Spiraaltje plaatsen, pijnlijk?
+19
LaBird
_Lana_
Marin
_Cyn_
Paper Crown
Toet
Aagje!
Thunder
piene1983
Alex
Parisienne
PeperMunt
LDJ
RYW
Muppetje
Muus
Blueschick
pino101
Purpleflower
23 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Spiraaltje plaatsen, pijnlijk?
Ben net bij huisarts langs geweest om anticonceptie te bespreken. Eind november komt er bij mij ook een spiraaltje in, dus ik hou dit topic even in de gaten
LaBird- Fluisteraar
- Aantal berichten : 258
Punten : 301
Registratiedatum : 04-09-12
Ik voel die draadjes met geen mogelijkheid en hij zit gewoon goed. Mijn huisarts heeft ze heel kort afgeknipt. Mijn vriend voelt ze niet altijd, soms wel.
Komt vast goed!
Ik vind het echt ideaal, nooit meer ongesteld, nergens meer aan denken, voel me veel beter.
Komt vast goed!
Ik vind het echt ideaal, nooit meer ongesteld, nergens meer aan denken, voel me veel beter.
Gast- Gast
Harrison schreef:Ik voel die draadjes met geen mogelijkheid en hij zit gewoon goed. Mijn huisarts heeft ze heel kort afgeknipt. Mijn vriend voelt ze niet altijd, soms wel.
Komt vast goed!
Ik heb dat ook.. Vind het een geweldig anticonceptiemiddel .. Sowieso geweldig.. Ook zonder anticonceptie.. Ik zou hem ook houden als ik geen partner zou hebben haha. Alleen het feit dat ik niet ongesteld word al.. Dat wilt toch iedere vrouw
Gast- Gast
Parisienne schreef:Ik moet ook ter controle iets van een echo, na een paar weken geloof ik pas.
Ik heb gisteren de spiraal opgehaald bij de apotheek. Mijn vriend zag de doos en schrok zich kapot! Hij vond het heel zielig voor me en voelde zich schuldig dat ik dit moest 'ondergaan'
Hahaha ik schrok ook toen ik die doos in mijn handen gedrukt kreeg. De mevrouw van de apotheek zei ook: zullen we er maar een tasje om doen? Hahaha.
Gast- Gast
Mijn huisarts zei ook; "Schrik niet als je het op haalt bij de apotheek, het is een gigantische doos, maar dat is de inbrenghuls". Ik ben dus al gewaarschuwd
LaBird- Fluisteraar
Het is mij echt 100% meegevallen na alle spookverhalen die je er altijd over hoort. Ik vind het ook ideaal, ik word niet meer ongesteld en hoef niet na te denken over anticonceptie. En áls we toe zijn aan kinderen laat ik hem eruit halen en is je lichaam er veel sneller klaar voor dan met de pil.
Merai- Ratel
- Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
LaBird schreef:Mijn huisarts zei ook; "Schrik niet als je het op haalt bij de apotheek, het is een gigantische doos, maar dat is de inbrenghuls". Ik ben dus al gewaarschuwd
Dat had die van mij ook wel eens mogen doen .
Gast- Gast
Het zetten is me heel erg meegevallen, dat was even hel en toen heb ik ook echt geschreeuwd, maar dat was snel over. Hij zit er nu bijna drie maanden in en ik voel de draadjes gewoon zitten. Mijn vriend voelde ze in het begin een beetje met de seks, maar ze zijn inmiddels wat zachter geworden en wat omhogo gekruld langs de baarmoedermond.
Wat me tegenvalt is hoeveel last ik er nu nog steeds van heb. Ik heb sinds het plaatsen eigenlijk continu last gehad van bloedverlies, niet veel en vooral bruinig zeg maar en ik ben twee keer ook echt ongesteld geweest. Ik heb nog regelmatig heftige krampen en gevoeligere darmen en mijn huid is gevoeliger. Ik had nooit puistjes of wat dan ook en nu wel. Er was me gezegd dat na 2-3 maanden de klachten wel over moesten zijn, maar ik had hier ook al vaker gelezen dat het langer kan duren. Maar het zit me gewoon niet lekker, vooral die krampen en het bloedverlies vind ik enorm vervelend, ons seksleven is er daarom sinds dat ding niet op vooruit gegaan. Dus ik heb toch maar even gebeld naar de gyn die em gezet heeft en volgende week heb ik een controle afspraak, ben benieuwd...
Wat me tegenvalt is hoeveel last ik er nu nog steeds van heb. Ik heb sinds het plaatsen eigenlijk continu last gehad van bloedverlies, niet veel en vooral bruinig zeg maar en ik ben twee keer ook echt ongesteld geweest. Ik heb nog regelmatig heftige krampen en gevoeligere darmen en mijn huid is gevoeliger. Ik had nooit puistjes of wat dan ook en nu wel. Er was me gezegd dat na 2-3 maanden de klachten wel over moesten zijn, maar ik had hier ook al vaker gelezen dat het langer kan duren. Maar het zit me gewoon niet lekker, vooral die krampen en het bloedverlies vind ik enorm vervelend, ons seksleven is er daarom sinds dat ding niet op vooruit gegaan. Dus ik heb toch maar even gebeld naar de gyn die em gezet heeft en volgende week heb ik een controle afspraak, ben benieuwd...
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Niekske, hou ons op de hoogte! Ben benieuwd wat er gezegd wordt.
Muppetje, hoe is het met jou vandaag? Last gehad?
Muppetje, hoe is het met jou vandaag? Last gehad?
LaBird- Fluisteraar
Vervelend Niekske, kan me voorstellen dat die spottingen zwaar vervelend zijn.
Mijn huid heb ik ook last van gehad de eerste 6 maanden tot maximaal het eerste jaar (wat vetter, mijn hoofdhuid trouwens ook.. en hele kleine pukkeltjes) maar daarna was het gewoon weer als vanouds (een gave huid).
Mijn huid heb ik ook last van gehad de eerste 6 maanden tot maximaal het eerste jaar (wat vetter, mijn hoofdhuid trouwens ook.. en hele kleine pukkeltjes) maar daarna was het gewoon weer als vanouds (een gave huid).
Gast- Gast
Hier gaat alles prima! Helemaal geen last of bloed meer gehad
De assistente belde nog terug, het maakt niet uit dat ik de draadjes niet voel. Later voelde ik overigens wél wat...
Maandag heb ik de echo.
De assistente belde nog terug, het maakt niet uit dat ik de draadjes niet voel. Later voelde ik overigens wél wat...
Maandag heb ik de echo.
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Ik voel de draadjes ook niet. Een echo heb ik niet gehad, wel een controle afspraak na 6 weken. Ik heb hem bij de huisarts laten zetten.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Ik ben vanmorgen bij de huisarts geweest, was al om 9.15 aan de beurt. Ik vond het echt heel erg meevallen. Deed geen pijn. Meer een vervelend gevoel. Nu wat ligte krampjes maar ook niet heel erg. Tot nu toe een beetje helder rood verlies. Ben benieuwd hoe lang dat aan houdt en dan hopelijk er voor een tijd vanaf!
pino101- Fluisteraar
- Aantal berichten : 33
Punten : 41
Registratiedatum : 24-11-10
Ik heb m vanmiddag in het ziekenhuis laten zetten, het viel mij mee.
Wel wat menstratieachtige krampen daarna... maar verder niks...
Ben benieuwd hoe het gaat en of ik nog een menstruatie ga krijgen...
Wel wat menstratieachtige krampen daarna... maar verder niks...
Ben benieuwd hoe het gaat en of ik nog een menstruatie ga krijgen...
Aggi- Prater
- Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Ik ben vandaag ongesteld geworden, dus a.s. maandag wordt mijn spiraal geplaatst bij de huisarts. Alleen vroeg ik me iets af. Je bent natuurlijk ongesteld als je hem laat plaatsen. Kan je daarna gemakkelijk een tampon in? Of is het een beetje pijnlijk of misschien zelfs niet goed? Anders moet ik morgen maandverband gaan halen..
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Parisienne schreef:Ik ben vandaag ongesteld geworden, dus a.s. maandag wordt mijn spiraal geplaatst bij de huisarts. Alleen vroeg ik me iets af. Je bent natuurlijk ongesteld als je hem laat plaatsen. Kan je daarna gemakkelijk een tampon in? Of is het een beetje pijnlijk of misschien zelfs niet goed? Anders moet ik morgen maandverband gaan halen..
Ik zou maar maandverband halen
Mijn huisarts adviseerde dat toen, maar de meningen zullen er wel over verdeelt zijn.
Muus- Prater
- Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10
Muus schreef:Parisienne schreef:Ik ben vandaag ongesteld geworden, dus a.s. maandag wordt mijn spiraal geplaatst bij de huisarts. Alleen vroeg ik me iets af. Je bent natuurlijk ongesteld als je hem laat plaatsen. Kan je daarna gemakkelijk een tampon in? Of is het een beetje pijnlijk of misschien zelfs niet goed? Anders moet ik morgen maandverband gaan halen..
Ik zou maar maandverband halen
Mijn huisarts adviseerde dat toen, maar de meningen zullen er wel over verdeelt zijn.
Mijne ook.. Liever 48 uur geen tampons, maar het was geen verplichting.
Maar als een gyn. dat zegt dan volg ik dat maar netjes op
Gast- Gast
De mijne komt over ong 2 wk. Ook maar ff maandverband regelen dan, gebruik ik echt nooit!
LaBird- Fluisteraar
Het schijnt achterhaald te zijn dat die dingen tijdens de menstruatie geplaatst worden. Mijn huisarts houdt dat dus ook niet meer aan. De eerste keer werd hij bij mij toen ik ongesteld was geplaatst, de tweede keer niet. En het maakte ook helemaal niks uit. Was allebei de keren prima te doen! En dan hoeft mijn huisarts niet in mijn bloed te roeren haha!
Gast- Gast
Mij werd gezegd dat, aangezien ik nooit bevallen ben, de baarmoedermond tijdens ongesteldheid net iets meer open staat en dat het zetten daardoor iets makkelijker is. Maar na een bevalling zou het niets uitmaken
LaBird- Fluisteraar
LaBird schreef:Mij werd gezegd dat, aangezien ik nooit bevallen ben, de baarmoedermond tijdens ongesteldheid net iets meer open staat en dat het zetten daardoor iets makkelijker is. Maar na een bevalling zou het niets uitmaken
Dat zeiden ze bij mij ook.. En ook dat de kans op tussentijdsbloedverlies kleiner was omdat je baarmoeder 'schoon' is als je hem aan het einde van je menstruatie plaatst.. Dat was wel 3.5 jaar geleden.. Geen idee of dat ook alweer achterhaald is.
Gast- Gast
In de loop van de week, vanaf donderdag ofzo, heb ik toch wat bloedverlies gekregen. Beetje bruinig, oud bloed denk ik dus. Het houdt nu nog aan. Kan dat van het spiraaltje komen?
Ik heb geen buikpijn of wat dan ook, en ik geef borstvoeding en heb PCO, dus denk dat de kans niet héél erg groot is dat ik ongesteld ben....
Kan het overigens ook prima af met n inlegkruisje, dus veel is het ook niet...
Ik heb geen buikpijn of wat dan ook, en ik geef borstvoeding en heb PCO, dus denk dat de kans niet héél erg groot is dat ik ongesteld ben....
Kan het overigens ook prima af met n inlegkruisje, dus veel is het ook niet...
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Vandaag kon ik niet terecht voor het plaatsen van de spiraal, morgenmiddag ben ik pas aan de beurt. Hoop dat ik dan nog ongesteld ben..
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik ben gisteren bij de gyn geweest voor controle.. moest me even erover heenzetten dat het een kerel was hij had ook nog een mannelijke co-assistent, maar ik heb toch maar aangegeven dat die buiten mocht blijven toen ik met mijn benen in die beugels moest gaan liggen. Het spiraaltje zat helemaal goed, alles zag er prima uit, dus mijn klachten waren 'normaal'. En ze konden nog wel tot een jaar na plaatsen aanhouden, dus het is nu aan mij of ik dat wil gaan volhouden of dat ik em eruit laat halen. Ik weet het nog niet... de afgelopen drie maanden waren niet bepaald wat ik verwacht had van dat ding en ik heb sowieso niet de ambitie om em vijf jaar te laten zitten, dus een jaar gezeik vind ik wel erg lang op iets van drie jaar anticonceptie. Ik ga er nog maar even over nadenken...
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Parisienne schreef:Vandaag kon ik niet terecht voor het plaatsen van de spiraal, morgenmiddag ben ik pas aan de beurt. Hoop dat ik dan nog ongesteld ben..
Sterkte! haha.. Al heb jij natuurlijk al een kindje gehad.. Ik hoop voor je dat het plaatsen meevalt
Gast- Gast
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» spiraaltje zetten pijnlijk?
» Spiraaltje lastig te plaatsen
» Hoe pijnlijk is buikgriep?
» Indalen, pijnlijk?
» Septum piercing pijnlijk?
» Spiraaltje lastig te plaatsen
» Hoe pijnlijk is buikgriep?
» Indalen, pijnlijk?
» Septum piercing pijnlijk?