, je leert elkaar beter kennen en je kan beter op je kindje inspelen. Ik hanteer nu ook slapen doen we in bed en niet in de box maar als ze eenmaal slaapt leg ik haar niet zo snel over omdat ze inderdaad wakker word. Ik haal haar er dus nu uit wanneer ze moe word. Maar dit is ook omdat ik merk dat N. niet goed slaapt als ze in de box ligt.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

babys en ritme/dagindeling - Pagina 2 Empty Re: babys en ritme/dagindeling

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum