Regeerakkoord
+41
Caulfield
teletascha
Muurvlindertje
Arwyn
Siem
Toet
Rovine
widko
studiebol
TukTuk
Puggle
RYW
tienie31
nijntje4
Ellebel
Linda
Atelier Madame
girli
Elliot
Rush
Minx
Tania
Gympie
Jade
blondje1313
Winegum
luisa
Lilou
Carmen_
rapa nui
GreenGrass
M@niek
Serena
Red Velvet
xxjojootjexx
SuperGrover
Antibes
ellibre
Printje
Susan
Caroow
45 plaatsers
Pagina 9 van 18
Pagina 9 van 18 • 1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 13 ... 18
Re: Regeerakkoord
Nou ja, als je inderdaad die twee extreme gevallen naast elkaar zet, dan snap ik dat het raar klinkt. Maar je laat het wel erg makkelijk klinken, alsof alles een keuze is. Maar helaas word je niet alleen ziek als je ongezond leeft, kan je ook door een ongeluk invalide worden, word je soms geheel tegen je zin werkloos, enzovoorts. Ik betaal ook mee aan andermans WW en huurtoeslag die ik zelf niet gebruik, en anderen betalen ook mee aan mijn kinderopvangtoeslag terwijl zij niet voor mijn kinderen gekozen hebben. Dat blijf je houden. Ik vind je denkwijze niet raar, maar misschien een beetje zwart wit
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
Susan schreef:Ellebel schreef:Oh nou, ik wil best meer betalen. We kunnen het missen. Tot 100 euro per maand zou ik acceptabel vinden, maar 300? Nee dat gaat echt te ver. En dat is niet het enige waarop we inleveren, of ik kinderbijslag krijg moet ik nog maar afwachten, hypotheekrente wordt minder, kinderopvangtoeslag wordt minder ( wij hebben eigen bijdrage van 550 euro!) en de voor iedereen geldende BTW. Nogmaals, ik wil best wat meer betalen maar dit gaat echt te ver. Hier heb ik geen studie voor gevolgd, dan had ik beter in een winkel ofzo kunnen gaan werken.
Ik snap goed dat je het vervelend vindt dat je zoveel moet inleveren, maar dit vind ik altijd wel een beetje een vreemd argument. Ik neem aan dat je niet alleen bent gaan studeren om het geld, maar ook gewoon omdat daar je interesse lag en ligt, en dat je het werk dat je nu doet ook liever doet dan werken in een winkel.
Ik word er altijd een beetje kriegel van dat mensen doen alsof het zo'n opoffering is om te gaan studeren. De meeste studenten willen dat maar al te graag en moeten er niet aan denken om na de middelbare school in een winkel te werken.
+1!
@ Ellebel: Studeren is een investering in je toekomst, en het is niet omdat je gestudeerd hebt dat je maar recht hebt op een hoger inkomen en daar vooral van afgebleven moet worden.. Ga eens voor de grap een paar weken in een winkel werken, of orders picken bijvoorbeeld. Denk dat je dan wel terug komt op die opmerking.
Wees iig blij dat je een opleiding hebt kunnen doen en nu een beroep kan uitoefenen, waar je goed mee verdiend en waar hopelijk ook je passie of interesse ligt..
Ik ben nu ook bezig met een opleiding (na wat gereisd en een tijd ook gewerkt te hebben), en ondanks dat ik straks een schuld van 30.000 euro of meer heb, ben ik enorm blij en dankbaar dat ik deze opleiding kan doen. Vooral omdat ik ook weet wat mijn andere opties geweest waren. Iedere zaterdag dat ik moet werken (orders picken), denk ik "respect voor mensen die dit 40 uur per week doen" , want ik zou dood en dood ongelukkig worden van dat werk. Liever een enorme schuld en misschien niet eens zoveel meer verdienen / overhouden per maand / meer belasting betalen dan iemand in een winkel, maar wél een beroep uit oefenen waar mijn passie ligt.
Daarnaast vind ik persoonlijk 1200 euro per maand overhouden echt VEEL! Op dit moment is dat bij ons na alle vaste lasten 0..
Wij doen boodschappen voor ongeveer 250 euro per maand, dus als ik dan nog 950 euro per maand zou overhouden voor allerlei andere, leuke dingen, shoppen etc, wauw.. Ik zou niet klagen!
Daarnaast je opmerking over de zorgverzekering.. Ik denk dat weinig mensen zich realiseren dat, ondanks dat we wel veel betalen, dat indien er iets gebeurd, je ook echt wel verzekerd bent voor bijna alles.
Eerst dacht ik ook altijd "waarom kan het in België voor 50 euro per jaar?!" , tot dat ik de afgelopen weken op school geleerd heb wát er dan vergoed wordt in België, en dat is echt heel weinig. Sowieso heb je overal een eigen bijdrage voor, medicijnen, huisarts, noem maar op. En die kan hoog oplopen. Kom je in een ziekenhuis, dan heb je echt nog een hoop zelf te betalen. Heb je bijvoorbeeld een ongeval gehad waarbij je been geamputeerd wordt, of je hebt een rolstoel nodig? Je krijgt de meest basic prothese vergoed, het is nog net geen houten been bij wijze van en comfortabel lopen staat onderaan de prioriteitenlijst, en wil je iets beter, dan kan je het zelf gaan betalen. In NL wordt een bepaald type knie bijvoorbeeld vrij snel vergoed door een verzekering, die dingen zijn 10.000 tot 20.000 euro.. Dat kan je in België dus mooi zelf betalen.
Een rolstoel? Ja je krijgt een basic ziekenhuis rolstoel, een zitje met 2 wielen en alle extra dingen die je er op nodig hebt? Ja die betaal je zelf..
En noem maar op..
Wij betalen misschien wel veel, maar in NL hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken als je ooit eens in een ziekenhuis beland bijvoorbeeld, hoogstens je eigen risico.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Ik ben het helemaal met Ellebel eens en vind ook dat de nivellering teveel doorschiet. Het zijn nu wel iedere keer de (boven)modale inkomens die moeten inleveren. En dat is ook logisch, maar voor zorgpremie worden die verschillen zo wel erg groot. Nog even en het loont juist om niet te werken.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Ik vind dat ellebel nu wel een beetje onnodig onderuit gehaald wordt. Ik begrijp haar wel. Als je beide fulltime werkt en dan 1200 euro overhoudt per maand, dan vind ik dat niet veel. En als dat alleen maar minder wordt, dan mag iemand door toch best van balen?
Ben je in de positie om bijv meer te gaan werken, dan vind ik het alweer een ander verhaal.
Wij werken beiden niet zo heel veel, man 30 uur en ik 24 uur per week. Wij houden netto ook niet heel veel over als de vaste lasten zijn betaald, maar dat is een keus die we zelf hebben gemaakt. En ondanks dat heb ik er soms ook wel even de balen in. Dat is toch alleen maar menselijk.
Dat van die ziekenfonds premie snap ik ook. Ik ben ontzettend blij dat ik gezond ben. Maar ik verbruik altijd precies m'n eigen risico en dat vind ik soms best wel zonde. Betaal je per maand een godsvermogen aan premie. Ben je maar een klein beetje ziek en moet je alsnog de volle pond betalen.
En wat betreft studeren, ik ben echt niet gaan studeren puur voor de lol. Ik ben gaan studeren om m'n arbeidskansen te vergroten en later wat meer te gaan verdienen (ik had alleen een andere opleiding moeten kiezen, dat wist ik toen alleen niet, haha).
Gelukkig hebben mijn ouders mijn opleiding voor het grootste gedeelte kunnen betalen, want ik had flink gebaald als ik nu in deze positie ook nog een flinke studieschuld zou moeten afbetalen.
Ben je in de positie om bijv meer te gaan werken, dan vind ik het alweer een ander verhaal.
Wij werken beiden niet zo heel veel, man 30 uur en ik 24 uur per week. Wij houden netto ook niet heel veel over als de vaste lasten zijn betaald, maar dat is een keus die we zelf hebben gemaakt. En ondanks dat heb ik er soms ook wel even de balen in. Dat is toch alleen maar menselijk.
Dat van die ziekenfonds premie snap ik ook. Ik ben ontzettend blij dat ik gezond ben. Maar ik verbruik altijd precies m'n eigen risico en dat vind ik soms best wel zonde. Betaal je per maand een godsvermogen aan premie. Ben je maar een klein beetje ziek en moet je alsnog de volle pond betalen.
En wat betreft studeren, ik ben echt niet gaan studeren puur voor de lol. Ik ben gaan studeren om m'n arbeidskansen te vergroten en later wat meer te gaan verdienen (ik had alleen een andere opleiding moeten kiezen, dat wist ik toen alleen niet, haha).
Gelukkig hebben mijn ouders mijn opleiding voor het grootste gedeelte kunnen betalen, want ik had flink gebaald als ik nu in deze positie ook nog een flinke studieschuld zou moeten afbetalen.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Volgens mij is het hele punt dat jet gewoon niet leuk is alle dagen vroeg op te moeten en te moeten werken om vervolgens van elke euro die je extra verdiend dan modaal 38% en 11,1% in te leveren. Je houdt in feite dan nog 50 cent over. Terwijl iemand met een veel lager inkomen of een uitkering in verhouding veel minder inleverd. Daarbij zijn lasten afgestemd op een inkomen. Twee auto's rijden is geen luxe dat is soms gewoon nodig als je ergens werkt waar geen Ov. Komt. Een hoge hypotheek is is niet anders niet iederen woont in klazinaveen of Zeeuws Vlaanderen.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Ik zie Ellebel niet onderuit gehaald worden, ik geef aan waar ik het niet mee eens ben en dan ga ik niet eerst tellen of er niet teveel mensen waren die het ook niet met haar eens waren. De rest blijft in mijn ogen ook netjes.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Nou dames, ik ga niet overal op reageren want dat is geen doen. Ik voel me ook helemaal niet aangevallen hoor. Het is te verwachten dat op dit forum het niet veel mensen met me eens zouden zijn. Want laten we eerlijk zijn: het gros hier studeert nog, werkt net pas of werkt parttime of niet. Ik ben me er wel degelijk van bewust dat ik ten opzichte van de meeste hier een hoog inkomen heb. En nogmaals, ja ik baal dat ik moet inleveren en fors moet inleveren. En natuurlijk begrijp ik dat de zorg duur is en het in Nederland goed verzorgd is allemaal, maar dat kan toch ook op een andere manier gefinancierd worden? Moet ik met mijn man samen echt 300 euro méér betalen per maand voor alleen de basisverzekering? En dan ben ik uitgegaan van onze aparte inkomens. Wordt het berekend op verzamelinkomen gaan we 700 euro per maar maand betalen, dus 500 euro meer. Mag ik daar aub van balen en over klagen ook al verdienen we aardig?
Ik ga nog even een paar reacties eruit vissen waar ik apart op wil reageren.
Ik ga nog even een paar reacties eruit vissen waar ik apart op wil reageren.
Ellebel- Prater
- Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10
Tania schreef:Ellebel schreef:Susan: natuurlijk heb ik ook gestudeerd om een baan te krijgen in een vakgebied waar mijn interesse lugt. Maar ik ben ook een studieschuld aangegaan in de veronderstelling deze makkelijk af te kunnen betalen. Dat wordt wel steeds lastiger zo.
Verder word ik kriegel van opmerkingen in de trant dat we het zo goef hebben. Ja we verdienen boven modaal, maar het in ons niet zomaar in de schoot geworpen. Daar werken we keihard voor (niet dat andere niet hard werken), hebben daar jaren voor gestudeerd en hebben daar nog de rekening van liggen en als dank mogen we absurd veel betalen voor de zorg en we maken er niet eens gebruik van. Gelukkig haal ik de premie er komend jaar wel uit.
Krijgen we dat argument weer
Je zou er liever wel volop gebruik van maken? Ik gok dat er genoeg mensen zijn die met je willen ruilen hoor. Die met alle liefde 500 euro per maand 'voor niks' betalen als ze daardoor niet meer ziek zouden zijn.
Dat is nou eenmaal het idee van een verzekering. Dat je betaalt voor het geval je het ooit nodig hebt.
Nee natuurlijk zou ik er niet volop gebruik van willen maken. Maar ik zou het bijvoorbeeld wel goed vinden wanneer je premie jaarlijks wordt vastgesteld op basis van je inkomen (met grensen en niet deze absurde bedragen) én op je verbruik van het voorgaande jaar. Heb jij nergens of nauwelijks gebruik van gemaakt? Dan een fikse korting. Heb je een minder jaar, ja dan moet je meer betalen. Maar niet meer dan dat toereikend is met je inkomen.
Ellebel- Prater
Caroline. schreef:Ellebel schreef:Je gaat natuurlijk wel leven naar je stand, voor mij is dat niet heel veel geld. De opvang moet er trouwens ook nog vanaf.
Dus dan moet je je stand een beetje aanpassen naar beneden. Ik vind 'stand' sowieso een beetje vervelend overkomen. Alsof jij 'hoger' bent dan een ander.
Ik snap echt wel dat het vervelend is dat er bezuinigingen worden doorgevoerd die iedereen in zijn of haar portemonnee voelt, maar het is nou eenmaal nodig om de economie weer op peil te krijgen. Ik ben juist blij dat er iets aan gedaan wordt eigenlijk.
Nou je mag stand vervelend vinden overkomen, maar zo werkt het nu eenmaal wel. Ik ken weinig mensen die na hun studententijd in hun studentenkamer blijven wonen (oke dat mag ook niet maar bij wijze van), met het openbaar vervoer blijven reizen en nauwelijks geld aan hunzelf besteden. Als jet geld hebt, ga je er naar leven. Zo simpel is dat. En de conclusie dat ik mijn 'stand' moet aanpassen had ik zelf ook getrokken én dat is nu precies waar ik zo van baal. Mag dat?
Ellebel- Prater
Ik kan me best vinden in ellebel... door overuren en alles verdient mijn vriend soms ook wel wat meer, maar jemig zeg als hij 480 euro per maand!! moet gaan betalen, dat is een te belachelijk bedrag, dat er iets verschil in zit kan ik me best voorstellen maar 480 euro per maand, daar kan je een hele maand boodschappen van doen. Dat is toch veel te hoog. Ik vind echt dat daar nog goed naar gekeken moet worden. Want ik weet dat je verzekerd moet zijn in dit land, maar als je nooit wat hebt,(en tuurlijk er kan je altijd wat over komen) en elke maand een bedrag op zij kan zetten wat je kan pakken als je wel een keer naar een dokter of tandarts moet ben je veeeel goedkoper uit.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Ja, totdat je in het ziekenhuis komt te liggen.studiebol schreef:Ik kan me best vinden in ellebel... door overuren en alles verdient mijn vriend soms ook wel wat meer, maar jemig zeg als hij 480 euro per maand!! moet gaan betalen, dat is een te belachelijk bedrag, dat er iets verschil in zit kan ik me best voorstellen maar 480 euro per maand, daar kan je een hele maand boodschappen van doen. Dat is toch veel te hoog. Ik vind echt dat daar nog goed naar gekeken moet worden. Want ik weet dat je verzekerd moet zijn in dit land, maar als je nooit wat hebt,(en tuurlijk er kan je altijd wat over komen) en elke maand een bedrag op zij kan zetten wat je kan pakken als je wel een keer naar een dokter of tandarts moet ben je veeeel goedkoper uit.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Atelier Madame schreef:tienie31 schreef:Ellebel schreef:GreenGrass schreef:Het lijkt me dat er ook wel een soort plafondzorgpremie zal komen. Anders zou iemand die een ton binnenhaalt per jaar echt idioot veel gaan betalen. Natuurlijk kan diegene het wel missen, maar het zo wel idioot veel worden. Ik verwacht dat er iets met schijven wordt gedaan ofzo. Dan zou de premie niet meer stijgen als je bijvoorbeeld meer dan 40.000 per jaar verdient.
Nou ik heb het net even uitgerekend voor mijn situatie. Mijn man en ik zouden in totaal 500 euro moeten betalen! Ons verzamelinkomen is 80.000 Je zou misschien denken dat we het kunnen missen, maar ons maandinkomen in 'slechts' 3700 euro. De rest gaat regelrecht naar de belastingen. Onze maandlasten gaan dan van 2200 naar 2500 euro. Betekent dat we maandelijks 1200 over hebben voor de boodschappen, sparen en leuke dingen. Zoveel is dat écht niet, zeker niet met een kleine onderweg die ook veel gaat kosten. Ik vind deze regeling echt te bizar voor woorden en hoop dan ook dat de oppositie hier een stokje voor gaat steken.
Hmm nergens niet om maar wat voor vaste lasten zijn dan zo hoog? Ik vind dat wel heel erg veel voor vaste lasten.
Zoveel is 2200 euro niet toch? 1200 hypotheek Mss, 250 zorgverzekering, 2x een auto, overige verzekeringen en je zit er zo aan.
Juist en vergeet de studieschuld niet die wij beide hebben om uberhaupt aan dit inkomen te komen. Daar betalen we maandelijks ook fors aan af. Nogmaals, ons inkomen wordt ons echt niet zomaar in de schoot geworpen. En minder vaste lasten in de toekomst? Ik zie niet in hoe ik dat voor elkaar moet krijgen. Als ik mijn huis nu verkoop om goedkoper te gaan wonen, blijf ik met een hele grote restschuld achter. Schulden moeten nu eenmaal betaald worden. En verzekeringen heb je nodig.
Ellebel- Prater
Op Telegraaf staat net een heel bericht erover;
http://www.telegraaf.nl/binnenland/13135829/__Zorgpremie_482___per_maand__.html
Onderaan kan je een berekening doen! In die berekening gaat het over MAANDinkomen, let op
http://www.telegraaf.nl/binnenland/13135829/__Zorgpremie_482___per_maand__.html
Onderaan kan je een berekening doen! In die berekening gaat het over MAANDinkomen, let op
Laatst aangepast door Rush op di 30 okt 2012 - 21:24; in totaal 1 keer bewerkt
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Ja, totdat je in het ziekenhuis komt te liggen.studiebol schreef:Ik kan me best vinden in ellebel... door overuren en alles verdient mijn vriend soms ook wel wat meer, maar jemig zeg als hij 480 euro per maand!! moet gaan betalen, dat is een te belachelijk bedrag, dat er iets verschil in zit kan ik me best voorstellen maar 480 euro per maand, daar kan je een hele maand boodschappen van doen. Dat is toch veel te hoog. Ik vind echt dat daar nog goed naar gekeken moet worden. Want ik weet dat je verzekerd moet zijn in dit land, maar als je nooit wat hebt,(en tuurlijk er kan je altijd wat over komen) en elke maand een bedrag op zij kan zetten wat je kan pakken als je wel een keer naar een dokter of tandarts moet ben je veeeel goedkoper uit.
Ja natuurlijk totdat je in het ziekenhuis komt. Maar héél veel mensen komen niet in het ziekenhuis. Misschien betalen wij dadelijk 20 jaar 500 euro per maand en komt dan 1 van ons eens in het ziekenhuis. Ik denk dat ik dan nog te veel betaald heb. Daarom vind ik dat er óók gekeken moet worden naar het verbruik dat ieder individu daadwerkelijk heeft.
Ellebel- Prater
Rush schreef:Ja, totdat je in het ziekenhuis komt te liggen.studiebol schreef:Ik kan me best vinden in ellebel... door overuren en alles verdient mijn vriend soms ook wel wat meer, maar jemig zeg als hij 480 euro per maand!! moet gaan betalen, dat is een te belachelijk bedrag, dat er iets verschil in zit kan ik me best voorstellen maar 480 euro per maand, daar kan je een hele maand boodschappen van doen. Dat is toch veel te hoog. Ik vind echt dat daar nog goed naar gekeken moet worden. Want ik weet dat je verzekerd moet zijn in dit land, maar als je nooit wat hebt,(en tuurlijk er kan je altijd wat over komen) en elke maand een bedrag op zij kan zetten wat je kan pakken als je wel een keer naar een dokter of tandarts moet ben je veeeel goedkoper uit.
Daarom zeg ik ook, tuurlijk er kan altijd wat gebeuren. Maar als ik naar mijn vriend kijk, die is de afgelopen 5 jaar alleen bij een tandarts geweest, nooit bij een huisarts,ziekenhuis of huisartsenpost of eerste hulp. nou 5 jaar keer die 480 euro per maand dat is 69120... Wat een bedrag zeg, dat vind ik gewoon echt niet normaal.
studiebol- Ratel
Eens in de 20 jaar in het ziekenhuis terecht komen vind ik wel heel optimistisch gedacht haha!Ellebel schreef:Rush schreef:Ja, totdat je in het ziekenhuis komt te liggen.studiebol schreef:Ik kan me best vinden in ellebel... door overuren en alles verdient mijn vriend soms ook wel wat meer, maar jemig zeg als hij 480 euro per maand!! moet gaan betalen, dat is een te belachelijk bedrag, dat er iets verschil in zit kan ik me best voorstellen maar 480 euro per maand, daar kan je een hele maand boodschappen van doen. Dat is toch veel te hoog. Ik vind echt dat daar nog goed naar gekeken moet worden. Want ik weet dat je verzekerd moet zijn in dit land, maar als je nooit wat hebt,(en tuurlijk er kan je altijd wat over komen) en elke maand een bedrag op zij kan zetten wat je kan pakken als je wel een keer naar een dokter of tandarts moet ben je veeeel goedkoper uit.
Ja natuurlijk totdat je in het ziekenhuis komt. Maar héél veel mensen komen niet in het ziekenhuis. Misschien betalen wij dadelijk 20 jaar 500 euro per maand en komt dan 1 van ons eens in het ziekenhuis. Ik denk dat ik dan nog te veel betaald heb. Daarom vind ik dat er óók gekeken moet worden naar het verbruik dat ieder individu daadwerkelijk heeft.
Maar zonder gekheid. Je kan gewoonweg niet kijken naar het verbruik per persoon, want juist de mensen met het grootste zorgverbruik, zijn de mensen die vaak lagere inkomens hebben. Kijk naar ouderen en chronisch zieken.
Rush- Lady Post-a-lot
Rush daar heb je gelijk in hoor dat kan je allemaal niet op die manier bekijken.
Maar daarom vind ik deze regeling echt niet kloppen, als ik gewoon over onze situatie heb mijn vriend kan echt geen 480 euro per maand betalen aan zorgverzekering, ik zou niet weten waar hij die 300 euro meer vandaan moet halen.
Maar daarom vind ik deze regeling echt niet kloppen, als ik gewoon over onze situatie heb mijn vriend kan echt geen 480 euro per maand betalen aan zorgverzekering, ik zou niet weten waar hij die 300 euro meer vandaan moet halen.
studiebol- Ratel
Maar studiebol, is dat dan voor hem alleen, dat hoge bedrag? Dat is inderdaad wel shocking.
Maar dat staat ook in het bericht van de Telegraaf wat ik zonet plaatste. Iemand die €70.000 verdiend, betaald straks net zoveel als iemand die €300.000 verdiend. De echt hoge inkomens blijven buiten schot. Ik hoop dat ze die schalen nog een beetje aanpassen. Zodat de mensen die 'gewoon' fijn verdienen samen niet ineens bijna €500 premie kwijt zijn.
Erg cru dat boven dat bericht op de Telegraaf een bericht staat dat Nederlanders steeds armer worden. Ja, ik snap wel hoe.
Maar dat staat ook in het bericht van de Telegraaf wat ik zonet plaatste. Iemand die €70.000 verdiend, betaald straks net zoveel als iemand die €300.000 verdiend. De echt hoge inkomens blijven buiten schot. Ik hoop dat ze die schalen nog een beetje aanpassen. Zodat de mensen die 'gewoon' fijn verdienen samen niet ineens bijna €500 premie kwijt zijn.
Erg cru dat boven dat bericht op de Telegraaf een bericht staat dat Nederlanders steeds armer worden. Ja, ik snap wel hoe.
Rush- Lady Post-a-lot
Ik vraag me ook erg af of dit er wel doorheen gaat komen, andere partijen zijn het er ook totaal niet mee eens. Bovendien is er over 2 jaar idd al 15x een ander kabinet geweest hahaha. Lang leve Nederland
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
AngelNyn schreef:Susan schreef:Ellebel schreef:Oh nou, ik wil best meer betalen. We kunnen het missen. Tot 100 euro per maand zou ik acceptabel vinden, maar 300? Nee dat gaat echt te ver. En dat is niet het enige waarop we inleveren, of ik kinderbijslag krijg moet ik nog maar afwachten, hypotheekrente wordt minder, kinderopvangtoeslag wordt minder ( wij hebben eigen bijdrage van 550 euro!) en de voor iedereen geldende BTW. Nogmaals, ik wil best wat meer betalen maar dit gaat echt te ver. Hier heb ik geen studie voor gevolgd, dan had ik beter in een winkel ofzo kunnen gaan werken.
Ik snap goed dat je het vervelend vindt dat je zoveel moet inleveren, maar dit vind ik altijd wel een beetje een vreemd argument. Ik neem aan dat je niet alleen bent gaan studeren om het geld, maar ook gewoon omdat daar je interesse lag en ligt, en dat je het werk dat je nu doet ook liever doet dan werken in een winkel.
Ik word er altijd een beetje kriegel van dat mensen doen alsof het zo'n opoffering is om te gaan studeren. De meeste studenten willen dat maar al te graag en moeten er niet aan denken om na de middelbare school in een winkel te werken.
+1!
@ Ellebel: Studeren is een investering in je toekomst, en het is niet omdat je gestudeerd hebt dat je maar recht hebt op een hoger inkomen en daar vooral van afgebleven moet worden.. Ga eens voor de grap een paar weken in een winkel werken, of orders picken bijvoorbeeld. Denk dat je dan wel terug komt op die opmerking.
Wees iig blij dat je een opleiding hebt kunnen doen en nu een beroep kan uitoefenen, waar je goed mee verdiend en waar hopelijk ook je passie of interesse ligt..
Zeg dame, waar baseer jij op dat ik niet weet hoe het is om in een winkel of in de logistiek te werken? Hoe denk je dat ik mijn studie heb bekostigd náást het aangaan van een studieschuld? Toevallig heb ik van mijn 16e t/m 24e naast mijn studie gewerkt en ik heb werkelijk alles gedaan. Ik heb in winkels gestaan, aan de lopende band, voor minimum salaris tot diep in de nacht in de horeca gewerkt en ik heb in meerdere callcenters gewerkt. En dan is het ook nog zo dat ik momenteel in de uitzendwereld werk bij een logistiek bedrijf. Ik stuur 80 logistiek medewerkers aan, ik doe hun beoordelingsgesprekken, maak hun salarisseren over (dus ik weet wat het loon is) en bij drukte? Guess what, dan sta ik met mijn pumps gewoon orders te picken. Dus als iemand weet hoe het werkt in de sectoren die jij noemt dan ben ik dat wel en nee ik kom niet op mijn opmerking terug. Het gros van de medewerkers die hier werken doen dit omdat ze het leuk vinden en omdat ze niets anders zouden willen doen. Ik heb dus absoluut geen medelijden met ze dat de meeste niet gestudeerd hebben, want dat willen ze zelf niet eens.
Ellebel- Prater
Zo iemand ben ik ook!Ellebel schreef: Het gros van de medewerkers die hier werken doen dit omdat ze het leuk vinden en omdat ze niets anders zouden willen doen. Ik heb dus absoluut geen medelijden met ze dat de meeste niet gestudeerd hebben, want dat willen ze zelf niet eens.
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Eens in de 20 jaar in het ziekenhuis terecht komen vind ik wel heel optimistisch gedacht haha!Ellebel schreef:Rush schreef:Ja, totdat je in het ziekenhuis komt te liggen.studiebol schreef:Ik kan me best vinden in ellebel... door overuren en alles verdient mijn vriend soms ook wel wat meer, maar jemig zeg als hij 480 euro per maand!! moet gaan betalen, dat is een te belachelijk bedrag, dat er iets verschil in zit kan ik me best voorstellen maar 480 euro per maand, daar kan je een hele maand boodschappen van doen. Dat is toch veel te hoog. Ik vind echt dat daar nog goed naar gekeken moet worden. Want ik weet dat je verzekerd moet zijn in dit land, maar als je nooit wat hebt,(en tuurlijk er kan je altijd wat over komen) en elke maand een bedrag op zij kan zetten wat je kan pakken als je wel een keer naar een dokter of tandarts moet ben je veeeel goedkoper uit.
Maar zonder gekheid. Je kan gewoonweg niet kijken naar het verbruik per persoon, want juist de mensen met het grootste zorgverbruik, zijn de mensen die vaak lagere inkomens hebben. Kijk naar ouderen en chronisch zieken.
Daar om zeg ik ook, dat daar óók naar gekeken moet worden in combinatie met inkomen. Ik ben echt de beroerste niet en wil best meer betalen, maar geen 300 euro meer dan dat ik nu betaal ( en dan hopen dat het niet om verzamelinkomen gaat want dan heb ik het over 500 euro meer). Ik heb eerder ook aangegeven dat er dan wel gekeken moet worden naar wat iemand kan dragen, dus dat iemand met een lager inkomen en veel ziektekostenverbruik betaald wat diegene redelijkerwijs kan missen.
Ellebel- Prater
Rush schreef:Zo iemand ben ik ook!Ellebel schreef: Het gros van de medewerkers die hier werken doen dit omdat ze het leuk vinden en omdat ze niets anders zouden willen doen. Ik heb dus absoluut geen medelijden met ze dat de meeste niet gestudeerd hebben, want dat willen ze zelf niet eens.
Nou dat is toch prima? Maar ik hoop wel dat je mij mijn inkomen gunt en niet vind dat ik omdat ik toevallig meer verdien dan ook maar absurd veel moet inleveren
Ellebel- Prater
Ja Ellebel, dat zou wel het mooiste zijn, maar dan zit je ook weer met het probleem dat 2 mensen die even 'ziek' zijn en hetzelfde verdienen andere lasten hebben. De ene zou €1000 over hebben terwijl je ander bijv €400 over heeft omdat deze duurder woont. Ik noem maar wat hoor. Zoiets is gewoon niet haalbaar ben ik bang.
Rush- Lady Post-a-lot
Pagina 9 van 18 • 1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 13 ... 18
Pagina 9 van 18
Permissies van dit forum: