Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat vind jij echt niet te eten?

+78
Manderijn
mouette
Blondie
Bisq
Foodish
Lady4
Sophiee
Ibbeltje
iloverose
Jade
SarahKey
Kreeftje
Blond
Sterre
minoessepoes
luisa
Sushi
Arwyn
Livine
Lejow
Monte
Aimee
Hoochie
Ilovethe90s
Liadan
Bacio
Bazinga
Phileine
Reeza
Coccinelle
Bolleke
Ella
Toet
Printje
Angela_1986
schuddebuikje
MacLiberty
vlinder-19
Snoes
Caroow
jena
Twellie
Mariposa
Mizz_S
Mida4you
Poubelle
_Lacey_
-Belle-
Roxi3
TukTuk
Mouse10
Muus
Shisha
Jasmine
Lady Starstruck
Summerlovin
Sugarfall
Papillio
Highway
tuttebel
sanne-84
MamaDaan
bolus26
Lonely Goatherd
SoGood
Elliot
Rush
Antibes
rapa nui
Pompoen
girli
Marin
Raindrop
Fayebella
loura
Annemoontje
Tania
Inge
82 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Wat vind jij echt niet te eten? - Pagina 3 Empty Re: Wat vind jij echt niet te eten?

Bericht  jena vr 2 nov 2012 - 11:18

Wat is kruudmoes? Ben wel erg benieuwd geworden nu Wink
Ik heb heel veel moeite met warm eten. Erg lastig, maar ik doe mijn best om toch zo veel mogelijk er van te eten. Mijn vriend is pas rond 21.00 uur thuis doordeweeks, dus dan eet ik altijd koude dingen (hij eet op zijn werk). Maar in het weekend (als we samen eten) is het altijd even (letterlijk!) doorbijten.
jena
jena
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij echt niet te eten? - Pagina 3 Empty Re: Wat vind jij echt niet te eten?

Bericht  Raindrop vr 2 nov 2012 - 11:22

Als ik er op google vind ik dit:

Kruudmoes of kruutmoes is een oud Gelders en Overijssels gerecht van gort, karnemelk, spek, rookworst, rozijnen en veel verse kruiden. Veelgebruikte kruiden zijn kervel, peterselie, selderie, venkelgroen of dille, kruizemunt en zuring. Het gerecht was bedoeld als stevige en voedende pap voor de werkers op het land. Tegenwoordig wordt dit gerecht zelden gegeten. Kruudmoes kan zowel warm, lauw als koud gegeten worden.

En hier een plaatje:

Wat vind jij echt niet te eten? - Pagina 3 Lekker

Niks voor mij!
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij echt niet te eten? - Pagina 3 Empty Re: Wat vind jij echt niet te eten?

Bericht  jena vr 2 nov 2012 - 11:28

Lijkt me een bijzondere combinatie Wink Zou het wel eens willen proberen!
jena
jena
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij echt niet te eten? - Pagina 3 Empty Re: Wat vind jij echt niet te eten?

Bericht  Caroow vr 2 nov 2012 - 11:41

Pindasaus
Goulash
Bacon
Drilpudding
Doorgewokte groente
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij echt niet te eten? - Pagina 3 Empty Re: Wat vind jij echt niet te eten?

Bericht  Snoes vr 2 nov 2012 - 11:41

Champignons, olijven en pindakaas zijn de eerste dingen die bij me opkomen.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij echt niet te eten? - Pagina 3 Empty Re: Wat vind jij echt niet te eten?

Bericht  vlinder-19 vr 2 nov 2012 - 19:23

Koriander (dat smaakt gewoon naar zeep blugh )
Orgaanvlees
Wild
Olijven
Schimmelkaas
Alles van geit óf schaap..
Vlees met vet eraan.
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij echt niet te eten? - Pagina 3 Empty Re: Wat vind jij echt niet te eten?

Bericht  MacLiberty vr 2 nov 2012 - 20:25

Champignons
Vet van vlees. Bijvoorbeeld bij een speklap.
Boter
Steak
En met chocola maak je me ook helemaal niet blij.

MacLiberty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 46
Punten : 52
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij echt niet te eten? - Pagina 3 Empty Re: Wat vind jij echt niet te eten?

Bericht  Gast vr 2 nov 2012 - 20:46

Sperziebonen. Bah!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij echt niet te eten? - Pagina 3 Empty Re: Wat vind jij echt niet te eten?

Bericht  schuddebuikje za 3 nov 2012 - 1:03

visseneitjes
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij echt niet te eten? - Pagina 3 Empty Re: Wat vind jij echt niet te eten?

Bericht  Angela_1986 za 3 nov 2012 - 1:25

Heb je even? laughcry

Ik ben best een lastige eter, als ik alles wat ik niet echt lekker vind op zou moeten schrijven dan zit ik hier vanavond nog te tikken laughcry
Wat ik écht niet lust en dus ook gewoon niet eet:
* Sla,
* Rauwe andijvie (want, zelfde structuur als sla, gekookt gaat wel),
* Vis, m.u.v. kibbeling,
* 'Gewone' kaas, gesmolten lust ik wel, smeerkaas ook en ik eet het liefst chips e.d. met een kaassmaakje (cheese union, hamka's, nacho cheese, kaaskoekjes/stengels, enz.),
* Ik gruwel ook van boter op brood en eet dat dus alleen met muisjes/hagelslag en dan heeeeeeeeeeeel dun smeren.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij echt niet te eten? - Pagina 3 Empty Re: Wat vind jij echt niet te eten?

Bericht  Printje za 3 nov 2012 - 1:32

Ik ben best een miep met eten hahaha (van WIE heeft mijn zoon het toch angel )

Ik hou niet van die lauwe prutjes zoals die vla (kom ff niet op de naam)
Biefstuk, mosselen, en gewoon eten waarvan ik niet kan herkennen wat het is.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij echt niet te eten? - Pagina 3 Empty Re: Wat vind jij echt niet te eten?

Bericht  SoGood za 3 nov 2012 - 1:55

Ik vind sommige mensen trouwens echt zeikerds wat betreft eten, sorry dat ik het zeg. (Zoals mijn vriend) In mijn beleving zit er verschil in iets niet lusten en iets minder lekker vinden en sommige pruducten kun je op verschillende manieren eten waardoor de smaakbeleving heel anders kan zijn.

Overigens veranderen je smaakpapillen naarmate je ouder wordt dus van iets wat je in je kindertijd niet lustte, ervaar je waarschijnlijk nu echt qua smaak heel anders. Maar ja, als je er dan al vanuit gaat dat iets vies is, zal het vaak ook niet lekker smaken.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij echt niet te eten? - Pagina 3 Empty Re: Wat vind jij echt niet te eten?

Bericht  Antibes za 3 nov 2012 - 2:07

Sogood schreef:Ik vind sommige mensen trouwens echt zeikerds wat betreft eten, sorry dat ik het zeg. (Zoals mijn vriend) In mijn beleving zit er verschil in iets niet lusten en iets minder lekker vinden en sommige pruducten kun je op verschillende manieren eten waardoor de smaakbeleving heel anders kan zijn.

Overigens veranderen je smaakpapillen naarmate je ouder wordt dus van iets wat je in je kindertijd niet lustte, ervaar je waarschijnlijk nu echt qua smaak heel anders. Maar ja, als je er dan al vanuit gaat dat iets vies is, zal het vaak ook niet lekker smaken.
B
Eens. Ik vind witlof, paling of pate ook vies, maar ik lust het wel. Overigens geloof ik best dat sommige mensen veel dingen niet lusten, maar ik vind het best onvolwassen om daar continu aan toe te gevrn. Ik zou mijn eigen smaakpatroon echt wel aanpassen.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij echt niet te eten? - Pagina 3 Empty Re: Wat vind jij echt niet te eten?

Bericht  Printje za 3 nov 2012 - 2:09

Ik zou het misschien wel lusten maar het heeft echt niet mijn voorkeur. En aangezien ik meestal kook ga ik het ook echt niet maken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij echt niet te eten? - Pagina 3 Empty Re: Wat vind jij echt niet te eten?

Bericht  Antibes za 3 nov 2012 - 2:14

Printje schreef:Ik zou het misschien wel lusten maar het heeft echt niet mijn voorkeur. En aangezien ik meestal kook ga ik het ook echt niet maken.

Dat snap ik op zich wel. Maar ik vind het bijv. best storend bij etentjes als mensen geen vis, tomaten en watdanook lusten. Als er meerdere "normale" producten op mijn lust-ik-niet-lijstje stonden, zou ik dat persoonlijk wel willen veranderen, mijzelf een volwassener eetpatroon aanleren. Dat kan namelijk gewoon, jezelf dingen leren eten.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij echt niet te eten? - Pagina 3 Empty Re: Wat vind jij echt niet te eten?

Bericht  Gast za 3 nov 2012 - 2:32

- Champignons (een saus van champignons vind ik niet erg, maar puur de substantie van een champignon pale )
- Olijven
- Witte asperges
- Puur een salade.. Sla/komkommer/tomaat/ui/sausje.. Ik vind dat gewoon rauw niet lekker.. Thuis heb ik het wel eens gegeten maar de tomaat eerst warm gemaakt haha.. Toen kreeg ik het nog wel weg omdat ik vond dat ik het moet leren eten.

- Meloen met rauwe ham.. Echt gatverdamme. Ik begrijp de combinatie van zout/zoet.. maar ik vind het gewoon zo vies. Ik eet het trouwens wel op als ik het bij mensen thuis krijg.. (waar ik champignons er echt uit zou vissen Wink ).. sowieso zou ik bij andere mensen thuis veel meer dingen eten die ik niet zo lekker vind, gewoon omdat ik het netjes vind.. Mensen hebben er tijd in gestoken en dan ga ik niet lopen miepen.

Maar goed.. Ik push mezelf dus wel om dingen te leren eten. Dat ik het thuis niet maak wil niet zeggen dat ik het bij andere mensen zou afslaan. Ik ga niet tijdens een diner om een boterham met pindakaas vragen omdat ik het niet lust.. :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij echt niet te eten? - Pagina 3 Empty Re: Wat vind jij echt niet te eten?

Bericht  Toet za 3 nov 2012 - 2:33

Ik houd niet van andijvie, zuurkool en spruitjes. Maar ik eet het wel als het moet, ligt er ook maar net aan hoe het klaargemaakt is en anders eet ik er zoveel saus bij dat ik het niet meer proef laughcry

Tot een paar jaar terug was ik echt een zeur met eten, ik lustte bijna niks. Er zijn zo veel dingen die ik een paar jaar geleden niet at en nu heerlijk vind, bijna alle groenten bijvoorbeeld. Heb het geleerd op mijn werk waar ik wel mee móet eten (alle kinderen moeten daar eten wat de pot schaft, dus wij moeten het goede voorbeeld geven) En daar, wonderbaarlijk genoeg, eten alle kinderen álles. Ik heb daar nog nooit een kind horen zeuren of moeilijk zien doen om iets.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij echt niet te eten? - Pagina 3 Empty Re: Wat vind jij echt niet te eten?

Bericht  Bazinga za 3 nov 2012 - 2:40

Olijven, dadels, rauwe paprika, alles wat van geit gemaakt is, kokos. Ik walg van kokos, lust 't écht niet. Bounty vind ik ook zo smerig...
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij echt niet te eten? - Pagina 3 Empty Re: Wat vind jij echt niet te eten?

Bericht  Ella za 3 nov 2012 - 3:00

Vis, augurken, zuurkool en spitskool
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij echt niet te eten? - Pagina 3 Empty Re: Wat vind jij echt niet te eten?

Bericht  Bolleke za 3 nov 2012 - 3:33

Van de normale dingen vind ik mosterd echt te vies. Ik vind het van kinds af aan al gewoon zo smerig, ik heb een mosterd-fobie bijna. De kleur, de geur en de smaak echt ieuw!
Verder eet ik alles, alleen ik hou niet van orgaanvlees en inktvis en oesters enzo.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij echt niet te eten? - Pagina 3 Empty Re: Wat vind jij echt niet te eten?

Bericht  Mida4you za 3 nov 2012 - 3:34

Punk'd schreef:- Champignons (een saus van champignons vind ik niet erg, maar puur de substantie van een champignon pale )
- Olijven
- Witte asperges
- Puur een salade.. Sla/komkommer/tomaat/ui/sausje.. Ik vind dat gewoon rauw niet lekker.. Thuis heb ik het wel eens gegeten maar de tomaat eerst warm gemaakt haha.. Toen kreeg ik het nog wel weg omdat ik vond dat ik het moet leren eten.

- Meloen met rauwe ham.. Echt gatverdamme. Ik begrijp de combinatie van zout/zoet.. maar ik vind het gewoon zo vies. Ik eet het trouwens wel op als ik het bij mensen thuis krijg.. (waar ik champignons er echt uit zou vissen Wink ).. sowieso zou ik bij andere mensen thuis veel meer dingen eten die ik niet zo lekker vind, gewoon omdat ik het netjes vind.. Mensen hebben er tijd in gestoken en dan ga ik niet lopen miepen.


Meloen met rauwe ham, jummie!!! Eet ik vaak als voorgerecht als we uit eten gaan. We maken het thuis ook weleens :-)
Maar goed.. Ik push mezelf dus wel om dingen te leren eten. Dat ik het thuis niet maak wil niet zeggen dat ik het bij andere mensen zou afslaan. Ik ga niet tijdens een diner om een boterham met pindakaas vragen omdat ik het niet lust.. :P
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij echt niet te eten? - Pagina 3 Empty Re: Wat vind jij echt niet te eten?

Bericht  Gast za 3 nov 2012 - 4:12

Bolleke schreef:Van de normale dingen vind ik mosterd echt te vies. Ik vind het van kinds af aan al gewoon zo smerig, ik heb een mosterd-fobie bijna. De kleur, de geur en de smaak echt ieuw!
Verder eet ik alles, alleen ik hou niet van orgaanvlees en inktvis en oesters enzo.

Oja, inktvis pale

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij echt niet te eten? - Pagina 3 Empty Re: Wat vind jij echt niet te eten?

Bericht  Gast za 3 nov 2012 - 4:14

Rauwe tomaat of is het koude tomaat? In ieder geval onbewerkte tomaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij echt niet te eten? - Pagina 3 Empty Re: Wat vind jij echt niet te eten?

Bericht  _Lacey_ za 3 nov 2012 - 4:22

Punk'd schreef:- Champignons (een saus van champignons vind ik niet erg, maar puur de substantie van een champignon pale )
Ik heb precies hetzelfde. Ook met tomaten: tomatensoep/saus vind ik erg lekker, maar de tomaat zelf...

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij echt niet te eten? - Pagina 3 Empty Re: Wat vind jij echt niet te eten?

Bericht  Coccinelle za 3 nov 2012 - 4:37

Schimmelkazen

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij echt niet te eten? - Pagina 3 Empty Re: Wat vind jij echt niet te eten?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum