Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jullie dagindeling

+3
kwak
Parisienne
Tania
7 plaatsers

Ga naar beneden

Jullie dagindeling Empty Jullie dagindeling

Bericht  Tania do 22 sep 2011 - 4:32

Hoe ziet jullie dag eruit als je een dagje thuis bent met je kindje?

Ik werk nu niet en het lijkt wel alsof ik steeds minder ga doen. Ik blijf veel op de bank zitten en hoewel ik ook niet alles kan/mag doen zou ik wel meer kunnen en willen doen dan ik nu doe. Maar ik kan niet echt de motivatie opbrengen om wat te gaan doen. Nu wil ik proberen om iets meer structuur in onze dag te brengen om wat actiever te worden.
Alle tips zijn welkom!

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jullie dagindeling Empty Re: Jullie dagindeling

Bericht  Parisienne do 22 sep 2011 - 5:04

Ik werk ook niet, studeer nog. Een gewone dag thuis ziet er bij ons als volgt uit:

N. wordt wakker, ik ga uit bed, doe jogginspak/huispak aan, haal N. uit bed, zet haar in de wipstoel voor de tv, maak een kopje thee voor mezelf, smeer een boterham voor N., eet samen met haar en geef haar een fles melk. Daarna kijken we samen wat tv, spelen we samen of speelt zij lekker zelf. Ik pak dan vaak m'n laptop of kijk wat tv. Zo'n 1,5 uur na het eten krijgt N. wat fruit, waarna we gaan aankleden. Daarna ga ik vaak wat boodschappen doen of richting de stad. Rond half 1 eten we samen een boterhammetje aan tafel, waarna ze naar bed gaat. Ik doe dan wat dingen in het huishouden of ik plof neer op de bank en kijk tv of zit achter mijn laptop. Soms ga ik ook even op bed liggen. Als N. wakker is drinken we een kopje thee met wat lekkers erbij. Aan het eind van de middag gaan we vaak even naar de bovenburen, N. speelt daar dan samen met de buurkindjes en ik drink gezellig een kopje thee met de buurvrouw. Als we weer beneden kruipt ze even lekker rond. Ik ga dan met het eten bezig. Als ze 'ondeugend' wordt en gevaarlijke dingen gaat doen of dingen die niet mogen zet ik haar in de box of de wipstoel. Dan zet ik de tv even aan en kijkt ze tv en speelt ondertussen. Als het eten op staat ruim ik vaak nog wat op, speel met N. of doe even lekker iets voor mezelf. Als mijn vriend thuis is en het eten klaar is, eten we met elkaar (meestal rond half 6/6 uur). Daarna ruimen we af, speelt mijn vriend met N. en kijkt N. nog even tv vanuit de box. Rond half 7/kwart voor 7 gaat ze onder de douche of in bad. Als ik N. afdroog zorgt mijn vriend ervoor dat er een lekker warm flesje klaarstaat. Ze drinkt bij mij haar flesje op, zeggen papa weltrusten, lezen in haar kamertje een klein boekje of doen even 'gek' en dan gaat ze (hopelijk) slapen.

Dit is een 'normale' dag bij ons, alleen komen deze helaas niet vaak genoeg voor. Mijn vriend werkt vaak tot half 8 waardoor ik alleen met N. eet. Ook doe ik haar dan alleen nar bed e.d. Er zijn ook genoeg dagen bij dat ik 's middags boodschappen doe of dat ik wegga (op visite). Ook heeft N. nog dagen dat ze twee slaapjes doet. Ik zie aan haar wanneer ze moe is en leg haar dan ook gewoon in bed. Dan gaat ze dus 's ochtends naar bed en 's middags nog een keertje (rond 14.30 uur). Het ligt er maar net aan hoe laat ze wakker is en hoe vaak ze 's nachts wakker is geweest.

Ik heb overigens ook het gevoel mijn dag heel 'lui' door te brengen hoor! Heb heel veel tijd, maar weinig zin om dingen te doen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jullie dagindeling Empty Re: Jullie dagindeling

Bericht  kwak do 22 sep 2011 - 6:52

als ik gewoon thuis ben met D. is het altijd heel relax.

D. word rond 8 uur/ half 9 wakker, fles en dan blijven we altijd nog even lekker tutten in bed.
tussen 9 en half 10 gaan we uit bed, kleed ik me aan en D. zit/kruipt op de grond.
als ik klaar ben maak ik haar badje klaar (flexibele mand) die zet ik in de huiskamer.
D. uitkleden en in badje zetten, ondertussen ga ik ontbijten (ik zit er 1 meter naast op een stoel en heb haar constant in de gaten) als D. uit is gespeeld, kan wel een half uur duren droog ik haar af en kleed ik haar aan.
ruim ik de boel op en D. speelt.
ligt aan de tijd maar anders krijgt D. fruit en anders blijft ze lekker spelen.
om 12 uur gaan we eten en daarna gaan D. naar bed en ik ruim het speelgoed weer op en ga ik een beetje computeren.
met een beetje geluk slaapt D. langer als een uur en anders gaat ze uit bed en krijgt ze als ze dat in de ochtend nog niet heeft gehad fruit en wat drinken.
meestal doen we nog even wat boodschappen of gaan even naar oma.
als we thuis komen speelt D. weer en ik rommel een beetje in huis.
om kwart voor 6 begin ik met koken en om kwart over 6 zitten we aan tafel.
na het eten gaat D. direct naar bed en slaapt dan tot de volgende dag.

D. kan zich zelf heel goed vermaken, ik zet haar sochtends op de grond en pluk haar bij wijze van savonds er weer af. ook slaapt ze maar 1x per dag, maar gelukkig is ze gewoon goed te pas.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jullie dagindeling Empty Re: Jullie dagindeling

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 7:09

6.30 opstaan en douchen

6.45 de meiden voeden, daarvoor heb ik het meestal ook al 1 of 2x gedaan.

Iets na 7.00 maak ik de oudste 2 wakker en kleed ik ze aan.
Dan gaan we allemaal naar beneden en eten we een broodje.

Ondertussen maak ik het tussendoortje van de oudste voor school klaar, kam haar haren enz.

Om 8.15 breng ik haar naar school.

Als ik thuis kom, doe ik meestal de tweeling in bad, of als het de dag niet is, ga ik ze eerst weer voeden, want dan willen ze meestal wel weer wat. Als ik geluk heb kan ik het rekken tot 10.00

Meestal ga ik rond 10.00 even naar mn pa, en vanuit daar boodschappen doen.

Om 12.00 komt de oudste thuis, dus ik dek de tafel enz.

Om 13.15 breng ik haar weer naar school.

Als ik thuis kom ga ik meestal wat in huis doen.

15.30 komt de oudste weer.

Ik ga tegen 16.00 beginnen aan het eten, want tegenwoordig wil ik om 17.00 aan tafel zitten, ik eet ook altijd alleen met de kinderen, dus ik wil daarna rustig de tijd hebben, omdat mijn man altijd later thuis is.

Om 19.00 gaan de oudste 2 naar bed.

Ondertussen ben ik vooral aan het voeden en aan het voeden de hele dag, maar die tijden zijn verschillend. Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jullie dagindeling Empty Re: Jullie dagindeling

Bericht  Steep do 22 sep 2011 - 7:09

Ik typ met 1 hand (ben aan het voeden) dus misschien staat het een beetje houterig
- rond 8 uur/halg 9 voeden.
- daarna knuffelen en rond 10 uur douchen (ik douche hem om de dag)
- Appie (de hond) uitlaten
- R. in de box, ik een beetje rommelen in huis
- Rond 12 uur flesje kv
- rond half 1 gaat hij slapen en ga ik weer rommelen in huis of doe ik hem in de draagdoek en ga ik boodschappen doen.
- Rond 4 uur weer bv
- Appie uitalen
- Voorbereidingen doen voor het eten.
- Rond 6 uur koken.
Daarna verschilt het, de ene keer gaan we weg, de andere keer wil hij vanaf 8 uur clusteren. Rond 12 uur krijgt hij de laatste fles.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Jullie dagindeling Empty Re: Jullie dagindeling

Bericht  Darius do 22 sep 2011 - 7:20

0645: P voeden
0715: ontbijt maken
0730: p aankleden, daarna met zn vieren ontbijten en ik ruim de ontbijtboel op. Man kleedt L aan en zorgt dat de kinders klaar zijn.
0815: de deur uit, of met zn allen, of alleen ik voor het werk of man werkt.
Meestal gaat laurens dan tv kijken of spelen, ik speel soms met hem knuffel met pepijn, ondertussen btje huishouden doen, wat kleine dingetjes.
1030: koffietijd met koekje en drinken voor L en daarna Pepijn voeden.
1100: de deur uit, op visite, wandelen, fietsen of boodschappen doen.
1230: boterham, laurens naar bed, knuffelen met pepijn en die gaat daarna ook naar bed.
ME-TIME!!!!!!!!!!!!!!
1430 thee drinken met fruit pepijn voeden
1445 spelen, wandelen, fietsen knutselen. Iig iets met de kids, ik doe dan geen huishouden meer.
1700 koken
1745 eten
1815 man speelt met kinders, ik ruim tafel af en maak keuken schoon. Daarna ff gezellig met gezin op de bank.
1900 man legt laurens in bed en ik ruim de kamer op, stofzuigen, dweilen, speelgoed weg
1930 pepijn ligt lekker de hele avond bij ons, lekker clusteren. Drie x per week ga ik nog een half uurtje hard lopen
2200 naar bed, pepijn nog voeden.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Jullie dagindeling Empty Re: Jullie dagindeling

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 9:31

Rond een uur of 8 wordt S. wakker. Ik maak dan een papfles en haal hem uit zijn bedje. Dan neem ik hem bij mij in bed en laat hem zijn flesje drinken. Daarna luieren en knuffelen we nog een kwartier/half uur en gaan we uit bed. Ik zet S. op zijn speelkleed en ik ga een kop thee voor mezelf zetten en kruip even achter de laptop. Dan krijgt wat fruit en eet ik zelf ook wat. Daarna rommel ik wat aan in huis en S. gaat dan in de box, speelt op zijn speelkleed, kruipt de kamer rond, kijkt eventjes tv enz. Dan gaan we samen in bad en na het bad eten we een boterham en gaat S. voor 2,5 uur naar zijn bedje. Ik ga dan wat huishouden doen, wat forummen of doe gewoon gezellig een dutje mee Wink

Als hij wakker is rond 14.00 krijgt hij een liga oid en daarna gaan we samen een stuk wandelen, gaan we het dorp in of gaan we op visite of boodschappen doen. Als we terug zijn laat ik hem weer spelen en soms speel ik even mee. Daarna krijgt hij zijn warm eten en een toetje en dan ga ik koken en laat ik S. weer spelen. Als papa thuis komt gaan we samen aan de eettafel zitten en eten we. Daarna ruim ik alles op en ondertussen speelt papa met S. en rond half 8 krijgt hij nog een papfles en dan gaat hij naar bed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jullie dagindeling Empty Re: Jullie dagindeling

Bericht  Printje do 22 sep 2011 - 9:35

Rond 8 uur wordt ons ventje wakker, eten en lekker spelen
10.00 fruithapje met sap en lekker een eindje wandelen
Ik ben dol op op reep gaan dus vaak gaan we ook naar de diertjes/de stad etc.
12.15 brood eten
12.45- 14.45 naar bed
15.00 koekje met wat drinken, daarna samen spelen, wandelen, op reep gaan.
18.00 avondeten
19.15 in bad en daarna voorlezen
19.45-20.00 naar bedje.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jullie dagindeling Empty Re: Jullie dagindeling

Bericht  Susan do 22 sep 2011 - 9:37

Wat is op reep gaan?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jullie dagindeling Empty Re: Jullie dagindeling

Bericht  Printje do 22 sep 2011 - 9:39

op reep gaan is= op pad gaan.

Grappig ik dacht dat iedereen dat wel wist maar toch echt brabants dan ofzo want gisteren wist een vriendin het ook al niet.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jullie dagindeling Empty Re: Jullie dagindeling

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 9:39

Susan schreef:Wat is op reep gaan?

Naar buiten gaan/ergens naar toe gaan smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jullie dagindeling Empty Re: Jullie dagindeling

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 10:14

We slapen samen uit en soms nog even samen in het bed van mijn vriend en mij liggen. Dan geef ik haar wat te drinken en dan ga ik douchen, daarna mijn dochter (of in bad). Dan gaan we eten en eventjes televisie kijken. Vervolgens gaan we samen spelen, net waar ze zelf zin in heeft. Vaak nog even naar buiten, fruit eten, nog een boterham en dan is het alweer tijd voor haar middagslaapje. Daarna weer verder spelen of op bezoek bij iemand. Boodschappen doen voor het avondeten, 'samen' koken en eten en dan is de dag alweer voorbij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jullie dagindeling Empty Re: Jullie dagindeling

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum