Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Emigreren

+24
Zannah
Twellie
Derpy
Caribbeanlover
SuperGrover
Caulfield
Discordia
Marin
Caresses
Raindrop
Polly
tienie31
Bacio
Coco
tuttebel
luisa
Monte
Marsy28
Zora
Lady Starstruck
Antibes
Bazinga
Gympie
Liz
28 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Emigreren  - Pagina 2 Empty Re: Emigreren

Bericht  Gast wo 31 okt 2012 - 9:10

Nee, ik geloof niet dat ik in een ander land goed zou kunnen aarden. Nederland is toch echt wel mijn land. Mocht mijn man nou voor een paar jaar ergens in het buitenland geplaatst worden voor werk ofzo dan zou ik zeker wel meegaan. Maar niet definitief emigreren.
En wat anderen al zeggen, overal is wel wat, en het gras bij de buren enzo.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Bacio wo 31 okt 2012 - 9:12

Op de vraag: ja ik zou wel willen emigreren, maar niet door politieke redenen. Elke land heeft zo zn eigen rare politieke dingen. Zo werkt t nou eenmaal.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Bericht  Gast wo 31 okt 2012 - 9:18

Zora schreef:Jah, zucht ik vind Noorwegen en Zweden heerlijk! Kan me heel goed voorstellen dat ik 'later' die stap eens zet, maar dan wel pas na mijn 50e ofzo Emigreren  - Pagina 2 561177
Voor veel mensen kan dat niet. Als je in NL hebt gewerkt met een gemiddeld salaris is het bijna onmogelijk om op late leeftijd naar Noorwegen te emigreren. Het pensioen dat je dan hebt opgebouwd is te laag om hier een levensstandaard te hebben die de meeste mensen zouden willen. Dus dan moet je of veel verdiend hebben en dus veel pensioen opgebouwd hebben of je moet veel spaargeld hebben.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 31 okt 2012 - 9:22

Bacio schreef:Heeft de overheid in zweden het woord hij en zij niet afgeschaft zodat er geen verschil meer is tussen jongens en meisjes? Omdat iedereen gelijk moet zijn. Vond ik ook een opmerkelijke beslissing haha.
Haha, vond dit zo grappig dat ik het even heb opgezocht Wink Er zijn mensen die dit willen, maar het is niet echt afgeschaft en ik gok dat 99% nog steeds gewoon hij en zij gebruikt.
Overigens is in Noorwegen wel alles in de vrouwelijke vorm, bijvoorbeeld op school/universiteit, waar we in Nederland hij zouden gebruiken. Dat is niet verplicht, maar dat doet iedereen automatisch. Emancipatie is hier sowieso veel verder en dat vind ik ook wel een groot voordeel.

Gast
Gast

Bericht  Marsy28 wo 31 okt 2012 - 9:29

Ik weet het niet hoor Bacio.. Ik heb er al eerder een jaar gewoond en het beviel me prima. Maar dan nog, in Oostenrijk was echt alles beter geregeld dan in Nederland, op elk front. En hoor nu in Scandinavië ook, dus het gras is zeker wel groener ergens dan in Nederland :P Overal zijn minpuntjes maar waar Nederland al jaren mee bezig is?? Om maar niet te spreken van de mentaliteit hier.. Maar dat is andere discussie. Ik ga niet emigreren om de flutregering maar het maakt het wel makkelijker.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Bacio wo 31 okt 2012 - 9:38

Jente schreef:
Bacio schreef:Heeft de overheid in zweden het woord hij en zij niet afgeschaft zodat er geen verschil meer is tussen jongens en meisjes? Omdat iedereen gelijk moet zijn. Vond ik ook een opmerkelijke beslissing haha.
Haha, vond dit zo grappig dat ik het even heb opgezocht Wink Er zijn mensen die dit willen, maar het is niet echt afgeschaft en ik gok dat 99% nog steeds gewoon hij en zij gebruikt.
Overigens is in Noorwegen wel alles in de vrouwelijke vorm, bijvoorbeeld op school/universiteit, waar we in Nederland hij zouden gebruiken. Dat is niet verplicht, maar dat doet iedereen automatisch. Emancipatie is hier sowieso veel verder en dat vind ik ook wel een groot voordeel.
Oh haha dat begreep ik van een Zweedse vriend van me. Haha vond het ook echt heel grappig.

Bacio
Prater
Prater

Bericht  Bacio wo 31 okt 2012 - 9:41

Hier nog een artikel erover voor de geinteresseerden

http://www.smh.com.au/world/his-hers-hens-swedes-genderneutral-push-gains-ground-20120413-1wxra.html

Bacio
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 31 okt 2012 - 10:00

Marsy28 schreef: Ik ga niet emigreren om de flutregering maar het maakt het wel makkelijker.
Maar ook weer niet te makkelijk Evil or Very Mad De belastingdienst heeft me nog 3 jaar lastig gevallen, want het was maar al te moeilijk om een emigratie te verwerken in de administratie.

Gast
Gast

Bericht  Marsy28 wo 31 okt 2012 - 10:02

Ik moest wel lachen toen ik na 6 jaar weer in Nederland kwam wonen, ze wilden me in eerste instantie niet in de gemeente inschrijven haha.. Maar uitschrijven is niet zo moeilijk :P
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Bericht  Bacio wo 31 okt 2012 - 10:06

Wanneer vertrek jij eigenlijk Marsy? Alles al gereed?

Bacio
Prater
Prater

Bericht  Marsy28 wo 31 okt 2012 - 10:10

Helemaal klaar ervoor en ik vertrek op 22 november! Eerste doos is al onderweg en ik hoef nu alleen nog maar in te pakken. Nu werk nog goed afsluiten en dan ga ik al! Ik krijg eerst nog ooglasercorrectie in Istanbul dit weekend, dus dat is eerst nog even prioriteit en spannend!
Over paar maanden kan ik meer vertellen over of het gras nou hier groener is of daar :p Ben wel benieuwd, kan natuurlijk flink wat veranderd zijn in 3 jaar..
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Bericht  tienie31 wo 31 okt 2012 - 11:32

Ja, maar daar hebben we het al een paar jaar over.
En dan idd ook naar 1 van de Scandinavische landen. Mijn vriend kan er zo aan 't werk in zijn sector.
Ik heb eerst nog 3 jaar een andere verplichting, en dan hopen we toch met de tijd die kant op te kunnen.

tienie31
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 252
Registratiedatum : 26-10-11

Bericht  Polly wo 31 okt 2012 - 12:30

Ik wil sowieso niet meer in Nederland wonen en zie geen toekomst voor mezelf in Nederland, maar de regering is hierbij geen doorslaggevende factor, ook al irriteert de politiek me mateloos.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Gast wo 31 okt 2012 - 21:09

Ik heb zeker een paar landen op mijn lijstje waar ik zou willen wonen. Maar omdat de zorg en regels omtrent werken (werkloosheidwet, vast contract etc) altijd super geregeld was hier, heb ik emigreren van de baan geschoven. Liever de veiligheid en garantie op een goed leven hier (stel dat ik ziek wordt of geen werk meer kan vinden), dan naar een land verhuizen waar dit een onzekere factor is.

Nu begin ik steeds meer te overwegen om op langere termijn te gaan emigreren. In Nederland zijn de punten die ik aangaf ook niet helemaal vanzelfsprekend meer (logisch, dat wel!). Dus de reden om hier te blijven wordt steeds een stukje kleiner.

Gast
Gast

Bericht  Raindrop wo 31 okt 2012 - 21:28

Jente schreef:
Marsy28 schreef: Ik ga niet emigreren om de flutregering maar het maakt het wel makkelijker.
Maar ook weer niet te makkelijk Evil or Very Mad De belastingdienst heeft me nog 3 jaar lastig gevallen, want het was maar al te moeilijk om een emigratie te verwerken in de administratie.

Hahaha, herkenbaar en heel irritant...

Ik woon zelf al jaren niet meer in Nederland en de plannen van de regering maken het wonen in Nederland wel minder aantrekkelijk. Toch zou dat voor mij geen reden zijn om niet meer terug naar Nederland te willen.
Waar ik nu woon (België) vind ik veel dingen erg goed geregeld en het wonen is hier fijn alleen blijf ik de mentaliteit hier wel heel anders vinden.
Ik heb wel een aantal landen in gedachten (met name Scandinavië) waar ik ook zou willen en kunnen wonen.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Raindrop wo 31 okt 2012 - 21:30

Marsy28 schreef:Helemaal klaar ervoor en ik vertrek op 22 november! Eerste doos is al onderweg en ik hoef nu alleen nog maar in te pakken. Nu werk nog goed afsluiten en dan ga ik al! Ik krijg eerst nog ooglasercorrectie in Istanbul dit weekend, dus dat is eerst nog even prioriteit en spannend!
Over paar maanden kan ik meer vertellen over of het gras nou hier groener is of daar :p Ben wel benieuwd, kan natuurlijk flink wat veranderd zijn in 3 jaar..

Wat spannend zeg! Houd je ons op de hoogte? Very Happy
Een ooglasercorrectie is ook spannend zeg. Succes!
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Caresses wo 31 okt 2012 - 21:35

Raindrop, kan je wat meer vertellen over het verschil in mentaliteit?

Ik zou best een aantal jaren in het buitenland willen wonen, dat het nu niet zo goed gaat met NL is wel een extra stimulans, maar zeker niet de enigste. Afhankelijk hoe het dan bevalt, zal ik dan wel beslissen of ik echt ga emigreren. Daarvoor wil ik toch eerst ervaren hoe het is om buiten NL te wonen.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Marin wo 31 okt 2012 - 22:06

Als ik was geëmigreerd was het niet zozeer dat ik uit dít land weg had gewild, maar dat ik dáár verder wilde leven.

In mijn geval Amerika dus. Canada heb ik ook ooit nog overwogen, maar vond ik een rare beslissing want was ik nog nooit geweest. Engeland had ik ook met veel plezier kunnen wonen, heb ik ook gedaan.

Maar ik vind niet zoveel mis met Nederland. Ik denk nog steeds dat het één van de prettigste landen is om te mogen leven. Wel merk ik altijd dat ik gek ben op Scandinavië, het is er echt fijn en goed verzorgd. Daar zou ik ook nog wel kunnen aarden.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Discordia wo 31 okt 2012 - 22:08

Nooit. Mijn leven en alles wat me lief is, is in Nederland.
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Bericht  Caulfield wo 31 okt 2012 - 22:16

Als ik zou emigreren dan zou het zijn vanwege mogelijkheden in een specifiek ander land, en niet vanwege ontevredenheid met Nederland. Wat Marin eigenlijk ook zegt. Emigratie is in mijn ogen ook niet definitief, je kunt altijd weer terug en het eens in de paar jaar evalueren.
Ik heb lang voor ogen gehad nog eens een paar jaar in het buitenland te wonen als ik daar een mooi aanbod zou krijgen. Nu we een kindje hebben denk ik daar minder makkelijk over.
Caulfield
Caulfield
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 123
Punten : 130
Registratiedatum : 01-03-12

Bericht  SuperGrover wo 31 okt 2012 - 22:22

Nee, ik wil niet emigreren, en dat zou ik zeker niet doen vanwege wat politieke besluiten waar ik niet achter sta. Je kunt nooit helemaal je zin krijgen, en dat is prima. Ik zou Nederland alleen verlaten als hier echte crisis uitbreekt, dictatuur, oorlog, ernstige overstromingen, hongersnood.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast wo 31 okt 2012 - 22:27

Ik zou wel willen emigreren maar nooit om politieke redenen. Ik zou willen emigreren voor de ervaring en omdat het land of plaatst mij trekt.

Gast
Gast

Bericht  Caribbeanlover wo 31 okt 2012 - 22:35

Jente, de ex van mijn broertje heeft een aantal jaren in Spanje gewoond, maar vanwege dat gedoe daar woont ze nu ook in NW.

Gympie, pm gehad?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  Derpy wo 31 okt 2012 - 22:41

Als ik zou emigreren, zou ik Scandinavië als enige plek zien waar mensen het beter hebben dan in Nederland. Voor de rest is de hele wereld er slecht aan toe. Ik vind Scandinavië prachtig, maar ik hou van zon, dus voor het weer hoef ik het niet te doen.
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12

Bericht  Zannah wo 31 okt 2012 - 22:46

Ik ben in 2008 naar Zweden geëmigreerd, maar niet om politieke redenen. Hier is inderdaad alles beter geregeld. Terug naar Nederland wil ik niet.
Zannah
Zannah
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 35
Punten : 37
Registratiedatum : 05-07-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud