Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Neusamandelen verwijderen

2 plaatsers

Ga naar beneden

Neusamandelen verwijderen Empty Neusamandelen verwijderen

Bericht  Elliot za 19 jan 2013 - 1:09

Zijn er hier meiden wiens neusamandelen op latere leeftijd zijn verwijderd?

Ik heb al zes weken een verstopte neus, de boel zit echt potdicht. Eerst dacht ik dat ik verkouden was, maar het houdt maar niet op en het is echt alleen mijn neus. Af en toe heb ik ook keelpijn, maar dat zet steeds niet echt door. Nu las ik op internet dat dit kan komen door je neusamandelen. Ik ben wel benieuwd of er hier meiden zijn die hier ervaring mee hebben. Hadden jullie dezelfde symptomen of ben ik gewoon een hypochonder?
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Neusamandelen verwijderen Empty Re: Neusamandelen verwijderen

Bericht  Gast za 19 jan 2013 - 1:11

Mijn neus zit doorlopend dicht, dacht ook dat het neusamandelen waren, maar bij mij bleken het neuspoliepen en een chronische bijholteontsteking icm allergieën te zijn. Met een simpel neusspraytje die ik dagelijks mag gebruiken is dit prima onder controle te krijgen. Ik zou dus eerst even laten kijken of het wel nodig is wel je neusamandelen te laten verwijderen smile

Volgens mij heeft Lejow dit trouwens op latere leeftijd laten doen, volgens mij is dat geen pretje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Neusamandelen verwijderen Empty Re: Neusamandelen verwijderen

Bericht  Gast za 19 jan 2013 - 1:13

Keelpijn kan trouwens ook komen vannen droge keel van het door je mond ademen. Waarschijnlijk heb je vooral 's morgens keelpijn?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Neusamandelen verwijderen Empty Re: Neusamandelen verwijderen

Bericht  Elliot za 19 jan 2013 - 1:19

Ik ga sowieso binnenkort even langs bij de HA om ernaar te laten kijken, ik word er echt gek van namelijk. Kan amper ademen en krijg ook hele droge lippen van het ademen door mijn mond.

Keelpijn heb ik overigens juist 's avonds heel veel. Maar dan kan het natuurlijk alsnog door het ademen van droge lucht komen.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Neusamandelen verwijderen Empty Re: Neusamandelen verwijderen

Bericht  SuperGrover za 19 jan 2013 - 3:24

Ik heb een chronisch ontstoken neusamandel die elke keer gewoon teruggroeit. Ik heb hem nu al erg vaak laten weghalen. Een paar keer als kind, maar ook op mijn 17e, 18e en 19e nog. Ik vind het weinig voorstellen, die operatie is een eitje, alleen ik vind het nu te duur ivm eigen risico. Voor mij is het effect relatief beperkt, al na enkele maanden adem ik weer slechter, dus ik doe het niet dit jaar. De keelpijn komt bij mij puur door het ademen door mijn mond. Anyhow, de operatie vind ik dus echt enorm meevallen, nauwelijks pijn als alles goed gaat. Ik heb twee keer een 'complicatie' gehad, eem bloeding en een infectie. Maar goed, ook dat was het einde van de wereld niet.

Overigens is een ontstoken neusamandel iets wat maar weinig voorkomt bij volwassenen, kno artsen boven zich verbazen over mij.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Neusamandelen verwijderen Empty Re: Neusamandelen verwijderen

Bericht  Gast za 19 jan 2013 - 7:59

Ik heb dinsdag een kijk operatie omdat mijn neusamandel vergroot is, was heel duidelijk op de ct scan te zien. Dus dinsdag afwachten, maar de kno zei al dat ik er wel rekening mee moest houden dat ie eruit moet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Neusamandelen verwijderen Empty Re: Neusamandelen verwijderen

Bericht  Gast wo 23 jan 2013 - 2:37

Gister geweest bij de KNO en hij is echt extreem vergroot, neem 3/4 van de holte in beslag. Nu zei hij tegen mij dat het abnormaal was dat bij een volwassene de neusamandel zo extreem vergroot is. Hij had het over lymfeklieren enzo als die opgezet zouden zijn er ook zo snel mogelijk een oorzaak gevonden moest worden. Dus hij heeft me gister meteen naar het lab gestuurd met een waslijst met wat er in mijn bloed onderzocht moet worden. Ook had hij het over HIV enzo, maar goed daar ben ik met mijn zwangerschappen ook onderzocht dus daar ben ik niet zo bang voor. En hij zei ook dat ik me daar geen zorgen om moest maken, maar hij gewoon alles uit wil sluiten. Over 4 weken moet ik terug komen en dan kijken of er wat uit het bloedonderzoek is gekomen en dan overgaan op opereren, ook haalt hij een flapje weg van binnen wat ook niet goed is. Ook zei hij: je neus verdient van binnen niet de schoonheidsprijs, het loopt allemaal behoorlijk kronkelig enzo. Dus ik zei al, van buiten ook niet dus dat scheelt.
Dus we wachten af.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Neusamandelen verwijderen Empty Re: Neusamandelen verwijderen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum