Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

+16
blondje1313
marjoleinnn
Angela_1986
Clapperdie
Lejow
silly-one
Caramba
Paper Crown
SuperGrover
Jasmine
Jerry
Coco
Zora
Antibes
Twellie
ijsjemeisje
20 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. Empty Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Caribbeanlover zo 28 okt 2012 - 11:21

Ik zag het op tv. Een man zag een vrouw op het spoor zitten omdat zij zelfmoord wilde plegen (daar zal ze wel een reden voor hebben gehad dus als gered wilde worden had ze dat vast gezegd).

Een man is het spoor opgegaan om haar te redden en moest dat met de dood bekopen. De vrouw kwam er levend vanaf. Moet je nou kijken wat iemand aanricht alleen omdat diegene zelfmoord wilde plegen. Mensen denk eens na als je zonodig dat wil doen!

Het is heel hard, maar ik had haar daar laten zitten/staan. Ze wilde toch dood, dan probeerd ze het nog wel een keer.

Word hier zo boos om he!


Laatst aangepast door Caribbeanlover op zo 28 okt 2012 - 11:24; in totaal 1 keer bewerkt

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Caribbeanlover zo 28 okt 2012 - 11:22

http://www.nu.nl/binnenland/2944324/man-overleden-bij-redden-suicidale-vrouw.html

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Gast zo 28 okt 2012 - 11:24

Zo bekrompen kan er ook maar één zijn, natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Antibes zo 28 okt 2012 - 11:26

Maple schreef:Zo bekrompen kan er ook maar één zijn, natuurlijk.

Haha, echt he, wat ben je toch kortzichtig CBL.


Heel triest dit soort verhalen, je hoort het helaas wel vaker. Overigens is het de keuze van de redder zelf om het risico te nemen, ik vind niet dat je de schuld van zijn/haar dood bij de suicidale, ontoerekeningsvatbare persoon kunt leggen.


Laatst aangepast door Antibes op zo 28 okt 2012 - 11:26; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Caribbeanlover zo 28 okt 2012 - 11:26

Ik zeker?! Ik vind het echt heel erg voor die man en die vrouw verdiend gewoon een fikse straf...........trut!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Antibes zo 28 okt 2012 - 11:26

Caribbeanlover schreef:Ik zeker?! Ik vind het echt heel erg voor die man en die vrouw verdiend gewoon een fikse straf...........trut!

Het is haar schuld niet, zij vroeg er niet om gered te worden.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Caribbeanlover zo 28 okt 2012 - 11:28

Eronder staat een reactie van iemand die hoopt dat ze veroordeeld wordt voor dood door schuld en terecht!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Gast zo 28 okt 2012 - 11:28

Die vrouw verdient een fikse straf omdat ze zo met zichzelf in de knoop zit dat ze het leven niet meer ziet zitten? En dan is ze ook nog een trut?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het verschrikkelijk voor die man, maar óók voor die vrouw. Verschrikkelijk dat iemand zo diep in de shit kan raken dat ze het leven moe is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Antibes zo 28 okt 2012 - 11:29

Caribbeanlover schreef:Eronder staat een reactie van iemand die hoopt dat ze veroordeeld wordt voor dood door schuld en terecht!

Waarom? Leg dat eens uit. Onderbouw eens voor EEN keertje je mening..?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Caribbeanlover zo 28 okt 2012 - 11:30

Antibes schreef:
Caribbeanlover schreef:Ik zeker?! Ik vind het echt heel erg voor die man en die vrouw verdiend gewoon een fikse straf...........trut!

Het is haar schuld niet, zij vroeg er niet om gered te worden.

Nee maar achterlijke mensen zoals zij weten werkelijk waar niet wat ze machinisten ermee aan doen. Ze denken niet na! Als je zonodig dood wil, schiet jezelf overhoop in een bos ofzo zodat niemand het ziet. Dan is er altijd iemand die diegene vind en dat is al erg genoeg.

Nu hebben veel mensen het gezien, op deze manier nemen ze zoveel mensen erin mee. Ze zijn dom, beseffen niet wat ze anderen aan doen, maar ja dan hebben ze toch wat ze willen ze zijn tenslotte dood. Wat daarna gebeurd zullen ze nooit mee krijgen!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Caribbeanlover zo 28 okt 2012 - 11:32

Antibes schreef:
Caribbeanlover schreef:Eronder staat een reactie van iemand die hoopt dat ze veroordeeld wordt voor dood door schuld en terecht!

Waarom? Leg dat eens uit. Onderbouw eens voor EEN keertje je mening..?

Het is niet mijn reactie, ik ben het ermee eens en kan dat niet uitleggen. Misschien komt het daar wel op neer dat ze daarvoor gestraf kan worden, ik weet het niet.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Antibes zo 28 okt 2012 - 11:35

Caribbeanlover schreef:
Antibes schreef:
Caribbeanlover schreef:Ik zeker?! Ik vind het echt heel erg voor die man en die vrouw verdiend gewoon een fikse straf...........trut!

Het is haar schuld niet, zij vroeg er niet om gered te worden.

Nee maar achterlijke mensen zoals zij weten werkelijk waar niet wat ze machinisten ermee aan doen. Ze denken niet na! Als je zonodig dood wil, schiet jezelf overhoop in een bos ofzo zodat niemand het ziet. Dan is er altijd iemand die diegene vind en dat is al erg genoeg.

Nu hebben veel mensen het gezien, op deze manier nemen ze zoveel mensen erin mee. Ze zijn dom, beseffen niet wat ze anderen aan doen, maar ja dan hebben ze toch wat ze willen ze zijn tenslotte dood. Wat daarna gebeurd zullen ze nooit mee krijgen!

Ze is niet achterlijk, ze is hoogstwaarschijnlijk ernstig depressief. Dat is een psychisch ziektebeeld, waardoor ze niet meer rationeel naar de wereld kijkt, wanhopig is, haar situatie uitzichtloos lijkt en ze geen andere uitweg ziet dan de dood. Ze denkt inderdaad niet meer na, ze is lamgeslagen, ze wil alleen maar dood. Dat is niet dom, dat is verschrikkelijk verdrietig.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Gast zo 28 okt 2012 - 11:36

Mijn schoonvader is machinist, heeft een aantal keer een zelfdoding voor zijn trein gehad maar gelukkig staat hij er wel een stukje begripvoller in dan jij, CBL.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Antibes zo 28 okt 2012 - 11:37

Maple schreef:Mijn schoonvader is machinist, heeft een aantal keer een zelfdoding voor zijn trein gehad maar gelukkig staat hij er wel een stukje begripvoller in dan jij, CBL.

Dat vind ik echt ontzettend knap van hem, en heel fijn om te lezen. Hoewel ik het wel verschrikkelijk vind dat hij het al meermaals mee heeft moeten maken natuurlijk. Maar dat iemand die er ZO direct mee geconfronteerd wordt de ratio en het medeleven kan vinden om daar begripvol mee om te gaan vind ik echt ontzettend bewonderenswaardig en daarom fijn om te lezen.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  ijsjemeisje zo 28 okt 2012 - 11:39

Caribbeanlover schreef:
Antibes schreef:
Caribbeanlover schreef:Ik zeker?! Ik vind het echt heel erg voor die man en die vrouw verdiend gewoon een fikse straf...........trut!

Het is haar schuld niet, zij vroeg er niet om gered te worden.

Nee maar achterlijke mensen zoals zij weten werkelijk waar niet wat ze machinisten ermee aan doen. Ze denken niet na! Als je zonodig dood wil, schiet jezelf overhoop in een bos ofzo zodat niemand het ziet. Dan is er altijd iemand die diegene vind en dat is al erg genoeg.

Nu hebben veel mensen het gezien, op deze manier nemen ze zoveel mensen erin mee. Ze zijn dom, beseffen niet wat ze anderen aan doen, maar ja dan hebben ze toch wat ze willen ze zijn tenslotte dood. Wat daarna gebeurd zullen ze nooit mee krijgen!

Nee ze denken niet meer goed na omdat veel van die mensen in de war of in de knoop zitten.
Ze denken heus niet gohh wat sneu voor de machinist en de omstanders.
En ik ben het er mee eens dat het zeker niet leuk is voor de omstanders.
Jij brengt het wel heel bot. Wees blij dat je dit nooit hebt mee gemaakt in je omgeving. Reageer je dan ook zo?
Heb eens respect voor mensen dan respecteren ze jou ook wat meer.
ijsjemeisje
ijsjemeisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 747
Punten : 849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Gast zo 28 okt 2012 - 11:42

Antibes schreef:
Maple schreef:Mijn schoonvader is machinist, heeft een aantal keer een zelfdoding voor zijn trein gehad maar gelukkig staat hij er wel een stukje begripvoller in dan jij, CBL.

Dat vind ik echt ontzettend knap van hem, en heel fijn om te lezen. Hoewel ik het wel verschrikkelijk vind dat hij het al meermaals mee heeft moeten maken natuurlijk. Maar dat iemand die er ZO direct mee geconfronteerd wordt de ratio en het medeleven kan vinden om daar begripvol mee om te gaan vind ik echt ontzettend bewonderenswaardig en daarom fijn om te lezen.

Ik kan ook niet zo goed tegen reacties van mensen dat het egoïstisch is en dat ze maar beter een dosis pillen kunnen nemen etc etc. Ook dat is niet wenselijk, mijn broertje heeft toen hij 15 was zijn beste vriendje aangetroffen die schoonmaakmiddelen had gedronken als zelfmoordpoging. Ook dan dupeer je mensen. Maar als je eenmaal zo diep zit dat je alleen nog maar dood wilt, dan denk je daar niet meer over na.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Caribbeanlover zo 28 okt 2012 - 11:44

Ik hoop dat die man geen collega is van mijn man. Hij werkt nl in die plaats bij een groot bedrijf, zou best nog eens kunnen.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Twellie zo 28 okt 2012 - 11:55

Ik vind het verschrikkelijk naar wanneer het zover moet komen dat iemand niet meer wil leven. Maar wanneer iemand dan nog wel zover bij zijn / haar verstand is om die zelfmoord te kunnen plannen, vind ik dat iemand dat net zo goed kan doen op een andere manier die minder belastend is voor anderen. Ik ken iemand van de vrijwillige brandweer die na een treinongeval de rails en omgeving weer heeft schoongemaakt, hij heeft er lang psychologische hulp voor nodig gehad.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Antibes zo 28 okt 2012 - 11:58

Twellie schreef:Ik vind het verschrikkelijk naar wanneer het zover moet komen dat iemand niet meer wil leven. Maar wanneer iemand dan nog wel zover bij zijn / haar verstand is om die zelfmoord te kunnen plannen, vind ik dat iemand dat net zo goed kan doen op een andere manier die minder belastend is voor anderen. Ik ken iemand van de vrijwillige brandweer die na een treinongeval de rails en omgeving weer heeft schoongemaakt, hij heeft er lang psychologische hulp voor nodig gehad.

Ik denk/weet dat als je zo ver heen bent dat je die compleet tegennatuurlijke beslissing gaat nemen om je eigen leven te beëindigen, dat je dan vooral bezig bent met hoe je dat zo snel mogelijk, pijnloos en effectief mogelijk kunt doen. Ik vind het daarom niet gek dat de trein nog vaak gekozen wordt en ik vind het niet heel vreemd dat een persoon vanuit dat verschrikkelijk diepe, uitzichtloze, zwarte gat niet meer incalculeert wat het minste effect heeft voor de mensen om hem/haar heen.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Zora zo 28 okt 2012 - 19:42

Caribbeanlover schreef:
Antibes schreef:
Caribbeanlover schreef:Ik zeker?! Ik vind het echt heel erg voor die man en die vrouw verdiend gewoon een fikse straf...........trut!

Het is haar schuld niet, zij vroeg er niet om gered te worden.

Nee maar achterlijke mensen zoals zij weten werkelijk waar niet wat ze machinisten ermee aan doen. Ze denken niet na! Als je zonodig dood wil, schiet jezelf overhoop in een bos ofzo zodat niemand het ziet. Dan is er altijd iemand die diegene vind en dat is al erg genoeg.

Nu hebben veel mensen het gezien, op deze manier nemen ze zoveel mensen erin mee. Ze zijn dom, beseffen niet wat ze anderen aan doen, maar ja dan hebben ze toch wat ze willen ze zijn tenslotte dood. Wat daarna gebeurd zullen ze nooit mee krijgen!

CBL, anders probeer je gewoon eens iets meer respect op te brengen voor deze mensen. Als dat je zelfs al teveel is, dan zou je wellicht het respect kunnen opbrengen om je mening niet op zo'n achterlijke manier te verkondigen. Misschien kun je je voorstellen dat dit heel pijnlijk is om te lezen voor mensen die zoiets hebben meegemaakt?
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Coco zo 28 okt 2012 - 20:27

CBL beschrijft het allemaal wel heel erg bot, maar kan in sommige dingen begrijp ik haar wel. We moeten misschien maar gewoon blij zijn dat zij er geen enkel besef ervan heeft hoe het is om je zo wanhopig, depressief te voelen, dat je niet meer normaal en helder kunt nadenken en dan tot het besluit komt voor de trein te springen. Ze heeft er natuurlijk helemaal gelijk in dat je er veel mensen bij betrekt, die daar heel wat schade aan overhouden.
Mijn oom heeft totaal 9 pogingen gedaan tot het is gelukt, en al die keren is het verschrikkelijk geweest voor mijn familie om hem zo aan te treffen, net zoals voor het broertje van Maple na flessen schoonmaakmiddel. Maar hoe verschrikkelijk dat ook is, de ravage van een zelfmoord is gewoon heel erg. Denk je eens in hoe het is om ledematen te moeten zoeken. Mijn oom zit bij de brandweer en heeft dat al meerdere malen moeten doen, dat gaat je niet in de koude kleren zitten, ondanks dat het bij je baan hoort. Toen mijn teamgenootje voor de trein sprong, was het haar eigen oom die haar ledematen zocht nog niet wetende dat zij het was. En dan al die getuigen nog en de machinist, een familie die ze niet meer mogen zien.
Dus ja, logisch wel dat CBL vindt dat ze zich beter in het bos dmv een pistool van het leven beroven als het dan toch moet gebeuren. Maar uiteindelijk blijft het vreselijk voor de persoon die tot deze daadt komt, op welke manier dan ook.

Verschrikkelijk overigens voor die man en zijn nabestaanden dat hij zo om het leven moest komen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Jerry zo 28 okt 2012 - 20:44

Oh mijn God.... Ik dacht, die opent weer een topic over iets in het nieuws en dat het zo erg is van die man, maar vervolgens...


Oh mijn God CBL, oh mijn God...


Ken je dat gevoel dat je iemand eens heel flink bij de schouders wilt pakken, door elkaar wilt schudden en met de vlakke hand in het gezicht wil slaan..?
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Gast zo 28 okt 2012 - 20:56

Jerry schreef:
Ken je dat gevoel dat je iemand eens heel flink bij de schouders wilt pakken, door elkaar wilt schudden en met de vlakke hand in het gezicht wil slaan..?
Dat gevoel heb ik niet vaak bij iemand, maar ik snap nu wel wat je bedoelt ja.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Caribbeanlover zo 28 okt 2012 - 21:03

Ik heb misschien wat te hard gereageerd, zo excuus bij deze. Ik blijf er altijd bij dat ik tegen zelfmoord ben en het geen oplossing vind. Er zijn altijd andere manier, zoals praten over je problemen, opgenomen worden etc.

Die vrouw wilde dood en ik zou haar niet gered hebben, maar de andere kant op hebben gekeken zodra de trein eraan kwam. Alle ooggetuige hebben nu slachtofferhulp dus zo iemand beseft werkelijk waar niet wat die anderen aandoet.

Nu is een onschuldige man, die alleen maar wilde helpen dood door in mijn ogen haar schuld. Stond zij daar niet, dan leefde die man nog.

Het zal je partner, vader, broer, kind maar zijn!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Jerry zo 28 okt 2012 - 21:11

Iemand die ervoor kiest zelf uit het leven te stappen, is zó ver, dat hij of zij niet meer nadenkt over 'zou ik hier misschien mensen mee kwetsen/traumatiseren/etc.'. Die persoon gelooft dat de omgeving beter af is zonder hem of haar.

Ik vind het een ontzettend moedige daad van die man en ik vind het in en intriest dat hij hierbij overleden is...
Maar ik vind absoluut niet dat je deze vrouw hiervoor de schuld kunt geven, als je het besluit neemt uit het leven te stappen, ben je volgens mij niet meer toerekeningsvatbaar (en als je het heel zwartwit wilt bekijken, ze wilde niet gered worden...)

Vind 't oprecht fijn dat je inziet dat je te bot gereageerd hebt CBL.
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum