Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Moeilijke keuze maken mbt schoonouders

+15
RYW
Rumble
Bisq
Parel
luisa
Lady4
studiebol
Tabbert
Coco
Minx
Dora
Susan
Aimee
Zora
sonly
19 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Moeilijke keuze maken mbt schoonouders - Pagina 2 Empty Re: Moeilijke keuze maken mbt schoonouders

Bericht  studiebol zo 28 okt 2012 - 6:44

Tabbert schreef:Staat hij op de geboorteakte vermeld als vader? Het is en blijft zijn kind en dan heeft hij automatisch recht op gezamenlijke voogdij, papiertje nu getekend of niet. Ik vind dit echt raar. Hoelang zijn ze nu uit elkaar? En als dat papiertje er niet is getekend, dan heeft zij toch niet automatisch alleen de voogdij? Of ben ik nu zo stom

Nee zo werkt het niet, tenminste niet als ze niet getrouwd zijn. Mijn vriend en ik zijn niet getrouwd en zolang hij onze kinderen niet zou erkennen zou hij feitelijk gezien niks over ze te zeggen hebben.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke keuze maken mbt schoonouders - Pagina 2 Empty Re: Moeilijke keuze maken mbt schoonouders

Bericht  Tabbert zo 28 okt 2012 - 6:46

Dat snap ik studiebol, ik doelde met die geboorte akte ook eigenlijk dat hij ze erkent had als de zijne. Misschien niet de beste beschrijving, maar m'n rationaliteit werkt in een dergelijke situatie minder dan mijn emotionele kant.
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11

Bericht  studiebol zo 28 okt 2012 - 6:52

Aimee,ik zou echt anoniem een melding maken, het gaat zo te lezen echt niet goed met je nichtje. Een kindje van 2 kan zich zelf niet beschermen daar heeft ze volwassen voor nodig en volgens mij ben jij dat in dit geval.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol zo 28 okt 2012 - 6:53

Tabbert schreef:Dat snap ik studiebol, ik doelde met die geboorte akte ook eigenlijk dat hij ze erkent had als de zijne. Misschien niet de beste beschrijving, maar m'n rationaliteit werkt in een dergelijke situatie minder dan mijn emotionele kant.

Ohzo.. euh nog volgens mij werkt dat idd niet zo als zijn naam op de geboorteakte staat geeft hem dan niet meteen rechten ofzo dacht ik.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Lady4 zo 28 okt 2012 - 7:13

studiebol schreef:
Tabbert schreef:Staat hij op de geboorteakte vermeld als vader? Het is en blijft zijn kind en dan heeft hij automatisch recht op gezamenlijke voogdij, papiertje nu getekend of niet. Ik vind dit echt raar. Hoelang zijn ze nu uit elkaar? En als dat papiertje er niet is getekend, dan heeft zij toch niet automatisch alleen de voogdij? Of ben ik nu zo stom

Nee zo werkt het niet, tenminste niet als ze niet getrouwd zijn. Mijn vriend en ik zijn niet getrouwd en zolang hij onze kinderen niet zou erkennen zou hij feitelijk gezien niks over ze te zeggen hebben.

Maar dat betekent niet dat hij absoluut geen rechten heeft. Ook als hij het zijn kind niet erkent heeft, kan hij via de rechtbank toch een omgangsregeling afdwingen. Als je maar kunt aantonen dat er een affectieve band is tussen vader en kind.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  studiebol zo 28 okt 2012 - 19:13

Lady4 schreef:
studiebol schreef:

Maar dat betekent niet dat hij absoluut geen rechten heeft. Ook als hij het zijn kind niet erkent heeft, kan hij via de rechtbank toch een omgangsregeling afdwingen. Als je maar kunt aantonen dat er een affectieve band is tussen vader en kind.

Dat geloof ik ook wel hoor, maar ja dan moet hij wel dat gaan doen, en ik krijg uit het verhaal van Aimee niet het idee dat hij dat gaat doen/of mee bezig is.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  luisa zo 28 okt 2012 - 19:54

Een kind erkennen brengt geen rechten mee, wel plichten. Maar als hij het kind wel erkent heeft moet hij gewoon gelijk naar de rechter om gezag te vragen. Indien kind niet erkent is zou ik kijken of de moeder daar wel aan mee wil werken en zodra dat geregeld is voor gezag gaan. En om te beginnen een omgangsregeling op papier zetten.
Onbegrijpelijk dat iemand dergelijke dingen niet bij geboorte regelt.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Parel ma 29 okt 2012 - 3:33

Het geeft hem geen rechten, als hij haar alleen erkent heeft. Wel plichten, namelijk de plicht om (financieel) voor het kindje te zorgen.

Ik zou gewoon bellen voor advies, de situatie duidelijk uitleggen en je gevoel volgen, daarna dealen met de consequenties.

Volgens mij krijg je nog altijd meer spijt als er straks iets vreselijks gebeurd en je hebt niet alles gedaan wat binnen je kunnen ligt, dan als het straks loos alarm is geweest. Uiteindelijk denk ik dat iedereen je juist dankbaar is dat je voor haar bent opgekomen, ook al moet je daar een hele hobbelige weg voor nemen.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 3:50

Ik zou wél melding maken, aangezien het welzijn van dat kind boven alles gaat. Als het echt mis is heeft dat kindje maar 1 ding nodig: iemand die z'n nek uitsteekt. Je kunt anoniem melden, dat hoef je niet eens te bespreken met je schoonouders.

Zo'n kind heeft er niets aan dat het in een lastige situatie blijft zitten omdat mensen bang zijn om het contact te verliezen.

Gast
Gast

Bericht  Aimee ma 29 okt 2012 - 4:29

Ik heb vanmorgen idd gebeld. Ze vind het een heel zorgelijke situatie, maar kan er niet veel mee omdat ik tweedelijns melder ben (ik ben zelf niet bij alle situaties aanwezig geweest, alleen zwager die er elke keer is bij geweest kan melden). Ik heb mijn zwager ingelicht dat ik advies heb ingewonnen, dat ze nu bij het AMK wel al wat op de hoogte zijn van de situatie, maar dat ze er verder nog niets mee gaan/kunnen doen.
KOmende donderdag gaan we voor juridisch advies, om te zorgen dat het gezag geregeld kan worden. Volgens de vrouw die ik sprak van het AMK kan zwager het ook via die weg spelen; als er een rechtzaak komt wbt het gezag(kan via familierecht/voogdij jeugdzorg o.i.d) en zwager speelt dan open kaart(uit zijn zorgen, verteld feitelijk wat hij gezien heeft bij nichtje). Jeugdzorg zal dan zelf ook contact opnemen met het AMK. Dit heeft alleen niet onze voorkeur omdat het nog heel lang kan gaan duren, en de situatie in korte tijd gewoon al behoorlijk aan het escaleren is.
Ik hoop dan ook dat hij donderdag te horen krijgt dat hij sowieso rechten heeft, dus dat zij hem niet uit het leven van zijn dochter kan bannen uit pesterij omdat hij melding heeft gedaan. Dan kan ik het AMK terugbellen en mogen we op kantoor komen om verhaal te doen (nouja, zwager dan).
Mevrouw van het AMK belt mijn sowieso maandag terug, om de situatie in de gaten te houden. Mocht het echt escaleren kan ik haar bellen, of zelfs direct de politie.

Ik hoop dat mijn zwager wil meewerken en ik hoop ook gewoon dat mijn ex-schoonzusje hulp krijgt. Mijn doel is ook echt niet mijn nichtje haar moeder ontnemen, maar wel een gezonde leefsituatie voor haar creeëren.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  studiebol ma 29 okt 2012 - 8:44

Aimee, ik vind het heel goed dat je gebeld hebt! Een kind van 2 heeft iemand nodig die hem beschermd dat kunnen ze zelf niet.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Lady4 ma 29 okt 2012 - 9:10

studiebol schreef:Aimee, ik vind het heel goed dat je gebeld hebt! Een kind van 2 heeft iemand nodig die hem beschermd dat kunnen ze zelf niet.

+1. Respect voor jou.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Bisq di 30 okt 2012 - 7:43

Lady4 schreef:
studiebol schreef:Aimee, ik vind het heel goed dat je gebeld hebt! Een kind van 2 heeft iemand nodig die hem beschermd dat kunnen ze zelf niet.

+1. Respect voor jou.

+1! Je nichtje heeft iemand nodig die voor haar opkomt. Sterkte met de situatie!
Bisq
Bisq
Prater
Prater

Aantal berichten : 839
Punten : 915
Registratiedatum : 17-09-12

Bericht  Aimee wo 31 okt 2012 - 9:56

Dankjulliewel smile

Het verhaal krijgt wel steeds een naarder(is dat een woord?) staartje... Zwager is gister gebeld door de politie, mijn ex-schoonzusje heeft aangifte/melding gedaan bij de politie dat hij tegen haar zin in naaktfoto's van haar heeft gemaakt. Toen ze nog samen waren hebben ze dat een keer gedaan blijkbaar (brrr niet iets wat ik wilde weten), maar volgens mijn zwager was dat iets wat ze beide op dat moment leuk vinden. Hij heeft die foto's meteen gewist toen het uit ging, en dit ook aan de politie gemeld. Die vonden het zo wel prima, maar ik ben wel bang voor wat er nog meer komen gaat... Dit gaat echt een behoorlijk vervelend staartje krijgen denk ik pale
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Bericht  Rumble wo 31 okt 2012 - 10:02

Bah Aimee, wat een nare wending. Ik hoop dat je nichtje daar gauw weg kan.

Sterkte!
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  RYW wo 31 okt 2012 - 10:07

Klinkt als een gevalletje munitie verzamelen om in een eventuele rechtszaak tegen hem te gebruiken, Aimee... Gebeurt enorm vaak. Wordt die aangifte nog verder onderzocht, of is het onderzoek bij dezen afgerond?

Succes met alles, fijn dat je opkomt voor dat kleintje.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Ella wo 31 okt 2012 - 23:39

He bah wat een nare actie zeg. Ik vind dat jij goed gehandeld hebt hoor!
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Aimee do 1 nov 2012 - 0:27

RYW schreef:Klinkt als een gevalletje munitie verzamelen om in een eventuele rechtszaak tegen hem te gebruiken, Aimee... Gebeurt enorm vaak. Wordt die aangifte nog verder onderzocht, of is het onderzoek bij dezen afgerond?

Succes met alles, fijn dat je opkomt voor dat kleintje.

Ja, dat het vaker gebeurd wist ik eigenlijk wel, maar het is best zuur als het dan ineens binnen je eigen familie gebeurd Sad Volgens mij is het onderzoek al afgerond, maar ik denk dat ze wel weer meer gaat verzinnen...

Gelukkig staan mijn schoonouders inmiddels ook achter een melding doen, nadat zij een gesprek hebben gehad met de huisarts die dit geadviseerd heeft. Straks hebben we een afspraak bij het juridisch loket, daarna zullen wij het samen (schoonouders en ik) aan mijn zwager voorleggen.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Bericht  Ella za 3 nov 2012 - 3:31

Hoe is het verder gegaan?
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Teddyaapje zo 4 nov 2012 - 9:28

Ik had je topic laatst al gelezen. Goed en dapper dat je gebeld hebt en wat fijn dat je schoonfamilie er nu ook achter staat en ze meehelpen met het regelen en uitzoeken van alles.

Wat jammer dat je exschoonzus zo reageert. Ze moet zelf toch ook wel weten dat ze niet op haar plek is bij dr ouders? Ze is toch niet voor niks uit huis gegaan? Accepteert zij geen hulp om ergens anders te gaan wonen?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Aimee zo 4 nov 2012 - 9:46

Ja, ik denk dat ze dat ook wel weet, maar ze heeft nu geen andere middelen om het anders aan te pakken. Geen baan of geld om op zichzelf te wonen, dus ze moest wel terug naar haar ouders... Ik geloof dat ze nu bij de gemeente bezig is om een containerwoning te krijgen, maar daar zijn in onze gemeente behoorlijke wachtrijen voor, schijnt.

De advocaat bij het juridisch loket raadde af om melding te doen bij het AMK, omdat dit een heel getouwtrek kan worden om het kind? Neutral Dus dat was wel een beetje jammer. Wel gaf hij aan dat mijn zwager gewoon recht heeft op een omgangsregeling, dus dat exschoonzusje hem dat gewoon niet kan en mag ontnemen. Dat heeft mijn zwager en schoonouders heel erg gerustgesteld. Ik heb voor morgen een gesprek met een vrouw van het AMK, omdat mijn schoonmoeder vooral heel veel vragen heeft ('wat nou als zij weten dat er iemand van het AMK komt en ineens het hele huis spik en span maken, wordt dan meteen het onderzoek afgerond?' en dat soort vragen), dus ik ben erg benieuwd of dat hun genoeg duidelijkheid en geruststelling geeft om weer verder te gaan.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Bericht  Zwoesj di 6 nov 2012 - 8:17

En, hoe is het gesprek gegaan? Verder nog ontwikkelingen?
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775

Bericht  studiebol di 6 nov 2012 - 8:21

Vind het heeeeel raar dat die advocaat een melding af raad, dit doe je niet meteen om getrouwtrek om het kind, maar dit doe je toch in het belang van het kind? Al blijft het meisje bij haar moeder wonen dat kan best maar dat moet moeder hulp krijgen, dat kan een AMK melding ook eventueel bereiken, het is echt niet zo dat bij elke AMK melding een kind meteen uit huis wordt gehaald.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Zininzon di 6 nov 2012 - 8:26

Had jij hier laatst niet ook een topic over geopend?

Mag ik dan misschien als maatschappelijk werker een zware tegenhanger zijn van die man bij het JL? (dat is in veel gevallen geen advocaat trouwens)
Door een melding bij het AMK wordt alleen in het uiterste geval het juridische getouwtrek aangegaan. In 95% van de gevallen wordt de situatie bekeken, hulpverlening voorgesteld (soms zelfs verplicht), worden er allerlei andere afspraken gemaakt juist om te voorkomen dat een kind wordt weggehaald of aan de andere ouder wordt toegewezen!

Ik ben dan ook heel benieuwd hoe je gesprek is verlopen!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Bericht  Gast di 6 nov 2012 - 9:24

naaah, wat een flapdrol die vent van het juridisch loket Moeilijke keuze maken mbt schoonouders - Pagina 2 878948377 Helemaal eens met studiebol en zininzon

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: