Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Emigreren

+24
Zannah
Twellie
Derpy
Caribbeanlover
SuperGrover
Caulfield
Discordia
Marin
Caresses
Raindrop
Polly
tienie31
Bacio
Coco
tuttebel
luisa
Monte
Marsy28
Zora
Lady Starstruck
Antibes
Bazinga
Gympie
Liz
28 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Emigreren  - Pagina 3 Empty Re: Emigreren

Bericht  Twellie wo 31 okt 2012 - 22:50

Ik zou niet kunnen emigreren, ik heb al veel van de wereld gezien maar er is geen plek die ik zou willen verruilen voor Nederland. Ik zou bijvoorbeeld wel in de toekomst een tweede huis willen in Azie, zodat ik daar kan overwinteren. Maar ik zou niet definitief willen vertrekken behalve als mijn hele familie en vriendengroep mee wil smile.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Emigreren  - Pagina 3 Empty Re: Emigreren

Bericht  Gast wo 31 okt 2012 - 22:54

Zannah schreef:Ik ben in 2008 naar Zweden geëmigreerd, maar niet om politieke redenen. Hier is inderdaad alles beter geregeld. Terug naar Nederland wil ik niet.
Heb jij je naam veranderd? Vroeg me al af waar je gebleven was Emigreren  - Pagina 3 561177

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Emigreren  - Pagina 3 Empty Re: Emigreren

Bericht  Zannah wo 31 okt 2012 - 23:01

Jente schreef:
Zannah schreef:Ik ben in 2008 naar Zweden geëmigreerd, maar niet om politieke redenen. Hier is inderdaad alles beter geregeld. Terug naar Nederland wil ik niet.
Heb jij je naam veranderd? Vroeg me al af waar je gebleven was Emigreren  - Pagina 3 561177
Klopt Emigreren  - Pagina 3 561177
Zannah
Zannah
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 35
Punten : 37
Registratiedatum : 05-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Emigreren  - Pagina 3 Empty Re: Emigreren

Bericht  Ella wo 31 okt 2012 - 23:25

Maura schreef:Niet. Ik ben gehecht aan het landje waar ik woon. En ik zal niet snel vertrekken. Zo slecht is het hier nu ook weer niet.

+1, ben altijd al weer blij als ik na vakanties weer naar mijn eigen huisje/omgeving/familie en vrienden kan
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Emigreren  - Pagina 3 Empty Re: Emigreren

Bericht  Raindrop do 1 nov 2012 - 0:35

Caresses schreef:Raindrop, kan je wat meer vertellen over het verschil in mentaliteit?

Ik stuur je een pm!
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Emigreren  - Pagina 3 Empty Re: Emigreren

Bericht  Gast do 1 nov 2012 - 0:51

Raindrop schreef:
Caresses schreef:Raindrop, kan je wat meer vertellen over het verschil in mentaliteit?
Ik stuur je een pm!
Waarom per pm? Ik ben ook wel benieuwd Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Emigreren  - Pagina 3 Empty Re: Emigreren

Bericht  Raindrop do 1 nov 2012 - 1:13

*


Laatst aangepast door Raindrop op do 1 nov 2012 - 10:52; in totaal 1 keer bewerkt
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Emigreren  - Pagina 3 Empty Re: Emigreren

Bericht  Polly do 1 nov 2012 - 1:26

Het is trouwens ook mogelijk om dingen goed geregeld te hebben in het buitenland, het kost alleen vaak wat meer (afhankelijk van het land). Ik ben al zo lang als ik me kan herinneren mijn emigratie aan het plannen, ik geloof dat ik voor het eerst serieuze plannen maakte toen ik 15 was, daarvoor was het alleen dromen. Het is een hoop gedoe, maar ja.

Ik heb in verschillende landen gewoond, ook in een Scandinavisch land, en dat vond ik helemaal niets. Ja, alles was geweldig geregeld inderdaad, en daar ben ik ook dankbaar voor - het geeft veel mogelijkheden. Ik prijs me ook heel gelukkig dat ik in Nederland geboren ben. Maar ik word echt doodongelukkig van de gedachte dat ik de rest van mijn leven op moet staan, naar buiten kijk en 80% van de tijd grijs en grauw weer zie. Daarnaast kan ik geen enkele baan bedenken in Nederland waar ik plezier aan zou beleven, dus wat dat betreft is voor mij de keuze snel gemaakt. De enige banen die me interessant lijken zijn in de Randstad te vinden, en daar zou ik nooit willen wonen. Natuurlijk vind ik het niet leuk dat ik mijn familie en vrienden nauwelijks zie. Maar ik heb een super goede band met de mensen waar ik van hou, we hebben heel veel contact en ik ken genoeg voorbeelden van mensen die dicht bij elkaar wonen en dat niet zo ervaren. De kwaliteit is wat dat betreft belangrijker dan de kwantiteit, en je kunt nu eenmaal niet alles hebben in het leven, denk ik dan maar.

Maar nee, de politiek heeft weinig invloed op mijn plannen.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Emigreren  - Pagina 3 Empty Re: Emigreren

Bericht  Gast do 1 nov 2012 - 1:44

Ik heb zelf in meerdere landen gewoond. En ook 5 jaar in Frankrijk.

Toen ik daar net begon met werken dacht ik dat dat alles zo goed was, maar later ontdekte ik dat Nederland toch beter is. In Frankrijk betaal je bijvoorbeeld geen zorgverzekering, dat doet de werkgever meestal. Daar tegenover staat dat de salarissen lager liggen en aan het eind van het jaar mag je alsnog heel veel belasting betalen.

Andere landen lijken altijd beter maar achteraf gezien is Nederland toch nog niet zo slecht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Emigreren  - Pagina 3 Empty Re: Emigreren

Bericht  Gast do 1 nov 2012 - 2:12

Polly schreef:Natuurlijk vind ik het niet leuk dat ik mijn familie en vrienden nauwelijks zie. Maar ik heb een super goede band met de mensen waar ik van hou, we hebben heel veel contact en ik ken genoeg voorbeelden van mensen die dicht bij elkaar wonen en dat niet zo ervaren. De kwaliteit is wat dat betreft belangrijker dan de kwantiteit, en je kunt nu eenmaal niet alles hebben in het leven, denk ik dan maar.
Helemaal mee eens! De band met mijn familie is nu veel beter dan toen ik nog in NL woonde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Emigreren  - Pagina 3 Empty Re: Emigreren

Bericht  PeperMunt do 1 nov 2012 - 3:10

Ik zou het niet erg vinden om te emigreren. Het enige wat ik echt zou missen zijn vrienden en familie, maar heb verder niet echt iets met Nederland.
PeperMunt
PeperMunt
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 255
Punten : 287
Registratiedatum : 26-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Emigreren  - Pagina 3 Empty Re: Emigreren

Bericht  loura do 1 nov 2012 - 3:54

Nee nooit want ik hou echt van Nederland. Als ik in het buitenland ben en ik kom terug dan ben ik altijd weer blij om thuis te zijn. Alles is hier beter Very Happy

Ik zou ook nooit voor het klimaat ofzo weg willen. Het lijkt mij vreselijk om het hele jaar door warm weer te hebben.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Emigreren  - Pagina 3 Empty Re: Emigreren

Bericht  Kikou do 1 nov 2012 - 4:18

Nederland heeft voor mij genoeg positieve punten om het een fijn land te vinden. Ik heb niet mn hele leven in Nederland gewoond, waardoor het voor mij denk ik iets makkelijker is om uit Nederland weg te gaan.

Ik ben een paar maanden geleden geëmigreerd naar Azië. Niet om politieke redenen, maar vanwege mijn relatie. Nu woon ik in een stad waar winkels elke dag tot 22u open zijn, alles te krijgen is, waar het nu nog lekker warm is en waar ik een strandje heb voor mijn deur. Voor dit alles moet ik wel de enorme luchtvervuiling, de hoge huur en frustraties rondom cultuurverschillen voor lief nemen. Ach, zo is er overal wel weer wat smile Als je niet al te hoge verwachtingen hebt, valt het allemaal wel weer mee.

Als ik trouwens weer in Nederland ben, waardeer ik sommige dingen juist veel meer dan voorheen. Vooral de frisse lucht, het aanbod van eten en hoe sommige dingen beter geregeld zijn.
Kikou
Kikou
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 78
Punten : 80
Registratiedatum : 20-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Emigreren  - Pagina 3 Empty Re: Emigreren

Bericht  Gast do 1 nov 2012 - 4:47

Kikou schreef:Nu woon ik in een stad waar winkels elke dag tot 22u open zijn,
Dat mis ik echt als ik in NL ben. Niet dat ik er zo vaak gebruik van maak, maar gewoon de wetenschap dat de winkels van 7 uur 's ochtends tot 11 uur 's avonds open zijn vind ik fijn Emigreren  - Pagina 3 3079029344

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Emigreren  - Pagina 3 Empty Re: Emigreren

Bericht  Kikou do 1 nov 2012 - 4:56

Zeker handig! Wij eten vaak pas na 20h, dus dan is het fijn als ik niet nog net voor sluitingstijd moet haasten.
Kikou
Kikou
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 78
Punten : 80
Registratiedatum : 20-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Emigreren  - Pagina 3 Empty Re: Emigreren

Bericht  Zora do 1 nov 2012 - 6:04

Jente schreef:
Kikou schreef:Nu woon ik in een stad waar winkels elke dag tot 22u open zijn,
Dat mis ik echt als ik in NL ben. Niet dat ik er zo vaak gebruik van maak, maar gewoon de wetenschap dat de winkels van 7 uur 's ochtends tot 11 uur 's avonds open zijn vind ik fijn Emigreren  - Pagina 3 3079029344

Dat heb ik hier dan momenteel wel weer, dus daarvoor zou ik het niet doen :p

Ik dacht trouwens dat huizen in Zweden erg goedkoop waren, maar weet idd niet hoe dat in Noorwegen is. Ik kan me dus voorstellen dat je juist na je 50e ofzo je huis hier goed zou kunnen verkopen en van het verschil een goede tijd kunt leven. Maar misschien kan het makkelijker sowieso pas na je pensioen, of als mijn vriend even opschiet met heel veel geld verdienen Very Happy

Met betrekking tot die mentaliteit trouwens valt het mij altijd op dat zowel Zweden als Noren erg afstandelijk zijn, Noren nog erger. Over het algemeen wél heel vriendelijk maar niet zo vanzelfsprekend spontaan als Nederlanders kunnen zijn. Men houdt zijn eigen leven wat meer zijn eigen leven denk ik, wat ik geen nadeel vind trouwens!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Emigreren  - Pagina 3 Empty Re: Emigreren

Bericht  Polly do 1 nov 2012 - 6:39

Anastasya schreef:Andere landen lijken altijd beter maar achteraf gezien is Nederland toch nog niet zo slecht.

Ik vind andere landen juist niet beter lijken, alleen anders. Ik denk dat het ook verschil maakt met welk idee je emigreert, als je verwacht dat dingen beter zullen zijn dan kan het gemakkelijk tegenvallen.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Emigreren  - Pagina 3 Empty Re: Emigreren

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum