Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Emigreren

+24
Zannah
Twellie
Derpy
Caribbeanlover
SuperGrover
Caulfield
Discordia
Marin
Caresses
Raindrop
Polly
tienie31
Bacio
Coco
tuttebel
luisa
Monte
Marsy28
Zora
Lady Starstruck
Antibes
Bazinga
Gympie
Liz
28 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Emigreren  Empty Emigreren

Bericht  Gast wo 31 okt 2012 - 8:15

Het nieuwe regeerakkoord is bekend en we hebben al een mooie discussie op het forum daarover Emigreren  281626781

Nu ben ik zelf geemigreerd en na deze plannen van de nieuwe regering heb ik nog minder zin om ooit weer terug naar NL te komen. Ik vraag me af hoe jullie daar over denken. Zou de politiek en politieke beslissingen een reden kunnen zijn om te emigreren? Of zouden er voor jou andere reden zijn om te kunnen emigreren (natuur, klimaat, werkgelegenheid, criminaliteit)? Hoe ver moet het komen wil jij emigreren?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Emigreren  Empty Re: Emigreren

Bericht  Gast wo 31 okt 2012 - 8:19

Niet. Ik ben gehecht aan het landje waar ik woon. En ik zal niet snel vertrekken. Zo slecht is het hier nu ook weer niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Emigreren  Empty Re: Emigreren

Bericht  Gast wo 31 okt 2012 - 8:19

Ik denk dat het in de meeste landen niet veel beter is

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Emigreren  Empty Re: Emigreren

Bericht  Marsy28 wo 31 okt 2012 - 8:19

Op dit moment ben ik niet rouwig dat ik naar het buitenland verhuis. Emigreren is pas volgend jaar aan de orde maar dan zijn ook echt de gevolgen hiervan voelbaar..
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Emigreren  Empty Re: Emigreren

Bericht  Liz wo 31 okt 2012 - 8:19

Ben wel benieuwd waar jij woont en wat de redenen waren om te emigreren voor jou smile. Ik zal het niet zo snel doen denk ik.
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Emigreren  Empty Re: Emigreren

Bericht  Lady Starstruck wo 31 okt 2012 - 8:19

Het is mij wel door het hoofd geschoten ja. Alleen bij andere landen heb je ook weer negatieve dingen. En durf het eigenlijk ook niet echt.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Emigreren  Empty Re: Emigreren

Bericht  Gympie wo 31 okt 2012 - 8:20

Ik denk dat ik nooit zal willen emigreren, voorgoed zeg maar. Ik heb in ieder geval wel de droom een aantal jaar in het buitenland te wonen en te werken. Mijn vriend gelukkig ook, dus hopelijk komt het er ooit eens van.

Ik vind Nederland wel een fijne thuisbasis waar ik altijd op terug wil kunnen vallen. In andere landen is het ook niet allemaal geweldig qua economie en politiek, dus dan zal ik een land moeten vinden wat perfect aan die eisen voldoet. Maar eigenlijk geef ik daar niet zo om, daar laat ik me niet door leiden.


Laatst aangepast door Gympie op wo 31 okt 2012 - 8:22; in totaal 2 keer bewerkt
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Emigreren  Empty Re: Emigreren

Bericht  Bazinga wo 31 okt 2012 - 8:20

Volgens mij is 't een wereldwijde crisis, 't gras lijkt alleen altijd groener bij de buren..
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Emigreren  Empty Re: Emigreren

Bericht  Antibes wo 31 okt 2012 - 8:21

Als ik zou willen emigreren, dan denk ik niet dat politiek of politieke beslissingen daar invloed op zouden hebben. Binnen normale grenzen dan he, als we opeens een dictatuur zouden krijgen of overschakelen naar communisme, dan ben ik de eerste die hier weg is.. Wink

Natuur, klimaat, werkgelegenheid (mocht dat elders duidelijk beter zijn), atmosfeer, bevolkingsdichtheid.. Ja, dat zijn dingen die mijn mening wel serieuzer beinvloeden!

Anderzijds vind ik het tot dusverre in Nederland allemaal erg goed geregeld en wil ik later wel een beroep doen waarbij communicatie en taal ontzettend belangrijk is en ben ik daar zelf niet heel goed in.. Ik zie mezelf niet zo snel als arts in Spanje of Scandinavie bijvoorbeeld.

Wellicht is ooit Engeland of Duitsland een optie.. Maar dat helpt niet echt qua klimaat.. Wink

Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Emigreren  Empty Re: Emigreren

Bericht  Lady Starstruck wo 31 okt 2012 - 8:36

Bazinga schreef:Volgens mij is 't een wereldwijde crisis, 't gras lijkt alleen altijd groener bij de buren..

Precies! Denk dat het in andere landen ook niet allemaal halleluja is!
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Emigreren  Empty Re: Emigreren

Bericht  Zora wo 31 okt 2012 - 8:39

Ik vind dat een heleboel zaken in Scandinavie wel goed geregeld zijn. Nou moet ik zeggen dat ik me er weinig in verdiept heb maar wat ik er wel van mee krijg lijkt het me een erg sociaal, modern maar ook no nonsense beleid, met name in Zweden en Noorwegen. Ik kan me wel voorstellen ooit naar Noorwegen of Zweden te verhuizen, alleen niet daarom Very Happy Een mooie bijkomstigheid, dat wel...
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Emigreren  Empty Re: Emigreren

Bericht  Marsy28 wo 31 okt 2012 - 8:40

Ben ik het niet mee eens, ik verhuis nu naar Australie, waar de dingen behoorlijk goed geregeld zijn en hiervoor woonde ik 6 jaar in Oostenrijk, daar wil ik dolgraag naar terug. Gras is zeker wel groener maar dit soort uitspraken komen altijd van mensen die zich daar het liefst aan vastklampen.. Je moet het natuurlijk wel kunnen onderbouwen..
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Emigreren  Empty Re: Emigreren

Bericht  Monte wo 31 okt 2012 - 8:45

Marsy28 schreef:Ben ik het niet mee eens, ik verhuis nu naar Australie, waar de dingen behoorlijk goed geregeld zijn en hiervoor woonde ik 6 jaar in Oostenrijk, daar wil ik dolgraag naar terug. Gras is zeker wel groener maar dit soort uitspraken komen altijd van mensen die zich daar het liefst aan vastklampen.. Je moet het natuurlijk wel kunnen onderbouwen..
Maar jij ziet het nu ook alleen van 1 kant, dat Nederland niet goed genoeg is en andere landen beter. Er zullen in Australië of Oostenrijk vast wel dingen zijn die in Nederland beter geregeld zijn. Maar misschien weet jij daar (nog) niets van af omdat het je niet aangaat(bijv. ouderenzorg, energie, onderwijs, noem het maar op). Overal zijn dingen die de bevolking als negatief beschouwd. Ik geloof niet dat dat een reden moet zijn om te emigreren, want dan lijkt het gras inderdaad groener dan het is.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Emigreren  Empty Re: Emigreren

Bericht  Gast wo 31 okt 2012 - 8:49

Marsy28 schreef:Ben ik het niet mee eens, ik verhuis nu naar Australie, waar de dingen behoorlijk goed geregeld zijn en hiervoor woonde ik 6 jaar in Oostenrijk, daar wil ik dolgraag naar terug. Gras is zeker wel groener maar dit soort uitspraken komen altijd van mensen die zich daar het liefst aan vastklampen.. Je moet het natuurlijk wel kunnen onderbouwen..
Inderdaad Marsy! Ik woon nu in Noorwegen en kan wel degelijk zeggen dat het hier beter is in sommige opzichten. Er is hier absoluut geen crisis, veel werkgelegenheid, een goed sociaal stelsel, etc. Natuurlijk zijn er ook zeker dingen die minder goed zijn hier, bijvoorbeeld redelijk lange wachtlijsten in de zorg en ik vind het soms moeilijk dat Noren conservatief zijn en natuurlijk dat alles hier duurder is (maar daar is je salaris ook naar). Ik kan heel goed begrijpen als mensen hier niet naartoe willen verhuizen omdat het iets kouder is dan NL bijvoorbeeld. Ik vind dat heerlijk, hou van de winters en de bergen, maar veel mensen zouden juist altijd 25 graden willen en dat vind je hier nou eenmaal niet.

Antibes; er is hier een groot tekort aan artsen, dus je hebt waarschijnlijk al een baan voordat je 1 woord Noors spreekt!
Zora; leuk, ik kan Noorwegen en Zweden echt aanraden!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Emigreren  Empty Re: Emigreren

Bericht  Antibes wo 31 okt 2012 - 8:51

Jente schreef:
Antibes; er is hier een groot tekort aan artsen, dus je hebt waarschijnlijk al een baan voordat je 1 woord Noors spreekt!

Enerzijds leuk, anderzijds.. Lijkt het me lastig communiceren met je patiënten.. Anderzijds denk ik ook weer 'op zich ben ik slim genoeg om een taal goed te leren als ik het écht wil'.. Dus misschien wil ik het niet graag genoeg.. =P
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Emigreren  Empty Re: Emigreren

Bericht  Gast wo 31 okt 2012 - 8:54

Monte schreef:Maar jij ziet het nu ook alleen van 1 kant, dat Nederland niet goed genoeg is en andere landen beter. Er zullen in Australië of Oostenrijk vast wel dingen zijn die in Nederland beter geregeld zijn. Maar misschien weet jij daar (nog) niets van af omdat het je niet aangaat(bijv. ouderenzorg, energie, onderwijs, noem het maar op). Overal zijn dingen die de bevolking als negatief beschouwd. Ik geloof niet dat dat een reden moet zijn om te emigreren, want dan lijkt het gras inderdaad groener dan het is.
Natuurlijk zijn er in ieder land ook minder goede dingen. Het grootste nadeel van Noorwegen zijn de wachtlijsten in de zorg. Ik heb 1,5 jaar op de wachtlijst gestaan om mijn verstandskies te laten trekken. Maar als ik dan na 1,5 jaar goed geholpen wordt en dat maar 30 euro kost (eigen risico, verzekering kost niks), dan vind ik het toch beter geregeld dan in NL waar ik misschien wel gelijk geholpen wordt, maar veel moet betalen. Ander nadeel vind ik de conservatieve denkwijzes, maar ik heb daar zelf geen last van (bijv. dat prostitutie illegaal is, dat homo-stellen niet makkelijk kunnen adopteren, dat euthanasie illegaal is). Ik erger me daar aan, maar gelukkig heb ik er zelf dus niet mee te maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Emigreren  Empty Re: Emigreren

Bericht  Antibes wo 31 okt 2012 - 8:55

Jente schreef:
Monte schreef:Maar jij ziet het nu ook alleen van 1 kant, dat Nederland niet goed genoeg is en andere landen beter. Er zullen in Australië of Oostenrijk vast wel dingen zijn die in Nederland beter geregeld zijn. Maar misschien weet jij daar (nog) niets van af omdat het je niet aangaat(bijv. ouderenzorg, energie, onderwijs, noem het maar op). Overal zijn dingen die de bevolking als negatief beschouwd. Ik geloof niet dat dat een reden moet zijn om te emigreren, want dan lijkt het gras inderdaad groener dan het is.
Natuurlijk zijn er in ieder land ook minder goede dingen. Het grootste nadeel van Noorwegen zijn de wachtlijsten in de zorg. Ik heb 1,5 jaar op de wachtlijst gestaan om mijn verstandskies te laten trekken. Maar als ik dan na 1,5 jaar goed geholpen wordt en dat maar 30 euro kost (eigen risico, verzekering kost niks), dan vind ik het toch beter geregeld dan in NL waar ik misschien wel gelijk geholpen wordt, maar veel moet betalen. Ander nadeel vind ik de conservatieve denkwijzes, maar ik heb daar zelf geen last van (bijv. dat prostitutie illegaal is, dat homo-stellen niet makkelijk kunnen adopteren, dat euthanasie illegaal is). Ik erger me daar aan, maar gelukkig heb ik er zelf dus niet mee te maken.

Oeii, hoe is dat in de andere Scandinavische landen, weet je dat toevallig?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Emigreren  Empty Re: Emigreren

Bericht  luisa wo 31 okt 2012 - 8:55

Ik was geëmigreerd met de bedoeling zeker 5 a 10 jaar daar te blijven, maar eigenlijk liefst voor altijd. Helaas na een paar jaar vorig jaar besloten om terug naar NL te komen omdat het daar zoveel slechter is. Altijd al overigens, maar nu door de crisis helemaal. In NL hebben we denk ik een goed en uitgebreid sociaal stelsel, maar we zijn ook v
'verwend' geraakt en teveel mensen zijn boven hun stand gaan leven, met name met te dure woningen. En dan nu de gevolgen.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Emigreren  Empty Re: Emigreren

Bericht  tuttebel wo 31 okt 2012 - 8:56

Ik zou niet alleen vanwege de politiek en politieke beslissingen gaan emigreren, maar het zou me denk ik wel een extra duwtje in de rug geven als ik toch al zou willen emigreren. Bij mij zou het dan ook echt gaan om het totaalplaatje van wat het land waar ik naar toe zou willen me te bieden heeft qua kosten, cultuur, klimaat, mentaliteit, etc.
tuttebel
tuttebel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 345
Punten : 352
Registratiedatum : 03-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Emigreren  Empty Re: Emigreren

Bericht  Gast wo 31 okt 2012 - 8:59

Antibes schreef:Enerzijds leuk, anderzijds.. Lijkt het me lastig communiceren met je patiënten.. Anderzijds denk ik ook weer 'op zich ben ik slim genoeg om een taal goed te leren als ik het écht wil'.. Dus misschien wil ik het niet graag genoeg.. =P
Een heel groot deel van de artsen hier is buitenlands (rond de 10-20% volgens mij). Mijn huisarts is iets van indiaas of pakistaans en praat erg goed Noors. Maar ze zijn hier zo hard op zoek naar artsen dat je vaak al aangenomen en betaald wordt terwijl je nog naar Noorse les gaat. En het is zeker binnen een paar maanden goed genoeg te leren hoor, Scandinavische talen zijn erg makkelijk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Emigreren  Empty Re: Emigreren

Bericht  Gast wo 31 okt 2012 - 9:04

Antibes schreef:Oeii, hoe is dat in de andere Scandinavische landen, weet je dat toevallig?
In Zweden en Denemarken ook illegaal. Passieve euthanasie is wel legaal, ook in Noorwegen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Emigreren  Empty Re: Emigreren

Bericht  Zora wo 31 okt 2012 - 9:07

Jah, zucht ik vind Noorwegen en Zweden heerlijk! Kan me heel goed voorstellen dat ik 'later' die stap eens zet, maar dan wel pas na mijn 50e ofzo smile
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Emigreren  Empty Re: Emigreren

Bericht  Bacio wo 31 okt 2012 - 9:07

Marsy28 schreef:Ben ik het niet mee eens, ik verhuis nu naar Australie, waar de dingen behoorlijk goed geregeld zijn en hiervoor woonde ik 6 jaar in Oostenrijk, daar wil ik dolgraag naar terug. Gras is zeker wel groener maar dit soort uitspraken komen altijd van mensen die zich daar het liefst aan vastklampen.. Je moet het natuurlijk wel kunnen onderbouwen..
Hier kom je nog op terug. In Australië is de overheid totaal in controle. Je mag echt bijna niks en alles is overprotected. Vreselijk bekrompen.



Wat vinden jullie allemaal zo verschrikkelijk aan het nieuwe regeerakkoord dan? Ik zie niet zo heel veel beren.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Emigreren  Empty Re: Emigreren

Bericht  Coco wo 31 okt 2012 - 9:08

Scandinavie is prachtig, die kou is idd alleen niks voor ons. Wij overwegen een meer zonniger land (marokko waarschijnlijk).Afgelopen vakantie hebben we de internationale school bezocht en dat beviel eigenlijk veel beter dan verwacht. Maar eigenlijk hebben we de mogelijkheid om naar elk willekeurig land te gaan met de baan van mijn man, dus het kan ook nog iets heel anders worden.

Maar voor ons is het nieuwe regeerakkoord geen reden om te vertrekken.


Laatst aangepast door Coco op do 1 nov 2012 - 8:44; in totaal 1 keer bewerkt
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Emigreren  Empty Re: Emigreren

Bericht  Bacio wo 31 okt 2012 - 9:10

Zora schreef:Jah, zucht ik vind Noorwegen en Zweden heerlijk! Kan me heel goed voorstellen dat ik 'later' die stap eens zet, maar dan wel pas na mijn 50e ofzo Emigreren  561177
Heeft de overheid in zweden het woord hij en zij niet afgeschaft zodat er geen verschil meer is tussen jongens en meisjes? Omdat iedereen gelijk moet zijn. Vond ik ook een opmerkelijke beslissing haha.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Emigreren  Empty Re: Emigreren

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum