Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ervaringen Medela Calma speen?

+8
Sanne
Linda
schuddebuikje
CCC
Happydobby
Tania
Floor
Pompoen
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ervaringen Medela Calma speen? Empty Ervaringen Medela Calma speen?

Bericht  Pompoen do 1 nov 2012 - 9:51

Wie heeft er ervaring met de Medela Calma speen? http://webshop.yonki.nl/Medela-Calma-speen/nl/product/2671/

Dit is de beschrijving die er bij staat:
Met de Calma speen behoudt uw baby zijn natuurlijke zuigtechniek hierdoor zal de baby geen tepel-speenverwarring krijgen. Ook flesweigering wordt hiermee geminimaliseerd en na de flesvoeding kan de baby weer door middel van de borst gevoed worden. Door middel van de Calma speen kan uw baby tegelijkertijd ademhalen, drinken en regelmatig pauzeren waardoor het verschil van de manier van voeding tussen speen en borst minimaal wordt. De Calma speen volstaat voor de hele borstvoedingsperiode.

Ik wil graag borstvoeding gaan geven, maar wil, mezelf kennende, na de bevalling wél zo snel mogelijk weer naar mijn koor op maandagavond. Overigens gok ik dat ik de eerste weken nog wel thuis blijf trouwens maar ik wil wel de mogelijkheden onderzoeken. Dat kan hopelijk gewoon door voor ik weg ga en gelijk als ik terug ben te voeden, maar ja weet ik veel hoe dat dan gaat, voor hetzelfde geld wil mijn kindje elk uur gevoed worden. En ik zou mijn man sowieso niet graag achter laten zonder gekolfde melk en een flesje en zonder dat eerst geoefend te hebben.
Zou zo'n flesje dan echt geschikt zijn in het vroege begin (zeg na 2 weken ofzo)? Of moet je daar gewoon dan nog niet aan beginnen en is het voor later juist weer onzin?

Ik ben erg benieuwd wat de moeders hier er van vinden en naar ervaringen!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen Medela Calma speen? Empty Re: Ervaringen Medela Calma speen?

Bericht  Floor do 1 nov 2012 - 9:52

Geen ervaring mee dus ik kan je niet helpen
heb je alle spullen trouwens goed ontvangen?
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Tania do 1 nov 2012 - 9:52

M. kon er niet uit drinken.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Pompoen do 1 nov 2012 - 9:56

Floor schreef:Geen ervaring mee dus ik kan je niet helpen

Oh ja, dement als ik ben...dat zou ik nog laten weten. Maar ja ik heb alles ontvangen hoor!!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen do 1 nov 2012 - 9:56

Tania schreef:M. kon er niet uit drinken.

Haha ok, dat is een duidelijke negatieve ervaring. Waarom was dat? Wanneer probeerde je hem en was dat naast de borstvoeding?
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 1 nov 2012 - 9:57

Geen ervaring met de calma, wel met de breastflow. Daar wilde onze dochter niet uit drinken. Ik raad je aan om rond de vier weken te beginnen en elke dag te oefenen.

Gast
Gast

Bericht  Pompoen do 1 nov 2012 - 9:58

Rejoy. schreef:Geen ervaring met de calma, wel met de breastflow. Daar wilde onze dochter niet uit drinken. Ik raad je aan om rond de vier weken te beginnen en elke dag te oefenen.

Wat is de breastflow dan voor iets?
En wilde je dochter wel uit een gewone speen drinken?
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Floor do 1 nov 2012 - 9:59

Pompoen schreef:
Floor schreef:Geen ervaring mee dus ik kan je niet helpen

Oh ja, dement als ik ben...dat zou ik nog laten weten. Maar ja ik heb alles ontvangen hoor!!

Gelukkig! Vond het al zo gek dat ik niks hoorde.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Tania do 1 nov 2012 - 9:59

Pompoen schreef:
Tania schreef:M. kon er niet uit drinken.

Haha ok, dat is een duidelijke negatieve ervaring. Waarom was dat? Wanneer probeerde je hem en was dat naast de borstvoeding?

Toen ze 1,5 dag oud was Very Happy
Ik weet niet meer precies wat er nou fout ging maar ze kreeg er gewoon geen melk uit volgens mij. Het was het eerste flesje wat ze kreeg en verder had ze alleen nog aan de borst gelegen. Uiteindelijk zijn we wel vrij snel overgestapt op een ander flesje (dr brown's) omdat ze echt wat binnen moest krijgen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Happydobby do 1 nov 2012 - 9:59

Wij gebruikte gewone spenen icm borstvoeding. de difrax fles hadden wij.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Gast do 1 nov 2012 - 10:01

Pompoen schreef:
Rejoy. schreef:Geen ervaring met de calma, wel met de breastflow. Daar wilde onze dochter niet uit drinken. Ik raad je aan om rond de vier weken te beginnen en elke dag te oefenen.

Wat is de breastflow dan voor iets?
En wilde je dochter wel uit een gewone speen drinken?

Ook een fles met dat idee, bootst de drinkbeweging na van het drinken uit de borst. Dochter wil helemaal niet meer uit fles drinken helaas:(

Heb de breastflow met 2 nieuwe spenen nog staan, als je wilt mag je m voor een klein prijsje over nemen.

Laatst aangepast door Rejoy. op do 1 nov 2012 - 10:03; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  CCC do 1 nov 2012 - 10:01

Hier gebruiken wij gewone flesspenen. Ik ben al gaan oefenen in de eerste week, toen ik ben gaan werken heeft ze 1 dag geweigerd en daarna niet meer. Was waarschijnlijk dat ze bij mij wilde drinken en moest wennen aan dat ik weer aan het werk was.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  Pompoen do 1 nov 2012 - 10:02

En vanaf wanneer 'mag' je die breastflow gebruiken dan?

Ik ga 'm even googlen hoor.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 1 nov 2012 - 10:05

Pompoen schreef:En vanaf wanneer 'mag' je die breastflow gebruiken dan?

In principe direct, maar ik zou eerst even zorgen dat je de bv op orde hebt. Denk dat wij te laat zijn begonnen en te weinig hebben geoefend. Ik zou nu met een week of 2, 3 beginnen en elke dag 1x oefenen en dat ook blijven doen, ze kunnen de techniek verleren

Gast
Gast

Bericht  Pompoen do 1 nov 2012 - 10:09

Rejoy. schreef:
Pompoen schreef:En vanaf wanneer 'mag' je die breastflow gebruiken dan?

In principe direct, maar ik zou eerst even zorgen dat je de bv op orde hebt. Denk dat wij te laat zijn begonnen en te weinig hebben geoefend. Ik zou nu met een week of 2, 3 beginnen en elke dag 1x oefenen en dat ook blijven doen, ze kunnen de techniek verleren

Ja uiteraard, sowieso gaat mijn kindje vóór mijn koor of dat soort dingen. Als het niet werkt dan werkt het niet en blijf ik gewoon nog wat langer thuis, daarvoor vind ik de borstvoeding gewoon te belangrijk.

Ik denk dat ik wel interesse heb in je flessen, alleen gok ik dat het met verzendkosten misschien uiteindelijk toch niet zo 'gunstig' is en ik 'm beter in de winkel kan kopen. Ik PM je wel even.

Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  schuddebuikje do 1 nov 2012 - 10:33

N. wou de eerste 2 weken geen '' live '' borstvoeding. hij heeft in het ziekenhuis gewone flesjes gehad 6 dagen lang ( omdat ik niet mocht ivm medicatie ) maar hij dronk in de kraamweek zo raar uit een avent flesje ( hele rare ademhaling ) dat we de medela calma zijn gebruiken op aanraden van de kraamhulp. het duurd even voordat ze het doorhebben. maar daarna ging het prima. wanneer we van Calma overgestapt zijn naar Avent zou ik niet meer weten. maar dat ging geleidelijk
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Linda do 1 nov 2012 - 19:17

Mijn dochter snapte de calma speen niet, veel te ingewikkeld. Mijn melkstroom was zo snel dat ze geen enkele moeite hoefde te doen om het uit m'n borst te krijgen. Bij de calma moet dat dus wel.
Ik zou zelf na 4 weken beginnen met het oefenen van een flesje.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Sanne do 1 nov 2012 - 19:29

Linda schreef:Mijn dochter snapte de calma speen niet, veel te ingewikkeld. Mijn melkstroom was zo snel dat ze geen enkele moeite hoefde te doen om het uit m'n borst te krijgen. Bij de calma moet dat dus wel.
Ik zou zelf na 4 weken beginnen met het oefenen van een flesje.

Hier precies hetzelfde. Dochter wilde er ook niet uit drinken.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  blondje1313 do 1 nov 2012 - 19:36

Hier ook een dochter die er niet uit wilde drinken en wel uit een gewoon avent flesje. Dat was rond de 6 weken denk ik?

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Lonely Goatherd do 1 nov 2012 - 19:37

In het begin drinken ze nog geen enorme hoeveelheden en zou je om tepel-speenverwarring te voorkomen of als je kindje niet uit de fles wil drinken ook kunnen fingerfeeden (melk in spuitje, eventueel met stukje sonde eraan) en dat in z'n mond naast je pink). De meningen over tepel-speenverwarring zijn verdeeld, maar zelf heb ik wat dat betreft het zekere voor het onzekere genomen en pas een flesje aangeboden toen de borstvoeding helemaal lekker liep.

We hadden trouwens Tommee Tippee flessen met variflowspenen en dat ging meteen prima.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Bericht  Gast do 1 nov 2012 - 19:54

Lonely Goatherd schreef:In het begin drinken ze nog geen enorme hoeveelheden en zou je om tepel-speenverwarring te voorkomen of als je kindje niet uit de fles wil drinken ook kunnen fingerfeeden (melk in spuitje, eventueel met stukje sonde eraan) en dat in z'n mond naast je pink). De meningen over tepel-speenverwarring zijn verdeeld, maar zelf heb ik wat dat betreft het zekere voor het onzekere genomen en pas een flesje aangeboden toen de borstvoeding helemaal lekker liep.

We hadden trouwens Tommee Tippee flessen met variflowspenen en dat ging meteen prima.

Maar in dit geval gaat het toch niet om bijvoeden, maar juíst om het wennen aan de fles? Dan heeft fingerfeeden niet zoveel zin.

Gast
Gast

Bericht  Lonely Goatherd do 1 nov 2012 - 19:56

Rejoy. schreef:Maar in dit geval gaat het toch niet om bijvoeden, maar juíst om het wennen aan de fles? Dan heeft fingerfeeden niet zoveel zin.
Wel als ze zo snel al weg wil zonder kind dat ze bang is (al dan niet gefundeerd) de borstvoeding te verstoren door het geven van een fles.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Bericht  Gast do 1 nov 2012 - 20:05

Lonely Goatherd schreef:
Rejoy. schreef:Maar in dit geval gaat het toch niet om bijvoeden, maar juíst om het wennen aan de fles? Dan heeft fingerfeeden niet zoveel zin.
Wel als ze zo snel al weg wil zonder kind dat ze bang is (al dan niet gefundeerd) de borstvoeding te verstoren door het geven van een fles.

Ooh, als je het zo bekijkt idd wel!

Ik denk trouwens dat de kans op een flesweigeraar groter is dan speen/tepelverwarring. de eerste 4 tot 6 weken hebben baby's ren zuigreflex, dan zuigen ze op alles wat ze in de mond krijgen na die 4 tot 6 weken verdwijnt het reflex en wordt het aangeerd gedrag. Als er niet genoeg uit fles geoefend hebben, verleren kinderen dit gedrag.

Gast
Gast

Bericht  vlinder-19 do 1 nov 2012 - 21:12

Ervaringen Medela Calma speen? 9200000007535771Hier ook een calma maar niet eens geprobeerd. De vk en de kraamhulp vonden het waardeloze spenen dus ik ben een avent gaan gebruiken, niet de gewone avent maar deze:
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Pompoen do 1 nov 2012 - 22:25

Rejoy. schreef:
Lonely Goatherd schreef:

Ooh, als je het zo bekijkt idd wel!

Ik denk trouwens dat de kans op een flesweigeraar groter is dan speen/tepelverwarring. de eerste 4 tot 6 weken hebben baby's ren zuigreflex, dan zuigen ze op alles wat ze in de mond krijgen na die 4 tot 6 weken verdwijnt het reflex en wordt het aangeerd gedrag. Als er niet genoeg uit fles geoefend hebben, verleren kinderen dit gedrag.

Het gaat inderdaad niet om bijvoeden maar om voeding kunnen geven als ik weg ben en dan natuurlijk het liefst uit een fles. Maar ik denk dat ik het nu lastig in te schatten vind en tegen die tijd gewoon mijn gevoel kan volgen. Maar ben gewoon benieuwd naar de mogelijkheden. Ik kan ook nog cupfeeden als er een probleem zou zijn met tepel-speen verwarring.
Maar met die calma speen en ook met die breastflow speen heb je dan in ieder geval niet dat een kindje denkt: goh lekker makkelijk zo'n fles, doe mij voortaan die maar.
Ik zou niet willen dat mijn baby er straks problemen aan ondervind dat ik weg ben doordat hij honger heeft of in de war raakt van die tepel-speen of gefrustreerd raakt alleen maar omdat ik zo nodig weg wil.
Maar dat gaat om 1 avondje in de week, verder is het echt totaal niet aan de orde en ga ik gewoon lekker genieten die eerste maanden.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: