Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Regeerakkoord

+41
Caulfield
teletascha
Muurvlindertje
Arwyn
Siem
Toet
Rovine
widko
studiebol
TukTuk
Puggle
RYW
tienie31
nijntje4
Ellebel
Linda
Atelier Madame
girli
Elliot
Rush
Minx
Tania
Gympie
Jade
blondje1313
Winegum
luisa
Lilou
Carmen_
rapa nui
GreenGrass
M@niek
Serena
Red Velvet
xxjojootjexx
SuperGrover
Antibes
ellibre
Printje
Susan
Caroow
45 plaatsers

Pagina 8 van 18 Vorige  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 13 ... 18  Volgende

Ga naar beneden

Regeerakkoord - Pagina 8 Empty Re: Regeerakkoord

Bericht  nijntje4 di 30 okt 2012 - 10:19

Ellebel schreef:Maar vinden jullie 1200 ook nog veel als je kijkt naar het inkomen? In verhouding houden we echt weinig over. En ik begrijp dat er genoeg meiden zijn die het met.minder moeten doen, maar wij hebben dit echt niet voor niks gekregen. Beide jarenlang gestudeerd plus bijbehorende studieschuld en we werken beide 40+ uur. Ik voel me echt gestraft voor het maken van carrière.

Daarom zei ik er ook bij dat ik het voor elk inkomen snap als het omlaag gaat. Maar 1200 euro óverhouden vind ik gewoon veel. En ik vind ook niet dat het zo moet worden dat iedereen 100% gelijk wordt ofzo, maar het moet ook niet zo zijn dat als je minder verdiend dat er dan gezegd wordt dat je niet hard werkt.

Ik vind het heel dubbel, maar als ik geld zou moeten inleveren... van mij kunnen ze niks meer plukken zeg maar, dus iedereen moet inschikken in deze tijden.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Printje di 30 okt 2012 - 10:25

Ellebel schreef:Maar vinden jullie 1200 ook nog veel als je kijkt naar het inkomen? In verhouding houden we echt weinig over. En ik begrijp dat er genoeg meiden zijn die het met.minder moeten doen, maar wij hebben dit echt niet voor niks gekregen. Beide jarenlang gestudeerd plus bijbehorende studieschuld en we werken beide 40+ uur. Ik voel me echt gestraft voor het maken van carrière.

Ja maar ja dat hebben wij ook en bij ons is sinds dit jaar ons salaris ook nog een bevroren ook nog, we merken het nog extra dus (werken in het onderwijs) En als je 1200 voor eten, sparen etc overhoudt blijf ik dat erg veel vinden. Eten is (en dan pak ik het ruim 450 euro ofzo incl luiers en voeding) dan hou je toch nog erg veel over voor andere dingen?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Ellebel di 30 okt 2012 - 10:26

Oh nou, ik wil best meer betalen. We kunnen het missen. Tot 100 euro per maand zou ik acceptabel vinden, maar 300? Nee dat gaat echt te ver. En dat is niet het enige waarop we inleveren, of ik kinderbijslag krijg moet ik nog maar afwachten, hypotheekrente wordt minder, kinderopvangtoeslag wordt minder ( wij hebben eigen bijdrage van 550 euro!) en de voor iedereen geldende BTW. Nogmaals, ik wil best wat meer betalen maar dit gaat echt te ver. Hier heb ik geen studie voor gevolgd, dan had ik beter in een winkel ofzo kunnen gaan werken.
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Bericht  Printje di 30 okt 2012 - 10:30

Ik snap je ook wel Ellebel, ik vind alles sowieso veel te duur worden hier... het gaat echt nergens meer over. Aan de ene kant hoop ik dat alle moeders weer thuis gaan blijven, omdat de opvang gewoon niet meer te betalen is en werken voor de opvang...dat ga ik ook niet doen.

Ik denk dan vooral; waar gaat het in hemelsnaam ooit stoppen? Alles wordt maar duurder en duurder en dadelijk kan geen mens het meer betalen.. als ik in deze tijd had moeten gaan studeren had dat niet gegaan..
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Susan di 30 okt 2012 - 10:31

Ellebel schreef:Oh nou, ik wil best meer betalen. We kunnen het missen. Tot 100 euro per maand zou ik acceptabel vinden, maar 300? Nee dat gaat echt te ver. En dat is niet het enige waarop we inleveren, of ik kinderbijslag krijg moet ik nog maar afwachten, hypotheekrente wordt minder, kinderopvangtoeslag wordt minder ( wij hebben eigen bijdrage van 550 euro!) en de voor iedereen geldende BTW. Nogmaals, ik wil best wat meer betalen maar dit gaat echt te ver. Hier heb ik geen studie voor gevolgd, dan had ik beter in een winkel ofzo kunnen gaan werken.

Ik snap goed dat je het vervelend vindt dat je zoveel moet inleveren, maar dit vind ik altijd wel een beetje een vreemd argument. Ik neem aan dat je niet alleen bent gaan studeren om het geld, maar ook gewoon omdat daar je interesse lag en ligt, en dat je het werk dat je nu doet ook liever doet dan werken in een winkel.

Ik word er altijd een beetje kriegel van dat mensen doen alsof het zo'n opoffering is om te gaan studeren. De meeste studenten willen dat maar al te graag en moeten er niet aan denken om na de middelbare school in een winkel te werken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Ellebel di 30 okt 2012 - 10:31

Printje schreef:

Ja maar ja dat hebben wij ook en bij ons is sinds dit jaar ons salaris ook nog een bevroren ook nog, we merken het nog extra dus (werken in het onderwijs) En als je 1200 voor eten, sparen etc overhoudt blijf ik dat erg veel vinden. Eten is (en dan pak ik het ruim 450 euro ofzo incl luiers en voeding) dan hou je toch nog erg veel over voor andere dingen?

Je gaat natuurlijk wel leven naar je stand, voor mij is dat niet heel veel geld. De opvang moet er trouwens ook nog vanaf.
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Bericht  Ellebel di 30 okt 2012 - 10:40

Susan: natuurlijk heb ik ook gestudeerd om een baan te krijgen in een vakgebied waar mijn interesse lugt. Maar ik ben ook een studieschuld aangegaan in de veronderstelling deze makkelijk af te kunnen betalen. Dat wordt wel steeds lastiger zo.

Verder word ik kriegel van opmerkingen in de trant dat we het zo goef hebben. Ja we verdienen boven modaal, maar het in ons niet zomaar in de schoot geworpen. Daar werken we keihard voor (niet dat andere niet hard werken), hebben daar jaren voor gestudeerd en hebben daar nog de rekening van liggen en als dank mogen we absurd veel betalen voor de zorg en we maken er niet eens gebruik van. Gelukkig haal ik de premie er komend jaar wel uit.
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Bericht  Tania di 30 okt 2012 - 10:45

Ellebel schreef:Susan: natuurlijk heb ik ook gestudeerd om een baan te krijgen in een vakgebied waar mijn interesse lugt. Maar ik ben ook een studieschuld aangegaan in de veronderstelling deze makkelijk af te kunnen betalen. Dat wordt wel steeds lastiger zo.

Verder word ik kriegel van opmerkingen in de trant dat we het zo goef hebben. Ja we verdienen boven modaal, maar het in ons niet zomaar in de schoot geworpen. Daar werken we keihard voor (niet dat andere niet hard werken), hebben daar jaren voor gestudeerd en hebben daar nog de rekening van liggen en als dank mogen we absurd veel betalen voor de zorg en we maken er niet eens gebruik van. Gelukkig haal ik de premie er komend jaar wel uit.

Krijgen we dat argument weer laughcry

Je zou er liever wel volop gebruik van maken? Ik gok dat er genoeg mensen zijn die met je willen ruilen hoor. Die met alle liefde 500 euro per maand 'voor niks' betalen als ze daardoor niet meer ziek zouden zijn.
Dat is nou eenmaal het idee van een verzekering. Dat je betaalt voor het geval je het ooit nodig hebt.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Elliot di 30 okt 2012 - 10:47

Ellebel schreef:Je gaat natuurlijk wel leven naar je stand, voor mij is dat niet heel veel geld. De opvang moet er trouwens ook nog vanaf.

Dus dan moet je je stand een beetje aanpassen naar beneden. Ik vind 'stand' sowieso een beetje vervelend overkomen. Alsof jij 'hoger' bent dan een ander.

Ik snap echt wel dat het vervelend is dat er bezuinigingen worden doorgevoerd die iedereen in zijn of haar portemonnee voelt, maar het is nou eenmaal nodig om de economie weer op peil te krijgen. Ik ben juist blij dat er iets aan gedaan wordt eigenlijk.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Gast di 30 okt 2012 - 10:49

Ik snap dat argument dat je er nooit gebruik van maakt ook nooit zo. Misschien maak je er nú nooit gebruik van, maar misschien, laten we het hopen van niet, maar misschien is je kindje dalijk wel chronisch ziek, of wordt één van jullie ziek of krijgt één van jullie een ongeluk, en dan ben je maar wat blij dat je het hebt. Misschien maak je er nu nooit gebruik van, maar je kunt niet in de toekomst kijken.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 30 okt 2012 - 11:10

Ik maakte er ook nooit gebruik van, maar de afgelopen twee jaar heb ik toch voor tienduizenden euro's aan zorg gehad en ik ben heel blij dat dit mogelijk is geweest en zelf had ik dat niet kunnen betalen. Die 250 euro eigen bijdrage is op die bedragen natuurlijk ook maar een klein bedrag.

Wat Maple zegt.. Je weet niet wat er allemaal nog gaat gebeuren. Je kan morgen zomaar een zwaar ongeluk krijgen of iets meemaken waardoor je langdurige (psychische) zorg nodig hebt.

Gast
Gast

Bericht  tienie31 di 30 okt 2012 - 11:20

Ellebel schreef:
GreenGrass schreef:Het lijkt me dat er ook wel een soort plafondzorgpremie zal komen. Anders zou iemand die een ton binnenhaalt per jaar echt idioot veel gaan betalen. Natuurlijk kan diegene het wel missen, maar het zo wel idioot veel worden. Ik verwacht dat er iets met schijven wordt gedaan ofzo. Dan zou de premie niet meer stijgen als je bijvoorbeeld meer dan 40.000 per jaar verdient.

Nou ik heb het net even uitgerekend voor mijn situatie. Mijn man en ik zouden in totaal 500 euro moeten betalen! Ons verzamelinkomen is 80.000 Je zou misschien denken dat we het kunnen missen, maar ons maandinkomen in 'slechts' 3700 euro. De rest gaat regelrecht naar de belastingen. Onze maandlasten gaan dan van 2200 naar 2500 euro. Betekent dat we maandelijks 1200 over hebben voor de boodschappen, sparen en leuke dingen. Zoveel is dat écht niet, zeker niet met een kleine onderweg die ook veel gaat kosten. Ik vind deze regeling echt te bizar voor woorden en hoop dan ook dat de oppositie hier een stokje voor gaat steken.

Hmm nergens niet om maar wat voor vaste lasten zijn dan zo hoog? Ik vind dat wel heel erg veel voor vaste lasten.

tienie31
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 252
Registratiedatum : 26-10-11

Bericht  Atelier Madame di 30 okt 2012 - 11:21

Ik vind dat ook altijd zon rot opmerking, ja ik maak er geen gebruik van en betaal wel. Wees blij.

Het is mij ook niet duidelijk of je individueel of per gezin berekend wordt voor de premie.
Dus of het inkomen van je partner wordt meegenomen, iemand die dit weet?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Atelier Madame di 30 okt 2012 - 11:22

tienie31 schreef:
Ellebel schreef:
GreenGrass schreef:Het lijkt me dat er ook wel een soort plafondzorgpremie zal komen. Anders zou iemand die een ton binnenhaalt per jaar echt idioot veel gaan betalen. Natuurlijk kan diegene het wel missen, maar het zo wel idioot veel worden. Ik verwacht dat er iets met schijven wordt gedaan ofzo. Dan zou de premie niet meer stijgen als je bijvoorbeeld meer dan 40.000 per jaar verdient.

Nou ik heb het net even uitgerekend voor mijn situatie. Mijn man en ik zouden in totaal 500 euro moeten betalen! Ons verzamelinkomen is 80.000 Je zou misschien denken dat we het kunnen missen, maar ons maandinkomen in 'slechts' 3700 euro. De rest gaat regelrecht naar de belastingen. Onze maandlasten gaan dan van 2200 naar 2500 euro. Betekent dat we maandelijks 1200 over hebben voor de boodschappen, sparen en leuke dingen. Zoveel is dat écht niet, zeker niet met een kleine onderweg die ook veel gaat kosten. Ik vind deze regeling echt te bizar voor woorden en hoop dan ook dat de oppositie hier een stokje voor gaat steken.

Hmm nergens niet om maar wat voor vaste lasten zijn dan zo hoog? Ik vind dat wel heel erg veel voor vaste lasten.

Zoveel is 2200 euro niet toch? 1200 hypotheek Mss, 250 zorgverzekering, 2x een auto, overige verzekeringen en je zit er zo aan.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 30 okt 2012 - 11:24

Atelier Madame schreef:Ik vind dat ook altijd zon rot opmerking, ja ik maak er geen gebruik van en betaal wel. Wees blij.

Het is mij ook niet duidelijk of je individueel of per gezin berekend wordt voor de premie.
Ik de berekening die ik vandaag langs zag komen werd er gekeken naar het verzamelinkomen.

Gast
Gast

Bericht  tienie31 di 30 okt 2012 - 11:28

Atelier Madame schreef:
tienie31 schreef:
Ellebel schreef:

Zoveel is 2200 euro niet toch? 1200 hypotheek Mss, 250 zorgverzekering, 2x een auto, overige verzekeringen en je zit er zo aan.

Ja ok maar dan maak je het leven zelf ook duur denk ik dan, en dan moet je niet gaan zeuren dat je bijna niks over houd als je 2 auto's op de weg hebt.

tienie31
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 252
Registratiedatum : 26-10-11

Bericht  Minx di 30 okt 2012 - 11:30

Ellebel, ik vind dat je er nu wel echt een enorm drama van maakt. Die bezuinigingen moesten er nou eenmaal komen. Verder ben ik het wel met Susan eens je leert toch niet voor het geld. Daarbij wees blij dat je een baan hebt zo makkelijk is dat in deze tijd niet. Mijn vriend en ik hebben ook jaren gestudeerd en waar zijn we ik ben werkzoekend hij gaat waarschijnlijk nooit werk vinden in zijn afstudeer richting. Hoezee lang leve de crisis. Iedereen gaat het merken ook de hoge inkomens. Wij hebben er maanden tussen zitten dat ons totale inkomen is wat jij overhoud voor boodschappen. En hebben wij het slecht nee absoluut niet.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  RYW di 30 okt 2012 - 11:38

Ik snap wel dat het rot is om in te leveren, maar dat is niet anders. Ik verdien goed boven modaal, heb er ook hard voor gewerkt, maar ik heb er geen problemen mee dat de zaken nu zo geregeld gaan worden. Ik draag bij wat ik bij kan dragen, en dat is in mijn geval toevallig wat meer.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Atelier Madame di 30 okt 2012 - 11:42

Smikkell schreef:
Atelier Madame schreef:Ik vind dat ook altijd zon rot opmerking, ja ik maak er geen gebruik van en betaal wel. Wees blij.

Ik de berekening die ik vandaag langs zag komen werd er gekeken naar het verzamelinkomen.

Dus dan betaal je allebei veel ook al is er bijv een van de twee thuis, dat is best krom. Nja goed 2017 is nog ver weg. Wss alweer twee kabinetten verder dan.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  RYW di 30 okt 2012 - 11:49

Atelier Madame schreef:
Smikkell schreef:

Dus dan betaal je allebei veel ook al is er bijv een van de twee thuis, dat is best krom. Nja goed 2017 is nog ver weg. Wss alweer twee kabinetten verder dan.

Oh, in dat geval zou het bij ons wel meevallen. Mijn vriend verdient modaal maar heeft een halve baan. Ach, inderdaad is 2017 nog ver weg.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 30 okt 2012 - 11:50

Ik snap niet dat het allemaal zo moeilijk moet zijn. Ik woon in Noorwegen en vind het eigenlijk wel goed geregeld hier. Gezondheidszorg is gratis, je betaalt per keer dat je naar de dokter of ziekenhuis gaat een klein bedrag (10-30 euro) met een limiet per jaar (iets van 300 euro). Het wordt gewoon allemaal gefinancierd door belastingen, maar niet gespecificeerd. Ik denk ook dat dat het probleem is nu, dat mensen verschillende bedragen betalen voor dezelfde dienst. Als je gewoon de andere belastingen verhoogd en daarmee de gezondheidszorg financiert denk ik dat het veel minder problemen zou geven. En dan raak je ook de hogere inkomens meer, want die verdienen meer (inkomstenbelasting) en kopen meer (btw, accijns).

Gast
Gast

Bericht  Puggle di 30 okt 2012 - 11:51

Ik dacht dat het 2014 in gaat? Dacht het net gezien te hebben op het nieuws.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Gast di 30 okt 2012 - 11:54

En ik ben het wel met Ellebel eens; het is gewoon k*t dat je veel geld betaald voor een verzekering, terwijl je het niet gebruikt. Ik zou het daarom ook eerlijker vinden om de premies lager te maken voor mensen die minder gebruik hebben gemaakt van zorg dan mensen die meer gebruiken (net als bijvoorbeeld met je autoverzekering). En ik zou ook voor hogere premies zijn voor mensen die roken bijvoorbeeld. Natuurlijk moet zorg voor iedereen betaalbaar blijven, maar dat hogere inkomens zoveel moeten gaan betalen vind ik echt onredelijk (en ook een reden om vooral niet terug naar NL te verhuizen).

Gast
Gast

Bericht  RYW di 30 okt 2012 - 11:56

Jente schreef:En ik ben het wel met Ellebel eens; het is gewoon k*t dat je veel geld betaald voor een verzekering, terwijl je het niet gebruikt. Ik zou het daarom ook eerlijker vinden om de premies lager te maken voor mensen die minder gebruik hebben gemaakt van zorg dan mensen die meer gebruiken (net als bijvoorbeeld met je autoverzekering). En ik zou ook voor hogere premies zijn voor mensen die roken bijvoorbeeld. Natuurlijk moet zorg voor iedereen betaalbaar blijven, maar dat hogere inkomens zoveel moeten gaan betalen vind ik echt onredelijk (en ook een reden om vooral niet terug naar NL te verhuizen).

Dat vind ik dan weer onredelijk. Je kiest er zelf voor om in een auto te gaan rijden en die moet je dan verzekeren. Voor chronische ziektes kies je niet.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 30 okt 2012 - 12:02

RYW schreef:Dat vind ik dan weer onredelijk. Je kiest er zelf voor om in een auto te gaan rijden en die moet je dan verzekeren. Voor chronische ziektes kies je niet.
Nee, dat snap ik, maar ik denk dat ik gewoon niet zo heel sociaal ben Regeerakkoord - Pagina 8 394967 Ik snap gewoon niet waarom iemand die gezond leeft, nooit ziek is, hard werkt en daarmee veel geld verdient rond de 300-400 euro per maand aan zorgverzekering moet betalen, tegenover iemand die misschien rookt, vet eet, bewust niet werkt die dan maar 20 euro hoeft te betalen. Een extreem voorbeeld, maar het verschil is naar mijn idee gewoon te groot. Naar mijn idee hadden ze dat geld beter uit andere bezuinigingen kunnen halen, dan is het iets 'verkapter' en valt het verschil niet zo op Wink

En ja, dat is vast een rare redenatie, maar zo voelt het een beetje. Anyway, t maakt ook niet zo veel uit, want ik betaal dus sowieso niks Regeerakkoord - Pagina 8 281626781

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 8 van 18 Vorige  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 13 ... 18  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: