Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Moeite met afstand

+7
Rush
Red Velvet
SparklingEyes
KOL
tuttebel
Shisha
Tabbert
11 plaatsers

Ga naar beneden

Moeite met afstand Empty Moeite met afstand

Bericht  KOL do 1 nov 2012 - 23:04

Ik zit vandaag in een dipje... M'n vriend woont op 'maar' een uur rijden, maar ik mis 'm zo ontzettend en we zien elkaar voorlopig alleen in het weekend.
Door de week hebben we wel contact via whatsapp en bellen, maar ook niet zo heel veel. Daarom wil ik graag in het nieuwe jaar gaan samenwonen. Hij wil dat ook graag, alleen krijg je van mensen te horen dat het wel erg snel gaat.

Wat is snel? We hebben in een moeilijke tijd een realtie gekregen en het voelt voor ons allebei heel erg goed...
KOL
KOL
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 484
Punten : 601
Registratiedatum : 22-12-10
Woonplaats : Noord-Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeite met afstand Empty Re: Moeite met afstand

Bericht  Tabbert do 1 nov 2012 - 23:06

Sinds wanneer hebben jullie dan een relatie?
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeite met afstand Empty Re: Moeite met afstand

Bericht  Shisha do 1 nov 2012 - 23:06

Hoe lang zijn jullie nu samen dan? En als het goed voelt lijkt het mij geen probleem. Mijn man en ik woonde al na een paar weken samen. Op mijn studentenkamer en dat is prima gegaan.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeite met afstand Empty Re: Moeite met afstand

Bericht  tuttebel do 1 nov 2012 - 23:10

als het goed voelt en jullie willen het allebei zou ik me niet laten tegenhouden door andere mensen. zelf ben ik ook bij m'n vriend na 5 maanden ingetrokken. dat vonden mensen ook snel maar wij hebben het nooit een probleem gevonden.
tuttebel
tuttebel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 345
Punten : 352
Registratiedatum : 03-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeite met afstand Empty Re: Moeite met afstand

Bericht  KOL do 1 nov 2012 - 23:13

We zijn nu bijna drie maanden bij elkaar en in januari - als m'n werk hier eindigt - zijn we al weer 2 maanden verder, dus vijf.
KOL
KOL
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 484
Punten : 601
Registratiedatum : 22-12-10
Woonplaats : Noord-Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeite met afstand Empty Re: Moeite met afstand

Bericht  Tabbert do 1 nov 2012 - 23:16

Ik vind 5 maanden inderdaad erg snel. Je ken elkaar dan nog niet zo goed, als in kleine dingetjes. Dat zou ik vriendinnen ook zeker dan vertellen, dus snap dat mensen dat tegen jou zeggen. Echter als het echt goed voelt, moet je je gevoel volgen. Bedenk wel dat van een weekend-relatie naar samenwonen een hele stap is. Daarbij heb je dan gelijk lasten, moet je financieel alles goed bespreken, qua huishouden, waar je gaat wonen, etc.

Zijn jullie al samen op vakantie geweest? Dan heb je meer een idee wat je kan verwachten..
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeite met afstand Empty Re: Moeite met afstand

Bericht  KOL vr 2 nov 2012 - 0:10

Komende week hebben we een korte vakantie gepland en in februari weer eentje.
Samenwonen wordt dan bij hem intrekken...
KOL
KOL
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 484
Punten : 601
Registratiedatum : 22-12-10
Woonplaats : Noord-Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeite met afstand Empty Re: Moeite met afstand

Bericht  SparklingEyes vr 2 nov 2012 - 0:14

Ik woonde binnen 6 maanden samen.. Mijn ouders kregen een relatie en mijn vader heeft altijd geroepen: als het de ware is, ben ik binnen een half jaar getrouwd.

Ik woon ondertussen al weer bijna 7 jaar samen, mijn ouders zijn bijna 35 jaar getrouwd.

Volg je hart. Voelt het goed en willen jullie het? doe het dan. Maak de beslissing niet te lichtvoetig, denk er over na. Maak voor jezelf (!!!!!) een lijst met voors en tegens.

Ik zelf heb binnen 6 maanden in de relatie mijn spullen gepakt en ben naar de andere kant van 't land verhuisd. Het is geen rozengeur en maneschijn, maar ik ben er gelukkig en heb een goede relatie met mijn man, twee pracht kinderen.

Doe wat voor jullie goed voelt!
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeite met afstand Empty Re: Moeite met afstand

Bericht  Red Velvet vr 2 nov 2012 - 0:14

Ach, wat is snel...
Een 'vriendin' van mij woonde al na een week samen... En na 5 maanden was ze al ruim 3 maanden zwanger... Rolling Eyes

Red Velvet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 390
Registratiedatum : 25-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeite met afstand Empty Re: Moeite met afstand

Bericht  Tabbert vr 2 nov 2012 - 0:14

Misschien is het een idee - zodat de rest ook wat geruster is - dat je wel jouw plekje aanhoudt de eerste maand(en). Of part time intrek.
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeite met afstand Empty Re: Moeite met afstand

Bericht  Rush vr 2 nov 2012 - 0:21

Wij zijn nog nooit samen op vakantie geweest en dat gaat ook niet goed komen gok ik. Samenwonen doen we al meer dan een jaar en dat gaat perfect.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeite met afstand Empty Re: Moeite met afstand

Bericht  Gast vr 2 nov 2012 - 0:36

Wij woonde na 4 maanden samen, volgende maand is dat al weer 2 jaar!

Het is misschien heftiger dan wanneer je iemand al door en door kent, maar als het goed voelt zou ik het doen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeite met afstand Empty Re: Moeite met afstand

Bericht  Elliot vr 2 nov 2012 - 0:39

Ik vind het altijd zo'n onzin dat andere mensen zich ermee bemoeien. Jullie voelen zelf het beste aan of het goed zit. Ik woonde na iets meer dan een jaar samen met mijn vriend, maar we hadden al na 5 maanden een huis gekocht samen. Toen vond iedereen daar ook iets van, we hadden eerst moeten huren etc., maar we stonden allebei niet ingeschreven bij woningnet, dus huren was niet echt een optie. Nu wonen we er alweer bijna een jaar en het gaat hartstikke goed!

Trek je dus niets aan van wat anderen zeggen en blijf bij je eigen gevoel!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeite met afstand Empty Re: Moeite met afstand

Bericht  M-G vr 2 nov 2012 - 1:04

Wat is te snel... dat verschilt per persoon. De één vind het te snel na een paar maand de ander na een paar weken. Voor de ander zal dat juist goed voelen. Als het voor jullie beide goed voelt en de mogelijkheid is er dan zou ik er gewoon voor gaan en niet vasthouden aan wat anderen te snel vinden of normaal vinden om te doen. Bij ons heeft het door verschillende omstandigheden heel lang geduurd voordat we zijn gaan samenwonen (5 jaar). Er is niet echt een maatstaf voor te snel of niet, ik zou het op gevoel doen.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeite met afstand Empty Re: Moeite met afstand

Bericht  Gast vr 2 nov 2012 - 1:33

Ik vind het best snel. Maar als je voelt dat het goed zit, moet je er gewoon voor gaan. Wel zou ik mijn eigen plekje de eerste maanden aanhouden, voor het geval het toch niet lekker loopt. Dan kun je altijd weer ergens op terug vallen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeite met afstand Empty Re: Moeite met afstand

Bericht  Jade vr 2 nov 2012 - 3:50

Wij hadden ook een lange afstandsrelatie. Toen ik mijn vastigheid in mijn woonplaats kwijtraakte besloten we te gaan samenwonen.

Omdat huren niet echt een optie is in de woonplaats van vriend, besloten we iets te kopen. Wij waren 9 maanden samen toen we dit huis kochten. Inmiddels hebben we een verbouwing van ruim een half jaar samen meegemaakt, wonen we bijna een jaar samen en verwachten we volgend jaar ons eerste kindje.

Bij ons vonden ook mensen er wat van, maar we zijn ons eigen gevoel achterna gegaan. De mensen die ons écht kennen stonden gelukkig wel achter ons.

Ga je gevoel achterna, maar weeg wel alles goed tegen elkaar af!

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeite met afstand Empty Re: Moeite met afstand

Bericht  Ella za 3 nov 2012 - 3:19

Ik vind na 5 maanden wel snel ja. Maar als je bij hem intrekt vind ik die stap minder groot dan dat je beide uit huis gaat en iets samen gaat huren/kopen.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeite met afstand Empty Re: Moeite met afstand

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum