Regeerakkoord
+41
Caulfield
teletascha
Muurvlindertje
Arwyn
Siem
Toet
Rovine
widko
studiebol
TukTuk
Puggle
RYW
tienie31
nijntje4
Ellebel
Linda
Atelier Madame
girli
Elliot
Rush
Minx
Tania
Gympie
Jade
blondje1313
Winegum
luisa
Lilou
Carmen_
rapa nui
GreenGrass
M@niek
Serena
Red Velvet
xxjojootjexx
SuperGrover
Antibes
ellibre
Printje
Susan
Caroow
45 plaatsers
Pagina 13 van 18
Pagina 13 van 18 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 18
Re: Regeerakkoord
SuperGrover schreef:Ze halen het heus niet alleen bij de rijkeren hoor. Inderdaad, 266 euro stufi, 250 euro OV-kaart, en mijn netto zorgkosten verdubbelen bijna (dus dat minima erop vooruit gaan, is absoluut niet per se waar). Dus hoewel ik snap dat mensen enorm schrikken van dat bedrag, heb ik geen medelijden met mensen die per maand 1200 euro overhouden. Dat is gewoon het dubbele van wat er bij mij uberhaupt in een maand binnenkomt
Trouwens, mensen die per maand 1200 euro overhouden hebben niet gevraagd om medelijden.
Ellebel- Prater
- Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10
Minneke schreef:Ik schrok me kapot: ik dacht dat er wordt gekeken naar het verzamelinkomen en dat er vervolgens een premie van ruim 400 euro pp geldt bij een verzamelinkomen van 71.000. Dat zou natuurlijk belachelijk zijn voor een gezin met twee werkenden.
Maar ik neem aan dat het gaat om een inkomen van 71.000 pp waarvoor de premie van ruim 400 euro pp gaat gelden. Daar kan wel mee leven. Ik begrijp heus wel dat we moeten inleveren en dat mensen met een hoger inkomen meer kunnen inleveren dan mensen met een lager inkomen. Dat is gewoon sociaal beleid in mijn ogen.
Ik gok dat wij er wel 100 euro pm op achteruit gaan en dat is zuur. Maar als het nodig is, dan is dat maar zo.
Het verzamelinkomen is het brutojaarinkomen van jou en je man. 71.000 is al helemaal niet hoog. Wij zitten op ruim 80.000 en zouden dan 2x 452 euro premie is 904 euro zorgpremie per maand moeten betalen !
Dat zou betekenen dat we de hypotheek niet meer kunnen betalen. Maar dit gaat niet door hoor, dan zit half Nederland in de shit....
Voor de rest helemaal eens met Ellebel.....
Muurvlindertje- Prater
- Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11
Printje schreef:Carmen_ schreef:De meeste miljonairs hebben voor dat geld gewerkt. Dat vinden ze dus wel erg. Dat zijn trouwens ook gewone mensen. Ik kan me hier zo pissig over maken.Printje schreef:Ik vind het voor alle mensen erg, behalve voor miljonairs die boeit het vast totaal niets 100 euro meer/minder maar de gewone werkende mensen die zijn weer de dupe.
Maar goed laten we hopen dat dit idiote plan niet doorgaat.
Ik bedoel dat ze het veel minder merken dat een 'gewone' Nederlander. Natuurlijk hebben ze er hard voor gewerkt maar ik denk dat zij het veel en veel minder merken om 100 euro per maand te missen dan jij en ik.
Maar zij dragen al een groter deel van hun inkomen en vermogen af dmv belastingheffing en nu worden ze nog een keer extra belast. Natuurlijk merken ze het minder, maar is het daarom gerechtvaardigd om hen nog meer te belasten omdat ze simpelweg meer geld verdienen? Ik vind dit gewoon een erg kortzichtige redenering.
Siem- Prater
- Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11
Muurvlindertje schreef:Minneke schreef:Ik schrok me kapot: ik dacht dat er wordt gekeken naar het verzamelinkomen en dat er vervolgens een premie van ruim 400 euro pp geldt bij een verzamelinkomen van 71.000. Dat zou natuurlijk belachelijk zijn voor een gezin met twee werkenden.
Maar ik neem aan dat het gaat om een inkomen van 71.000 pp waarvoor de premie van ruim 400 euro pp gaat gelden. Daar kan wel mee leven. Ik begrijp heus wel dat we moeten inleveren en dat mensen met een hoger inkomen meer kunnen inleveren dan mensen met een lager inkomen. Dat is gewoon sociaal beleid in mijn ogen.
Ik gok dat wij er wel 100 euro pm op achteruit gaan en dat is zuur. Maar als het nodig is, dan is dat maar zo.
Het verzamelinkomen is het brutojaarinkomen van jou en je man. 71.000 is al helemaal niet hoog. Wij zitten op ruim 80.000 en zouden dan 2x 452 euro premie is 904 euro zorgpremie per maand moeten betalen !
Dat zou betekenen dat we de hypotheek niet meer kunnen betalen. Maar dit gaat niet door hoor, dan zit half Nederland in de shit....
Oh dan heb ik nog niet eens goed gerekend want wij zitten ook net boven de 80.000 euro. Jij maakt het verhaal nog erger hahaha
Ellebel- Prater
SuperGrover schreef:Ze halen het heus niet alleen bij de rijkeren hoor. Inderdaad, 266 euro stufi, 250 euro OV-kaart, en mijn netto zorgkosten verdubbelen bijna (dus dat minima erop vooruit gaan, is absoluut niet per se waar). Dus hoewel ik snap dat mensen enorm schrikken van dat bedrag, heb ik geen medelijden met mensen die per maand 1200 euro overhouden. Dat is gewoon het dubbele van wat er bij mij uberhaupt in een maand binnenkomt
Over 10 jaar piep jij wel anders.
Muurvlindertje- Prater
Billy schreef:Printje schreef:Carmen_ schreef:De meeste miljonairs hebben voor dat geld gewerkt. Dat vinden ze dus wel erg. Dat zijn trouwens ook gewone mensen. Ik kan me hier zo pissig over maken.Printje schreef:Ik vind het voor alle mensen erg, behalve voor miljonairs die boeit het vast totaal niets 100 euro meer/minder maar de gewone werkende mensen die zijn weer de dupe.
Ik bedoel dat ze het veel minder merken dat een 'gewone' Nederlander. Natuurlijk hebben ze er hard voor gewerkt maar ik denk dat zij het veel en veel minder merken om 100 euro per maand te missen dan jij en ik.
Maar zij dragen al een groter deel van hun inkomen en vermogen af dmv belastingheffing en nu worden ze nog een keer extra belast. Natuurlijk merken ze het minder, maar is het daarom gerechtvaardigd om hen nog meer te belasten omdat ze simpelweg meer geld verdienen? Ik vind dit gewoon een erg kortzichtige redenering.
Nou ik vind wel dat zij nog iets meer mogen betalen dan dat ik en andere in mijn situatie gaan doen. Het moet wel in verhouding zijn, iedereen in verhouding evenveel betalen van het inkomen. Bijvoorbeeld 0,5 of 0,25% van het bruto maandinkomen.
Ellebel- Prater
Muurvlindertje schreef:SuperGrover schreef:Ze halen het heus niet alleen bij de rijkeren hoor. Inderdaad, 266 euro stufi, 250 euro OV-kaart, en mijn netto zorgkosten verdubbelen bijna (dus dat minima erop vooruit gaan, is absoluut niet per se waar). Dus hoewel ik snap dat mensen enorm schrikken van dat bedrag, heb ik geen medelijden met mensen die per maand 1200 euro overhouden. Dat is gewoon het dubbele van wat er bij mij uberhaupt in een maand binnenkomt
Over 10 jaar piep jij wel anders.
+1 Sorry SuperGrover maar ik vind jouw opmerking echt een beetje dom. Denk je dat ik toen ik studeerde ook een inkomen had van 80.000? Nee hoor, ik had vaak niet eens de 600 euro die jij nu hebt. En als het aan mij ligt hoeft er niet van de studenten geplukt te worden, dus ik gun je je studiefinanciering, ov-kaart en lage zorgtoeslag ook nog.
Ellebel- Prater
Maar ze heeft wel gelijk dat dus niet alleen de rijken moeten inleveren. Sowieso is het ook niet zo dat alle studenten rijke mensen in spé zijn, er zijn zat mensen die gestudeerd hebben en heel gewoon verdienen en er zijn ook meer dan zat mensen met een enorm inkomen, die helemaal niet gestudeerd hebben.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Overigens vind ik dat je met een gezamenlijk inkomen van 80.000 euro sowieso niet tot de rijken behoort. Het is een lekker bedrag, maar rijk? Nee, daar stel ik me toch wat anders bij voor.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Overigens vind ik dat je met een gezamenlijk inkomen van 80.000 euro sowieso niet tot de rijken behoort. Het is een lekker bedrag, maar rijk? Nee, daar stel ik me toch wat anders bij voor.
Precies dat vind ik ook hoor. Met onze 3700 pm voel ik me nu echt niet rijk.
Ellebel- Prater
Susan schreef:Overigens vind ik dat je met een gezamenlijk inkomen van 80.000 euro sowieso niet tot de rijken behoort. Het is een lekker bedrag, maar rijk? Nee, daar stel ik me toch wat anders bij voor.
Klopt, we zijn ook niet rijk en hebben allebei een oude auto. We betalen een hoge hypotheek en als alle vaste lasten zijn betaald is er bijna niets over.
En dan 900 euro p.m. zorgpremie betalen? Daar pas ik voor.
Muurvlindertje- Prater
Dit snap ik niet zo goed. Deze discussie begon omdat jij aangaf het niet eerlijk vond zoveel meer te moeten gaan betalen vergeleken met iemand die in een winkel werkt. Maar vervolgens vind jij het wél eerlijk dat mensen die meer vermogend zijn dan jij nóg meer zouden moeten gaan betalen? Ik lees in jouw posts heel erg de ondertoon van 'maakt me niet uit waar ze dat ged halen, maar van mijn geld blijven ze af'. Je vindt het niet eerlijk om meer te betalen omdat je dan het gevoel hebt voor niets gestudeerd te hebben. Maar je vindt het wel oke om hard werkende mensen die aan de top zitten en vaak ook behoorlijk hebben moeten knokken om daar te komen, zwaarder te belasten dan jij. Is dat niet gewoon meten met twee maten?Ellebel schreef:Billy schreef:Printje schreef:Carmen_ schreef:De meeste miljonairs hebben voor dat geld gewerkt. Dat vinden ze dus wel erg. Dat zijn trouwens ook gewone mensen. Ik kan me hier zo pissig over maken.Printje schreef:Ik vind het voor alle mensen erg, behalve voor miljonairs die boeit het vast totaal niets 100 euro meer/minder maar de gewone werkende mensen die zijn weer de dupe.
Nou ik vind wel dat zij nog iets meer mogen betalen dan dat ik en andere in mijn situatie gaan doen. Het moet wel in verhouding zijn, iedereen in verhouding evenveel betalen van het inkomen. Bijvoorbeeld 0,5 of 0,25% van het bruto maandinkomen.
We moeten allemaal inleveren, dat heet nou bezuingen. Maar we leven nog altijd in Nederland, en er wordt heus nog wel gekeken dat we geld overhouden om in elk geva te kunnen leven. Van een kale kip kun je immers niet plukken. Misschien is het dan gewoon handiger om je eigen uitgaven onder de loep te nemen. Is die tweede auto echt nodig, heb je echt het allerduurste tv-pakket nodig, kan je telefoonabbo niet goedkoper, neem je een keertje een sim-only met een el-cheapo telefoon in plaats van de allerduurste abbo met de iphone 5, móét je echt maandelijks uit eten en 3x per jaar op vakantie, kan je kleding niet goedkoper, etc etc.
Gast- Gast
Pffff Maple.......
Wie zegt dat Ellebel dat allemaal doet, dat laatste met die voorbeelden als iphone 5 en 3x op vakantie? Ken je haar ofzo?
En nee, ze bedoelt naar rato van inkomen meer betalen, niet dat "de miljonairs alles mogen betalen". Denk dat je zelf niet goed leest.
Wie zegt dat Ellebel dat allemaal doet, dat laatste met die voorbeelden als iphone 5 en 3x op vakantie? Ken je haar ofzo?
En nee, ze bedoelt naar rato van inkomen meer betalen, niet dat "de miljonairs alles mogen betalen". Denk dat je zelf niet goed leest.
Muurvlindertje- Prater
Maple dan moet je toch echt beter lezen. Ik heb meerdere keren aangegeven best meer te willen betalen en dat meen ik oprecht. Maar ik pas er voor om 500 of 700 euro per maand meer te betalen. En dat bedrag zal nog hoger worden, want alleen aan de basisverzekering heb ik niets.
Ellebel- Prater
Maple schreef:Ooit van 'bij wijze van spreken' gehoord, Muurvlinder?
Nee, leg dat eens uit
Muurvlindertje- Prater
Muurvlindertje schreef:Pffff Maple.......
Nou idd zeg Maple, we hebben hier in dit topic niet mijn uitgaven onder de loep genomen. Toevallig ben ik al 4 jaar niet op vakantie geweest om hard te sparen voor mijn huis, heb ik geen I-phone en ga ik hooguit eens in de maand uit eten. Wat een vooroordelen zeg! En stel dat ik dat allemaal wel zou doen? Moet ik dat allemaal afschaffen om voor anderen de zorg te betalen?
Ik vind idd dat er naar rato betaald moet worden. En dan voor de allerlaatste keer vandaag: IK WIL BEST MEER BETALEN MAAR GEEN 700 MEER! Is dat nu echt zo raar??
Ellebel- Prater
Ellebel schreef:Muurvlindertje schreef:Pffff Maple.......
Nou idd zeg Maple, we hebben hier in dit topic niet mijn uitgaven onder de loep genomen. Toevallig ben ik al 4 jaar niet op vakantie geweest om hard te sparen voor mijn huis, heb ik geen I-phone en ga ik hooguit eens in de maand uit eten. Wat een vooroordelen zeg! En stel dat ik dat allemaal wel zou doen? Moet ik dat allemaal afschaffen om voor anderen de zorg te betalen?
Ik vind idd dat er naar rato betaald moet worden. En dan voor de allerlaatste keer vandaag: IK WIL BEST MEER BETALEN MAAR GEEN 700 MEER! Is dat nu echt zo raar??
Degenen die dat zelf niet kunnen vinden van wel....
Muurvlindertje- Prater
Muurvlindertje schreef:Ellebel schreef:Muurvlindertje schreef:Pffff Maple.......
Precies, dat is wat ik vanmorgen bedoelde met misgunnen van het geld dat andere hebben.
Ellebel- Prater
Muurvlindertje schreef:Ellebel schreef:Muurvlindertje schreef:Pffff Maple.......
Ik vind idd dat er naar rato betaald moet worden. En dan voor de allerlaatste keer vandaag: IK WIL BEST MEER BETALEN MAAR GEEN 700 MEER! Is dat nu echt zo raar??Degenen die dat zelf niet kunnen vinden van wel....
De regering vindt van wel. Ik heb dat regeerakkoord niet geschreven.
Gast- Gast
Ellebel schreef:Muurvlindertje schreef:Ellebel schreef:Muurvlindertje schreef:Pffff Maple.......
Precies, dat is wat ik vanmorgen bedoelde met misgunnen van het geld dat andere hebben.
Ik denk niet dat dat iets met gunnen te maken heeft, maar meer met zorg nodig hebben en dat niet kunnen betalen. Ik snap best dat je het niet leuk vindt, maar het zal echt niet zijn ingevoerd omdat anderen het niet kunnen hebben dat jij het ruimer hebt. Geldzorgen en je niet de medische hulp kunnen veroorloven die je hard nodig hebt, dat is pas iets wat ik niemand gun.
Ik vind het dus wel raar om het op 'misgunnen' te gooien, dan kun je net zo goed zeggen dat jij minderbedeelden de zorg misgunt die ze nodig hebben. Dat slaat net zo nergens op.
Susan- Lady Post-a-lot
Volgens mij is het ook maar net hoe je de teksten van Ellebel wil lezen, ik lees ze echt niet zo als jij ze leest maple.
Wij zullen ook wel iets boven modaal zitten, maar dat wil niet zeggen dat we rijk zijn hoor. Wij moeten ook echt wel bekijken waar we ons geld aan uit geven. Dus als wij nu ineens 3 of 400 euro per MAAND meer moeten gaan betalen dat lukt gewoon niet, geen idee waar ik dat vandaan moet halen, dat is meer geld dan we besteden aan boodschappen.
Maar ik las vandaag ergens dat ze geen meerderheid hebben dus dat de oppositie hier waarschijnlijk niet mee akkoord gaat dus daar hoop ik maar op.
Wij zullen ook wel iets boven modaal zitten, maar dat wil niet zeggen dat we rijk zijn hoor. Wij moeten ook echt wel bekijken waar we ons geld aan uit geven. Dus als wij nu ineens 3 of 400 euro per MAAND meer moeten gaan betalen dat lukt gewoon niet, geen idee waar ik dat vandaan moet halen, dat is meer geld dan we besteden aan boodschappen.
Maar ik las vandaag ergens dat ze geen meerderheid hebben dus dat de oppositie hier waarschijnlijk niet mee akkoord gaat dus daar hoop ik maar op.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Wij zouden behoorlijk gaan besparen met die nieuwe zorgpremie.
Heeft weinig verdienen toch nog eens een voordeel
Maar inderdaad, de 1e Kamer is geen fan, dus ik ben benieuwd in hoe verre dit ook echt allemaal doorgaat.
Heeft weinig verdienen toch nog eens een voordeel
Maar inderdaad, de 1e Kamer is geen fan, dus ik ben benieuwd in hoe verre dit ook echt allemaal doorgaat.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Muurvlindertje, ik vind inderdaad dat iemand die 3x per jaar op vakantie gaat etc. (zie post Maple) makkelijker iets in kan leveren dan iemand die precies genoeg overhoudt voor de boodschappen. En ja, dan vind ik dat zij hun levensstijl aan moeten passen naar een iets lagere standaard. Dat heeft verder niets met gunnen te maken, dat is gewoon hoe het even is.
Ellebel, ik snap echt wel dat je geen 700 euro per maand wilt betalen, waar ik over struikel is jouw houding in de manier waarop je het post.
Maple, ik ben het helemaal met jou eens.
Zijn we trouwens voor het gemak vergeten dat er niet al te lang geleden keihard is gekort in de bijstand? In sommige gevallen was dat niet meer dan terecht, maar er zijn genoeg 'arme' gezinnen die daar heel erg de dupe van zijn geworden. Dus er wordt echt niet alleen van de 'rijken' gepakt.
Ellebel, ik snap echt wel dat je geen 700 euro per maand wilt betalen, waar ik over struikel is jouw houding in de manier waarop je het post.
Maple, ik ben het helemaal met jou eens.
Zijn we trouwens voor het gemak vergeten dat er niet al te lang geleden keihard is gekort in de bijstand? In sommige gevallen was dat niet meer dan terecht, maar er zijn genoeg 'arme' gezinnen die daar heel erg de dupe van zijn geworden. Dus er wordt echt niet alleen van de 'rijken' gepakt.
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Muurvlindertje schreef:
Volgens mij vergis jij je nu dus: die 452 euro waarover jij het hebt geldt volgens mij voor mensen die zélf 71.000 of meer verdienen, niet voor een gezinsinkomen.
Gast- Gast
Pagina 13 van 18 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 18
Pagina 13 van 18
Permissies van dit forum: