Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

+16
blondje1313
marjoleinnn
Angela_1986
Clapperdie
Lejow
silly-one
Caramba
Paper Crown
SuperGrover
Jasmine
Jerry
Coco
Zora
Antibes
Twellie
ijsjemeisje
20 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 3 Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 7:26

Zora schreef:
Caribbeanlover schreef:
Zora schreef:Fijn om te lezen dat je iets inbindt CBL Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 3 561177

Tja ik ga het proberen wat anders te reageren voortaan, maar beloof niks

Haha spannend Laughing

Haha Very Happy Goed zo CBL! Is toch veel leuker forummen zo? Ga zo door, dan krijg je een stickertje van mij Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 3 Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Angela_1986 ma 29 okt 2012 - 7:31

Jerry schreef:(ze heeft al een beetje haar woorden teruggenomen, misschien even 't hele topic doorlezen smile )

Dat heb ik gedaan... En ik had het niet alleen over de reactie van CBL, er waren er volgens mij meer die vonden dat die vrouw toch wel enigszins schuld had. Althans, zo heb ik sommige reacties begrepen.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 3 Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 7:33

Die man was überhaupt het spoor niet op gegaan als zij daar niet had gestaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 3 Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Angela_1986 ma 29 okt 2012 - 7:38

Pippa schreef:Die man was überhaupt het spoor niet op gegaan als zij daar niet had gestaan.

Helemaal waar!

Ik neem alleen aan dat we het hier over een man hebben die goed bij zijn verstand was en die zelf ook wel had kunnen bedenken dat een spoor oplopen als er een trein aan komt nou niet écht de meest slimme actie is... En néé, ik wil daarmee écht niets af doen aan de tragedie want het is gewoon ongelooflijk verdrietig dat deze man iemand heeft willen 'redden' (het is natuurlijk maar de vraag in hoeverre die vrouw zich gered voelt) en daarbij zelf het leven heeft moeten laten.

Maar nogmaals, ik weet ook niet wat ik zou doen als ik daar zou staan... Als er sprake is van een onveilige situatie dan wil je iemand daar uit halen en dan denk je waarschijnlijk niet helemaal 100% na en werkt je adrenaline als een gek. En misschien had hij, als hij 2 minuten langer na had kunnen denken, een heel ander besluit genomen... Maar HIJ heeft het besluit genomen. Helaas een verkeerd besluit met een definitief, fataal, gevolg... Cry
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 3 Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  blondje1313 ma 29 okt 2012 - 19:38

Caribbeanlover schreef:
SuperGrover schreef:
Jerry schreef:
silly-one schreef:
Verder zal de vrouw over een paar maanden denk ik nog wel een poging doen, want als ze al zo ver heen was dat ze uit het leven wilde stappen en nu overlijdt iemand anders door deze keuze zal het nog een grotere last op haar schouders zijn. Nog een last die ze eigenlijk niet meer wil/kan dragen met al haar problemen die ze al heeft.

Wordt iemand dan niet met een RM opgenomen in een psychiatrische inrichting?
In principe volgt bij suïcidaliteit een gedwongen opname, maar je kunt je afvragen hoe zinvol zoiets is. Dan hangt die vrouw zichzelf op in een inrichting. Als iemand dood wil, houdt zo'n opname dat echt niet tegen.

Is het niet zo dat ze een kamer krijgen waar er geen materiaal ervoor is om zichzelf te doden?

Gezien het feit waar het gebeurd is zou het goed mogelijk kunnen zijn dat deze vrouw al opgenomen was.
Ik heb helaas ook van dichtbij mee moeten maken dat iemand deze uitweg heeft gekozen vanuit een inrichting omdat dit dan de enige/makkelijkste manier was die ze nog zag.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 3 Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Antibes ma 29 okt 2012 - 20:25

Pippa schreef:Die man was überhaupt het spoor niet op gegaan als zij daar niet had gestaan.

Nee, waar zij was absoluut niet toerekeningsvatbaar. Dus ik vind niet dat je haar ook maar enige "schuld" kunt aanrekenen. Als er een peuter op het spoor geklommen was, was het dan ook zijn schuld geweest?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 3 Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  nonnekuh wo 31 okt 2012 - 5:34

Deze vrouw was inderdaad opgenomen en er vandoor gegaan uit de instelling...

Daarnaast is het inderdaad verschrikkelijk voor omstanders / getuigen om zoiets mee te maken. Maar ik geloof dat iemand die op die manier een suïcide poging doet niet meer toerekeningsvatbaar is, en je dat dus niet kan verwijten.

Daarnaast weet ik ook niet of zij wel beter af is, ze zal voor de rest van haar leven met dit schuldgevoel moeten leven, en is haar been kwijt en waarschijnlijk kunnen ze haar arm ook niet redden. Dit zal voor haar denk ik nog erger zijn dan de dood...
nonnekuh
nonnekuh
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 38
Punten : 88
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 3 Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Gast wo 31 okt 2012 - 6:17

Tries verhaal. Maar vaak zijn deze mensen zover heen, ik ben zelf ook een tijdje depressief geweest en kan daarom dit meisje heel goed begrijpen. Wat ik dan niet begrijp is dat ze het op een vol station doet en niet op een afgelegen stuk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 3 Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  nonnekuh wo 31 okt 2012 - 6:20

Anastasya schreef:Tries verhaal. Maar vaak zijn deze mensen zover heen, ik ben zelf ook een tijdje depressief geweest en kan daarom dit meisje heel goed begrijpen. Wat ik dan niet begrijp is dat ze het op een vol station doet en niet op een afgelegen stuk.

Ze heeft het niet op het station gedaan, maar bij een spoorovergang waar toevallig net een auto reed
nonnekuh
nonnekuh
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 38
Punten : 88
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 3 Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Angela_1986 wo 31 okt 2012 - 6:22

Anastasya schreef:Tries verhaal. Maar vaak zijn deze mensen zover heen, ik ben zelf ook een tijdje depressief geweest en kan daarom dit meisje heel goed begrijpen. Wat ik dan niet begrijp is dat ze het op een vol station doet en niet op een afgelegen stuk.

Ze heeft het niet op het station gedaan. Ze heeft het bij een spoorwegovergang gedaan waar blijkbaar wel meerdere auto's stonden te wachten. Er is daar wel de mogelijkheid om uit het zicht te staan maar ik weet niet of ze dat heeft gedaan, iemand heeft haar tenslotte wel gezien...

Antibes, mooi gezegd! Goede vraag en ik denk dat bijna iedereen volmondig 'Nee' zou antwoorden op die vraag en je zelfs voor gek zou verklaren... Maar zodra het een volwassen iemand is dan is diegene ook direct verantwoordelijk voor wat een ander doet, blijkbaar. Maar zij was mijn inziens inderdaad ook niet toerekeningsvatbaar.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 3 Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Gast wo 31 okt 2012 - 6:25

Angela_1986 schreef:
Anastasya schreef:Tries verhaal. Maar vaak zijn deze mensen zover heen, ik ben zelf ook een tijdje depressief geweest en kan daarom dit meisje heel goed begrijpen. Wat ik dan niet begrijp is dat ze het op een vol station doet en niet op een afgelegen stuk.

Ze heeft het niet op het station gedaan. Ze heeft het bij een spoorwegovergang gedaan waar blijkbaar wel meerdere auto's stonden te wachten. Er is daar wel de mogelijkheid om uit het zicht te staan maar ik weet niet of ze dat heeft gedaan, iemand heeft haar tenslotte wel gezien...

Antibes, mooi gezegd! Goede vraag en ik denk dat bijna iedereen volmondig 'Nee' zou antwoorden op die vraag en je zelfs voor gek zou verklaren... Maar zodra het een volwassen iemand is dan is diegene ook direct verantwoordelijk voor wat een ander doet, blijkbaar. Maar zij was mijn inziens inderdaad ook niet toerekeningsvatbaar.

Oh daar heb ik dan overheen gelezen! Het blijft een triest verhaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 3 Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Angela_1986 wo 31 okt 2012 - 6:32

Anastasya schreef:
Angela_1986 schreef:
Anastasya schreef:Tries verhaal. Maar vaak zijn deze mensen zover heen, ik ben zelf ook een tijdje depressief geweest en kan daarom dit meisje heel goed begrijpen. Wat ik dan niet begrijp is dat ze het op een vol station doet en niet op een afgelegen stuk.

Ze heeft het niet op het station gedaan. Ze heeft het bij een spoorwegovergang gedaan waar blijkbaar wel meerdere auto's stonden te wachten. Er is daar wel de mogelijkheid om uit het zicht te staan maar ik weet niet of ze dat heeft gedaan, iemand heeft haar tenslotte wel gezien...

Antibes, mooi gezegd! Goede vraag en ik denk dat bijna iedereen volmondig 'Nee' zou antwoorden op die vraag en je zelfs voor gek zou verklaren... Maar zodra het een volwassen iemand is dan is diegene ook direct verantwoordelijk voor wat een ander doet, blijkbaar. Maar zij was mijn inziens inderdaad ook niet toerekeningsvatbaar.

Oh daar heb ik dan overheen gelezen! Het blijft een triest verhaal.

Ja dat is waar, het is en blijft verschrikkelijk triest! Sad
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 3 Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  nonnekuh ma 12 nov 2012 - 23:54

Update:

Gisteravond is deze vrouw alsnog aan haar verwondingen overleden
nonnekuh
nonnekuh
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 38
Punten : 88
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 3 Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Derpy di 13 nov 2012 - 2:33

Ik word dan weer heel boos om reacties als die van TO. Wees alsjeblieft heel dankbaar dat je geen idee hebt hoe het voelt om een eind aan je leven te willen maken.
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 3 Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Caribbeanlover di 13 nov 2012 - 3:16

Ik zou zeggen lees ff terug ja!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 3 Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Gast di 13 nov 2012 - 3:17

Caribbeanlover schreef:Ik zou zeggen lees ff terug ja!

Ik zou zeggen dat jij best wat vriendelijker kan reageren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 3 Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Mermaid di 13 nov 2012 - 7:10

Jeetje CBL, ik weet inmiddels dat je niet altijd een groot empathisch vermogen hebt, maar dit verbaasd me echt. Ik hoop oprecht dat jij nooit met depressies in aanraking komt.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 3 Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Angela_1986 di 13 nov 2012 - 7:13

Ik hoop dat deze vrouw nu de rust heeft gevonden die ze zocht...!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 3 Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Jerry di 13 nov 2012 - 20:10

Mermaid schreef:Jeetje CBL, ik weet inmiddels dat je niet altijd een groot empathisch vermogen hebt, maar dit verbaasd me echt. Ik hoop oprecht dat jij nooit met depressies in aanraking komt.

Ik vind 't toch een beetje lullig dat dit topic geupt wordt en dat CBL weer een bak(je) stront over zich heen krijgt...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 3 Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Zora di 13 nov 2012 - 21:47

Caribbeanlover schreef:Ik zou zeggen lees ff terug ja!


..... :nopompom:

Zora schreef:Fijn om te lezen dat je iets inbindt CBL

Caribbeanlover schreef:Tja ik ga het proberen wat anders te reageren voortaan, maar beloof niks
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 3 Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Mermaid di 13 nov 2012 - 23:02

Jerry schreef:
Mermaid schreef:Jeetje CBL, ik weet inmiddels dat je niet altijd een groot empathisch vermogen hebt, maar dit verbaasd me echt. Ik hoop oprecht dat jij nooit met depressies in aanraking komt.

Ik vind 't toch een beetje lullig dat dit topic geupt wordt en dat CBL weer een bak(je) stront over zich heen krijgt...

Hmm ik dacht dat ie na mijn reactie al weer behoorlijk weg was gezakt tot jij reageerde. En ik bedoelde het echt niet om CBL eens lekker af te bitchen hoor. En ik ben geen kleuter meer die graag met poep speelt.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 3 Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Jerry wo 14 nov 2012 - 6:34

Mermaid schreef:
Jerry schreef:
Mermaid schreef:Jeetje CBL, ik weet inmiddels dat je niet altijd een groot empathisch vermogen hebt, maar dit verbaasd me echt. Ik hoop oprecht dat jij nooit met depressies in aanraking komt.

Ik vind 't toch een beetje lullig dat dit topic geupt wordt en dat CBL weer een bak(je) stront over zich heen krijgt...

Hmm ik dacht dat ie na mijn reactie al weer behoorlijk weg was gezakt tot jij reageerde. En ik bedoelde het echt niet om CBL eens lekker af te bitchen hoor. En ik ben geen kleuter meer die graag met poep speelt.

Hij stond ergens bovenaan in Algemeen... Maar volgens mij staat dat er los van... CBL heeft aangegeven dat haar reactie misschien wat overdreven was, maar dat wordt blijkbaar niet gelezen Rolling Eyes
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 3 Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum