Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe neem jij pillen?

+28
Pannetoet
me-girl
lieke89
Verde
Caroow
Sterre
Roze Roos
Monte
Pien
May
Mamsie
Lady4
Kabouter
Dennenappel
Blond
Sjors
minoessepoes
Bliss
Toet
Belle1985
Zininzon
aniet
Frappuccino
Chocolate Cookie
Arwyn
Joontjuh
Lotus
Try
32 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  Monte do 3 feb 2011 - 10:08

Oh dat ligt echt totaal aan het medicijn dat ik slik
Paracetemol: in water laten oplossen en dan drinken
Ibruprofen en andere medicijnen: op mijn tong leggen en dan een slok water nemen
En dan heb je ook nog wel eens medicijnen met een heel vies laagje eromheen(of vieze smaak) deze ''eet'' ik vaak met een hap vla of yoghurt
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  Roze Roos do 3 feb 2011 - 10:11

Alles waar een "glijlaagje" omheen zit leg ik achterop mijn tong en slik ik weg met water uit een glas. Andere dingen breek ik in stukjes en dan slik ik de stukjes een voor een door met een hoop water.. Ik ben niet zo goed in pillen weg krijgen!
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  Lady4 do 3 feb 2011 - 10:14

Marin schreef:Ja dat zou goed kunnen. Ik klaag niet, want als ik dat nog eens bovenop m'n vermoeidheid had was ik allang ingestort.

Maar zijn er andere pijnstillers die ik in zo'n geval beter kan nemen dan? Iemand noemde advil maar zijn dat niet dezelfde bestanddelen onder een merknaam?
Ik denk dat je dat in overleg moet doen met je huisarts. Elke huisarts zou je moeten willen helpen wanneer jij vertelt dat je 8 p'mollen tegelijk neemt omdat je zo'n hoofdpijn hebt.

En ik blijf er bij dat jij een beetje op jezelf moet passen.. Wink
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 10:16

Ik heb nog nooit moeite gehad met medicijnen in nemen. Ik stop ze in mijn mond, slok water er achteraan en doorslikken. :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 10:18

Ja misschien is het goed om zodra ik me eindelijk in heb geschreven bij een huisarts hier eens een algehele check up te doen want dit was eerlijk gezegd nog maar een deel van de klachten op t moment. Maar goed ik weet dat ik op mezelf moet letten dus dat doe ik ook. Zometeen lekker naar bed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 10:43

Ik slik echt amper pijnstillers, ik weet dat het topic over pillen slikken gaat, maar nu lijkt het echt alsof jullie dagelijks wel iets nemen? Waartegen dan? Hoofdpijn?

Mijn zus loopt co-schappen nu en die doet me ook echt wat als ik ibuprofen neem voor dingen waar het niet geschikt voor is. En al helemaal als ik dat op een lege maag neem omdat je er maakbloedingen van kunt krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 11:01

Als ik paracetamol neem, dan slik ik altijd 2 in een keer.. Ibu`s mag ik niet want ik heb darmproblemen..

Advil heb ik 1x geslikt en ik was zo stoned als een garnaal, man wat voelde ik me naar na die tijd.. Bad trip, haha..

De anticonceptiepil slik ik trouwens zonder water..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 11:05

Powerbabe schreef:Ik slik echt amper pijnstillers, ik weet dat het topic over pillen slikken gaat, maar nu lijkt het echt alsof jullie dagelijks wel iets nemen? Waartegen dan? Hoofdpijn?


Ik sta ook verbaasd wat sommigen hier innemen, dan bedoel ik niet hoevaak, maar hoeveel soorten (Nee, niet in 1x, dat snap ik). Ik neem zelden wat in, maar als ik hoofdpijn heb, neem ik 2 paracetamol. Ibuprofen, die troep neem ik liever niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 22:16

.


Laatst aangepast door Tesita op zo 5 jun 2011 - 4:44; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  Sterre do 3 feb 2011 - 22:21

@ Marin: Ik had eerst ook altijd spanningshoofdpijn, wat op een gegeven moment over is gegaan op migraine. ook dat komt vanuit mijn nek opzetten. Soms vind ik de scheidslijn moeilijk hoor, maar als het aan 1 kant van mijn hoofd zit, bonkt en ik niet goed meer tegen licht en geluid kan weet ik dat het migraine is. Dan helpen normale pijnstillers ook niet, en moet ik aan de triptanen. Misschien is het bij jou ook een vorm van migraine als je het zo heftig hebt? Dat kan ook voor iedereen anders verlopen zo'n aanval.

On topic: Ik neem ook eerst een slok water, prop de pil er bij en slik het dan door. Een vriendin lacht me er altijd om uit omdat het er zo stom uitziet, maar het werkt wel voor mij smile . Ik heb niet veel moeite met pillen en tabletten slikken eigenlijk. Ook die grote vitamine dingen krijg ik wel weg.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 22:25

Sterre schreef:@ Marin: Ik had eerst ook altijd spanningshoofdpijn, wat op een gegeven moment over is gegaan op migraine. ook dat komt vanuit mijn nek opzetten. Soms vind ik de scheidslijn moeilijk hoor, maar als het aan 1 kant van mijn hoofd zit, bonkt en ik niet goed meer tegen licht en geluid kan weet ik dat het migraine is. Dan helpen normale pijnstillers ook niet, en moet ik aan de triptanen. Misschien is het bij jou ook een vorm van migraine als je het zo heftig hebt? Dat kan ook voor iedereen anders verlopen zo'n aanval.


Hmm ja dat zou nog wel kunnen. De keren dat ik een echte heftige migraine aanval heb gehad is op 1 hand te tellen. Echt met strepen zien in m'n zicht, misselijk, etc. Dan helpt in een donkere kamer in bed liggen alleen.

Mijn dagelijkse hoofdpijn komt met name vanuit m'n nek en m'n oren. Dat laatste klinkt gek, maar ik heb 'iets raars' met mijn oren, een rare soort druk. Dat zit met name achterin dus. Maar de echte erge hoofdpijn kan overal zitten. Nou ja goed, gelukkig gaat het de laatste maanden een stuk beter er mee. Ik klaag niet smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  Sterre do 3 feb 2011 - 22:49

Fijn dat het beter gaat! Maar als je weer die zwaardere hoofdpijn krijgt zou ik daar liever een goed medicijn voor in de kast hebben liggen dan dat je 8 paracetamol of ibu moet nemen.

De moeder van mijn vriend neemt altijd 'cocktailtjes': 2 paracetamol, ibu, en nog panadol of Aleve o.i.d. tegelijk :S. Daar maak ik me ook altijd zorgen over, kan gewoon niet goed zijn!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  Caroow za 5 feb 2011 - 2:00

Tegen menstruatiepijn slik ik aleve feminax of paracetemol. Beide leg ik op mijn tong en drink dan een glas water.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  Verde za 5 feb 2011 - 2:36

Paracetamol neem ik bij hoofdpijn en dan los ik 1,5 of 2 tabletten op in een half glas water, om daarna nog een glas water erachteraan te drinken. Mede voor de bittere smaak, al heb ik daar verder niet zo'n last van.
Als het heel hardnekkig is neem ik wel eens ibuprofen ipv paracetamol, dan neem ik een klein slokje water, pil erbij, nog meer water in de mond en dan doorslikken. De anticonceptiepil hetzelfde, al is dat meer uit gewoonte dan dat er veel water voor nodig is om door te slikken Wink
Voor mentruatiepijn neem ik Aleve Feminax. Die slik dus ook op dezelfde manier als ibuprofen.
Een jaar geleden moest ik een paar maanden behoorlijk veel pillen slikken door ziekte, die waren ook een stuk groter en sommige heel vies. Dan helpt het echt om eerst een beetje water in je mond te doen, dat de pil erbij (die "drijft" dan als het ware waardoor je hem niet proeft) en dan met nog een flinke slok doorslikken.

Toen ik paar maanden geleden door m'n rug was gegaan, moest ik op advies van de huisarts 2 paracetamollen + 2 ibuprofens slikken tegen de pijn. Alleen een type of van beide 1 werkte niet voldoende. En zelfs hiermee was de pijn niet volledig weg.
Verde
Verde
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 391
Registratiedatum : 02-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  lieke89 za 5 feb 2011 - 2:40

ik leg de pil meestal eerst in mn mond onder mijn tong. dan een slok water er achter aan. Als ie dan nog niet helemaal weg is vaak nog een paar slokken er achteraan
lieke89
lieke89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  me-girl za 5 feb 2011 - 2:41

Paracetamol en ibuprofen zet ik tussen mijn tanden, dan een slok water en het is weg..
Toen ik nog de pil gebruikte, slikte ik die zo door zonder water..
me-girl
me-girl
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 82
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : provincie groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 5:04

Paracetamol gaat in allerlei stukjes bij mij. Ik krijg die krengen totaal niet door mijn keel! Wel met soms 3 glazen water, heb daar echt veel water bij nodig. En ik ben altijd aan het kokhalzen bij paracetamol.
Ik neem eigenlijk zelden paracetamol en neem daarom eigenlijk altijd ibuprofen. Die klok ik met een vol glas water achterover.
Brufen Bruis klok ik met kleine beetje achterover, ik vind die smaak (citroen) zo vies en ik kan al niet zo heel goed tegen zuur spul.
De Pil klok ik met een slok water weg, ook die krijg ik anders niet weg! Ik ben echt erg met pillen:O

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 5:09

Ik ben echt een doos met pillen in nemen.. Vanmorgen 20 min bezig geweest om 1 capsule weg te krijgen laughcry Met appelmoes geprobeerd, water, sapje, chocolade melk en uiteindelijk een slokje cola met een glas water er achteraan..

Krijg die dingen echt gewoon bijna niet door mijn strot als ze 'groot' zijn. En ik weet dat het allemaal tussen mijn oren zit, want brokken eten zijn ook groot. Maar krijg ze echt niet weg. Wat een hel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  Pannetoet za 5 feb 2011 - 6:24

Ik kon eerder heel slecht pillen wegkrijgen dus die 'at' ik gewoon nooit...totdat ik ibuproven ontdekte: deze hebben een gladde buitenkant waardoor ik ze makkelijker wegkreeg. En sinds een paar jaar krijg ik paracetamol e.d ook weg smile Het liefst neem ik ze in met frisdrank..omdat ik ze vaak niet meteen wegkrijg en dan proef ik die smerige smaak niet!
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 7:14

Er zijn natuurlijk ook bepaalde pillen/medicijnen die je alleen met water in mag nemen.
Letten jullie hier ook altijd op of kies je toch de manier waarop je ze zelf het beste wegkrijgt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 7:47

Ik kan heel moeilijk pillen innemen.
Maar er mag sowieso niemand kijken, anders lukt t niet :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  Rapunzel za 5 feb 2011 - 8:32

Ik dip de pil heel kort in het water zodat hij glad wordt, dan stop ik hem in mijn mond,neem een slok water erbij en slik hem door.
Mijn moeder slikt de pil, schudt met haar hoofd van links naar rechts en de pil is verdwenen. Vind ik zo gek!
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 8:34

Rapunzel schreef:
Mijn moeder slikt de pil, schudt met haar hoofd van links naar rechts en de pil is verdwenen. Vind ik zo gek!

Ik schud ook regelmatig met m'n hoofd Cool

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  Rapunzel za 5 feb 2011 - 8:41

Birgit schreef:
Rapunzel schreef:
Mijn moeder slikt de pil, schudt met haar hoofd van links naar rechts en de pil is verdwenen. Vind ik zo gek!

Ik schud ook regelmatig met m'n hoofd Cool

Doe je dat ook als je iets door slikt als je eet? Wink Ik vraag me af of het echt helpt. :-)
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  Caresses za 5 feb 2011 - 8:42

Eerst wat drinken in mn mond, dan pil erbij, en nog meer drinken erbij en dan snel doorslikken en vervolgens nog veel slokken drinken erna.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum