Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Keelamandelen verwijderen

+17
nina
Siem
Happinaz
bloemenmeisje
Zora
smurfie
Lejow
ShallY
loura
marjoleinnn
Tiana
Twellie
M@niek
Derpy
Sarah1985
LDJ
_Cyn_
21 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Keelamandelen verwijderen - Pagina 2 Empty Re: Keelamandelen verwijderen

Bericht  Zora ma 29 okt 2012 - 19:43

Ik vond onder narcose gaan en wakker worden daaruit echt heerlijk! Je wordt heel lief bijgestaan bij het wakker worden, en er wordt echt heel goed voor je gezorgd op zo'n moment.

Tip: de eerste dagen is diclofenac een heel fijne pijnstiller. Mocht je echter merken dat je erg duf en slapjes blijft, dan zou het daar wel eens aan kunnen liggen. Ik kan zelf niet zo goed tegen narcose, blijf daar weken/maanden duf en slap van, maar ben er nu achter dat diclofenac dat versterkt.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  marjoleinnn ma 29 okt 2012 - 20:28

Ik heb mijn amandelen op mijn 19e laten verwijderen. Het was de eerste dag geen pretje maar achteraf is het mij heel erg meegevallen. Ik zou het zo nog een keer laten doen als het moest en dan zou ik er niet tegenop kijken.
Inderdaad zorgen dat je genoeg vloeibare dingen in huis hebt. Ik at brinta, de eerste dagen bestond dit vooral uit melk met een klein beetje brinta erin, later maakte ik deze steeds dikker tot ik weer normaal kon eten.
Toen ik uit de narcose kwam kon ik eigenlijk heel goed praten, ook dronk ik het ijswater wat ik op moest drinken zo op en een ijsje ging er ook wel in (toen werkte de pijnstillers nog). Ik had een ijsje meegekregen voor onderweg in de auto. Eenmaal thuis aangekomen kon ik niet meer praten en deed het toch wel zeer. Maar niet zo denderend zeer dat ik kapot ging van de pijn ofzo.

Met de pijnstillers die je hebt ga je het wel redden! Dat is wel genoeg.

Toen ik de eerste keer onder narcose ging vond ik dat wel een beetje raar voelen, maar niet eng. Wakker worden uit de narcose vind ik ook altijd wel fijn.
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  loura ma 29 okt 2012 - 21:10

Ik was 15 toen ze eruit gingen, de doktoren zeiden dat ze het nog nooit zo erg gezien hadden. :O Ik heb echt ontzettend veel last gehad. Ik heb 3 weken niets kunnen eten, ja wat vloeibaar maar verder niets. Ik had zn vreselijke honger en pijn. Ik zag ook iedereen om mij heen lekker eten, vreselijk was dat! Ik zou als ik jou was gewoon lekker veel ijsjes eten de hele dag want dat verzacht wel. Niet te veel praten en lekker rustig aan doen. Ga van het ergste uit dan kan het alleen maar meevallen smile

Het blijft een operatie en dat is nooit leuk, het kan best zijn dat het bij jou allemaal veel sneller geneest. Heel veel strekte en veel waterijsjes eten!
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  ShallY ma 29 okt 2012 - 21:52

Succes en sterkte vandaag Eucalypta!

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499

Bericht  Lejow di 30 okt 2012 - 2:23

ShallY schreef:Succes en sterkte vandaag Eucalypta!

+1!
Ik hoop dat je het ondertussen achter de rug hebt..
Dan kan ik namelijk vertellen dat het mij flink is tegen gevallen haha!
Ik mocht ijsjes eten, in het ZH ook al, kreeg ik callipo's.. Handig als je je mond amper open kunt doen laughcry .
Heb ook best flink lang last gehad van napijn, en vooral bij het eten van dingen met scherpe randjes (zoals chips) deed het lang pijn.
Gelukkig is het wel ergens (een beetje) goed voor geweest. Ipv 6-8 keer keelontsteking per jaar, heb ik het nu nog maar een keer of 2 :nopompom:
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast di 30 okt 2012 - 6:02

Ik heb het achter de rug smile ik vond het best spannend, maar het valt me tot nu toe zó mee. Ik hoop dat dat zo blijft. Ik werd op de operatiekamer al wakker, iets te vroeg, dat was wel gek. Maar ik heb vrijwel meteen wat ijswater gedronken. Ik kon en kan praten, al is dat lastig. Heb tot nu toe nauwelijks pijn. Om kwart voor drie werd ik wakker, toen heb ik morfine gekregen. En om vier uur een raketje gegeten. Kan water naast me, drinken gaat prima en vrijwel pijnloos gek genoeg.
Ik heb eigenlijk wel honger en ik denk dat ik juist moet opletten dat ik niet teveel praat en mezelf overschat. Volgens de dokter komt er na een paar dagen een dip en voel ik me nu zo goed door de narcose en morfine. Maar hé, mooi meegenomen.

En weer een arts die me kwam vertellen dat het écht écht héél hard nodig was omdat ze schrok hoe mijn amandelen eruit zagen. Nou, dan mag het best meer pijn gaan doen, want ik moest er écht vanaf.
Zal me niets verbazen als ik me morgen véél slechter voel en nu te hoog van de toren blaas, maar dat zien we dan wel weer.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 30 okt 2012 - 6:06

Fijn om te horen! Ik kreeg na 4 dagen een terugslag, dus dat hoor je vaker inderdaad. Let gewoon op, en forceer niks. Wel prettig dat het mee lijkt te vallen op dit moment, geniet daarvan Yes

Gast
Gast

Bericht  LDJ di 30 okt 2012 - 6:10

Fijn dat het je mee lijkt te vallen Eucalypta.
Ik wil je niet naar maken, maar denk dat de pijn nog wel komt.
Goed iig dat de operatie goed is gegaan.
Rustig aan en laat je lekker vertroetelen, Sterkte!!
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Bericht  Gast di 30 okt 2012 - 6:13

Ik denk het ook hoor smile maar ik heb voor het eerst in jaren géén bulten in mijn hals en ik adem nú al makkelijker, terwijl alles al dik is.

Gast
Gast

Bericht  smurfie di 30 okt 2012 - 7:03

Bij mij zijn mijn amandelen 3 jaar terug verwijderd. Ik had geen onstoken keel maar ze waren erg groot waardoor ze tegen elkaar aan kwamen en alles dichtdrukt wbt mijn neus dus ik had constant voorhoofds/bijholte ontsteking.

Ik ben 's morgens geopereerd en moest ook een nachtje blijven. Toen ik wakker werd meteen veel gaan drinken en snel weer verder geslapen. Pijn had ik niet echt, maar had dan wel pijnstilling via het infuus (sterke paracetamol, wilde geen morfine omdat ik daar misselijk van wordt en overgeven me een hel leek net na de operatie) mijn infuus mocht er 's avonds uit mits ik een zetpil zou nemen voor de nacht... die zetpil zag ik niet zitten maar een nacht infuus ook niet. Toen kwam de zuster met de mededeling je mag ook gewoon paracetamol slikken en dat heb ik gedaan, weliswaar in stukjes maar ze gingen erin.

's morgen mocht ik weer lekker naar huis en heb ik daar lekker gedouched en ben ik gaan slapen.

Na een paar dagen was ik alweer aardig opgeknapt en na bijna 2 weken ben ik weer gaan werken. Was toen nog wel heel moe, een hele week werken was misschien iets te snel..

Ik hoop dat je snel weer opknapt en geen last meer hebt van je amandelen.
smurfie
smurfie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 288
Punten : 353
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Zora di 30 okt 2012 - 9:19

Ik kreeg ook pas, bij een heel andere operatie :p, een paar dagen later echt pijn. Dan is de narcose en morfine steeds meer uit je lijf en moet je het doen met slappere medicatie Very Happy Maar het grote voordeel is dat je dan niet meer bang hoeft te zijn, je weet dat je herstelt, en dat het ergste voorbij is.

Zora
Zora
Ratel
Ratel

Bericht  Twellie di 30 okt 2012 - 10:38

Fijn dat het is meegevallen, lig je nog een nacht in het ziekenhuis?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Gast di 30 okt 2012 - 18:10

Heey heey,

En hoe ben je de nacht doorgekomen?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 30 okt 2012 - 19:06

Goedemorgen!

Eigenlijk wel prima. Toch maar voor de zekerheid alle pijnbestrijding ingenomen gisterenavond, al had ik geen pijn. In de nacht wordt het wel allemaal wat pijnlijker. Goed geslapen ook wel, om de twee uur ofzo werd ik vanzelf wakker, beker ijswater en weer slapen. Pijn is nog steeds heel goed te doen. Beetje te vergelijken met een beginnende keelontsteking, maar dan zonder dat je je ziek voelt, want geen koorts enzo, alleen een pijnlijk keel. Thuis zou ik hier nog mee gaan werken zeg maar. Maar er begint me ook te dagen dat ik vooraf gewoon altijd gewend was aan veel keelpijn en dat het daarom nu wel meevalt.

straks eens kijken of ik wat mag eten en dan over een uur of twee naar huis.

Gast
Gast

Bericht  Derpy di 30 okt 2012 - 21:25

Fijn dat het meevalt! Pijnstillers slikken is sowieso goed, ook als je niet eens heel veel pijn hebt, want ze werken ook ontstekingsremmend.
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12

Bericht  bloemenmeisje di 30 okt 2012 - 23:21

Fijn dat het is meegevallen! Hopelijk ben je weer fijn thuis. Thuis is het altijd prettiger dan in het ziekenhuis.. Beterschap!

bloemenmeisje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 51
Punten : 56
Registratiedatum : 31-01-11

Bericht  Happinaz wo 31 okt 2012 - 5:16

Wat fijn dat het je zo meevalt! Ik heb ze wegens chronische angina laten verwijderen toen ik 19 was maar ik vond het echt een regelrechte hel :shock:. Ik had ook al veel pijn vanaf het ontwaken uit de narcose dus wat dat betreft lijkt het er inderdaad op dat jij er goed doorheen gaat!

Ik heb er wel een lange nasleep van gehad, qua herstel dus doe rustig aan! En beterschap! Keelamandelen verwijderen - Pagina 2 561177
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Siem wo 31 okt 2012 - 6:01

Fijn dat het meevalt ik heb precies dezelfde ervaring gehad. Relatief weinig pijn gehad en was er snel weer helemaal bovenop

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  Gast wo 31 okt 2012 - 6:29

Ik ben nog wel echt heel moe. Maar pijn heb ik niet. Net stiekem een kopje lauwe erwtensoep gehad, mocht eigenlijk nog niet, maar ik heb honger! Het is dat het niet mag, anders had ik ook gewoon eenbordje bloemkool gehad met een gehaktbal, Maar aangezien warm eten nabloedingen kan veroorzaken doe ik dat maar niet. Met de erwtensoep was ik ook al in overtreding smile

daarna trouwens wel weer bekaf in bed smile

Gast
Gast

Bericht  nina wo 31 okt 2012 - 8:55

Fijn dat het tot nu toe meevalt.

Sterkte in ieder geval!
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966

Bericht  LDJ zo 4 nov 2012 - 1:18

Hoe gaat het met je Eucalypta?
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Bericht  Gast zo 4 nov 2012 - 1:31

Het gaat smile

Het valt me nog steeds mee, maar dag 3/4/5 zijn wel pittiger dan de eerste dagen. Ik ben denk ik teveel bezig geweest, want vandaag ben ik gewoon echt heel moe en brak. De pijn is te doen, maar ik moet nog wel echt mijn pijnstillers slikken. Eten gaat vanaf dag 2 eigenlijk weer zoals normaal, hoogstens dat ik het wat meer laat afkoelen of beter moet kauwen.

Ben er nu wel een beetje klaar mee, heb zin om van alles te gaan doen, maar ik ben er nog te moe voor en ik voel me naderhand dan echt niet goed. Dus rustig aan nog maar smile

Gast
Gast

Bericht  Lejow zo 4 nov 2012 - 1:35

Ja, het is vooral ook die narcose die er in hakt he..
Wat een rotspul is dat eigenlijk ook!
Heb eens ergens gelezen dat het een jaar!! duurt voordat de volledige stof van de narcose je lichaam uit is.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Zora zo 4 nov 2012 - 19:10

Topic over nawerking narcose

smile

Floradix heeft mij trouwens wel een zetje gegeven om me wat minder futloos te voelen. Aanrader!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Bericht  Caramba zo 4 nov 2012 - 19:39

Narcose kan enkele maandenken tot een jaar nog invloed op je gesteldheid hebben.

Ik heb op jonge leeftijd de amandelen (neus en keel) eruit gekregen. Weet nog heel goed dat ik geen ijs e.d. wilde. Wilde beschuit en chips eten.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud