Keelamandelen verwijderen
+17
nina
Siem
Happinaz
bloemenmeisje
Zora
smurfie
Lejow
ShallY
loura
marjoleinnn
Tiana
Twellie
M@niek
Derpy
Sarah1985
LDJ
_Cyn_
21 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Keelamandelen verwijderen
Ik moet die van mij er eigenlijk ook echt uit laten halen, maar ik durf niet loop al jaren te kwakkelen met mijn amandelen, ze zijn ook echt groot als ik in de spiegel kijk. Ik heb 3 tot 5 keer per jaar keelontsteking, in de ochtend word ik meestal wakker met verdikte amandelen en keelpijn. Ook blijft er veel rotzooi in mijn amandelen zitten die ik er zelf uit moet drukken.
Gast- Gast
Dan zou ik het gewoon doen Zelda. Het valt écht wel mee. De pijn die ik nu heb is echt niet erger dan een keelontsteking, maar dan zonder koorts of ziek zijn. En ik merk nu al dat ik makkelijker adem.
De laatste paar dagen vallen me wel tegen. Dacht dat ik er zo weer bovenop zou zijn omdat de eerste dagen zo goed gingen, maar helaas. De pijn is écht wel te doen hoor, maar het duurt me gewoon te lang.
De laatste paar dagen vallen me wel tegen. Dacht dat ik er zo weer bovenop zou zijn omdat de eerste dagen zo goed gingen, maar helaas. De pijn is écht wel te doen hoor, maar het duurt me gewoon te lang.
Gast- Gast
Zelda schreef:Ik moet die van mij er eigenlijk ook echt uit laten halen, maar ik durf niet loop al jaren te kwakkelen met mijn amandelen, ze zijn ook echt groot als ik in de spiegel kijk. Ik heb 3 tot 5 keer per jaar keelontsteking, in de ochtend word ik meestal wakker met verdikte amandelen en keelpijn. Ook blijft er veel rotzooi in mijn amandelen zitten die ik er zelf uit moet drukken.
Ik zou echt kijken of het kwakkelen is of dat je er echt vanaf wilt. De "baat het niet, schaadt het niet"-instelling is inmiddels achterhaald namelijk.
Ik heb ook zo'n 3/4x per jaar keelontsteking en word eigenlijk ook bijna iedere ochtend (zeker in de herfst) wakker met keelpijn en ze zijn ook altijd dik (wel handig bij lichamelijk onderzoek, iedereen kan even bij mij kijken waar ze zitten). Er blijven gelukkig geen dingen in hangen (niet dat ik weet althans), maar ik houd ze liever. Ze zijn behoorlijk belangrijk voor je afweer en daarom is de medische wereld helemaal aan het omdraaien van het "ze ontsteken regelmatig, dan halen we ze er wel vast uit"-approach. Laat de mijne maar lekker zitten!
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Dat klopt, ze doen het ook niet zomaar. Maar het houdt op als je er meer last dan plezier van hebt. Ik ademde lastiger, had last van apneu, snurkte, ze zaten in de weg met praten en bij elke verkoudheid die ik tegenkwam had ik een keelontsteking.
En inmiddels drie dokters hebben me gezegd dat er ook weleens twijfelgevallen zijn en dat je dan dus niet weet of ze eruit moeten of niet, maar dat die van mij zo groot en vies waren dat het écht hard nodig was. Ze waren ook vies, volgens de arts was het een broedplaats van bacteriën in mijn geval.
Doordat mensen steeds het verhaal vertelden wat jij ook verteld, dat je het beter niet kon doen, heb ik jaren met klachten rondgelopen. De eerste arts aan wie ik het liet zien heeft maar 2 seconden gekeken en riep toen al dat ze er zsm uit moesten. En bij alle dokters daarna kreeg ik dezelfde reactie.
En inmiddels drie dokters hebben me gezegd dat er ook weleens twijfelgevallen zijn en dat je dan dus niet weet of ze eruit moeten of niet, maar dat die van mij zo groot en vies waren dat het écht hard nodig was. Ze waren ook vies, volgens de arts was het een broedplaats van bacteriën in mijn geval.
Doordat mensen steeds het verhaal vertelden wat jij ook verteld, dat je het beter niet kon doen, heb ik jaren met klachten rondgelopen. De eerste arts aan wie ik het liet zien heeft maar 2 seconden gekeken en riep toen al dat ze er zsm uit moesten. En bij alle dokters daarna kreeg ik dezelfde reactie.
Gast- Gast
Dat idee heb ik dus ook, op een gegeven moment is het klaar. Elke keer zegt de dokter dat hij het nog even aan wil kijken, maar ik wil ze er eigenlijk gewoon uit hebben.Eucalypta schreef:
Nu nog het lef hebben om het echt te laten doen ben nog nooit onder narcose geweest.
Gast- Gast
Eucalypta schreef:Dat klopt, ze doen het ook niet zomaar. Maar het houdt op als je er meer last dan plezier van hebt. Ik ademde lastiger, had last van apneu, snurkte, ze zaten in de weg met praten en bij elke verkoudheid die ik tegenkwam had ik een keelontsteking.
Naja, ik zeg helemaal niet dat je het per definitie beter niet kunt doen en in jouw geval ook absoluut niet. Als je er last van hebt bij ademen en praten dan lijkt me dat wel een ernstiger geval dan dat van mij of Zelda. Ik zeg ook absoluut niet dat Zelda het niet moet doen, zeker niet, ik denk dat zij er ook al weer iets meer last van heeft dan ik. Maar ik wil wel even aangeven dat die dingen ook een functie hebben, itt. wat de afgelopen twintig jaar werd gedacht. Juist zodat je die last/plezier-inschatting beter kunt maken, aangezien het plezier vrij snel onderschat wordt.
Antibes- Ratel
Ik snap je. maar ik denk dat geen arts ze zomaar zal verwijderen. Je wordt heus op de nadelen gewezen.
Gast- Gast
Eucalypta schreef:Ik snap je. maar ik denk dat geen arts ze zomaar zal verwijderen. Je wordt heus op de nadelen gewezen.
Dat valt dus een beetje tegen, het is niet iets dat alle artsen (zeker degenen die al langer in het vak zitten zijn hier vrij makkelijk in) actief uitdragen hoor.
Antibes- Ratel
Thank god voor dit topic! Ik 'mag' 10 januari.
Heb al wat posts doorgelezen, goede tips allemaal! Rietjes had ik niet zo gauw aan gedacht.
Eén vraagje: hoe snel na de narcose konden jullie weer werken? Ik heb een week verlof genomen. Is dat genoeg?
Heb al wat posts doorgelezen, goede tips allemaal! Rietjes had ik niet zo gauw aan gedacht.
Eén vraagje: hoe snel na de narcose konden jullie weer werken? Ik heb een week verlof genomen. Is dat genoeg?
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Ik zou zeggen dat een week wel genoeg is, maar de nawerking van een operatie en met name een narcose is voor iedereen anders... Maar je kunt je toch gewoon ziek melden??
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
ik had zelf 2,5 week vrij en ook echt nodig, naar 1,5 week kon ik pas beetje weer eten.
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Er moet vervanging voor mij geregeld worden. Dus het is handig als ik een indicatie kan geven van wanneer ik weer terug ben. Ziek melden kan altijd inderdaad, maar dat kost mij veel gezien ik dan 2 wachtdagen heb. Ik werk maar 3 dagen per week.
Filoria- Ratel
Ik zou er ook 2 vrij nemen, 1 was voor mij echt te kort. Ik kon wel goed eten en voelde me wel redelijk, maar als ik iets actiefs ging doen, blokje om of stofzuigen in huis ofzo, werd ik echt helemaal naar en duizelig.
Ik vond de nawerking van de narcose het naarste van de hele ervaring.
Veel sterkte!
Ik vond de nawerking van de narcose het naarste van de hele ervaring.
Veel sterkte!
Starla- Prater
- Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10
Bedankt voor jullie reacties!
Die nawerking van de narcose, op welke manier heb je daar precies last van? En zou je dan wel een kantoorbaan kunnen doen denken jullie?
Mijn werk bestaat uit twee onderdelen:
- trainingen geven (voor een klas staan, veel praten, rondlopen etc.)
- achter de computer trainingsmateriaal maken, e-mails beantwoorden etc.
Ik snap dat het voor iedereen anders is, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Hoe lang duurde het voordat je weer normaal kon praten?
Die nawerking van de narcose, op welke manier heb je daar precies last van? En zou je dan wel een kantoorbaan kunnen doen denken jullie?
Ik snap dat het voor iedereen anders is, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Filoria- Ratel
Filoria schreef:Bedankt voor jullie reacties!
Ik was heel erg suf en duf in mijn hoofd zeg maar. Als ik buiten had kunnen werken ofzo had ik sneller weer kunnen werken, maar het is met name het concentreren voor mij en het denken zeg maar. Jouw werkdag klinkt best zwaar, zeker het geven van trainingen. Die zul je wel kunnen doen (als ik voor mezelf spreek) maar daarna zul je echt kapot zijn! Het achter de computer zitten viel mij een paar weken echt een stuk zwaarder dan normaal. Maar bij mij kwam de dufheid ook voor een deel door de Diclofenac
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben vanochtend om 9uur geopereerd. Tot nu toe alles goed: infuus ging goed, narcose viel mee, en ik heb nog geen pijn.
De Diclofenac bewaar ik nu maar voor morgen. Als ik jullie verhalen lees zou het morgen wel eens meer pijn kunnen doen?
Hebben jullie nog tips voor koude hartige dingen? Ik zat al te denken aan knakworstjes en tomatensap. Zoete dingen zoals ijsjes en appelmoes heb ik al wel een beetje gezien.
Zora: nog bedankt voor je reactie! Wat balen dat je zo suf was. Moest je die Diclofenac echt nemen omdat het anders teveel pijn deed? Was dat meteen na de operatie of pas een paar dagen later?
De Diclofenac bewaar ik nu maar voor morgen. Als ik jullie verhalen lees zou het morgen wel eens meer pijn kunnen doen?
Hebben jullie nog tips voor koude hartige dingen? Ik zat al te denken aan knakworstjes en tomatensap. Zoete dingen zoals ijsjes en appelmoes heb ik al wel een beetje gezien.
Zora: nog bedankt voor je reactie! Wat balen dat je zo suf was. Moest je die Diclofenac echt nemen omdat het anders teveel pijn deed? Was dat meteen na de operatie of pas een paar dagen later?
Filoria- Ratel
ik vond pannenkoeken met kaas lekker. Al kon ik pas naar 1,5 week iets eten. O en ei lukte ook aardig
fijn dat je weinig last hebt
fijn dat je weinig last hebt
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Bedankt voor je reactie!
Ik merk dat ik erg zin heb in zout eten. Zou ik een beetje zout op een eitje kunnen doen, of is dat 'zout in de wonde strooien'?
Ik merk dat ik erg zin heb in zout eten. Zou ik een beetje zout op een eitje kunnen doen, of is dat 'zout in de wonde strooien'?
Filoria- Ratel
Jeetje, wat is het me meegevallen zeg! Een week na de operatie voel ik me weer fit, heb ik geen keelpijn meer en kan ik alles eten.
Filoria- Ratel
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» keelamandelen
» Keelamandelen en het herstel daarvan bij een kind
» verwijderen
» Hoe gaat het met...
» Kattenpis verwijderen
» Keelamandelen en het herstel daarvan bij een kind