Voorkeurshouding
+5
PapillonRose
Parisienne
meisjesmama
Susan
Kat1980
9 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Voorkeurshouding
Kat1980 schreef:Eigenlijk best raar dat het cb het afraadt en dat toch velen van jullie zo'n kussen gebruiken. Zelfs op advies van een fysio. Misschien voor overdag toch maar aanschaffen of zo'n snoozzz aanschaffen ook voor 's nachts.
Meisjes mama: ik neem tenminste aan dat je de snoozzz ook 's nachts gebruikt, ziet er wel heel veilig uit.
ik gebruik het bij elk slaapje je kan mooi afwisselen elke slaap op een andere kant. Het cb kan het wel afraden maar hun hebben later geen plat achterhoofd.
Toen E. geboren werd moest ze in de kraamtijd op haar zij slapen en bij R. moch dat echt niet. Bij de jongste hebben we ook veel meer last gehad van een voorkeurshoudings.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10
mijn zoon heeft ook een voorkeurshouding en we zijn er wel mee bezig om elke keer zijn hoofdje te draaien ect,maar ja je hangt natuurlijk niet de hele dag met je hoofd boven zijn bedje,ik heb zo'n zij liggings kussen van mijn zus gehad,maar vond hem eng om te gebruiken,maar overdag kan het volgens mij geen kwaad dus denk dat ik het overdag ga gebruiken en dan s'nachts gewoon laten slapen.
wat adviseren jullie,hem dan altijd op de niet voorkeur kant leggen of afwisselen?ik zat te denken om altijd de niet voorkeurs kant te leggen toch?
wat adviseren jullie,hem dan altijd op de niet voorkeur kant leggen of afwisselen?ik zat te denken om altijd de niet voorkeurs kant te leggen toch?
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Wij kinderfysiotherapeuten mogen officieel zo'n zijligkussen niet adviseren omdat er plastic in zit. Maar officieus doen we het wel...maar alleen voor overdag!!!
Een handdoekrolletje (overdag!) kan bij sommige kindjes averechts werken, omdat ze zich er tegen afzetten en dan gaan ze juist naar de voorkeurskant. Maar bij andere kindjes helpt het wel goed.
Verder kan je kindje ook op zijn zij op de bank tegen de rug/zijleuning aanliggen, als jij ook op de bank zit.
Actief stimuleren om naar de andere kant te draaien heeft de voorkeur tegenover passief het hoofd draaien.
Succes!
Een handdoekrolletje (overdag!) kan bij sommige kindjes averechts werken, omdat ze zich er tegen afzetten en dan gaan ze juist naar de voorkeurskant. Maar bij andere kindjes helpt het wel goed.
Verder kan je kindje ook op zijn zij op de bank tegen de rug/zijleuning aanliggen, als jij ook op de bank zit.
Actief stimuleren om naar de andere kant te draaien heeft de voorkeur tegenover passief het hoofd draaien.
Succes!
Gast- Gast
Dat is inderdaad zo, dat het cb niet zit met een kind met een plat hoofd. Het cb zegt wel vaker dingen dat je denkt van het zal wel.
Ik denk dat ik toch maar iets ga aanschaffen voor overdag. Ik ben er nu wel constant mee bezig en laat T dus beneden in de wandelwagen slapen om het goed in de gaten te kunnen houden. Maar ja, ik heb hier ook nog een peuter rondlopen, dus het zou leuk zijn als ik ook eens ongestoord met hem bezig kan zijn zonder heel de tijd zijn broertjes slaaphouding te moeten checken.
Ik denk dat ik toch maar iets ga aanschaffen voor overdag. Ik ben er nu wel constant mee bezig en laat T dus beneden in de wandelwagen slapen om het goed in de gaten te kunnen houden. Maar ja, ik heb hier ook nog een peuter rondlopen, dus het zou leuk zijn als ik ook eens ongestoord met hem bezig kan zijn zonder heel de tijd zijn broertjes slaaphouding te moeten checken.
Kat1980- Kletskop
- Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Ik heb geen ervaring met een kussen maar wel met een voorkeurshouding. Wij blijven zijn hoofdje draaien en ik zie ook nog niet echt een afplatting. Het is niet zo dat ik de hele dag boven zijn bedje hang, maar als ik er tijd voor heb dan draai ik zijn hoofdje. Ik zou zo'n kussen ook wel gebruiken als er echt een afplatting gaat komen. Liever dat dan straks een helmpje.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Wat hier ook heel goed heeft geholpen is om over de voorkeurskant een zwarte handdoek te hangen, maar pas nadat haar afplatting wat minder werd. Als ik haar in de draagdoek had, had ik over de voorkeurskant een zwart doekje, in de kinderwagen had ik aan de voorkeurskant een zwart doekje, het wiegje stond met de voorkeurskant tegen een donkere muur etc etc.
Gast- Gast
mauwmauw schreef:mijn zoon heeft ook een voorkeurshouding en we zijn er wel mee bezig om elke keer zijn hoofdje te draaien ect,maar ja je hangt natuurlijk niet de hele dag met je hoofd boven zijn bedje,ik heb zo'n zij liggings kussen van mijn zus gehad,maar vond hem eng om te gebruiken,maar overdag kan het volgens mij geen kwaad dus denk dat ik het overdag ga gebruiken en dan s'nachts gewoon laten slapen.
Onze zoon heeft ook een grote voorkeur en daardoor een flink afgeplat hoofd. Hij ligt ook in zo´n kussen en ligt altijd op de niet voorkeurskant. Het kussen ziet er enger uit dan het is en hij kan er verder niet in stikken ofzo. Hij sliep er ook ´s nachts in op aanraden van de kinderarts van het CB. Nu J. wat groter is en doorheeft dat het kussen er ook af kan (klittenband) schopt hij er net zolang tegen aan tot het kussen los is en hij dus door kan schuiven naar z´n rug en weer lekker kan liggen. Hij ligt nu in een Snoozzz met in z´n rug het klittenband deel van het zijligkussen en dat gaat nu heel goed. De afplatting wordt een heel stuk minder en z´n voorkeur neemt ook goed af maar het is nog niet over.
Wij hebben trouwens net als Dromertje aan z´n voorkeurskant een zwarte deken over het ledikantje gehangen. Wel goed vast gemaakt door een deel onder het matras te stoppen en tussen de spijlen de deken vast te maken met veiligheidsspelden. Het ledikantje hebben we ook zo gedraaid in het kamertje dat hij alleen nog naar de deur kan kijken, verder is er niets te zien dus is alleen die kant nog interessant voor hem. Eigenlijk best zielig nu ik zo zit te typen
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Dromertje schreef:Wat hier ook heel goed heeft geholpen is om over de voorkeurskant een zwarte handdoek te hangen, maar pas nadat haar afplatting wat minder werd. Als ik haar in de draagdoek had, had ik over de voorkeurskant een zwart doekje, in de kinderwagen had ik aan de voorkeurskant een zwart doekje, het wiegje stond met de voorkeurskant tegen een donkere muur etc etc.
Dat maakt hier helaas geen verschil. Het bedje staat zo dat als hij naar de niet voorkeurskant kijkt, hij naar het licht kijkt. Maar meneer kijkt dus de andere kant op, tegen de muur aan...
Kat1980- Kletskop
Ben je al op het cb geweest met L dan? Ik heb hier specifiek gevraagd of ze er naar wilde kijken en ze zagen het hier echt heel minimaal. Nu gaan ze de volgende keer op het cb weer kijken of het niet erger geworden is.Tazz schreef:Ik heb geen ervaring met een kussen maar wel met een voorkeurshouding. Wij blijven zijn hoofdje draaien en ik zie ook nog niet echt een afplatting. Het is niet zo dat ik de hele dag boven zijn bedje hang, maar als ik er tijd voor heb dan draai ik zijn hoofdje. Ik zou zo'n kussen ook wel gebruiken als er echt een afplatting gaat komen. Liever dat dan straks een helmpje.
Kat1980- Kletskop
vandaag overdag mijn zoontje in het kussen gelegd,was wel even drama met hem om in slaap te komen,ligt natuurlijk niet zo lekker als op je voorkeurshouding.maar uiteindelijk heeft hij elk slaapje in het kussen gelegen.nu ligt hij lekker op zn rug.vind het toch nog wel eng s'nachts.moet de 28e weer naar het cb ben benieuwd of het verbeterd is dan.we hebben nog 3 weken.
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Voorkeurshouding
» Voorkeurshouding
» Voorkeurshouding, hoe zit dat nou?
» voorkeurshouding en slapen
» voorkeurshouding veranderen iemand nog tips?
» Voorkeurshouding
» Voorkeurshouding, hoe zit dat nou?
» voorkeurshouding en slapen
» voorkeurshouding veranderen iemand nog tips?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: