Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

voorkeurshouding veranderen iemand nog tips?

+4
ekjir@M
sabje
Jelin
Fiebje
8 plaatsers

Ga naar beneden

voorkeurshouding veranderen iemand nog tips? Empty voorkeurshouding veranderen iemand nog tips?

Bericht  Fiebje wo 5 okt 2011 - 2:25

Vanmorgen bij het cb geweest en daar kwamen ze tot de conclusie dat W zijn hoofd rechts aardig afgeplat is. Nu moeten we naar de kinderfysio, deze komt bij ons thuis. Iamand hier ervaring mee? Nog tips wat we kunnen doen om zijn voorkeur voor het naar een kant te voorkomen? Ga zo z'n bedje andersom opmaken en de box had ik al anders ingericht maar ga daar nog een x goed naar kijken en dan nieuwe dingetjes neerleggen. Ook dacht de kinderarts een afwijking te zien in zijn heupje moet dus naar huisarts om een doorverwijzing te krijgen naar het zh voor een echo. Als er daadwerkelijk een afwijking inzit kan daar ook de voorkeur voor rechts vandaan komen omdat hij dan soort krom trekt. Ppfff denk je voor z'n 1e prikjes te gaan, was helemaal overdonderd. e

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voorkeurshouding veranderen iemand nog tips? Empty Re: voorkeurshouding veranderen iemand nog tips?

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 2:40

Dikke hug voor jullie!

Bij oa babydump heb je zijslapers, misschien kan je daar iets mee? Dat gebruikte mijn zusje toen ook.
Maar als ik jou was zou ik even het advies van de fysio afwachten!

Bij mijn neefje dachten ze toen ook aan afwijkende heupjes, iets in zijn rug enz. Bleek een werveltje scheef te zitten, heeft de fysio toen recht gezet en het probleem was opgelost. Hoop voor je dat het bij jullie ook iets relatief simpels is!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

voorkeurshouding veranderen iemand nog tips? Empty Re: voorkeurshouding veranderen iemand nog tips?

Bericht  Jelin wo 5 okt 2011 - 2:46

Herkenbaar. Volgens het cb had J.enna ook een voorkeurshouding. Ik ben daarvoor naar de fysiotherapeut geweest en hij kon niets afwijkends vinden. Ook vond hij de afplatting mee vallen. Ik maakte het bedje elke kaar anders op.

Ook dachten ze dat J.enna een afwijking in haar heupjes had. We moesten daarvoor naar het ziekenhuis voor een echo. Daar is gelukkig niets uitgekomen.

Ik zou inderdaad afwachten wat de fysiotherapeut zegt. En misschien hij die nog wel goede tips voor je. Sterkte!!

Ow ja een ik rolde een handdoek op en legde die dan achter haar rug zodat ze zo wel moest blijven liggen en dat hier wel goed.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voorkeurshouding veranderen iemand nog tips? Empty Re: voorkeurshouding veranderen iemand nog tips?

Bericht  sabje wo 5 okt 2011 - 2:57

Dat zal we schrikken geweest zijn. Als je het zo in een keer hoort.

M.ax had ook een voorkeurshouding. Ook hier kwam de fysio aan huis. Zij had als tips een lampje aan de niet voorkeurshouding, zodat hij naar die kant in slaap viel ('s avonds). Ook het aankleedkussen dubbelvouwen en tegen de rand van de box leggen en hier je kleine in leggen. M.ax sliep hierin overdag.
Later had ik ook zo'n zijliggingskussen (of hoe je het ook schrijft smile ) Hier sliep hij in toen hij wat ouder was en ik het aan durfde om hem zo in zijn bedje boven te laten slapen.
Om te oefenen moesten wij hem veel op zijn buik leggen en nog een paar, maar die weet ik al niet meer Embarassed . Maar die zal ze wel geven

Hij is ook nog naar de osteopaat geweest op aanrade van de fysio. Hij heeft geen helmpje gehad. Waren er vroeg bij en veel geoefend.
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voorkeurshouding veranderen iemand nog tips? Empty Re: voorkeurshouding veranderen iemand nog tips?

Bericht  ekjir@M wo 5 okt 2011 - 3:04

Onze zoon heeft ook een grote voorkeur naar rechts gehad. Hij was ook helemaal plat op z´n hoofdje. Wij kregen het advies van de kinderarts van het CB om hem alleen nog maar op zijn linker zij te laten liggen in een zijligkussen. Dit was alleen wel zo rond de 2 maanden.

J. heeft tot ± 3 maanden alleen in het zijligkussen gelegen en toen hij te sterk werd om toch te draaien hebben we hem in een safe-t-sleep gelegd en het kleine kussen van het zijligkussen in z´n rug. Hierdoor kon hij niet terug draaien.

Z'n platte hoofdje is trouwens helemaal weg getrokken. Het volgende kindje laat ik ook niet meer op de rug slapen maar op de zij.

Edit: Wij zijn ook bij de osteopaat geweest. Dat heeft ook een groot deel meegeholpen.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voorkeurshouding veranderen iemand nog tips? Empty Re: voorkeurshouding veranderen iemand nog tips?

Bericht  meisjesmama wo 5 okt 2011 - 3:13

Tot de heupjes zijn bekeken zou ik er voor de rest niets aan doen! En anders een zijliggingskussen of een snoozzz. De jongste heeft in beide gelegen en zat op de grens voor een helm en het is helemaal weer goed getrokken.
Je ben er super vroeg bij met wat tips van de fysio komt het vast wel goed!!
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voorkeurshouding veranderen iemand nog tips? Empty Re: voorkeurshouding veranderen iemand nog tips?

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 6:20

jullie zijn er heel mooi op tijd bij, al jullie er nu intensief mee bezig zijn, dan kan het bolletje weer heel mooi rond worden. Onze dochter heeft een tijd in een zijliggingskussen geslapen en hier werkte licht/donker verschil heel goed. In de draagdoek ging ze ook altijd met haar hoofd naar de voorkeurskant liggen en toen ik een zwarte handdoek over dat deel heen spande, ging ze automatisch anders liggen. Zo ook met de maxi-cosi en in het bedje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

voorkeurshouding veranderen iemand nog tips? Empty Re: voorkeurshouding veranderen iemand nog tips?

Bericht  Flower_L wo 5 okt 2011 - 9:19

L. heeft ook een tijdje bij de fysio gelopen voor een afgeplat hoofdje. Wat wij deden

- bedje met juiste kant richting daglicht
- speeltje ophangen aan juiste kant
- veel op buik leggen en laten oefenen, zodat het nekje sterk wordt
- oefeningen van de fysio
- van juiste kant benaderen

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

voorkeurshouding veranderen iemand nog tips? Empty Re: voorkeurshouding veranderen iemand nog tips?

Bericht  Fiebje wo 5 okt 2011 - 9:32

Dankjewel voor de reacties, de opbeurende woorden kon/kan ik wel gebruiken. Soms heb je wel eens van die dagen dat alles wel tegen lijkt de zitten.
Heb vanmiddag de fysio nog te pakken kunnen krijgen en ze komt maandag al! Echt superfijn dat ze al zo snel kan. Zij zei ook dat we er op tijd bij zijn ben benieuwd hoe erg zij de afplatting vind zie er zelf nog steeds weinig aan.
Wacht maandag nog wel af wat betreft zijslapen enzo maar kan het nu wel mooi aan haar vragen!!
Jelin, fijn dat er bij jullie niks uit kwam. Hoop daar ook op!
Sabje, ik snap dat opvouwen van het aankleedkussen niet zo.
Ekjir@m. Hier wordt dus verteld dat ze alleen maar op hun rug mogen slapen. Snap niet waarom ze dat iedere x veranderen dan mogen ze alleen op hun zij dan weer rug.
Rejoy ik ga gelijk met de handdoeken aan de slag!

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voorkeurshouding veranderen iemand nog tips? Empty Re: voorkeurshouding veranderen iemand nog tips?

Bericht  sabje wo 5 okt 2011 - 9:54

Even kijken of het lukt via mijn telefoon. Je vouwt de lange kanten naar elkaar toe. Leg je een kant op de vloer van de box en de andete kant staat dan omhoog tegen de kant. Als je de kleine hierin legt op zijn zij kan hij hij niet terug rollen, maar ook niet op zijn buik.
Als het nog niet duidelijk is kan ik morgenavond wel even een foto zoeken.

Fijn dat de fysio zo snel al kon komen. Weet je mmanUidag al meer.
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voorkeurshouding veranderen iemand nog tips? Empty Re: voorkeurshouding veranderen iemand nog tips?

Bericht  Fiebje do 6 okt 2011 - 2:40

Jjaaaaaaaaa ik snap hem!

Ga het straks gelijk proberen!

Thanx!!

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voorkeurshouding veranderen iemand nog tips? Empty Re: voorkeurshouding veranderen iemand nog tips?

Bericht  sabje do 6 okt 2011 - 7:21

En was het gelukt?
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voorkeurshouding veranderen iemand nog tips? Empty Re: voorkeurshouding veranderen iemand nog tips?

Bericht  Chelle do 6 okt 2011 - 8:00

Wat bij mijn dochter (ook) heeft geholpen was om haar andersom te leggen op de commode tijdens het verschonen en aankleden etc.
Ze lag altijd met haar hoofd links van mij en dus keek ze altijd naar mijn en lag daarbij op haar achterhoofd (schuin rechts). En daar was ook die afplatting.
Ik legde haar dus met haar hoofd rechts zodat ze op de andere kant van haar hoofd ligt omdat ze dan zo naar mij kijkt.
Nu is haar afplatting zo goed als weg. Maar natuurlijk ook door haar hoofdje te draaien als ze sliep en zo..

Succes!
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voorkeurshouding veranderen iemand nog tips? Empty Re: voorkeurshouding veranderen iemand nog tips?

Bericht  Limburg85 do 6 okt 2011 - 8:03

Wij lopen met R. sinds hij 8 weken oud is bij de fysio voor de afplatting en nu is het eindelijk aan het bijtrekken. De standaard tips heb je al gekregen, veel stimuleren de andere kant op te laten kijken en R. heeft in een zijliggingkussen gelegen alleen sinds 2 maanden is hij daar veel te sterk voor dus die gebruiken we niet meer.

Hier keken ze bij de intake ook helemaal lichamelijk naar, o.a. naar zijn heupjes.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

voorkeurshouding veranderen iemand nog tips? Empty Re: voorkeurshouding veranderen iemand nog tips?

Bericht  Fiebje do 6 okt 2011 - 8:36

sabje schreef:En was het gelukt?

Ja gelukt!! Hij vond zo raar om op z'n zij te liggen maar viel heerlijk in slaap in de box.

Chelle andersom verschonen zijn we gister ook mee begonnen, is wel even wennen voor ons dan. Liep in het begin echt te stuntelen. Ik draai zijn hoofd ook als hij slaapt maar voor ik de kamer uit ben ligt hij weer op z'n favokant.

Limburg, had hij een hele erge afplatting? Heb net onder de douche nog eens gekeken (haren plat door het water) maar het zit vooral rechts achter op zijn hoofd aan de zijkant zag ik geen verschil.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voorkeurshouding veranderen iemand nog tips? Empty Re: voorkeurshouding veranderen iemand nog tips?

Bericht  Chelle do 6 okt 2011 - 8:48

Fiebje schreef:
sabje schreef:En was het gelukt?

Ja gelukt!! Hij vond zo raar om op z'n zij te liggen maar viel heerlijk in slaap in de box.

Chelle andersom verschonen zijn we gister ook mee begonnen, is wel even wennen voor ons dan. Liep in het begin echt te stuntelen. Ik draai zijn hoofd ook als hij slaapt maar voor ik de kamer uit ben ligt hij weer op z'n favokant.

Limburg, had hij een hele erge afplatting? Heb net onder de douche nog eens gekeken (haren plat door het water) maar het zit vooral rechts achter op zijn hoofd aan de zijkant zag ik geen verschil.

Ja ik vond het ook even wennen andersom maar nu gaat het goed.
Ik draaide haar hoofdje trouwens als ze diep lag te slapen, dan had ze het niet door...
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voorkeurshouding veranderen iemand nog tips? Empty Re: voorkeurshouding veranderen iemand nog tips?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum