Voorkeurshouding
+5
PapillonRose
Parisienne
meisjesmama
Susan
Kat1980
9 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Voorkeurshouding
Mijn zoontje heeft een voorkeurshouding (hij kan wel zijn hoofd naar beide kanten draaien, er zit dus niks vast in zijn nekje of zo, maar hij vindt de ene kant interessanter denk ik). Gelukkig is het nog bijna niet te zien, omdat we er nu al een aantal weken mee bezig zijn om de niet voorkeurskant te stimuleren met oefeningen en zijn hoofdje draaien als hij slaapt.
Maar wat ik me afvroeg, is een voorkeurshouding echt af te leren (zodat hij dus uit zichzelf zijn hoofd naar beide kant legt als hij slaapt) of ben je er gewoon maanden mee bezig om hem de andere kant op te leggen en te stimuleren totdat zijn hoofdje niet meer zo zacht is en dus niet meer gaat afvlakken?
Maar wat ik me afvroeg, is een voorkeurshouding echt af te leren (zodat hij dus uit zichzelf zijn hoofd naar beide kant legt als hij slaapt) of ben je er gewoon maanden mee bezig om hem de andere kant op te leggen en te stimuleren totdat zijn hoofdje niet meer zo zacht is en dus niet meer gaat afvlakken?
Kat1980- Kletskop
- Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Re: Voorkeurshouding
Je kunt ook een opgerolde handdoek bv. achter hem leggen zodat hij de goede kant op slaapt, dan hoef je hem niet perse te draaien als hij slaapt, maar ligt hij automatisch goed?
Gast- Gast
Mijn dochter is het uit haarzelf goed gaan doen.
We hebben haar een paar weken (3 ofzo) in de box laten slapen op haar andere zij met het voedingskussen achter haar.
`s Nachts sliep ze in bedje gewoon zoals ze wilde.
We hebben haar een paar weken (3 ofzo) in de box laten slapen op haar andere zij met het voedingskussen achter haar.
`s Nachts sliep ze in bedje gewoon zoals ze wilde.
Gast- Gast
Isabelle: Dat wordt door het cb afgeraden ivm wiegendood. Ik had het namelijk daar besproken, want er zijn ook van die kussentjes waar je een kind op zijn zij in kan leggen maar toen ik daar over begon kreeg ik de wind van voren
Hazeltje: Of hem misschien dan overdag wel zo met een opgerolde handdoek laten slapen of zo'n kussentje. Hij slaapt toch meestal beneden in de wandelwagen.
Hazeltje: Of hem misschien dan overdag wel zo met een opgerolde handdoek laten slapen of zo'n kussentje. Hij slaapt toch meestal beneden in de wandelwagen.
Kat1980- Kletskop
voorkeurshouding is helemaal af te leren. Onze dochter heeft 'm door het vele oefenen zelfs naar de andere kant gekregen, maar dat is niet erg, omdat de afplatting nog steeds niet helemaal weg is. Wij hebben haar overdag wel in een zijliggingskussen laten sapen.
Gast- Gast
Kat1980 schreef:Isabelle: Dat wordt door het cb afgeraden ivm wiegendood. Ik had het namelijk daar besproken, want er zijn ook van die kussentjes waar je een kind op zijn zij in kan leggen maar toen ik daar over begon kreeg ik de wind van voren
Ook raar, je vraagt het nota bene nog voor je het koopt.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Wat vreemd, dat was juist het advies wat mijn oppaskind kreeg toen hij afgeplat hoofdje had, en die slaapt met een handdoek in zijn rug waardoor die de goede kant op ligt.
Gast- Gast
Susan schreef:Kat1980 schreef:Isabelle: Dat wordt door het cb afgeraden ivm wiegendood. Ik had het namelijk daar besproken, want er zijn ook van die kussentjes waar je een kind op zijn zij in kan leggen maar toen ik daar over begon kreeg ik de wind van voren
Ook raar, je vraagt het nota bene nog voor je het koopt.
Dat ik er aan dacht was waarschijnlijk al een drama. Ach ja, het is ook altijd wat met het cb
Kat1980- Kletskop
Dromertje schreef:voorkeurshouding is helemaal af te leren. Onze dochter heeft 'm door het vele oefenen zelfs naar de andere kant gekregen, maar dat is niet erg, omdat de afplatting nog steeds niet helemaal weg is. Wij hebben haar overdag wel in een zijliggingskussen laten sapen.
Waar koop je eigenlijk zo'n kussen?
Kat1980- Kletskop
wij hebben 'm mogen lenen van de fysiotherapeut, ik heb net even vlug gegoogled, maar ik zou niet weten waar je die dingen kunt kopen, misschien in een thuiszorgwinkel ofzo?
Toen Y. er een week in lag, wat haar bobbel aan de niet-voorkeurshouding bijna verdwenen en ging ze uit zichzelf naar de niet-voorkeurshouding kijken. Dat kussen heeft ons heel goed geholpen. 's Nachts vond ik het ook wel eng, maar overdag kon ik haar wel goed in de gaten houden, ze kunnen daardoor in ieder geval niet op de buik draaien.
Toen Y. er een week in lag, wat haar bobbel aan de niet-voorkeurshouding bijna verdwenen en ging ze uit zichzelf naar de niet-voorkeurshouding kijken. Dat kussen heeft ons heel goed geholpen. 's Nachts vond ik het ook wel eng, maar overdag kon ik haar wel goed in de gaten houden, ze kunnen daardoor in ieder geval niet op de buik draaien.
Gast- Gast
Wij kregen eerst ook het advies van het CB om een handdoek 1 maal in de lengte dubbel te vouwen en dan de uiteindes op te rollen naar elkaar toe.
Dan heb je 2 rolletjes met een kuiltje zeg maar en daar moesten we haar dan op haar zij inleggen.
Dan kon ze niet naar achter rollen maar ook niet naar voren.
Alleen hadden wij toen al zo'n wiebelkont dat het haar toch lukte om weer op haar rug te belanden.
Zo'n zijligkussen wilde wij toen ook bestellen maar omdat het met het voedingskussen zo goed ging heb ik dat niet gedaan.
Hier ku nje ze bestellen:
http://www.zijligkussen.nl/
http://www.schatteboutjes.nl/bebecal-m-137.html?gclid=CNfE_q_e7qYCFUWHDgodvD8ZBw
Dan heb je 2 rolletjes met een kuiltje zeg maar en daar moesten we haar dan op haar zij inleggen.
Dan kon ze niet naar achter rollen maar ook niet naar voren.
Alleen hadden wij toen al zo'n wiebelkont dat het haar toch lukte om weer op haar rug te belanden.
Zo'n zijligkussen wilde wij toen ook bestellen maar omdat het met het voedingskussen zo goed ging heb ik dat niet gedaan.
Hier ku nje ze bestellen:
http://www.zijligkussen.nl/
http://www.schatteboutjes.nl/bebecal-m-137.html?gclid=CNfE_q_e7qYCFUWHDgodvD8ZBw
Gast- Gast
zo'n zijliggingskussen heb ik nog liggen voor een klein prijsje mag je hem best overnemen en anders raad ik je de snoozzz aan daar ligt mijn jongste dochter nog.Kat1980 schreef:Dromertje schreef:voorkeurshouding is helemaal af te leren. Onze dochter heeft 'm door het vele oefenen zelfs naar de andere kant gekregen, maar dat is niet erg, omdat de afplatting nog steeds niet helemaal weg is. Wij hebben haar overdag wel in een zijliggingskussen laten sapen.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
meisjesmama schreef:zo'n zijliggingskussen heb ik nog liggen voor een klein prijsje mag je hem best overnemen en anders raad ik je de snoozzz aan daar ligt mijn jongste dochter nog.Kat1980 schreef:Dromertje schreef:voorkeurshouding is helemaal af te leren. Onze dochter heeft 'm door het vele oefenen zelfs naar de andere kant gekregen, maar dat is niet erg, omdat de afplatting nog steeds niet helemaal weg is. Wij hebben haar overdag wel in een zijliggingskussen laten sapen.
Wat is er dan fijner aan de snoozzz tegenover zo'n zijligginskussen
Kat1980- Kletskop
Kat1980 schreef:meisjesmama schreef:zo'n zijliggingskussen heb ik nog liggen voor een klein prijsje mag je hem best overnemen en anders raad ik je de snoozzz aan daar ligt mijn jongste dochter nog.Kat1980 schreef:Dromertje schreef:voorkeurshouding is helemaal af te leren. Onze dochter heeft 'm door het vele oefenen zelfs naar de andere kant gekregen, maar dat is niet erg, omdat de afplatting nog steeds niet helemaal weg is. Wij hebben haar overdag wel in een zijliggingskussen laten sapen.
bij ons was het probleem dat R. nog al groot is en snel niet meer in het zijliggingskussen paste en ingebakerd sliep ze veel beter in de snoozzz. Wij legde een handdoek achter haar rug en dan in de snoozzz dat ging heel goed. Mocht je die willen raad ik je aan om op mp te kijken. Nu ligt ze er nog in zodat ze in de hoogste stand van het bed veilig vast ligt.
meisjesmama- Kletskop
meisjesmama schreef:Kat1980 schreef:meisjesmama schreef:zo'n zijliggingskussen heb ik nog liggen voor een klein prijsje mag je hem best overnemen en anders raad ik je de snoozzz aan daar ligt mijn jongste dochter nog.Kat1980 schreef:Dromertje schreef:voorkeurshouding is helemaal af te leren. Onze dochter heeft 'm door het vele oefenen zelfs naar de andere kant gekregen, maar dat is niet erg, omdat de afplatting nog steeds niet helemaal weg is. Wij hebben haar overdag wel in een zijliggingskussen laten sapen.
bij ons was het probleem dat R. nog al groot is en snel niet meer in het zijliggingskussen paste en ingebakerd sliep ze veel beter in de snoozzz. Wij legde een handdoek achter haar rug en dan in de snoozzz dat ging heel goed. Mocht je die willen raad ik je aan om op mp te kijken. Nu ligt ze er nog in zodat ze in de hoogste stand van het bed veilig vast ligt.
Tot wanneer is zo'n zijliggeingskussen dan geschikt?
Kat1980- Kletskop
Tot 6 maanden mits je kindje gaat draaien dan eerder.
Maar R is een grote baby en met 3 maanden paste ze er echt niet meer in.
meisjesmama- Kletskop
Hier is het, na wel veel oefenen en haar hoofdje draaien, ook vanzelf gegaan. Ze ligt nu gewoon op beide kanten en draait haar hoofdje 's nachts gewoon zelf. Ik merk nu weinig verschil tussen de ene kant van haar hoofdje en de andere kant. Het is dus zeker wel af te leren.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Hier ook een (lichte) voorkeurshouding gehad. Met een beetje oefenen, bedje omdraaien en opletten aan welke kant ik haar benaderde en voedde was het binnen erg korte tijd over. Let er nog steeds wel op, maar ik merk dat ze nu uit zichzelf steeds draait en beide kanten ongeveer evenveel gebruikt.
Omdat de voorkeurshouding bij mijn dochtertje vrij vroeg door mij opgemerkt is, zijn we er hier op tijd bij geweest en was er in het begin al nauwelijks iets aan haar hoofdje te zien en nu helemaal niet meer.
Voor andere klachten waren we overigens bij een osteopaat en die kan zijn behandeling ook op voorkeurshouding richten vertelde hij. Bij ons heeft hij dat voor de zekerheid meegenomen, wie weet heeft dat ook bijgedragen.
Omdat de voorkeurshouding bij mijn dochtertje vrij vroeg door mij opgemerkt is, zijn we er hier op tijd bij geweest en was er in het begin al nauwelijks iets aan haar hoofdje te zien en nu helemaal niet meer.
Voor andere klachten waren we overigens bij een osteopaat en die kan zijn behandeling ook op voorkeurshouding richten vertelde hij. Bij ons heeft hij dat voor de zekerheid meegenomen, wie weet heeft dat ook bijgedragen.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
meisjesmama schreef:Tot 6 maanden mits je kindje gaat draaien dan eerder.
Mag ik vragen hoe groot R was, ik wil namelijk de zijligginskussen van het weekend gaan halen, maar R.oan is nu al 6 kilo en nog geen 2 maanden oud. Zonde als hij er dan 3 weken in past en daarna weer iets anders moet gaan verzinnen voor zijn voorkeurshouding.
Blue flower- Prater
- Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Wij moeten op aanraden van het consultatiebureau ons zoontje op zijn linkerzij laten slapen. Ik kreeg de voorkeur er ook niet uit en hij had met 3 maanden een flinke afplatting aan de rechterkant van z´n hoofdje. Hij heeft een tijdje in een zijligkussen gelegen maar daar schopte hij op een gegeven moment net zolang tegen aan tot hij weer naar z´n voorkeurskant lag. Nu ligt hij op zijn linkerzij in een Snooozzz en het kleine deel van het zijligkussen ligt, met klittenband, vast in z´n rug. Na een week zag je echt al resultaat met de afplatting maar het is nu na een maand nog niet helemaal weg
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Blue flower schreef:meisjesmama schreef:Tot 6 maanden mits je kindje gaat draaien dan eerder.
Mag ik vragen hoe groot R was, ik wil namelijk de zijligginskussen van het weekend gaan halen, maar R.oan is nu al 6 kilo en nog geen 2 maanden oud. Zonde als hij er dan 3 weken in past en daarna weer iets anders moet gaan verzinnen voor zijn voorkeurshouding.
Ze was bij de geboorte al 9,5 pond. Met 8 weken 6,9 kilo en 14 weken 7,8.
Een forse dame dus... De snoozzz heeft ook een babywikkel dus dat zou je ook kunnen doen.
meisjesmama- Kletskop
Wij hebben een Babysleep, een zijligkussen. Flynn ligt hier al vanaf de geboorte in en zijn hoofd is nog mooi rond.
Quinten had rond deze leeftijd al een plat hoofd.
Quinten had rond deze leeftijd al een plat hoofd.
Gast- Gast
Eigenlijk best raar dat het cb het afraadt en dat toch velen van jullie zo'n kussen gebruiken. Zelfs op advies van een fysio. Misschien voor overdag toch maar aanschaffen of zo'n snoozzz aanschaffen ook voor 's nachts.
Meisjes mama: ik neem tenminste aan dat je de snoozzz ook 's nachts gebruikt, ziet er wel heel veilig uit.
Meisjes mama: ik neem tenminste aan dat je de snoozzz ook 's nachts gebruikt, ziet er wel heel veilig uit.
Kat1980- Kletskop
Het cb kan het wel afraden, maar zij zitten straks niet met een kindje met een plat hoofd.
Een zijligkussen is hartstikke veilig. Achter de rug en voor de buik zit een driehoekig kussen dus het kindje kan nooit op de buik rollen.
Wij vinden hem ideaal!
Een zijligkussen is hartstikke veilig. Achter de rug en voor de buik zit een driehoekig kussen dus het kindje kan nooit op de buik rollen.
Wij vinden hem ideaal!
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Voorkeurshouding
» Voorkeurshouding
» Voorkeurshouding, hoe zit dat nou?
» voorkeurshouding en slapen
» voorkeurshouding veranderen iemand nog tips?
» Voorkeurshouding
» Voorkeurshouding, hoe zit dat nou?
» voorkeurshouding en slapen
» voorkeurshouding veranderen iemand nog tips?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: