Medela Freestyle, is ie zn geld waard?
+9
Linda
Sanne
red rose
Liadan
Teddyaapje
PiP
_Lana_
joyce0606
Muppetje
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Medela Freestyle, is ie zn geld waard?
Ik heb op dit moment twee enkele kolven van Avent (de ene was kapot, nieuwe gehad, maar uiteindelijk bleek het aan de adapter te liggen). hier kolf ik nu dubbelzijdig mee, maar optimaal is dat niet. Het ritme is natuurlijk nooit gelijk enzo. Maar dubbelzijdig kolven vind ik wel fijn. Overweeg nu de Freestyle aan te schaffen en die andere te verkopen via mp. De freestyle zou ik dan denk ik ook via mp kopen, maar ook daar zijn ze best aan de prijs.
in de kraamweek heb ik een Medela gehuurd van de thuiszorg, erg fijn ding. Daar moest je zo'n set bijkopen, kan je die dan ook gebruiken op de Freestyle, want die spulletjes heb ik bewaard...
in de kraamweek heb ik een Medela gehuurd van de thuiszorg, erg fijn ding. Daar moest je zo'n set bijkopen, kan je die dan ook gebruiken op de Freestyle, want die spulletjes heb ik bewaard...
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Medela Freestyle, is ie zn geld waard?
Ja!
Ik heb een avent handkolf een lactaline dubbele kolf en een medela swing enkele kolf...en ik werd gek dat ik nog een uur zat te kolven terwijl ik genoeg melk had en ik het zelfs handmatig nog meer uit kreeg.
Toen geïnvesteerd in de freestyle...en helemaal super! Lekker compact dingetje en doet zijn werk prima..met 10/15 was ik klaar! Dun mijn ervaring is positief!! Kijk wel even goed rond voor de prijs...hij ligt hier klaar voor zijn volgende dienst!
Mijn medela swing spullen en medela freestyle spullen passen niet op elkaar maar mss die jij hebt wep. Ik heb de freestyle nieuw gekocht...dan zitten al deze spullen gewoon erbij. Als je de freeatyle koopt zit er ook een cooltas bij met voorgevormd element voor precies 4 120cc flesjes. Een grote draagtas. Extra flesjes en speen.
Ik heb een avent handkolf een lactaline dubbele kolf en een medela swing enkele kolf...en ik werd gek dat ik nog een uur zat te kolven terwijl ik genoeg melk had en ik het zelfs handmatig nog meer uit kreeg.
Toen geïnvesteerd in de freestyle...en helemaal super! Lekker compact dingetje en doet zijn werk prima..met 10/15 was ik klaar! Dun mijn ervaring is positief!! Kijk wel even goed rond voor de prijs...hij ligt hier klaar voor zijn volgende dienst!
Mijn medela swing spullen en medela freestyle spullen passen niet op elkaar maar mss die jij hebt wep. Ik heb de freestyle nieuw gekocht...dan zitten al deze spullen gewoon erbij. Als je de freeatyle koopt zit er ook een cooltas bij met voorgevormd element voor precies 4 120cc flesjes. Een grote draagtas. Extra flesjes en speen.
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Zeker weten!! Wat een geweldige kolf!! Ik heb er zoveel 'plezier' van gehad.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Oja en je kunt 'm ook wel nieuw kopen, want via marktplaats kun je 'm best heel goed weer verkopen.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Ik vond het ook een erg fijne kolf.
Heb hem voor 175,- verkocht.
Heb hem voor 175,- verkocht.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Ik heb geen ervaring met die kolf maar ik zou een medela niet 2e hands kopen. Die hebben namelijk een open motor waardoor je t risico loopt 'iets' op te lopen. Het kolfset kun je als t goed is gebruiken op elke medela kolf.
Als je een goede dubbelzijdige electrische kolf zoekt zou ik eens kijken naar de ameda lactine personal. Is eenstuk goedkoper en is mij erg goed bevallen. Na een jaar was ie wel op bij mij maar heb we fulltime gekolfd. Deze heeft trouwens een dichte motor en kun je veilig 2e hands overnemen. De kolfstukken van medala kun je hier volgens mij ook aan zetten, je hebt dan alleen de dubbele uitgang van t kolfapparaat nodig maar die kun je uitkoken als t goed is.
Als je een goede dubbelzijdige electrische kolf zoekt zou ik eens kijken naar de ameda lactine personal. Is eenstuk goedkoper en is mij erg goed bevallen. Na een jaar was ie wel op bij mij maar heb we fulltime gekolfd. Deze heeft trouwens een dichte motor en kun je veilig 2e hands overnemen. De kolfstukken van medala kun je hier volgens mij ook aan zetten, je hebt dan alleen de dubbele uitgang van t kolfapparaat nodig maar die kun je uitkoken als t goed is.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
De melk komt daar toch niet mee in aanraking TA?
Muppetje- Ratel
Volgens borstvoeding.com heeft de freestyle wel een gesloten motor:
http://www.borstvoeding.com/kolven/kolfoverzicht1.html
Ik heb zelf een Medela Pisa, vind het een erg fijne kolf, de freestyle zal vast ook fijn zijn.
Ik heb zelf een Medela Pisa, vind het een erg fijne kolf, de freestyle zal vast ook fijn zijn.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Liadan schreef:Volgens borstvoeding.com heeft de freestyle wel een gesloten motor:
Dat wilde ik net plaatsen, haha
Muppetje- Ratel
Oh en ik weet niet of je de kolfset kan gebruiken op de freestyle. Bij mij was 1 onderdeel van de kolfset van mijn medela Swing anders dan die van de Pisa. De trechters kon ik wel gebruiken en dat gele en witte dingetje ook, maar dat andere ding niet.
Liadan- Ratel
Ik heb hem ook en was er erg tevreden over, heb er ruim 11 maanden mee gekolfd waarvan 8 maanden gemiddeld 3x per dag ivm werk. Ik ga hem straks weer gebruiken.
red rose- Prater
- Aantal berichten : 536
Punten : 587
Teddyaapje schreef:
Mee eens. Ik had een enkelzijdige kolf van Medela, de Swing, maar wilde toch dubbelzijdig gaan kolven. Om dan gelijk zo'n dure kolf te kopen van Medela... Bovendien heb ik niet zulke goede ervaringen met de Medela. Hij kapte er iedere keer mee. Bleek uiteindelijk ook aan de adapter te liggen. Heb een nieuwe adapter gekregen en toen ging het goed, maar vervelend was het wel. Mijn TSR duurde bij de Medela lang, soms langer dan twee minuten, dan moest ik hem weer uit en aan zetten, omdat hij na twee minuten op de kolfstand overgaat. Bij de Ameda Lactaline heb ik doorgaans binnen 20 seconden een TSR en ik kolf sneller. Zelfde hoeveelheid in minder tijd.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Liadan schreef:Volgens borstvoeding.com heeft de freestyle wel een gesloten motor:
Oh dan zit ik er langs. Ik heb destijds ook gekeken voor een 2ehands medela kolf maar dacht gelezen te hebben op de site van medela dat alle kolven, op de kolf die ze in het ziekenhuis gebruiken na, een open motor hadden en dat de garantie ook verviel bij overname van iemand anders.
Teddyaapje- Ratel
Ik heb nog nooit melk aan de andere kant van het rubbertje gezien, laat staan in het slangetje richting de motor. Heb geen idee of die open of dicht is.
Garantie vervalt op alle producten die je overneemt van iemand anders.
Garantie vervalt op alle producten die je overneemt van iemand anders.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Nee hoor, ik heb de ameda toen ookmovergenomen en de garantie bleef geldig. Hebben we voor de koop nagevraagd en ik heb er ook nog gebruik van gemaakt net voordat de garantie verviel.
Teddyaapje- Ratel
Als je via marktplaats een medelakolf overneemt met bon en deze gaat kapot binnen de garantietermijn, dan ga je toch gewoon met de bon naar de winkel. Zij weten toch niet dat jij 'm hebt overgenomen van iemand.
Ik heb wel eens melk in het slangetje gehad, dus ik zou ook geen kolf overnemen met een open motor.
Ik heb wel eens melk in het slangetje gehad, dus ik zou ook geen kolf overnemen met een open motor.
Liadan- Ratel
Ik heb de freestyle en ik vind het een ideaal ding! Kolven is geen leuke bezigheid, dus ik wilde het zo aangenaam mogelijk maken.
Inmiddels is de freestyle vele malen goedkoper geworden. Een nieuwe kost €275,-. Ik heb zelf ook een nieuwe gekocht. Ik ben een muts met dat soort dingen, maar ik vind het zelf niet hygiënisch om een tweedehands te gebruiken. Maar dat moet iedereen zelf weten natuurlijk. De kolf vind ik in ieder geval heel fijn!
Inmiddels is de freestyle vele malen goedkoper geworden. Een nieuwe kost €275,-. Ik heb zelf ook een nieuwe gekocht. Ik ben een muts met dat soort dingen, maar ik vind het zelf niet hygiënisch om een tweedehands te gebruiken. Maar dat moet iedereen zelf weten natuurlijk. De kolf vind ik in ieder geval heel fijn!
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Linda schreef:Ik heb de freestyle en ik vind het een ideaal ding! Kolven is geen leuke bezigheid, dus ik wilde het zo aangenaam mogelijk maken.
Op zich heb ik nog mijn eigen borstschelpen, membraanpjes en flesjes, dus het gaat feitelijk alleen om het apparaat....
Muppetje- Ratel
Sanne schreef:Teddyaapje schreef:
Mee eens. Ik had een enkelzijdige kolf van Medela, de Swing, maar wilde toch dubbelzijdig gaan kolven. Om dan gelijk zo'n dure kolf te kopen van Medela... Bovendien heb ik niet zulke goede ervaringen met de Medela. Hij kapte er iedere keer mee. Bleek uiteindelijk ook aan de adapter te liggen. Heb een nieuwe adapter gekregen en toen ging het goed, maar vervelend was het wel. Mijn TSR duurde bij de Medela lang, soms langer dan twee minuten, dan moest ik hem weer uit en aan zetten, omdat hij na twee minuten op de kolfstand overgaat. Bij de Ameda Lactaline heb ik doorgaans binnen 20 seconden een TSR en ik kolf sneller. Zelfde hoeveelheid in minder tijd.
+1!+ Behalve dat ik gelijk voor de Ameda lactaline ben gegaan en hier probleemloos 8mnden volledig heb gekolfd.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Ik heb altijd gevkolfd met de medela pump in style advanced, waarvan dus 6 maanden zeer intensief (4x per dag), en hij staat nu klaar voor d volgende. Was altijd in 12 minuten klaar, dus ik heb zelf goede ervaring met medela.
teletascha- Prater
- Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10
De opzet stukken kan je gebruiken die je al hebt.
Ik heb de mijne ook via marktplaats gekocht en alle opzetstukken van de verkoper weggegooid en die van mijzelf erop gezet.
Ik vond het een erg fijn apparaat. Je kolft snel, is compact alles zit erbij.
Ik heb de mijne ook via marktplaats gekocht en alle opzetstukken van de verkoper weggegooid en die van mijzelf erop gezet.
Ik vond het een erg fijn apparaat. Je kolft snel, is compact alles zit erbij.
Fiebje- Prater
- Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Ik heb hem ook en ben zeer tevreden!
MADDIE- Prater
- Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Soortgelijke onderwerpen
» Ervaringen medela freestyle kolf
» Spoed! Medela borstschild!
» Dit is wel een eigen topic waard v pompoen
» Al die cadeaudozen, de moeite waard?
» Medela Calma speen
» Spoed! Medela borstschild!