Laarsjes slecht voor de voetjes?
+5
PapillonRose
Purpleflower
Sanne
Susan
Julia
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Laarsjes slecht voor de voetjes?
Ik ben op zoek naar schoenen voor onze dochter, maar ik kom er niet goed uit. Mijn vriend ( orthopedisch schoenmaker) is van mening dat laarsjes slecht zijn voor de voeten.
Dit, omdat de meeste laarzen niet goed aansluiten en geen veters hebben. Maar als ik dan een beetje rond kijk, is bijna 3 kwart van de winterschoentjes, een laars. Vindt dat ook erg leuk.
Wat denken jullie? En wat voor schoenen hebben jullie gekocht of gaan jullie kopen?
Dit, omdat de meeste laarzen niet goed aansluiten en geen veters hebben. Maar als ik dan een beetje rond kijk, is bijna 3 kwart van de winterschoentjes, een laars. Vindt dat ook erg leuk.
Wat denken jullie? En wat voor schoenen hebben jullie gekocht of gaan jullie kopen?
Julia- Prater
- Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10
Re: Laarsjes slecht voor de voetjes?
Ik ben het wel met hem eens. Je moet echt hele goede laarsjes vinden willen ze goed aansluiten.
Omdat in de meeste laarsjes ritsen zitten moeten ze bij de wreef wel losjes zitten want anders komen ze er nooit in natuurlijk.
Maar goed, wij hebben vorige winter wel laarsjes gehad. Ik weet het merk niet meer maar die waren wel voor de smalle voet (H. heeft héle smalle voeten, ik zie er nu al weer tegen op om voor de winter schoenen en laarzen voor haar te kopen) en die laarsjes sloten nagenoeg helemaal aan. Ze lief er ook goed op. Rib uit mijn lijf maar goed.
Ik snap hem wel, maar inderdaad. Zo'n 80% van de winterschoenen zijn laarsjes.
Misschien kun je iets vinden met veters? Die kun je dan vaak wel goed aantrekken.
Omdat in de meeste laarsjes ritsen zitten moeten ze bij de wreef wel losjes zitten want anders komen ze er nooit in natuurlijk.
Maar goed, wij hebben vorige winter wel laarsjes gehad. Ik weet het merk niet meer maar die waren wel voor de smalle voet (H. heeft héle smalle voeten, ik zie er nu al weer tegen op om voor de winter schoenen en laarzen voor haar te kopen) en die laarsjes sloten nagenoeg helemaal aan. Ze lief er ook goed op. Rib uit mijn lijf maar goed.
Ik snap hem wel, maar inderdaad. Zo'n 80% van de winterschoenen zijn laarsjes.
Misschien kun je iets vinden met veters? Die kun je dan vaak wel goed aantrekken.
Gast- Gast
Yrsa heeft een paar laarsjes, een paar lage schoenen en een paar ballerina's, maar die laatste twee zijn meer voor de nazomer/herfst, denk ik. Vorig jaar had ze het eerste deel van de winter een paar lage laarsjes en het tweede deel een paar halfhoge laarsjes en nog een ander paar lage laarsjes.
Ik ben wel kritisch op kinderschoenen, maar laarsjes koop ik dus wel gewoon.
Ik ben wel kritisch op kinderschoenen, maar laarsjes koop ik dus wel gewoon.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Tja, het klinkt wel logisch wat je vriend zegt. Ik heb er verder geen verstand van. Maar kun jij je vriend (die er blijkbaar verstand van heeft) overtuigen als hier een forummer zegt dat het wel meevalt?
H. is nog niet toe aan schoenen, maar als ik wat rond kijk, valt mijn oog ook meestal op laarsjes hoor, ik vind dat altijd leuk staan bij die kleine kindjes.
H. is nog niet toe aan schoenen, maar als ik wat rond kijk, valt mijn oog ook meestal op laarsjes hoor, ik vind dat altijd leuk staan bij die kleine kindjes.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
ik ben het ook met hem eens.
Ga eens bij schapino kijken.
daar hebben zeveel van dit soort schoentjes.
ik heb een paar gekocht die veel op deze lijken.
http://www.scapino.nl/product/1082_245763/kinderen/schoenen/leren-lopen/dr-visser-meisjes-schoenen/
Ga eens bij schapino kijken.
daar hebben zeveel van dit soort schoentjes.
ik heb een paar gekocht die veel op deze lijken.
http://www.scapino.nl/product/1082_245763/kinderen/schoenen/leren-lopen/dr-visser-meisjes-schoenen/
Purpleflower- Prater
- Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11
Die vind ik dan dus weer echt niet mooi.
Ik heb bij Scapino of Bristol ofzo nog nooit schoenen gezien (voor meisjes in elk geval) waarvan ik dacht: Goh, die zijn leuk.
Dan kom ik automatisch toch uit bij schoenen van 80.- of meer....
Ik heb bij Scapino of Bristol ofzo nog nooit schoenen gezien (voor meisjes in elk geval) waarvan ik dacht: Goh, die zijn leuk.
Dan kom ik automatisch toch uit bij schoenen van 80.- of meer....
Gast- Gast
Ik zit met hetzelfde 'dilemma'. Ze heeft net nieuwe schoenen, dus laarsjes zou ik pas kopen wanneer het weer er straks naar is. Maar het schijnt inderdaad lastig te zijn goede laarsjes te vinden. Dus twijfel ik ook of ik wel laarsjes zou nemen of niet.. Maar het lijkt me best handig als je fijne kunt vinden, lijkt me net wat warmer met koud weer, en normale winterschoenen staan vaak zo lomp als je ze onder een jurk aantrekt (met maillot). Ik denk dat ik tegen die tijd maar even goed rondkijk, en anders naar de kinderschoenenwinkel hier in de stad ga. Tot nu toe alleen daar gekocht, maar helaas ook wel erg prijzige schoenen. Vrees dat laarsjes daar een duur grapje gaan worden!
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Als ik voor T schoenen ga kopen krijg ik altijd een erg goed advies. En in de winkel zijn ze bij kleine kindjes ook nog niet zo te spreken over laarsjes. Vorig winter had T dan ook schoenen tot op de enkel. Dit jaar loopt ze natuurlijk al veel beter, dus zal daar kijken wat ze adviseren en kijken hoe ze er op loopt.
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
Je vriend heeft er voor geleerd / heeft er dus verstand van, waarom zou je
daaraan twijfelen? Hij heeft inderdaad gelijk, laarsjes zijn niet zo
goed voor de voetjes.
1 van de grootste nadelen van laarsjes is inderdaad dat ze geen vetersluiting over de wreef hebben, waarmee je de schoentjes goed kan laten aansluiten aan de voetjes en zodoende kan voorkomen dat de voet "uit de schoen slipt". De hiel kan niet goed achterin de schoen worden gehouden.
daaraan twijfelen? Hij heeft inderdaad gelijk, laarsjes zijn niet zo
goed voor de voetjes.
1 van de grootste nadelen van laarsjes is inderdaad dat ze geen vetersluiting over de wreef hebben, waarmee je de schoentjes goed kan laten aansluiten aan de voetjes en zodoende kan voorkomen dat de voet "uit de schoen slipt". De hiel kan niet goed achterin de schoen worden gehouden.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Deze heb ik van de week voor Milou gekocht. Vind laarsjes ook leuker, maar ze heeft erg smalle voeten en met veters kan ik het gewoon makkelijk aantrekken. Er zit ook een rits aan de zijkant, en kan haar schoen dan wel uit trekken, maar merk al dat ik er niet opnieuw inkom met haar voetje tenzij ik de veters los maak. Dus het verschil is me nu wel echt duidelijk ook.
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
LMCurious schreef:
Deze heb ik van de week voor Milou gekocht. Vind laarsjes ook leuker, maar ze heeft erg smalle voeten en met veters kan ik het gewoon makkelijk aantrekken. Er zit ook een rits aan de zijkant, en kan haar schoen dan wel uit trekken, maar merk al dat ik er niet opnieuw inkom met haar voetje tenzij ik de veters los maak. Dus het verschil is me nu wel echt duidelijk ook.
Die zijn leuk!! Waar zijn die van?
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Linda, van de Bristol.
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Soortgelijke onderwerpen
» Missschien een tip voor onze mede slecht eten peuters...
» Welk merk kindersandalen valt smal?
» Scheve voetjes
» Schoentjes voor smalle voetjes (merk)
» Voor de mama's met slecht slapende baby's
» Welk merk kindersandalen valt smal?
» Scheve voetjes
» Schoentjes voor smalle voetjes (merk)
» Voor de mama's met slecht slapende baby's
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: