Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Getrouwde naam eerst of als 2e?

+30
Aagje!
Derpy
Discordia
_Cyn_
Elliot
Mikki
Lousanne
Parisienne
xxjojootjexx
Suus
minoessepoes
Marin
Caribbeanlover
RYW
kwak
Antibes
Roxi3
Zora
Susan
tuttebel
Sam
Pompoen
Rush
Mizz_S
Aziraphale
Shisha
Bliss
LDJ
Minx
Blair
34 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Getrouwde naam eerst of als 2e? - Pagina 4 Empty Re: Getrouwde naam eerst of als 2e?

Bericht  Elliot di 30 okt 2012 - 3:09

Ik zou sowieso nooit de naam van mijn vriend aannemen, ben erg gehecht aan mijn eigen naam en mijn vriend heeft een erg belachelijke achternaam. Maar als ik het dan toch zou overwegen vind ik het ook wel mooi om Caroline mijnnaam-zijnnaam te heten.

Maar ik pleit er ook nog steeds voor dat onze eventuele kinderen mijn achternaam krijgen, omdat mijn naam dus veel mooier is en ik bang ben dat ze gepest gaan worden met zijn achternaam. Daarbovenop is zijn naam de naam van zijn vader die hem in de steek heeft gelaten toen hij twaalf was, dus ik vind het ook niet erg nodig om die naam voort te zetten naar een volgende generatie. Ter nagedachtenis aan mijn vader vind ik het dan een stuk mooier om mijn naam te gebruiken. Getrouwde naam eerst of als 2e? - Pagina 4 3079029344
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Getrouwde naam eerst of als 2e? - Pagina 4 Empty Re: Getrouwde naam eerst of als 2e?

Bericht  Caribbeanlover di 30 okt 2012 - 7:09

Wat heftig zeg, hij een vader die hem in de steek gelaten heeft en die van jou is overleden begrijp ik. Namen als Poepjes vind ik raar, maar niet achterlijk tenslotte kan je er niks aandoen welke achternaam je hebt. Dus het achterlijk noemen vind ik weer achterlijk Laughing.

Denk liever aan die achterlijke mensen die hun kids rare namen geven omdat ze dat zelf zo leuk vind en het kind ermee moet leven.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  Sam di 30 okt 2012 - 7:13

xxjojootjexx schreef:Ik heb de naam van man aangenomen, maar hij mijn naam..
Dus wij heten allebei..

Pietje achternaamman - achternaamvrouw
Truus achternaamman - achternaamvrouw

En hoe heten jullie kinderen dan?
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Bericht  Elliot di 30 okt 2012 - 10:50

Caribbeanlover schreef:Wat heftig zeg, hij een vader die hem in de steek gelaten heeft en die van jou is overleden begrijp ik. Namen als Poepjes vind ik raar, maar niet achterlijk tenslotte kan je er niks aandoen welke achternaam je hebt. Dus het achterlijk noemen vind ik weer achterlijk Laughing.

Denk liever aan die achterlijke mensen die hun kids rare namen geven omdat ze dat zelf zo leuk vind en het kind ermee moet leven.

Haha achterlijk is misschien ook wel de verkeerde woordkeuze, hij kan er natuurlijk ook niets aan doen maar ik vind het gewoon echt een suffe naam (en mijn vriend krijgt er regelmatig opmerkingen over).
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  _Cyn_ wo 31 okt 2012 - 22:53

Ik denk dat ik gewoon 'oldfashion' *eerst zijn naam, dan mijn naam* wil.. Al bekt het andersom ook wel fijn.. Ik weet het niet meer, maar misschien moet ik daar gewoon niet over nadenken. Mannetje wil niet trouwen, als ik zijn moeder moet geloven. Hij roept dat al sinds hij heeeeeeeel klein is. Maar aan de andere kant, hij had z'n ex wel ten huwelijk gevraagd, terwijl het eigenlijk niet zo lekker ging, maar omdat ze een kind hebben. :shock:
_Cyn_
_Cyn_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 475
Punten : 524
Registratiedatum : 28-02-12

Bericht  Discordia wo 31 okt 2012 - 22:56

Mocht ik ooit trouwens ( laughcry ), dan houd ik waarschijnlijk mijn eigen achternaam. Tenzij er dan al kindjes zijn van ons samen die zijn achternaam hebben. Dan wil ik nog wel een uitzondering maken zodat we een eensgezind gezin zijn.
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Bericht  Derpy wo 31 okt 2012 - 23:22

Discordia schreef:Mocht ik ooit trouwens ( Getrouwde naam eerst of als 2e? - Pagina 4 394967 ), dan houd ik waarschijnlijk mijn eigen achternaam. Tenzij er dan al kindjes zijn van ons samen die zijn achternaam hebben. Dan wil ik nog wel een uitzondering maken zodat we een eensgezind gezin zijn.

Eens, of hij moet een kick ass achternaam hebben.
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12

Bericht  MacLiberty vr 2 nov 2012 - 20:05

Ik meteen mijn man's naam aangenomen. Had helemaal niets met mijn eigen achternaam. Was anders geweest als ik mijn moeders achternaam had gehad. In mijn geval is het ook makkelijk voor mijn toekomstige kinderen. Ik moest al voor elke instantie in Nederland mijn voor en achternaam spellen. Er is ook nog nooit iemand geweest die het meteen goed deed. En dat wil ik mijn kinderen besparen.

MacLiberty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 46
Punten : 52
Registratiedatum : 02-11-12

Bericht  Aagje! vr 2 nov 2012 - 20:12

ik heb alleen de naam van mijn man, en mijn eigen achternaam is geschrapt..... ben blij dat ik ervanaf ben Laughing
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Bericht  MacLiberty vr 2 nov 2012 - 20:43

XXAnnieXX schreef:ik heb alleen de naam van mijn man, en mijn eigen achternaam is geschrapt..... ben blij dat ik ervanaf ben Laughing

Precies hetzelfde hier.

MacLiberty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 46
Punten : 52

Bericht  Gast vr 2 nov 2012 - 21:06

Officieel draag ik zijn naam-mijn naam, maar ik gebruik alleen zijn naam. De combinatie klinkt heel lelijk Laughing

Gast
Gast

Bericht  Primrose za 3 nov 2012 - 5:51

Mocht ik ooit nog eens een keer gaan trouwen dan wordt het denk ik mijn naam - zijn naam. Ben gehecht aan mijn eigen naam, die hoort bij mij vind ik.
Primrose
Primrose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 283
Punten : 389
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Muus za 3 nov 2012 - 6:11

Ik heb gekozen voor zijn naam-mijn naam maar gebruik eigenlijk alleen mijn naam.

Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  Ilovethe90s za 3 nov 2012 - 7:23

Officieel heb ik zijn achternaam-mijn achternaam maar ik gebruik toch nog heel vaak mijn eigen achternaam.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: