Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Emigreren

2 plaatsers

Ga naar beneden

Emigreren Empty Emigreren

Bericht  Coco di 2 apr 2013 - 7:27

Zijn er meer mensen met emigreer plannen of die geemigreerd zijn?
Hoe bepalen jullie wanneer je dan ook daadwerkelijk gaat of wanneer ben jij gegaan?
Ik vind het zo lastig om te bepalen wanneer die stap te nemen. Nu, over een paar jaar of over 10 jaar?

Paar jaar geleden ben ik al eens vertrokken met het plan om niet terug naar Nederland te gaan, maar toen ging ik alleen. Toen ik er klaar mee was heb ik een ticket terug geboekt en 2 dagen later was ik terug in NL. Maar met een gezin doe je dat natuurlijk niet zo snel. Zeker niet als de kinderen al naar school gaan.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Emigreren Empty Re: Emigreren

Bericht  Marsy28 di 2 apr 2013 - 8:14

Ja, op mijn 21ste naar Oostenrijk. Ik was van plan voor altijd te blijven, maar helaas bleek mijn Oostenrijkse partner een pathologische leugenaar en ben ik na 6 jaar teruggekomen naar Nederland. Daar mijn huidige vriend ontmoet, weer een buitenlander en nu half jaar geleden naar Australie geëmigreerd. Laat me straks in november weer uitschrijven. Ik hou niet zo van Nederland Razz

Emigreren is voor altijd, je schrijft je uit en dat heeft enorme impact op bijv. je pensioen. Je krijgt jaren aftrek voor elk jaar dat je in buitenland woont en dat is best wel schrikken. Ik zou me niet uitschrijven zolang je kunt. Je kunt sowieso eerst een jaar ergens heen en dan nog beslissen of je je wilt uitschrijven. De enige reden dat ik me uitschrijf is dat ik dan niet verplicht zorgverzekering hoef te betalen in 2 landen. Als je nog niet weet waar je je wilt settelen, is het dan niet beetje gek om te denken aan emigreren? Zou je niet gewoon een langere periode in het buitenland willen wonen? Of wil je echt nooit meer terug?

In bijna elk groot land en stad is een Nederlandse school. Ik werk op zo'n school, dat zou wat voor de kinderen kunnen zijn, zo leren ze de nieuwe taal EN gewoon de Nederlandse taal. Met cito toetsen en alles erbij. Kinderen passen zich makkelijk aan hoor, daar hoef je je geen zorgen om te maken. Het gaat vooral om jezelf, of jij ergens kunt aarden. Als jij niet gelukkig bent merken de kinderen dat. De kids hier die geëmigreerd zijn, hebben het beste van beide en die vinden het helemaal prima en zelfs bijzonder.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum