Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

+16
blondje1313
marjoleinnn
Angela_1986
Clapperdie
Lejow
silly-one
Caramba
Paper Crown
SuperGrover
Jasmine
Jerry
Coco
Zora
Antibes
Twellie
ijsjemeisje
20 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 2 Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Jasmine zo 28 okt 2012 - 21:20

Iemand die écht zelfmoord wil plegen, zit zo diep dat hij/zij daar echt niet meer bij nadenkt. Het is ook geen oplossing, zeker niet.

Ik snap dat je haar als schuldige ziet, zij is immers wel de oorzaak van de dood van die man. Zoals je zelf al zegt: stond zij daar niet, dan leefde hij nog. Maar nogmaals, iemand die zo diep zit dat hij/zij echt uit het leven wil stappen, die ziet dat echt niet meer. Die persoon heeft een dusdanig groot probleem dat hij niet meer toerekeningsvatbaar is en dus ook niet als schuldige aangemerkt kan worden.

Vind het wel tof van je dat je je excuus aanbiedt voor je harde woorden. Dat siert je echt!
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 2 Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Caribbeanlover zo 28 okt 2012 - 21:21

Thanks.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 2 Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  SuperGrover zo 28 okt 2012 - 21:35

Caribbeanlover schreef:Ik heb misschien wat te hard gereageerd, zo excuus bij deze. Ik blijf er altijd bij dat ik tegen zelfmoord ben en het geen oplossing vind. Er zijn altijd andere manier, zoals praten over je problemen, opgenomen worden etc.

Die vrouw wilde dood en ik zou haar niet gered hebben, maar de andere kant op hebben gekeken zodra de trein eraan kwam. Alle ooggetuige hebben nu slachtofferhulp dus zo iemand beseft werkelijk waar niet wat die anderen aandoet.

Nu is een onschuldige man, die alleen maar wilde helpen dood door in mijn ogen haar schuld. Stond zij daar niet, dan leefde die man nog.

Het zal je partner, vader, broer, kind maar zijn!
Goed van je dat je excuses maakt! Helaas is praten of een opname niet altijd een oplossing. Er zijn mensen bij wie dat echt geen zin heeft. De dood van die man is echt tragisch, verschrikkelijk. Maar ik vind niet dat die vrouw de schuld van zijn dood heeft, zij wilde niet geholpen worden, dat deed hij uit eigen beweging. Het is gewoon een vreselijk verhaal, voor alle betrokkenen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 2 Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Paper Crown zo 28 okt 2012 - 22:06

Ik zie haar wel als een schuldige maar wat een pech heeft die vrouw ook zeg. Ze wil zelfmoord plegen, iemand probeerd haar te redden en die overlijdt omdat zij zelfmoord wilde plegen. Dat lijkt me ook een hele erge bittere pil om te slikken.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 2 Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Caramba zo 28 okt 2012 - 22:07

Gister dat nieuws ook op tv gezien. Kippenvel overal.

Heb zelf ook dicht bij spoor gewoond, waar sporadisch iemand voor de trein sprong. Diegene die uit het leven wil stappen ziet geen uitweg meer, hebben vast om hulp gevraagd en gezocht, alleen zagen die hulp als somber in?
Ik vind dat je die vrouw niet als schuldige kan beschouwen. Zij wilde geen hulp.

Helaas hoor je vaak dat een redder het niet haalt. Verschrikkelijk.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 2 Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  silly-one zo 28 okt 2012 - 22:18

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook egoïstische vind van mensen om met de trein uit het leven te stappen, maar ik weer ondertussen ook dat die mensen dat besef niet meer hebben. Ze weten niet meer wat ze doen en hoeveel last ze mensen bezorgen. Niet alleen de last van hun eigen familie en het verdriet wat ze hun eigen familie aandoen. Maar ook de reizigers met de trein en natuurlijk de medewerkers van de NS, spoorwegpolitie etc. die met zo een drama zitten opgeschept.

Ik ken ook een verhaal van een man die zelfmoord heeft gepleegd in zijn eigen huis met zijn familie om zich heen. Zijn vrouw zat beneden en zijn zus dat aan het bed. Vreselijk voor de familie, maar het is wel een manier geweest waar ze allemaal vrede mee hebben. Zijn vrouw leefde al jaren met een manisch depressieve man en wist ook dat er geen andere optie meer was. Hoe raar het ook klinkt, maar dit is wel een mooie manier van zelfmoord.

Verder zal de vrouw over een paar maanden denk ik nog wel een poging doen, want als ze al zo ver heen was dat ze uit het leven wilde stappen en nu overlijdt iemand anders door deze keuze zal het nog een grotere last op haar schouders zijn. Nog een last die ze eigenlijk niet meer wil/kan dragen met al haar problemen die ze al heeft.

silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 2 Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Caribbeanlover zo 28 okt 2012 - 22:33

Je verteld het een beetje ingewikkeld, want nergens zeg je dat die vrouw ook zelfmoord wil plegen en daarna heb je het erover. Ik begrijp het verhaal ondanks de verwarring wel.

Ik snap alleen niet waarom de zus van die man erbij was en zijn vrouw niet. Hoe is dat gegaan dan? Mensen die zeggen zelfmoord te plegen doen het meestal niet, want diegene die het willen houden het geheim voor zichzelf.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 2 Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Lejow zo 28 okt 2012 - 22:37

Caribbeanlover schreef:Je verteld het een beetje ingewikkeld, want nergens zeg je dat die vrouw ook zelfmoord wil plegen en daarna heb je het erover. Ik begrijp het verhaal ondanks de verwarring wel.

Ik snap alleen niet waarom de zus van die man erbij was en zijn vrouw niet. Hoe is dat gegaan dan? Mensen die zeggen zelfmoord te plegen doen het meestal niet, want diegene die het willen houden het geheim voor zichzelf.

Wat is daar nou weer ingewikkeld aan?
In het laatste stuk bedoelt ze de vrouw die voor de trein zat, die die man die overleden is wilde redden.

En ik gok zo maar, dat de vrouw van de man die thuis zelfmoord heeft gepleegd, het niet aan kon zien om haar man te zien gaan...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 2 Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Zora zo 28 okt 2012 - 22:41

Fijn om te lezen dat je iets inbindt CBL smile
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 2 Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Caribbeanlover zo 28 okt 2012 - 22:41

Oh zo, dan vat ik het wel. Dacht dat ze het nog steeds over hetzelfde had vandaar.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 2 Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Jerry zo 28 okt 2012 - 23:35

silly-one schreef:
Verder zal de vrouw over een paar maanden denk ik nog wel een poging doen, want als ze al zo ver heen was dat ze uit het leven wilde stappen en nu overlijdt iemand anders door deze keuze zal het nog een grotere last op haar schouders zijn. Nog een last die ze eigenlijk niet meer wil/kan dragen met al haar problemen die ze al heeft.

Wordt iemand dan niet met een RM opgenomen in een psychiatrische inrichting?
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 2 Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Caribbeanlover zo 28 okt 2012 - 23:55

Zora schreef:Fijn om te lezen dat je iets inbindt CBL Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 2 561177

Tja ik ga het proberen wat anders te reageren voortaan, maar beloof niks

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 2 Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  SuperGrover ma 29 okt 2012 - 0:56

Jerry schreef:
silly-one schreef:
Verder zal de vrouw over een paar maanden denk ik nog wel een poging doen, want als ze al zo ver heen was dat ze uit het leven wilde stappen en nu overlijdt iemand anders door deze keuze zal het nog een grotere last op haar schouders zijn. Nog een last die ze eigenlijk niet meer wil/kan dragen met al haar problemen die ze al heeft.

Wordt iemand dan niet met een RM opgenomen in een psychiatrische inrichting?
In principe volgt bij suïcidaliteit een gedwongen opname, maar je kunt je afvragen hoe zinvol zoiets is. Dan hangt die vrouw zichzelf op in een inrichting. Als iemand dood wil, houdt zo'n opname dat echt niet tegen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 2 Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Zora ma 29 okt 2012 - 1:11

Caribbeanlover schreef:
Zora schreef:Fijn om te lezen dat je iets inbindt CBL Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 2 561177

Tja ik ga het proberen wat anders te reageren voortaan, maar beloof niks

Haha spannend Laughing
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 2 Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Caribbeanlover ma 29 okt 2012 - 1:21

SuperGrover schreef:
Jerry schreef:
silly-one schreef:
Verder zal de vrouw over een paar maanden denk ik nog wel een poging doen, want als ze al zo ver heen was dat ze uit het leven wilde stappen en nu overlijdt iemand anders door deze keuze zal het nog een grotere last op haar schouders zijn. Nog een last die ze eigenlijk niet meer wil/kan dragen met al haar problemen die ze al heeft.

Wordt iemand dan niet met een RM opgenomen in een psychiatrische inrichting?
In principe volgt bij suïcidaliteit een gedwongen opname, maar je kunt je afvragen hoe zinvol zoiets is. Dan hangt die vrouw zichzelf op in een inrichting. Als iemand dood wil, houdt zo'n opname dat echt niet tegen.

Is het niet zo dat ze een kamer krijgen waar er geen materiaal ervoor is om zichzelf te doden?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 2 Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  silly-one ma 29 okt 2012 - 1:27

Caribbeanlover schreef:

Is het niet zo dat ze een kamer krijgen waar er geen materiaal ervoor is om zichzelf te doden?

Als mensen echt willen, dan vinden ze wel iets om te zorgen dat ze een einde aan hun leven kunnen maken. Klinkt heel hard, maar deze mensen weten vaak niet meer waar ze mee bezig zijn. Ze kunnen niet meer normaal denken zoals de nominale burger denkt. Eigenlijk zijn ze gewoon zo ziek.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 2 Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Caribbeanlover ma 29 okt 2012 - 1:47

Ze zijn idd ziek, ze hebben een zieke gedachte en om zelfmoord te plegen dat vind ik sowieso ziek.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 2 Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 1:50

Caribbeanlover schreef:zelfmoord te plegen dat vind ik sowieso ziek.
Ik denk ook niet dat iemand het voor de lol of uit verveling doet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 2 Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  SuperGrover ma 29 okt 2012 - 1:51

Je kunt mensen niet maandenlang in een isoleercel zetten. Uiteindelijk is dat zinloos, en zullen ze wel een manier vinden.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 2 Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Clapperdie ma 29 okt 2012 - 1:51

Ik vind dit altijd lastige discussies.

weg


*niet quoten graag*


Laatst aangepast door Clapperdie op ma 29 okt 2012 - 8:09; in totaal 1 keer bewerkt
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 2 Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Caribbeanlover ma 29 okt 2012 - 2:24

Het is natuurlijk heel erg dat je vader zo is omgekomen alleen zou ik net zoals jij dat al zei nooit begrijpen waarom hij dan voor de trein heeft gekozen. Hij moet toch weten hoe dat is voor de machinist, dus had hij ondanks dat ik heel erg voor je vind beter moeten weten. Hij had vast collega's die wel eens iemand voor de trein hebben gehad en weet dus hoe erg zij dat vonden en problemen ervan kregen in de vorm van nachtmerries ed.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 2 Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Jerry ma 29 okt 2012 - 2:35

Je moet je denk ik afvragen in hoeverre er sprake is van 'kiezen om voor de trein te springen'. Dat mensen zó diep in de put zitten dat deze wanhoopsdaad voor hun de enige oplossing is/lijkt, valt niet te begrijpen, dus je kunt ook niet beredeneren "waarom ze dan geen rekening houden met machinist/spoorwegmedewerkers/etc."
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 2 Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Angela_1986 ma 29 okt 2012 - 4:42

Echt, hier gáán we weer...! (Waarom heb ik dit topic ook geopend?! Ik weet van mezelf dat ik hier heel erg fel op kan reageren, dus bij deze alvast excuus voor de felle reactie!)

Wees toch in hemelsnaam zó ontzettend blij dat je je niet voor kunt stellen dat iemand zelfmoord pleegt! Want tegen de tijd dat je het je wél voor kunt stellen, ben je ver heen!

In mijn ogen is die vrouw niet de schuldige en is ze zeker ook niet gered... Zij is dadelijk herstelt van deze lichamelijke verwondingen maar psychisch is er niets veranderd voor haar, ze moet nog steeds met dezelfde problemen leven als waar ze voor zaterdagavond mee leefde. En opgenomen of niet, als iemand dood wil dan gaat zo iemand ook dood. Zélfs in GGZ-instellingen komen (pogingen tot) zelfdodingen voor!

Ik weet ook niet wat ik had gedaan als ik die man was! Het is namelijk ook heel tegen natuurlijk om iemand dood te laten gaan, je wilt iets doen, je wilt in actie komen en helpen. Alleen help je iemand die dood wil niet door hem/haar niet dood te laten gaan...
Buiten dat, vind ik het van die man niet heel erg slim om het spoor op te lopen, je weet hoe gevaarlijk dat kan zijn. Maar goed, je denkt op zo'n moment waarschijnlijk niet helder na, je eerste reactie is waarschijnlijk 'ze moet van dat spoor af!' en daar handel je naar... Héél erg triest dat dit zo heeft af moeten lopen voor hem, echt heel erg verdrietig Cry En voor zijn vrouw... ongelooflijk als je dit ziet gebeuren! Traumatisch!
Maar ook triest voor de vrouw die dood wilde, zij leeft nu nog tegen haar wens in en moet én leren leven met psychische klachten, evt. met blijvend letsel én met de wetenschap dat iemand voor (en ja, ik kies hier bewust voor 'voor' en niet voor 'door' want zij heeft hem niet gevraagd haar te redden) haar is gestorven.

Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 2 Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Jerry ma 29 okt 2012 - 7:17

(ze heeft al een beetje haar woorden teruggenomen, misschien even 't hele topic doorlezen smile )
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 2 Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  marjoleinnn ma 29 okt 2012 - 7:20

Echt een vreselijk verhaal inderdaad!
Ik zie de vrouw niet echt als schuldige. Tuurlijk is het super moedig dat die man haar probeert te redden, maar het is wel een keuze van hem geweest. Ook vind ik het echt heel erg triest dat hij nu overleden is.
Maar die vrouw, die is zo ziek geweest, die zag geen andere uitweg meer. Voor zo iemand is het niet eens een optie om hulp te zoeken, daar denkt zo iemand helemaal niet meer aan. Diegene wil dood en diegene zorgt dat ze dat inderdaad op een zo snel mogelijke manier doet. Ook denkt zo iemand niet meer aan wat ze anderen aandoet.
Tuurlijk is die man het spoor op gegaan door/voor haar, maar dat maakt haar vind ik niet meteen de schuldige. Zij heeft niet gevraagd of hij haar wilde komen redden, zij wilde dood.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet weet of ik dat risico genomen had. Op het moment dat de slagbomen dicht zijn, komt de trein er meestal vrij snel aan. Ik denk niet dat ik die gok had durven nemen.
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd. - Pagina 2 Empty Re: Man redt vrouw van zelfmoordpoging en overlijd.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum