Getrouwde naam eerst of als 2e?
+30
Aagje!
Derpy
Discordia
_Cyn_
Elliot
Mikki
Lousanne
Parisienne
xxjojootjexx
Suus
minoessepoes
Marin
Caribbeanlover
RYW
kwak
Antibes
Roxi3
Zora
Susan
tuttebel
Sam
Pompoen
Rush
Mizz_S
Aziraphale
Shisha
Bliss
LDJ
Minx
Blair
34 plaatsers
Pagina 1 van 4
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Getrouwde naam eerst of als 2e?
In Amerika doen ze iig eerst hun meisjesnaam en dan die van hun partner. Waarom is dat? Waarom is het hier andersom? Wat is eigenlijk de richtlijn/regel hier?
Een oud klasgenote heeft eerst haar eigen naam en die van haar man. Vind dat ze raar staan aangezien wij hollanders dat niet zo doen eigenlijk. Of maakt het niks uit?
Een oud klasgenote heeft eerst haar eigen naam en die van haar man. Vind dat ze raar staan aangezien wij hollanders dat niet zo doen eigenlijk. Of maakt het niks uit?
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Re: Getrouwde naam eerst of als 2e?
Aha oke da's duidelijk, maar dat eigenlijk dat het zo hoorde dat je eerst de naam van je partner moest neerzetten.
Caribbeanlover- Ratel
Dat mag je zelf kiezen.
Blair- Kletskop
- Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10
Is dat niet met jullie besproken toen je ging trouwen dan? Hier kwam dat uitgebreid aan de orde, en dan trouwde ik zelfs nog gratis...
Gast- Gast
Nee niet over gehad.
Caribbeanlover- Ratel
Ja, je mag hier idd zelf voor kiezen.
Ik heb eerst de naam van mijn man en dan mijn eigen naam.
Ik ken een stel waarvan de vrouw eerst de naam van de man heeft en dan de naam van haarzelf en haar man
heeft eerst haar naam en dan zijn eigen naam.
Begrijp je het nog?
Ik ken een stel waarvan de vrouw eerst de naam van de man heeft en dan de naam van haarzelf en haar man
Begrijp je het nog?
LDJ- Kletskop
- Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12
LDJ schreef:Ja, je mag hier idd zelf voor kiezen.
Begrijp je het nog?
De vries- bakker en bakker- de vries
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Haha dit ja .Minx schreef:LDJ schreef:Ja, je mag hier idd zelf voor kiezen.
Begrijp je het nog?
De vries- bakker en bakker- de vries
LDJ- Kletskop
- Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12
Dat mag je helemaal zelf weten! Je kunt ook als man kiezen voor de naam van je vrouw.
Ik wil Pippa naam van mijn vriend - mijn naam.
Ik wil Pippa naam van mijn vriend - mijn naam.
Gast- Gast
Ik zou gewoon alleen mijn eigen naam willen blijven gebruiken. Dat je de naam van je echtgenoot gaat dragen vind ik zelf niet zo belangrijk.
Gast- Gast
LDJ schreef:Ja, je mag hier idd zelf voor kiezen.
Begrijp je het nog?
Yep
Caribbeanlover- Ratel
Break Of Day schreef:Ik zou gewoon alleen mijn eigen naam willen blijven gebruiken. Dat je de naam van je echtgenoot gaat dragen vind ik zelf niet zo belangrijk.
Idd het is maar een naam. Vind het wel leuk en apart dat als een man de naam van zijn vrouw aanneemt, dat ouderwetse gedoe altijd. Zo zijn er mensen die perse eerst willen trouwen voordat er kids komen. Nou is toch leuk als het andersom is, kunnen je eigen kids bruidskids zijn.
Caribbeanlover- Ratel
Ja cbl, dat hoor je niet vaak, dat een man de naam van zijn vrouw aanneemt. Ik vind het daarom des te leuker en 'grappiger' als een man dat wel doet.
Gast- Gast
Als ik trouw, zou ik mijn eigen naam eerst doen en daar achteraan de naam van mijn man, denk ik. Ben nogal gehecht aan mn eigen achternaam
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Break Of Day schreef:Ja cbl, dat hoor je niet vaak, dat een man de naam van zijn vrouw aanneemt. Ik vind het daarom des te leuker en 'grappiger' als een man dat wel doet.
Precies
Caribbeanlover- Ratel
Ik laat m`n eigen achternaam niet gaan, daar ben ik veel te trots voor. Er is maar 1 familie met mijn achternaam en dat vind ik leuk!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Mijn man heeft mijn naam aangenomen.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Wij hebben het hier toevallig ook vaak over, vriend en ik. Ik neig erg naar mijn achternaam - zijn achternaam en mijn vriend wil ook wel mijn achternaam achter z'n naam plakken. Maar dat laatste zie je nog niet heel veel, lijkt ons wel leuk
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Rush schreef:Ik laat m`n eigen achternaam niet gaan, daar ben ik veel te trots voor. Er is maar 1 familie met mijn achternaam en dat vind ik leuk!
Dan moet die wel heel apart zijn. Je maakt me nieuwsschierig. Er zullen er toch wel ergens op de wereld mensen zijn met dezelfde naam? Je bedoeld zeker alleen in Nederland.
Caribbeanlover- Ratel
Ik heb mijn naam-zijn naam, maar gebruik in de praktijk alleen mijn eigen naam.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Nee ik bedoel het zoals het er staat, iedereen met mijn achternaam is familie.Caribbeanlover schreef:Rush schreef:Ik laat m`n eigen achternaam niet gaan, daar ben ik veel te trots voor. Er is maar 1 familie met mijn achternaam en dat vind ik leuk!
Dan moet die wel heel apart zijn. Je maakt me nieuwsschierig. Er zullen er toch wel ergens op de wereld mensen zijn met dezelfde naam? Je bedoeld zeker alleen in Nederland.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Break Of Day schreef:Ja cbl, dat hoor je niet vaak, dat een man de naam van zijn vrouw aanneemt. Ik vind het daarom des te leuker en 'grappiger' als een man dat wel doet.
Mannen met een dubbele achternaam worden op basis van die naam dan wel soms voor homo aangezien omdat het in homokringen nog wel eens voorkomt dat de mannen allebei de naam van hun echtgenoot aannemen. Dus het bakker - de vries en de vries - bakker voorbeeld maar dan met twee mannen.
Niet dat het mij wat uit maakt, haha ik zou het ook wel tof vinden als dat wat meer gebeurde.
Ik heb 'gewoon' mijn mans naam aangenomen, ik gebruik meestal overigens mijn meisjesnaam, maar als ik zijn naam gebruik dan doe ik ook alleen zijn naam en niet mijn meisjesnaam er achter. Zo krijg ik de post van de gemeente en de belastingdienst ook.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Bij mij is dat ook zo, iedereen in Nederland met mijn achternaam (dan wel met accent aigu gespeld), is familie van mij. Ik heb overigens nog geen idee wat ik bij een evt volgende keer trouwen of als we een kindje mogen krijgen zou doen. Mijn ooms hebben namelijk geen kinderen, dus daar houdt de naam op. En mijn broertje weet ik niet of hij in de toekomst kinderen wil.
Gast- Gast
Ik gebruik beide namen, net wat het meest praktische is. Beide namen achter elkaar doe ik niet vaak, heel soms in de mail, omdat daar automatisch mijn meisjesnaam komt te staan en ik wel eens mail met instanties waar ik de naam van mijn man gebruik. Dan wordt het eerst mijn meisjesnaam en dan mijn getrouwde naam.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Eerst trouwen, of eerst een kindje of zwanger trouwen?
» eerst los staan, of eerst los lopen?
» Vraag voor de getrouwde dames
» Naam paspoort en naam ticket verschillend?
» Voor de (bijna) getrouwde meiden....
» eerst los staan, of eerst los lopen?
» Vraag voor de getrouwde dames
» Naam paspoort en naam ticket verschillend?
» Voor de (bijna) getrouwde meiden....
Pagina 1 van 4
Permissies van dit forum: