Voorkeurshouding, hoe zit dat nou?
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Voorkeurshouding, hoe zit dat nou?
Zoon slaapt in een co-sleeper, hij ligt altijd met z'n hoofd naar mij toe. Dus op z'n rechterwang. De kraamhulp adviseerde om hem overdag op de andere kant te leggen. Hij slaapt overdag graag op z'n buik in de box. Hij ligt dan op z'n linkerwang. Maar z'n hoofd wijst dan dus dezelfde kant op als wanneer hij op z'n rug in bed ligt. Voor de afplatting is dit dus goed. Maar voor z'n nek toch niet? Of zie ik dit nou verkeerd?
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Voorkeurshouding, hoe zit dat nou?
Waarom zou het voor zijn nek niet goed zijn, omdat hij dan met zijn nek nog steeds dezelfde kant op gedraaid ligt?
Ik heb mijn dochter uiteindelijk andersom in de co-sleeper gelegd, andersom opgemaakt dus (hoofdje bij het voeteneind), zodat ze de andere kant op moest kijken om mij te zien. Hier hielp dat trouwens niet, vanaf dat moment 'keek' ze naar de kast...
Ik heb mijn dochter uiteindelijk andersom in de co-sleeper gelegd, andersom opgemaakt dus (hoofdje bij het voeteneind), zodat ze de andere kant op moest kijken om mij te zien. Hier hielp dat trouwens niet, vanaf dat moment 'keek' ze naar de kast...
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Ja, omdat hij dan inderdaad dezelfde kant op blijft kijken. Ik heb er geen verstand van, maar het leek me op de 1 of andere manier ook niet goed.
Andersom opmaken heb ik ook gedaan, maar vind ik erg onpraktisch. De kraamhulp zei ook dat dat vaak geen zin heeft en dat het verstandiger is om overdag te corrigeren en 's nachts hem z'n gang te laten gaan.
Andersom opmaken heb ik ook gedaan, maar vind ik erg onpraktisch. De kraamhulp zei ook dat dat vaak geen zin heeft en dat het verstandiger is om overdag te corrigeren en 's nachts hem z'n gang te laten gaan.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ik snap wel wat je bedoelt, je bedoel denk ik dat het trainen van de nekspieren om de andere kant op te kijken dan nog niet gebeurt? Ik heb geen tips of ervaringen, maar je vraag snap ik in elk geval wel
Gast- Gast
sabbelt je zoontje veel op je pink? Dat deed onze dochter wel, ik legde haar dan vaak zo naast me neer dat ze overdag de andere kant op moest kijken.
Gast- Gast
Wat je wel zou kunnen proberen is om hem zoveel mogelijk te corrigeren als hij wakker is. Dus als je flesvoeding geeft, hem voeden op jouw rechterarm, hem verschonen door hem met z'n hoofd naar rechts te leggen, idem met in bad gaan, speelgoed/mobile etc zoveel mogelijk aan zijn linkerkant aanbieden. Dus zorgen dat al het 'leuke' steeds links van hem is
Gast- Gast
Lennox schreef:Wat je wel zou kunnen proberen is om hem zoveel mogelijk te corrigeren als hij wakker is. Dus als je flesvoeding geeft, hem voeden op jouw rechterarm, hem verschonen door hem met z'n hoofd naar rechts te leggen, idem met in bad gaan, speelgoed/mobile etc zoveel mogelijk aan zijn linkerkant aanbieden. Dus zorgen dat al het 'leuke' steeds links van hem is
Zo deed ik het bij R idd. Ik kam bij N nog niet echt een voorkeurskant herkennen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Voorkeurshouding
» Voorkeurshouding
» Voorkeurshouding
» voorkeurshouding en slapen
» voorkeurshouding veranderen iemand nog tips?
» Voorkeurshouding
» Voorkeurshouding
» voorkeurshouding en slapen
» voorkeurshouding veranderen iemand nog tips?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: