Regeerakkoord
+41
Caulfield
teletascha
Muurvlindertje
Arwyn
Siem
Toet
Rovine
widko
studiebol
TukTuk
Puggle
RYW
tienie31
nijntje4
Ellebel
Linda
Atelier Madame
girli
Elliot
Rush
Minx
Tania
Gympie
Jade
blondje1313
Winegum
luisa
Lilou
Carmen_
rapa nui
GreenGrass
M@niek
Serena
Red Velvet
xxjojootjexx
SuperGrover
Antibes
ellibre
Printje
Susan
Caroow
45 plaatsers
Pagina 10 van 18
Pagina 10 van 18 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 14 ... 18
Re: Regeerakkoord
Ellebel schreef:Rush schreef:Zo iemand ben ik ook!Ellebel schreef: Het gros van de medewerkers die hier werken doen dit omdat ze het leuk vinden en omdat ze niets anders zouden willen doen. Ik heb dus absoluut geen medelijden met ze dat de meeste niet gestudeerd hebben, want dat willen ze zelf niet eens.
Nou dat is toch prima? Maar ik hoop wel dat je mij mijn inkomen gunt en niet vind dat ik omdat ik toevallig meer verdien dan ook maar absurd veel moet inleveren
Ellebel, bedenk wel even dat jij verhoudingsgewijs waarschijnlijk niet heel veel meer betaald dan iemand met een minimum inkomen. voor die mensen betekent 20 euro misschien net zo veel als 100 euro voor jou betekent. Ik vind het erg kortzichtig overkomen om alleen naar je eigen situatie te kijken.
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Atelier Madame schreef:Volgens mij is het hele punt dat jet gewoon niet leuk is alle dagen vroeg op te moeten en te moeten werken om vervolgens van elke euro die je extra verdiend dan modaal 38% en 11,1% in te leveren. Je houdt in feite dan nog 50 cent over. Terwijl iemand met een veel lager inkomen of een uitkering in verhouding veel minder inleverd. Daarbij zijn lasten afgestemd op een inkomen. Twee auto's rijden is geen luxe dat is soms gewoon nodig als je ergens werkt waar geen Ov. Komt. Een hoge hypotheek is is niet anders niet iederen woont in klazinaveen of Zeeuws Vlaanderen.
Juist, jij begrijpt mij!
Ellebel- Prater
- Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10
Oh, zo persoonlijk wilde ik het nou net niet maken, haha. Maar ik vind wel dat de bovengrens van €70.000 te laag is. Dus dat iemand die €70.000 verdiend net zoveel premie betaald als iemand die €300.000 verdiend, dat vind ik wel absurd. Die schalen moeten ze echt anders indelen. Want ik vind wel dat iemand die €300.000 verdiend op jaarbasis naar verhouding wel wat meer kan missen dan iemand die €70.000 verdiend.Ellebel schreef:Rush schreef:Zo iemand ben ik ook!Ellebel schreef: Het gros van de medewerkers die hier werken doen dit omdat ze het leuk vinden en omdat ze niets anders zouden willen doen. Ik heb dus absoluut geen medelijden met ze dat de meeste niet gestudeerd hebben, want dat willen ze zelf niet eens.
Nou dat is toch prima? Maar ik hoop wel dat je mij mijn inkomen gunt en niet vind dat ik omdat ik toevallig meer verdien dan ook maar absurd veel moet inleveren
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Caroline. schreef:Ellebel schreef:Rush schreef:Zo iemand ben ik ook!Ellebel schreef: Het gros van de medewerkers die hier werken doen dit omdat ze het leuk vinden en omdat ze niets anders zouden willen doen. Ik heb dus absoluut geen medelijden met ze dat de meeste niet gestudeerd hebben, want dat willen ze zelf niet eens.
Ellebel, bedenk wel even dat jij verhoudingsgewijs waarschijnlijk niet heel veel meer betaald dan iemand met een minimum inkomen. voor die mensen betekent 20 euro misschien net zo veel als 100 euro voor jou betekent. Ik vind het erg kortzichtig overkomen om alleen naar je eigen situatie te kijken.
Dus jij vindt het reeel dat ik samen met mijn man 500 of 700 euro per maand betaal alleen aan de basisverzekering ziektekosten? En dan waarschijnlijk nog honderden euro's eigen risico heb?
Ellebel- Prater
Nou, iemand die netto het dubbele verdiend van mij, betaald straks €300 aan premie ongeveer. Terwijl ik misschien maar €50 betaal.Caroline. schreef:Ellebel schreef:Rush schreef:Zo iemand ben ik ook!Ellebel schreef: Het gros van de medewerkers die hier werken doen dit omdat ze het leuk vinden en omdat ze niets anders zouden willen doen. Ik heb dus absoluut geen medelijden met ze dat de meeste niet gestudeerd hebben, want dat willen ze zelf niet eens.
Hoezo naar verhouding?
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Oh, zo persoonlijk wilde ik het nou net niet maken, haha. Maar ik vind wel dat de bovengrens van €70.000 te laag is. Dus dat iemand die €70.000 verdiend net zoveel premie betaald als iemand die €300.000 verdiend, dat vind ik wel absurd. Die schalen moeten ze echt anders indelen. Want ik vind wel dat iemand die €300.000 verdiend op jaarbasis naar verhouding wel wat meer kan missen dan iemand die €70.000 verdiend.Ellebel schreef:Rush schreef:Zo iemand ben ik ook!Ellebel schreef: Het gros van de medewerkers die hier werken doen dit omdat ze het leuk vinden en omdat ze niets anders zouden willen doen. Ik heb dus absoluut geen medelijden met ze dat de meeste niet gestudeerd hebben, want dat willen ze zelf niet eens.
Hahaha dat moet je ook met een korreltje zout nemen. Maar wat ik vaak in de reacties proef en ook lees op nieuwspagina's enzo is dat er vaak geroepen wordt dat 'de rijken' niet moeten zeuren, het theoretisch kunnen betalen en dat dus dan ook maar moeten doen. Dat vind ik gewoon niet helemaal eerlijk. Voor mij voelt het alsof mijn jaarinkomen me misgunt wordt en dat mensen vinden dat ik heel veel geluk heb gehad. Natuurlijk hebben mijn man en ik geluk dat we in deze tijden beide een vaste baan hebben met een leuk salaris. Maar daar hebben we voordat we deze banen hadden ook heel veel voor moeten doen en dat zijn de keuzes die ieder mens voor zich moet maken. Het wordt ons niet in de schoor geworpen (oké ik val in herhaling). Dus het is echt niet alleen een kwestie van geluk hebben en dus niet mogen zeuren.
Ellebel- Prater
Rush schreef:Maar studiebol, is dat dan voor hem alleen, dat hoge bedrag? Dat is inderdaad wel shocking.
Ik had hier ergens gelezen dat het toch ging om ieder zijn eigen salaris, toch? Dan gaat het alleen voor hem. Als we samen moeten kijken weet ik het niet, ons salaris verschilt nog al dus misschien dat het voor hem dan wat lager uitpakt maar ja voor mij dan wel een stuk hoger
Wat ik idd ook las is dat mensen met 300.000 inkomen er net zoveel op achter uitgaat dan iemand met 71000 euro zeg en dat vind ik ook krom wat dat verschil tussen die twee inkomens is zo groot. Maar goed dit gaat in 2014 in toch? We hebben dus nog een jaar om te kijken hoe en wat.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Ja als het goed is, wordt het inderdaad persoonlijk. Dat zou wel erg zuur zijn studie! Hopelijk passen ze die 'schalen' inderdaad nog aan, want dit is absurd.
Rush- Lady Post-a-lot
Ellebel, jij kijkt maar naar één kant van het verhaal, namelijk de kant dat jij nu iets in moet leveren. Dat je je levensstandaard iets naar beneden aan moet passen. Voor jou betekent dat misschien dat je niet meer zonder enig probleem 2 auto's kunt rijden en op vakantie kunt. Voor de mensen met minimumloon of minder is het een kwestie van wel of geen brood eten 's avonds.
Tuurlijk is het heel vervelend dat jij veel meer betaald dan een ander, en ik snap echt wel dat je dit niet als rechtvaardig ervaart. Maar iedereen moet meer betalen, niet alleen jij.
Tuurlijk is het heel vervelend dat jij veel meer betaald dan een ander, en ik snap echt wel dat je dit niet als rechtvaardig ervaart. Maar iedereen moet meer betalen, niet alleen jij.
Elliot- Ratel
Ik hoop het ook rush.... anders krijgen we echt wel problemen hier.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Gelukkig zijn er heel veel bezwaren vanuit de oppositie op deze plannen dus ik kan me niet voorstellen dat dit zo ingevoerd gaat worden.
Ellebel- Prater
Caroline. schreef:Ellebel, jij kijkt maar naar één kant van het verhaal, namelijk de kant dat jij nu iets in moet leveren. Dat je je levensstandaard iets naar beneden aan moet passen. Voor jou betekent dat misschien dat je niet meer zonder enig probleem 2 auto's kunt rijden en op vakantie kunt. Voor de mensen met minimumloon of minder is het een kwestie van wel of geen brood eten 's avonds.
Ik denk echt dat jij heel erg overdrijft want de mensen met een minimumloon of minder betalen waarschijnlijk maar 20 euro per maand. Dat is nog altijd minder dat ze nu na aftrek van de zorgtoeslag betalen. Het idee is dat de rijkere er op achteruit gaan en de armere er op vooruit. Samen delen aldus de Samson.
Ellebel- Prater
Ellebel schreef:Caroline. schreef:Ellebel, jij kijkt maar naar één kant van het verhaal, namelijk de kant dat jij nu iets in moet leveren. Dat je je levensstandaard iets naar beneden aan moet passen. Voor jou betekent dat misschien dat je niet meer zonder enig probleem 2 auto's kunt rijden en op vakantie kunt. Voor de mensen met minimumloon of minder is het een kwestie van wel of geen brood eten 's avonds.
Ik denk echt dat jij heel erg overdrijft want de mensen met een minimumloon of minder betalen waarschijnlijk maar 20 euro per maand. Dat is nog altijd minder dat ze nu na aftrek van de zorgtoeslag betalen. Het idee is dat de rijkere er op achteruit gaan en de armere er op vooruit. Samen delen aldus de Samson.
Dat is helemaal niet het idee. Het idee is dat Nederland uit de schulden komt en dat de bezuinigingen evenredig worden doorgevoerd op heel de bevolking. En dan is het logisch dat rijkeren meer betalen dan armeren. Wellicht moeten de schalen inderdaad wat worden aangepast, maar het idee dat rijken meer betalen vind ik niet meer dan logisch. En voor de duidelijkheid, ik heb zelf ook gestudeerd, heb een goed betaalde baan en een studieschuld, dus ik betaal zelf ook een hogere premie.
Elliot- Ratel
Caroline. schreef:Ellebel, jij kijkt maar naar één kant van het verhaal, namelijk de kant dat jij nu iets in moet leveren. Dat je je levensstandaard iets naar beneden aan moet passen. Voor jou betekent dat misschien dat je niet meer zonder enig probleem 2 auto's kunt rijden en op vakantie kunt. Voor de mensen met minimumloon of minder is het een kwestie van wel of geen brood eten 's avonds.
+1 Helemaal mee eens, vooral het bovenste gedeelte. Mensen met een minimum aan inkomen kunnen niet eens op vakantie, mensen met een royaal inkomen zijn nu bang dat ze maar 1x in het jaar op vakantie kunnen.
Tuurlijk snap wel dat het belachelijk is wat men aan premie moet betalen, eigenlijk zouden ze aan het einde van zo'n jaar moeten zien wat diegene aan zorg heeft verbruikt, en dat moeten verrekenen.
Dat zou ik persoonlijk eerlijker vinden.
tienie31- Fluisteraar
- Aantal berichten : 244
Punten : 252
Registratiedatum : 26-10-11
Caroline: ik heb inmiddels al meerdere malen aangegeven dat ik het geen probleem vind om meer te betalen. Heb je dat ook gelezen of pik jij alleen alles eruit wat niet in jouw straatje past? Er zijn voor mij alleen grenzen aan hoeveel er meer betaald moet worden.
Ellebel- Prater
tienie31 schreef:Caroline. schreef:Ellebel, jij kijkt maar naar één kant van het verhaal, namelijk de kant dat jij nu iets in moet leveren. Dat je je levensstandaard iets naar beneden aan moet passen. Voor jou betekent dat misschien dat je niet meer zonder enig probleem 2 auto's kunt rijden en op vakantie kunt. Voor de mensen met minimumloon of minder is het een kwestie van wel of geen brood eten 's avonds.
+1 Helemaal mee eens, vooral het bovenste gedeelte. Mensen met een minimum aan inkomen kunnen niet eens op vakantie, mensen met een royaal inkomen zijn nu bang dat ze maar 1x in het jaar op vakantie kunnen.
Tuurlijk snap wel dat het belachelijk is wat men aan premie moet betalen, eigenlijk zouden ze aan het einde van zo'n jaar moeten zien wat diegene aan zorg heeft verbruikt, en dat moeten verrekenen.
Ik zie niet helemaal wat daar eerlijk aan is, want dan wordt je dus eigenlijk gestraft omdat je ziek bent geweest dat jaar..? Da's toch alles behalve eerlijk?
Elliot- Ratel
Ellebel schreef:Caroline: ik heb inmiddels al meerdere malen aangegeven dat ik het geen probleem vind om meer te betalen. Heb je dat ook gelezen of pik jij alleen alles eruit wat niet in jouw straatje past? Er zijn voor mij alleen grenzen aan hoeveel er meer betaald moet worden.
Ik heb alles gelezen en heb gewoon niet het idee dat jij het bovenstaande écht zo voelt (het punt dat je het prima vind om meer te betalen), want je blijft maar zeggen dat je gestraft wordt omdat je gestudeerd hebt en dat de rijkeren erop achteruit moeten gaan en de armen vooruit.
Elliot- Ratel
Serieus. Jullie doen net alsof het minimumloon maar €700 is ofzo.
Laatst aangepast door Rush op di 30 okt 2012 - 22:35; in totaal 1 keer bewerkt
Rush- Lady Post-a-lot
studiebol schreef:Ik kan me best vinden in ellebel... door overuren en alles verdient mijn vriend soms ook wel wat meer, maar jemig zeg als hij 480 euro per maand!! moet gaan betalen, dat is een te belachelijk bedrag, dat er iets verschil in zit kan ik me best voorstellen maar 480 euro per maand, daar kan je een hele maand boodschappen van doen. Dat is toch veel te hoog. Ik vind echt dat daar nog goed naar gekeken moet worden. Want ik weet dat je verzekerd moet zijn in dit land, maar als je nooit wat hebt,(en tuurlijk er kan je altijd wat over komen) en elke maand een bedrag op zij kan zetten wat je kan pakken als je wel een keer naar een dokter of tandarts moet ben je veeeel goedkoper uit.
Die 480 euro per maand, dat is echt alleen als je meer dan 5000 euro per maand verdient..
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Caroline. schreef:tienie31 schreef:Caroline. schreef:Ellebel, jij kijkt maar naar één kant van het verhaal, namelijk de kant dat jij nu iets in moet leveren. Dat je je levensstandaard iets naar beneden aan moet passen. Voor jou betekent dat misschien dat je niet meer zonder enig probleem 2 auto's kunt rijden en op vakantie kunt. Voor de mensen met minimumloon of minder is het een kwestie van wel of geen brood eten 's avonds.
Ik zie niet helemaal wat daar eerlijk aan is, want dan wordt je dus eigenlijk gestraft omdat je ziek bent geweest dat jaar..? Da's toch alles behalve eerlijk?
En zo vind ik het niet eerlijk dat ik onredelijk gestraft word omdat ik meer verdien van modaal. Als je veel gebruik maakt van de zorg dan mag dat best verrekend worden, maar wel niet meer dan wat redelijk is op basis van het inkomen. Ik begrijp ook dat er van een kale kip niet te plukken valt en dat hoeft ook echt niet van mij. Komend jaar ga ik bevallen in het ziekenhuis zonder medische indicatie. Ik zou het best logisch vinden dat ik daar een eigen bijdrage voor heb of dat daardoor mijn premie in 2014 omhoog gaat. Maar wat ik niet logisch vind is dat ik misschien 700 euro per maand aan zorg moet betalen, zéker niet als ik daar niet of nauwelijks gebruik van maak. Ter vergelijking, mijn hypotheek is na aftrek 996 euro. Dat is toch niet meer in verhouding?
Ellebel- Prater
Hahahahahah!
Rush- Lady Post-a-lot
Caroline. schreef:Ellebel schreef:Caroline: ik heb inmiddels al meerdere malen aangegeven dat ik het geen probleem vind om meer te betalen. Heb je dat ook gelezen of pik jij alleen alles eruit wat niet in jouw straatje past? Er zijn voor mij alleen grenzen aan hoeveel er meer betaald moet worden.
Ik heb alles gelezen en heb gewoon niet het idee dat jij het bovenstaande écht zo voelt (het punt dat je het prima vind om meer te betalen), want je blijft maar zeggen dat je gestraft wordt omdat je gestudeerd hebt en dat de rijkeren erop achteruit moeten gaan en de armen vooruit.
Voor de laatste keer Caroline, het gaat me om het absurde bedrag. Misschien vind jij 500 of 700 per maand reeel voor een basisverzekering, maar ik vind dat niet.
Ellebel- Prater
Deze vond ik ook nog:
http://plazilla.com/inkomensafhankelijke-zorgpremie-2014-wat-betekent-het-voor-u
http://plazilla.com/inkomensafhankelijke-zorgpremie-2014-wat-betekent-het-voor-u
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 10 van 18 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 14 ... 18
Pagina 10 van 18
Permissies van dit forum: