Missschien een tip voor onze mede slecht eten peuters...
+6
Twellie
Lejow
mauwmauw
Flower_L
Teddyaapje
Printje
10 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Missschien een tip voor onze mede slecht eten peuters...
R eet nog steeds op en af zeer slecht s'avonds maar nu hebben we iets wat hem enorm lijkt te boeien...
Misschien idioot maar het werkt.
We pakken een treintje van hem en een x aantal wagonnetjes. Hij krijgt het treintje voor zijn bord en kan de wagonnetjes verdienen door een hapje te eten. Hij vindt het geweldig..hopelijk blijft dit nog ff zo. De trein wordt dus, als het goed is, steeds langer en langer.
Ik kon het vanuit mijn 'juffenkant' niet laten om het daarnaast ook steeds visueel te maken..dus na iedere avondmaaltijd tekenen we de trein met hoeveel wagonnetjes hij verdiend heeft. Hij is er enorm trots op en laat het iedereen zien.
Misschien een tip voor de mede treinfans en slechte eters haha
Ik hoop zooooooooo dat dit ff blijft werken.
Misschien idioot maar het werkt.
We pakken een treintje van hem en een x aantal wagonnetjes. Hij krijgt het treintje voor zijn bord en kan de wagonnetjes verdienen door een hapje te eten. Hij vindt het geweldig..hopelijk blijft dit nog ff zo. De trein wordt dus, als het goed is, steeds langer en langer.
Ik kon het vanuit mijn 'juffenkant' niet laten om het daarnaast ook steeds visueel te maken..dus na iedere avondmaaltijd tekenen we de trein met hoeveel wagonnetjes hij verdiend heeft. Hij is er enorm trots op en laat het iedereen zien.
Misschien een tip voor de mede treinfans en slechte eters haha
Ik hoop zooooooooo dat dit ff blijft werken.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Missschien een tip voor onze mede slecht eten peuters...
Je moet er maar opkomen zeg! Fijn dat het werkt! Hopelijk blijft hij het leuk vinden!
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
straks gaat hij zo goed eten, dat je wagonnetjes tekort komt
fijn zeg!
fijn zeg!
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Wat een goed idee!en wat goed dat het werkt bij R.Ga het zeker onthouden voor in de toekomst.
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Flower_L schreef:straks gaat hij zo goed eten, dat je wagonnetjes tekort komt
fijn zeg!
hahhaha nou........ we zijn gezegend met veel wagonnetjes. Rond zijn tweede verjaardag was hij verzot op Thomas de trein en vrijwel iedereen bracht naast het cadeautje ook nog een een thomas met wagonnetje mee.
Wij zijn een kleine Bart Smit zeg ik altijd..
Printje- Lady Post-a-lot
Op naar een trein van een meter hahaha
Wat een leuk idee!
Wat een leuk idee!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
ahhahaha precies Lejow maar of dat erin zit...
Maar hij vindt het enorm leuk, we maken er ook een heel spel van. We tellen steeds de wagonnetjes en zeggen wow alweer 5 wagonnetjes, hij helemaal hysterisch meer meer en zo krijgen we er steeds meer naar binnen
Maar hij vindt het enorm leuk, we maken er ook een heel spel van. We tellen steeds de wagonnetjes en zeggen wow alweer 5 wagonnetjes, hij helemaal hysterisch meer meer en zo krijgen we er steeds meer naar binnen
Printje- Lady Post-a-lot
Hmmmm.. gister was hier een interessant programma over. Weet alleen even niet meer waar
Gast- Gast
Smikkell schreef:Hmmmm.. gister was hier een interessant programma over. Weet alleen even niet meer waar
En waar ging het over dan? Zijn we toch minder origineel dan we dachten met ons treintjes idee?
Printje- Lady Post-a-lot
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Tuinstoel waar ging het dan over?
Printje- Lady Post-a-lot
Hahaha geweldig, ik weet zeker dat mijn zoontje hier ook in zou trappen!
Gast- Gast
Het zou niet mijn aanpak zijn, maar creatief is het wel hoor! En als het voor jullie wel zo goed werkt, dan is het super toch!
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Linda waarom zou het niet je aanpak zijn?
Ik ben juist blij omdat hij eindelijk eens meer eet na al vrijwel een jaar vrijwel geen groente eten.....
Ik ben juist blij omdat hij eindelijk eens meer eet na al vrijwel een jaar vrijwel geen groente eten.....
Printje- Lady Post-a-lot
Haha wat creatief! En super dat hij nu wat meer eet en zo enthousiast is. Hopelijk gaat hij steeds meer eten op die manier.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Printje schreef:Linda waarom zou het niet je aanpak zijn?
Ik ben niet zo van die poespas, dat is overigens echt geen aanval naar jou toe hoor. Als het voor jullie werkt dan is dat hartstikke mooi!
Hier krijgt dochter gewoon een bordje met eten voor haar neus en ze mag zelf weten hoeveel ze daarvan eet. Soms laat ik haar voor het eten alvast wat groente snoepen, omdat haar voorkeur uiteraard naar vlees of vis uit gaat.
Verder geloof ik wel dat ze zelf aan kan geven of ze veel of weinig wil eten.
We doen hoogstens even juichen als ze bijv met bestek eet oid. En ik help haar als ze dat graag wil. Voor de rest ben ik zelf aan het eten en staan er geen andere dingen op tafel.
Dochter is geen super geweldige avondeetster, maar het is hier niet voorgekomen dat ze zolang, zoals bij jullie, geen groente eet. Dus dat zal ook wel schelen.
Sommige groentes vindt ze wel lekker dan andere en die eten we dan wat vaker.
Maar als het bij jouw zoontje wel motiverend werkt, dan gaat het vast goedkomen!
Linda- Ratel
Ik zie het ook niet als aanval hoor, was nieuwsgierig naar je waarom erachter?
Dit had ik een jaar geleden ook allemaal echt nog niet uit de kast getrokken trouwens...maar ik wil nu gewoon onderhand echt dat meneer gaat eten hahaha.
Dit had ik een jaar geleden ook allemaal echt nog niet uit de kast getrokken trouwens...maar ik wil nu gewoon onderhand echt dat meneer gaat eten hahaha.
Printje- Lady Post-a-lot
Ja, snap ik wel hoor, dat dat frustrerend is!
Ik zou denken dat het vanzelf wel weer een keer overgaat, maar een jaar is ook wel erg lang.
Ik zou denken dat het vanzelf wel weer een keer overgaat, maar een jaar is ook wel erg lang.
Linda- Ratel
Ooit gaat het vast wel over hoop ik.
Op mijn cb zeiden ze dat toentertijd dat het gewoon een fase was die soms erg lang kan duren en dat het ook nog kan zijn dat hij gewoon geen 'warm eten persoon' is. Tsja dat kan natuurlijk ook omdat hij voor de rest wel goed eet, gelukkig.
Op mijn cb zeiden ze dat toentertijd dat het gewoon een fase was die soms erg lang kan duren en dat het ook nog kan zijn dat hij gewoon geen 'warm eten persoon' is. Tsja dat kan natuurlijk ook omdat hij voor de rest wel goed eet, gelukkig.
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Tuinstoel waar ging het dan over?
Het ging over dreumessen / peuters die geen gezond warme maaltijd wilden eten. In dit geval was dat trouwens te wijten aan de ouders, er was zelfs één moeder die nog nooit had gekookt omdat ze liever patat met vis haalde. Die kindjes waren gewoon niet gewend aan dingen als groente en fruit en ze pasten wat technieken toe om de kindjes wel aan dit eten te krijgen, ook door te belonen.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Vooral de ouders die onbekend eten kregen waarvan niet alles eetbaar was en die kinderen die écht kennis maakten met groente ( bij die therapie/dieetist) vond ik interessant (en best logisch). Net als het met handen eten etc.Tuinstoel schreef:Printje schreef:Tuinstoel waar ging het dan over?
Het ging over dreumessen / peuters die geen gezond warme maaltijd wilden eten. In dit geval was dat trouwens te wijten aan de ouders, er was zelfs één moeder die nog nooit had gekookt omdat ze liever patat met vis haalde. Die kindjes waren gewoon niet gewend aan dingen als groente en fruit en ze pasten wat technieken toe om de kindjes wel aan dit eten te krijgen, ook door te belonen.
Gast- Gast
N is ook zo'n waardeloze avondeter. En ik heb een beetje hetzelfde standpunt als Linda. Maar N eet dus niet wat hij nodig heeft, hij eet gewoon niet. Laatst ook, we aten een soort loempia's met vlees en groente erin, iets wat hij best lust. Maar hij vertikte het echt om te eten. Daarna was het bedtijd dus ging hij slapen. De volgende ochtend werd hij echt beroerd wakker omdat hij zo'n lege maag had, tot overgeven aan toe... dus wij moeten ook echt het eea uit de kast trekken om hem wat te laten eten. Erg creatief Printje, op een gegeven moment moet je wat!
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Tuinstoel schreef:Printje schreef:Tuinstoel waar ging het dan over?
Nou haha dat geldt hier absoluut niet hoor, ik kook iedere dag maar meneer vindt er niets aan haha.
Printje- Lady Post-a-lot
Maar moeten ze perse warm eten dan? Wel een creatieve oplossing overigens.
Gast- Gast
Luce schreef:Maar moeten ze perse warm eten dan? Wel een creatieve oplossing overigens.
Hij hoeft niet perse warm te eten maar ik zou het onderhand toch wel fijn vinden als meneer meer groente ging eten vandaar haha.
Wat hij overigens week 1 wel lust eet hij week 2 weer niet, soms echt pfffffffff
Printje- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Educatieve filmpjes voor baby's/peuters
» Wekker voor peuters
» Apps voor peuters
» Voor de mama's met slecht slapende baby's
» Spelletjes voor dreumes/peuters?!
» Wekker voor peuters