Wat te regelen na de bevalling?
+4
meisjesmama
pantuf
Susan
MamaCa
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat te regelen na de bevalling?
Ja het meeste weet ik wel, maar twijfel over bepaalde dingen nog.
Zowieso:
- Kindje aangeven (vooral de naam goed spellen)
- Geboortekaartjes en de postzegels regelen (ook vooral de naam goed spellen)
- advertentie in krant laten plaatsen
Dat was het belangrijkste toch?
En nou dacht ik aan de verzekeringen.. welke verzekering moet je het doorgeven? en moet dat ook gelijk na de geboorte? zoals zorgverzekering en uitvaartverzekering? of wat nog meer? ik weet eerlijk gezegd niet eens hoe we dat toen gedaan hebben!
En ik merk dat het nu begint te rommelen.. dus ons kleintje kan ieder moment komen dan is het toch wel belangrijk het even te weten. Stom dat ik daar nu pas bij stil sta.
Thnx!
Zowieso:
- Kindje aangeven (vooral de naam goed spellen)
- Geboortekaartjes en de postzegels regelen (ook vooral de naam goed spellen)
- advertentie in krant laten plaatsen
Dat was het belangrijkste toch?
En nou dacht ik aan de verzekeringen.. welke verzekering moet je het doorgeven? en moet dat ook gelijk na de geboorte? zoals zorgverzekering en uitvaartverzekering? of wat nog meer? ik weet eerlijk gezegd niet eens hoe we dat toen gedaan hebben!
En ik merk dat het nu begint te rommelen.. dus ons kleintje kan ieder moment komen dan is het toch wel belangrijk het even te weten. Stom dat ik daar nu pas bij stil sta.
Thnx!
MamaCa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 199
Punten : 264
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Wat te regelen na de bevalling?
Geboortekaartjes kun je ook nu al regelen, dan hoef je alleen nog maar de datum en het gewicht door te geven als je kind geboren is. Het is ook fijn om vast een proefdruk te zien. Je kunt ook alvast de enveloppen thuis krijgen zodat je die al kunt schrijven.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Een advertentie in de krant? Dat ken ik helemaal niet
Laatst aangepast door pantuf op vr 4 feb 2011 - 1:33; in totaal 1 keer bewerkt
pantuf- Fluisteraar
- Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11
Je moet je verzekering waar de andere kindje is aangemeld ook deze kleine melden. Geloof dat je daar 5 dagen voor hebt.
Je zou je electriciteits en water leverancier kunnen melden dat er een kleintje bij is. Vooral water is waar mensen zich op verkijken qua verbruik.
De krantadvertentie hadden wij in beide versies al klaar hoefde alleen datum te wijzigen en versturen maar.
Je zou je electriciteits en water leverancier kunnen melden dat er een kleintje bij is. Vooral water is waar mensen zich op verkijken qua verbruik.
De krantadvertentie hadden wij in beide versies al klaar hoefde alleen datum te wijzigen en versturen maar.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Proefdruk hebben we, adressen hebben we op doorzichtige stickers geschreven.
De enveloppen zijn of roze of blauw... we weten het geslacht nog niet, dus naast het gewicht etc.. kunnen we de naam ook nog niet doorgeven.
Geboorteberichtje in de krant, we doen in de weekkrant en de achterhoeks nieuws. Dus meer kunnen we wat dat betreft nu nog niet doen..
Verzekering binnen 5 dagen? dat wist ik niet.. dan bedoel je toch de zorgverzekering?
kraamzorg... dat deed de vorige keer de verloskundige volgens mij! toch handig te weten!~
thnx!
De enveloppen zijn of roze of blauw... we weten het geslacht nog niet, dus naast het gewicht etc.. kunnen we de naam ook nog niet doorgeven.
Geboorteberichtje in de krant, we doen in de weekkrant en de achterhoeks nieuws. Dus meer kunnen we wat dat betreft nu nog niet doen..
Verzekering binnen 5 dagen? dat wist ik niet.. dan bedoel je toch de zorgverzekering?
kraamzorg... dat deed de vorige keer de verloskundige volgens mij! toch handig te weten!~
thnx!
MamaCa- Fluisteraar
Ik zou van de verzekering even na kijken op de website dan weet je het zeker.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
De zorgverzekering moest bij ons binnen 4 maanden, dus daar is iets minder haast bij. Maar toch zou ik het zo snel mogelijk doen, want bij ons is er behoorlijk wat misgegaan en moesten we eigenlijk eerst de ziekenhuisrekening van Anouk zelf betalen. Maar de verzekering heeft alle schuld op zich genomen (omdat het daar mis ging) en het contact met het ziekenhuis gedaan zodat wij dit niet hoefde te doen.
Uitvaartverzekering zou ik al eerder doorgeven, want ook als het nog mis zou gaan in de zwangerschap is je kindje al meeverzekerd. Je wilt er liever niet aandenken, maar je weet maar nooit.
Uitvaartverzekering zou ik al eerder doorgeven, want ook als het nog mis zou gaan in de zwangerschap is je kindje al meeverzekerd. Je wilt er liever niet aandenken, maar je weet maar nooit.
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Oh ja oké, als je het geslacht en dus de naam nog niet weet en je wil roze of blauwe enveloppen dan is het lastiger om dat van tevoren te regelen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik zit dan bij Agis,daar hoef ik zelf niks voor te doen. Zodra de kleine is aan gegeven bij de burgelijke stand geven hun het weer door aan de zorgverzekering. Dus wel makkelijk..! Uitvaartverzekering hebben wij toen zelf doorgegeven na de geboorte.
Verder ben je volgens mij niks vergeten lijkt mij. Ik weet niet door wie bij jullie de versiering doet anders zou je alvast wat in huis kunnen halen. Beschuit met muisjes in huis? Verder weet ik het niet haha! Succes met de laatste loodjes!
Verder ben je volgens mij niks vergeten lijkt mij. Ik weet niet door wie bij jullie de versiering doet anders zou je alvast wat in huis kunnen halen. Beschuit met muisjes in huis? Verder weet ik het niet haha! Succes met de laatste loodjes!
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Oja, ik zorgde dat ik een pak blauwe en rose muisjes in huis had, voor de eventuele eerste visite. De blauwe heb ik daarna terug gebracht naar de winkel, vonden ze helemaal niet erg.
Achteraf had ik het niet van te voren in huis hoeven te halen, want ze is in het ziekenhuis bevallen en moest ook 2 nachten blijven. Maarja, we hadden op een thuisbevalling gehoopt.
Achteraf had ik het niet van te voren in huis hoeven te halen, want ze is in het ziekenhuis bevallen en moest ook 2 nachten blijven. Maarja, we hadden op een thuisbevalling gehoopt.
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
ja wij hebben ook 1 pak blauwe en 1 pak roze muisjes gehaald. En 1 rol beschuit. Ik wou de buurman (die is bakker) nog vragen of ze mini beschuitjes wel eens verkopen, leek me leuk voor mn zoontje om te trakteren op de creche.
Uitvaartverzekering maar ff regelen dus. En de menzis gaat geloof ik idd automatisch. Maar kan er ff achteraan bellen.
Versiering: dat doen de vrienden, die zetten lollifant ipv ooievaar. En de buurt een ooievaar en mijn vriendinnen een nijntje. En nog andere vrienden ook weer wat.. en we hebben ook al zoveel ruimte voor het huis. Dus het was 1 drukte van versieringen maar wel errug leuk. Maar dat hoor je toch zelf ook niet te doen?
Bedankt meiden!
Uitvaartverzekering maar ff regelen dus. En de menzis gaat geloof ik idd automatisch. Maar kan er ff achteraan bellen.
Versiering: dat doen de vrienden, die zetten lollifant ipv ooievaar. En de buurt een ooievaar en mijn vriendinnen een nijntje. En nog andere vrienden ook weer wat.. en we hebben ook al zoveel ruimte voor het huis. Dus het was 1 drukte van versieringen maar wel errug leuk. Maar dat hoor je toch zelf ook niet te doen?
Bedankt meiden!
MamaCa- Fluisteraar
Even iets heel anders: Wat spannend dat het rommelt MamaCa!!! Kom je binnenkort ook lekker meekletsen bij de mama's van 2011
Bij mij belde trouwens ook de vk voor de kraamverzorgster. Voor de rest is alles eigenlijk al genoemd wat je moet doen na de bevalling.
Bij mij belde trouwens ook de vk voor de kraamverzorgster. Voor de rest is alles eigenlijk al genoemd wat je moet doen na de bevalling.
Kat1980- Kletskop
- Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Ik ben bevallen in het ziekenhuis, medisch dus zonder eigen verloskundige, en moest zelf bellen met de kraamzorg. Ook moest ik zelf bellen met m´n eigen verloskundige want ook daaraan hadden ze na 4 dagen nog niet doorgegeven dat ik was bevallen.
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe het makkelijkste te regelen??
» Samenwonen, wat regelen?
» wat eigenlijk allemaal te regelen?
» Wat allemaal regelen?
» Wat moet je allemaal regelen?
» Samenwonen, wat regelen?
» wat eigenlijk allemaal te regelen?