Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wat allemaal regelen na de geboorte

+6
Printje
Ella
meisjesmama
xxjojootjexx
Petteflet
Mysterious
10 plaatsers

Ga naar beneden

wat allemaal regelen na de geboorte Empty wat allemaal regelen na de geboorte

Bericht  Mysterious ma 4 maa 2013 - 4:45

wat moet je allemaal regelen als je kindje geboren is? ik kom tot nu toe hier op:
aangeven gemeente
aanmelden ziektekosten
aanmelden huisarts
aanmelden belasting ivm kinderbijslag

en meer kon ik nu niet bedenken. ben ik nog wat vergeten?
Mysterious
Mysterious
Prater
Prater

Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat allemaal regelen na de geboorte Empty Re: wat allemaal regelen na de geboorte

Bericht  Petteflet ma 4 maa 2013 - 4:48

Je hoeft je kindje niet aan te melden bij de belastingdienst. Dit gebeurt automatisch als je je kindje hebt aangegeven bij de gemeente.

Ik zou ook even je verzekeringen nakijken. Wij hebben voor ons allen een uitvaartverzekering, dus beide kinderen moesten ook daarbij ingeschreven worden. Wellicht je WA verzekering omzetten naar een gezinspolis.
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat allemaal regelen na de geboorte Empty Re: wat allemaal regelen na de geboorte

Bericht  xxjojootjexx ma 4 maa 2013 - 4:49

Mysterious schreef:wat moet je allemaal regelen als je kindje geboren is? ik kom tot nu toe hier op:
aangeven gemeente - Moet idd
aanmelden ziektekosten - Kan pas nadat je BSN nummer van gemeente hebt ontvangen
aanmelden huisarts - geboorte kaartje sturen is voldoende
aanmelden belasting ivm kinderbijslag - Kinderbijslag krijg je niet van de belastingdienst, kinderbijslag krijg je automatisch een brief voor van svb. Je kunt wel Kindgebondenbudget aanvragen bij de belastingdienst.

en meer kon ik nu niet bedenken. ben ik nog wat vergeten?

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat allemaal regelen na de geboorte Empty Re: wat allemaal regelen na de geboorte

Bericht  meisjesmama ma 4 maa 2013 - 4:51

Ik zou de rekening van je water en de electra omhoog laten zetten maar dat kan je nu ook al doen.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat allemaal regelen na de geboorte Empty Re: wat allemaal regelen na de geboorte

Bericht  Ella ma 4 maa 2013 - 4:54

xxjojootjexx schreef:
Mysterious schreef:wat moet je allemaal regelen als je kindje geboren is? ik kom tot nu toe hier op:
aangeven gemeente - Moet idd
aanmelden ziektekosten - Kan pas nadat je BSN nummer van gemeente hebt ontvangen
aanmelden huisarts - geboorte kaartje sturen is voldoende
aanmelden belasting ivm kinderbijslag - Kinderbijslag krijg je niet van de belastingdienst, kinderbijslag krijg je automatisch een brief voor van svb. Je kunt wel Kindgebondenbudget aanvragen bij de belastingdienst.

en meer kon ik nu niet bedenken. ben ik nog wat vergeten?

Als je in het zkh bevalt dan hoef je niet perse een geboorte kaartje naar je huisarts te versturen. Dan gaat het vanzelf. Aanmelden zorgverzekering kan ook zonder BSN nummer.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat allemaal regelen na de geboorte Empty Re: wat allemaal regelen na de geboorte

Bericht  Printje ma 4 maa 2013 - 5:03

Vergeet ook de uitvaartverzekering niet.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat allemaal regelen na de geboorte Empty Re: wat allemaal regelen na de geboorte

Bericht  Supertalentje ma 4 maa 2013 - 5:21

Printje schreef:Vergeet ook de uitvaartverzekering niet.

Voor de geboorte gedaan. Als je zoveel weken zwanger bent en je kindje overlijdt dan moet het vanaf zoveel weken begraven/gecremeerd worden. Ik heb dus voor de geboorte mijn zoon op mijn polis laten bijschrijven, ik moest wel binnen een korte tijd na de geboorte zijn naam etc doorgeven. Heb ik telefonisch gedaan.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wat allemaal regelen na de geboorte Empty Re: wat allemaal regelen na de geboorte

Bericht  Jade ma 4 maa 2013 - 5:30

Supertalentje schreef:
Printje schreef:Vergeet ook de uitvaartverzekering niet.

Voor de geboorte gedaan. Als je zoveel weken zwanger bent en je kindje overlijdt dan moet het vanaf zoveel weken begraven/gecremeerd worden. Ik heb dus voor de geboorte mijn zoon op mijn polis laten bijschrijven, ik moest wel binnen een korte tijd na de geboorte zijn naam etc doorgeven. Heb ik telefonisch gedaan.
handig om te weten! Dit kan ik wel vast gaan regelen.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wat allemaal regelen na de geboorte Empty Re: wat allemaal regelen na de geboorte

Bericht  Mysterious ma 4 maa 2013 - 5:40

uitvaart verzekering idd die is erg belangrijk. moet ook snel geregeld worden en de verzekeringen naar gezinsdekking.

water laat ik nog zo want we krijgen eind van het jaar altijd terug en electra idem.

belasting dus niet
dokter moet bij mijn man want de mijne zit verder weg. wilde dan wel een kaartje naar mijn huisarts sturen maar dan denk ik dat ik er maagr een briefje bij doe dat ze niet ingesxhreven hoeft te worden.

verder iemand nog tips?
Mysterious
Mysterious
Prater
Prater

Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat allemaal regelen na de geboorte Empty Re: wat allemaal regelen na de geboorte

Bericht  joyce0606 ma 4 maa 2013 - 7:54

Supertalentje schreef:
Printje schreef:Vergeet ook de uitvaartverzekering niet.

Voor de geboorte gedaan. Als je zoveel weken zwanger bent en je kindje overlijdt dan moet het vanaf zoveel weken begraven/gecremeerd worden. Ik heb dus voor de geboorte mijn zoon op mijn polis laten bijschrijven, ik moest wel binnen een korte tijd na de geboorte zijn naam etc doorgeven. Heb ik telefonisch gedaan.

Bij mijn verzekering hoeft dat, in de zwangerschap doorgeven. dit is automatisch zolang je zwanger bent, daarna moet ik uiterlijk 3 maanden na geboorte de kleine bij laten schrijven. dit zal vast per verzekering verschillen.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat allemaal regelen na de geboorte Empty Re: wat allemaal regelen na de geboorte

Bericht  Supertalentje ma 4 maa 2013 - 8:37

@Joyce; het doet zeer, maar je hebt gelijk Wink Althans, ik heb net Monuta gebeld, mijn ongeboren baby is automatisch meeverzekerd tot 30 dagen na de geboorte. Ik had dus ook de eerste keer niet hoeven bellen, maar ik moet wel binnen 30 dagen na geboorte bellen zodat ze hem/haar officieel met naam op de polis kunnen bijschrijven.

Sorry TO; na de geboorte bijschrijven!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wat allemaal regelen na de geboorte Empty Re: wat allemaal regelen na de geboorte

Bericht  xxjojootjexx di 5 maa 2013 - 4:26

Ella schreef:
xxjojootjexx schreef:
Mysterious schreef:wat moet je allemaal regelen als je kindje geboren is? ik kom tot nu toe hier op:
aangeven gemeente - Moet idd
aanmelden ziektekosten - Kan pas nadat je BSN nummer van gemeente hebt ontvangen
aanmelden huisarts - geboorte kaartje sturen is voldoende
aanmelden belasting ivm kinderbijslag - Kinderbijslag krijg je niet van de belastingdienst, kinderbijslag krijg je automatisch een brief voor van svb. Je kunt wel Kindgebondenbudget aanvragen bij de belastingdienst.

en meer kon ik nu niet bedenken. ben ik nog wat vergeten?

Als je in het zkh bevalt dan hoef je niet perse een geboorte kaartje naar je huisarts te versturen. Dan gaat het vanzelf. Aanmelden zorgverzekering kan ook zonder BSN nummer.

Weet ik, maar dan krijg je later alsnog een brief die je terug sturen moet, met een formulier waarop je het bsn nummer vermeldt.. Tenminste dat hadden wij bij de 2e, dus had ik dubbel werk.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat allemaal regelen na de geboorte Empty Re: wat allemaal regelen na de geboorte

Bericht  Bluestar di 5 maa 2013 - 9:24

Aanmelden zorgverzekering werd hier automatisch gedaan.
De huisarts had ik een kaartj gestuurd maar moest hem alsnog aanmelden..
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

wat allemaal regelen na de geboorte Empty Re: wat allemaal regelen na de geboorte

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum