Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spiraaltje lastig te plaatsen

Ga naar beneden

Spiraaltje lastig te plaatsen Empty Spiraaltje lastig te plaatsen

Bericht  Jilke vr 10 dec 2010 - 8:18

Kom ik weer met een topic over het spiraaltje, maar volgens mij als ik in mijn oude topic deze vraag stel leest niemand het.

Vanmiddag bij huisarts geweest, voor het spiraaltje maar ze kreeg hem niet geplaatst. Tijdens het meten kwam ze niet verder dan 4 centimeter, waardoor ze het niet voor elkaar kreeg. Nu moet ik volgende maand naar de gynaecoloog.

Hoe gaan ze dat daar doen dan? Heeft iemand dit ook gehad?

En dan nog een ander vraagje: tijdens seks komt er altijd een wondje op de rand van mijn vagina, richting mijn achterkant zeg maar. Nu dacht ik dat het aan de seks lag, maar nu zelfs bij de huisarts door de eendenbek is het wat kapot gegaan. Terwijl het echt heel voorzichtig gaat. Volgens de huisarts is het niet te smal. Herkent iemand dit?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraaltje lastig te plaatsen Empty Re: Spiraaltje lastig te plaatsen

Bericht  Gast vr 10 dec 2010 - 9:38

Precies dit heb ik ook meegemaakt. De huisarts kreeg 'm gewoon echt niet geplaatst bij mij en toen moest ik ook naar de gynaecoloog. Daar hebben ze eerst met een inwendige echo gekeken en precies opgemeten hoe groot mijn baarmoeder was (ook in breedte en zo, dat kan niet zonder echo zover ik weet). Toen bleek dat ik echt precies op de grens zat van wat wel en niet kon met een spiraaltje, mijn baarmoeder is erg klein, maar het zou misschien toch kunnen. Uiteindelijk heeft ze 'm toen geplaatst en meteen daarna gekeken of hij goed zat. Dat was het geval en zes weken later gelukkig nog steeds.

Ik zou iedereen aanraden het niet bij de huisarts te doen. Ik vertrouw mijn huisarts voor de volle 100%, maar het is zoveel fijner wanneer er vast gekeken kan worden of dat ding goed zit. Bovendien plaatsen gynaecologen die dingen echt zoveel vaker dan huisartsen, waardoor het allemaal een stuk soepeler en vlugger verloopt.

Maak je geen zorgen, stel van tevoren rustig alle vragen aan de gynaecoloog en heb er vertrouwen in. Wie weet lukt het daar uiteindelijk alsnog niet, maar dan weet je in ieder geval dat er een deskundige naar gekeken heeft. Het komt vast goed, was bij mij ook zo!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum