Voorkeurshouding
+4
Poisongirl
Annie24
mauwmauw
Lejow
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Voorkeurshouding
B heeft een lichte voorkeurshouding naar rechts.
Daarom leggen we haar nu in de box ook al andersom neer, zodat ze naar links moet kijken om ons te zien.
Dit kan ik ook op het aankleedkussen nog toepassen.
Maar als ze in slaap valt, doet ze dit ook bijna altijd met haar hoofdje naar rechts (terwijl we haar van links benaderen bij haar bedje).
Is er een manier om haar met haar hoofdje naar links in slaap te laten vallen? Of kan ik, als ze slaapt haar hoofdje voorzichtig de andere kant op draaien?
Daarom leggen we haar nu in de box ook al andersom neer, zodat ze naar links moet kijken om ons te zien.
Maar als ze in slaap valt, doet ze dit ook bijna altijd met haar hoofdje naar rechts (terwijl we haar van links benaderen bij haar bedje).
Is er een manier om haar met haar hoofdje naar links in slaap te laten vallen? Of kan ik, als ze slaapt haar hoofdje voorzichtig de andere kant op draaien?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Voorkeurshouding
Lejow schreef:B heeft een lichte voorkeurshouding naar rechts.
Ja dat kan!
Gewoon voorzichtig haar hoofdje draaien als ze slaapt.
Gast- Gast
Okelido, gaan we dat straks eens proberen.
Ze ligt nu nog te hikken
Ze ligt nu nog te hikken
Lejow- Lady Post-a-lot
Mijn zoontje had ook een voorkeurshouding en we krijgen van de fysio de tip om een hydrofielluier op te rollen, plat te maken en dan onder het hoeslaken op het matras te leggen. Ik legde hem dan zo dat de hydrofielluier precies onder zijn ruggetje lag, dus niet onder zijn hoofdje. Het was nog geen halve cm omhoog, maar hij werd er toch door gestimuleerd om de 'goede' kant op te kijken.
Gast- Gast
V heeft ook een voorkeurs houding gehad,we zijn daar ook voor bij de fysio geweest.Wij hebben V overdag in een zij lig kussen gehad(fysio zei wel dat hun het zelf goed vinden werken,maar het niet meer mogen aanraden en uitlenen van die kussens)in de nacht hebben wij hem gewoon in zijn bedje neer gelegd,wel zo vaak mogelijk zijn hoofdje de andere kant op gedraaid.
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Mijn zoontje lag overdag ook in een zijliggingskussen, maar hij vond het verschrikkelijk en krijste de hele wereld bij elkaar. Verder bleef hij maar proberen om zijn voorkeurskant op te draaien, terwijl hij dat in zijn bedje niet deed.
Gast- Gast
Misschien helpt het als je een fel gekleurd speeltje/knuffeltje links legt? Of een felgekleurd spuugdoekje?
Dan is het alleen te hopen dat ze haar hoofdje niet in haar slaap draait
Dan is het alleen te hopen dat ze haar hoofdje niet in haar slaap draait
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Bij ons hielp het om een boxspiraal/wamdelwagenspiraal aan d rd. nietvoorkeurskant te hangen aan zijn bedje. Was tip van fysio.
Poisongirl- Kletskop
- Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Dat kan ik ook nog wel proberen ja!
Lejow- Lady Post-a-lot
lelie schreef:Mijn zoontje had ook een voorkeurshouding en we krijgen van de fysio de tip om een hydrofielluier op te rollen, plat te maken en dan onder het hoeslaken op het matras te leggen. Ik legde hem dan zo dat de hydrofielluier precies onder zijn ruggetje lag, dus niet onder zijn hoofdje. Het was nog geen halve cm omhoog, maar hij werd er toch door gestimuleerd om de 'goede' kant op te kijken.
Bij sommige baby's werkt dit...sommige baby's zetten zich ertegen af...dus dan bereik je het tegenovergestelde.
Overdag zoveeeeeel mogelijk stimuleren actief naar de niet-voorkeurszijde laten kijken. Op haar zij liggen overdag in de box of tegen de rugleuning van de bank ( als je er naast zit) op de niet-voorkeurskant. Mobiel zo ophangen dat ze gestimuleerd wordt naar de niet-voorkeurskant te kijken, etc.
Gast- Gast
Ja, we leggen haar nu ook al andersom in de box, ze kijkt nu naar de muur als ze naar rechts kijkt
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:Ja, we leggen haar nu ook al andersom in de box, ze kijkt nu naar de muur als ze naar rechts kijkt
Jep, haar voorkeurskant zo saaaaaaaaaaai mogelijk maken!
Gast- Gast
Ps tot 3mnd kunnen kindjes een voorkeurshouding hebben. Soms krijgen ze ineens een tijdelijke shift naar de andere kant. Ennn...je moet natuurlijk haar ook nu niet alleen maar naar links laten kijken! ;-)
Gast- Gast
Maar in haar bedje is het rechts al saai. Daar is muur en hemeltje van het ledikantje.
Wij benaderen haar van links en daar ziet ze dus de rest van de kamer.
Wij benaderen haar van links en daar ziet ze dus de rest van de kamer.
Lejow- Lady Post-a-lot
Maar de voorkeurskant ligt zo lekker als je slaapt...en als je je ogen dicht doet...dan zie je niks meer ;-)
Gast- Gast
Jip83 schreef:Maar de voorkeurskant ligt zo lekker als je slaapt...en als je je ogen dicht doet...dan zie je niks meer ;-)
Puntje voor Jip haha.
Heb net haar hoofdje omgedraaid, ze sliep rustig verder. Toen ik een paar minuten later keek lag ze wat te wiebelen in haar slaap, dus weet niet of ze nou op links eindigt
Lejow- Lady Post-a-lot
Hier is het vanzelf overgegaan, ze draaide op een gegeven moment zelf beide kanten helemaal op. Inmiddels slaapt ze soms zelfs op haar zij.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
freakielief schreef:En elke dag andersom in bed leggen?
Dan zitten we met het lakentje en het hemeltje...
Jip, geldt voor ons die 3 mnd gecorrigeerd of ongecorrigeerd?
Ze heeft vannacht met haar hoofdje naar links geslapen, mag ze vanavond weer naar rechts
Lejow- Lady Post-a-lot
Tsja, is natuurlijk niet onoverkomelijk toch? Ik zelf werd behoorlijk tureluurs van het in de gaten houden en onthouden welke kant zijn hoofdje nou op lag en dit werkt voor ons in ieder geval uitstekend. In de box gaat hij trouwens ook zo'n beetje om en om.Lejow schreef:Dan zitten we met het lakentje en het hemeltje...freakielief schreef:En elke dag andersom in bed leggen?
Gast- Gast
Hier heeft Siem ook een voorkeurshouding (gehad)
We zijn naar de osthepaat geweest en sindsdien draait hij zijn hoofdje ook zelf weer heen en weer. Je kunt het zelf wel doen, maar daar bereik je weinig mee want ze draaien dan zo weer terug. Hier wel tenminste.
Ook lopen we bij de fysio en zij heeft ons oefeningen geleerd.
Wat ik zelf al deed: al het speelgoed in de box naar de andere kant leggen. Mobiel ook aan die kant. In de wagenbak hem op de andere zij leggen met slapen. Overdag oefenen met zijn nekje door een speelgoedje van de ene kant naar de andere kant te bewegen. Handdoek onder het matrasje in de wagenbak en wieg waardoor hij wel naar de andere kant moest kijken, maar dat werkte niet. Op onze arm en tijdens de fles moest hij met de 'verkeerde' kant naar ons kijken. Zijn bedje staat zo dat hij een witte muur ziet/zag bij zijn voorkeurshouding. Maar toevallig stond het bed al zo haha.
Bij de ostheopaat kwam eruit dat zijn spieren in zijn nekje vast zaten door de snelle bevalling. Ben heel blij dat ik naar hem toe ben gegaan en ook zo druk ben met de fysio, want een helmpje wil iedereen wel voorkomen denk ik. Als het moet, dan moet het, maar dan kan ik niet van mezelf zeggen dat ik er niets aan gedaan heb om het te voorkomen.
Maar er is wel resultaat Dus ben niet voor niets al maanden aan het oefenen.
We zijn naar de osthepaat geweest en sindsdien draait hij zijn hoofdje ook zelf weer heen en weer. Je kunt het zelf wel doen, maar daar bereik je weinig mee want ze draaien dan zo weer terug. Hier wel tenminste.
Ook lopen we bij de fysio en zij heeft ons oefeningen geleerd.
Wat ik zelf al deed: al het speelgoed in de box naar de andere kant leggen. Mobiel ook aan die kant. In de wagenbak hem op de andere zij leggen met slapen. Overdag oefenen met zijn nekje door een speelgoedje van de ene kant naar de andere kant te bewegen. Handdoek onder het matrasje in de wagenbak en wieg waardoor hij wel naar de andere kant moest kijken, maar dat werkte niet. Op onze arm en tijdens de fles moest hij met de 'verkeerde' kant naar ons kijken. Zijn bedje staat zo dat hij een witte muur ziet/zag bij zijn voorkeurshouding. Maar toevallig stond het bed al zo haha.
Bij de ostheopaat kwam eruit dat zijn spieren in zijn nekje vast zaten door de snelle bevalling. Ben heel blij dat ik naar hem toe ben gegaan en ook zo druk ben met de fysio, want een helmpje wil iedereen wel voorkomen denk ik. Als het moet, dan moet het, maar dan kan ik niet van mezelf zeggen dat ik er niets aan gedaan heb om het te voorkomen.
Maar er is wel resultaat Dus ben niet voor niets al maanden aan het oefenen.
Ik legde altijd bij elk slaapje haar hoofd een andere kant op, aan die kant legde in een spuugdoekje zodat ik niet in de war zou raken. Ze heeft nooit een voorkeur gekregen. Met verschonen lag ze altijd recht voor me.
vlinder-19- Prater
- Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11
Mijn jongste heeft ook een voorkeurshouding, ik zag het op dag 2 al dat hij constant naar dezelfde kant lag te kijken. Blijft lastig. Ik moet dinsdag weer naar het CB en ga het dan nog eens aankaarten, ik merk bijv als ik hem in de doek heb dat zijn hoofd niet zo ver de andere kant op lijkt te kunnen. Hij wordt verder nog niet plat want we letten er dus al continue op.
Gast- Gast
J (heeft) ook een voorkeurshouding maar is door fysio echt afgenomen.
Ze heeft nu wel een plat achterhoofd eerst was dit vooral rechts.
Ook op de buik liggen is goed bijv in de box is de druk namelijk helemaal van het hoofdje af.
En voor de rest proberen zo te voeden dat ze dus links kijkt, ook met verschonen.
Ze heeft nu wel een plat achterhoofd eerst was dit vooral rechts.
Ook op de buik liggen is goed bijv in de box is de druk namelijk helemaal van het hoofdje af.
En voor de rest proberen zo te voeden dat ze dus links kijkt, ook met verschonen.
hellowkitty- Fluisteraar
- Aantal berichten : 330
Punten : 355
Registratiedatum : 27-02-12
Soortgelijke onderwerpen
» Voorkeurshouding
» Voorkeurshouding
» Voorkeurshouding, hoe zit dat nou?
» voorkeurshouding en slapen
» voorkeurshouding veranderen iemand nog tips?
» Voorkeurshouding
» Voorkeurshouding, hoe zit dat nou?
» voorkeurshouding en slapen
» voorkeurshouding veranderen iemand nog tips?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: