Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe neem jij pillen?

+28
Pannetoet
me-girl
lieke89
Verde
Caroow
Sterre
Roze Roos
Monte
Pien
May
Mamsie
Lady4
Kabouter
Dennenappel
Blond
Sjors
minoessepoes
Bliss
Toet
Belle1985
Zininzon
aniet
Frappuccino
Chocolate Cookie
Arwyn
Joontjuh
Lotus
Try
32 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 7:27

Trisha schreef:
Marin schreef:
Ik kan erg goed slikken smile

Hmm ik twijfell.. Zal ik die quote in m'n onderschrift zetten... Of is dat toch weer iéts te vulgair...

Very Happy

Als jij het niet doet, doe ik het Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  Bliss do 3 feb 2011 - 7:40

Ik ben nooit zo goed in pillen slikken en doe daarom (en omdat ik de smaak anders te veel proef) eerst een grote slok water in mn mond en dan mik ik die pil erbij, hoofd achterover, slikken en dan nog wat slokken er achteraan smile

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 7:47

De pil slik ik gewoon door zonder water en paracetamol etc neem ik met een half glas water in

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 7:53

Auxo schreef:
Trisha schreef:
Marin schreef:
Ik kan erg goed slikken smile

Hmm ik twijfell.. Zal ik die quote in m'n onderschrift zetten... Of is dat toch weer iéts te vulgair...

Very Happy

Als jij het niet doet, doe ik het Wink

Aan jou de eer Very Happy Ik wacht een volgende geniale opmerking af nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  minoessepoes do 3 feb 2011 - 7:55

Birgit schreef:Paracetamol laat ik oplossen in een glas met lauw/warm water.
Andere pillen neem ik in op de volgende manier: een grote slok water, hoofd achterover, pil erbij en slikken.
Toch heb ik vaak het gevoel dat de boel ergens in mijn keel blijft hangen.
Ik heb er altijd grote moeite mee!

Ik heb pillen voor pds en die mag je ook innemen met een beetje yoghurt of vla, ik vind ze vrij groot en krijg ze alleen op die manier goed weg.

Doe eens je hoofd achterover en slik eens, gewoon met een glaasje drinken. Dat gaat ook heel slecht. Juist door je hoofd achterover te gooien kan je moeilijk slikken en dan is het logisch dat je zo'n pil niet doorgeslikt krijgt/het naar voelt!

De pil die slik ik zo door, zonder water. Een paracetamol leg ik heel in mijn mond en dan neem ik een slok water en slik hem zonder problemen door. Ibuprofen en aanverwante artikelen slik ik niet, want daar ben ik allergisch voor.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  Sjors do 3 feb 2011 - 7:56

Ik neem wel altijd 2 pilletjes, 1 help meestal niet. Ik neem meestal eerst een slok water dan stop ik snel een pil in mijn mond en dan slik ik het door met nog meer water. Daarna doe ik hetzelfde met pil 2.
Sjors
Sjors
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 148
Punten : 172
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  Blond do 3 feb 2011 - 8:03

De pil slik ik zonder water. Ibruprofen doe ik in mijn mond, en neem ik een slok water. Paracetamol kauw ik eerst, daarna spoel ik hem weg met water.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 8:05

Oh en ontopic... Ik neem alleen pillen met een 'laagje', ik ben in 't verleden wel 's bijna gestikt in een pil, dat gevoel is me héél erg goed bij gebleven! Pillen met een laagje glijden makkelijk weg, ik leg ze op m'n tong en dan half glas water smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  Dennenappel do 3 feb 2011 - 8:08

Chocolate Cookie schreef:
Lotus schreef:Pil in mijn mond en dan een slok water uit een glas of uit een flesje.

Doe ik ook zo. En hoe groot die pillen ook zijn, ik ben inmiddels wel wat gewent :P

Idem dito. Sowieso elke dag 3 pillen (pil, vitamine A t/m Z en Magnesium), hierdoor heb ik geen moeite met het slikken van pillen.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  Bliss do 3 feb 2011 - 8:15

Trisha schreef:Oh en ontopic... Ik neem alleen pillen met een 'laagje', ik ben in 't verleden wel 's bijna gestikt in een pil, dat gevoel is me héél erg goed bij gebleven! Pillen met een laagje glijden makkelijk weg, ik leg ze op m'n tong en dan half glas water smile

Ik neem ook bijna altijd pillen met een laagje, koop zelf altijd Panadol Gladde Tablet smile Alleen bij gebrek daaraan (zoals vanmiddag) wil ik nog wel eens een gewone paracetamol nemen.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  Kabouter do 3 feb 2011 - 8:26

Pil in mijn mond, water erbij en slikken maar. Nergens moeite mee.
Paracetamol los ik er altijd 2 van op in een laagje water. Dan werkt ie bij mij sneller/beter. Heb je dat al eens geprobeerd Marin? Misschien helpt het dan wat beter..want 4 of 8 kan natuurlijk nooit gezond zijn (maar dat weet je zelf ook). Wel vreselijk balen dat niks werkt bij je..heb je al eens Witte Kruis poeder geprobeerd? Die werkte bij mij eerst altijd goed (nu niet meer).
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 8:38

Ik neem eerst een slok water, pillen er achteraan en doorslikken. Als ik eerst de tablet in mn mond doe, en dan pas water, krijg ik 'm niet meer weg. Dat is meer psychisch, ik weet het. Vroeger kon ik echt geen enkele pil wegkrijgen, ik vroeg altijd pillen die je op mocht lossen. Gelukkig lukt het me nu zonder problemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  Lady4 do 3 feb 2011 - 9:08

Marin, slik jij werkelijk 8 paracetamol tabletten (4 gram!!) in één keer? :shock: Weet je wel hoe gevaarlijk een paracetamolintoxicatie is? De grens ligt iets hoger, op 6 gram, maar toch vind ik dat je een behoorlijk risico neemt. Als je zoveel pijn hebt, zou je gewoon andere pijnstillers moeten krijgen.

Sorry voor mijn verpleegkundige bemoeizucht..

Ontopic. Ik heb geen moeite met het slikken van medicijnen. Slik gemakkelijk twee paracetamol tabletten weg met een slokje water uit de kraan of uit een flesje. De pil slik ik zonder water door.


Laatst aangepast door Lady4 op za 5 feb 2011 - 3:23; in totaal 1 keer bewerkt
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 9:22

Paracetamol laat ik 'oplossen' in water. Ik ben heel moeilijk met medicatie door slikken, dat zorgt helaas nog wel eens voor kokhalzen, overgeven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 9:27

Lady4 schreef:Marin, slik jij werkelijk 8 paracetamol tabletten (4 gram!!) in één keer? :shock: Weet je wel hoe gevaarlijk een paracetamolintoxicatie is? De grens ligt iets hoger, op 6 gram, maar toch vind ik dat je een behoorlijk risico neemt. Als je zoveel pijn hebt, zou je gewoon andere pijnstillers moeten krijgen.

Sorry voor mijn verpleegkundige bemoeizucht..

Ontopic. Ik heb geen moeite met het slikken van medicijnen. Slik gemakkelijk twee paracetamol tabletten weg met een slokje water uit de kraan of uit een flesje.

Ja als ik echt de allerergste hoofdpijn heb doe ik dat wel. Komt echt zelden voor hoor, paar keer per jaar. Maar meestal is het dan ibuprofen trouwens. Weet niet wat erger is? Ik weet wel dat het niet goed is, maar in zo'n geval is de pijn echt bijna ondraaglijk dus tja.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  Mamsie do 3 feb 2011 - 9:29

slokje water, pil erin en dan nog een slokje water.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  May do 3 feb 2011 - 9:30

Paracetemol gebruik ik bijna nooit, maar als ik die gebruik heb in de gladde variant, en dan is het gewoon pil in mijn mond en een slok water erachteraan. Zelfde geldt voor in buprofen 400 mg.

De pil, loperamide, naproxen, disolacttabletjes en ibuprofen 200 mg kan ik zelfs zonder water in nemen. Dus de ene keer neem ik daar wel water bij, de andere keer niet. Ligt er net aan waar ik ben en wat ik tot mijn beschikking heb. De pil slik ik eigenlijk altijd zonder water.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 9:33

Pil achterop mijn tong en dan water uit een beker/glas/flesje, ligt aan het medicijn hoeveel water ik erbij drink. Als het echt moet kan ik ook nog wel pillen slikken zonder water, maar bij bepaalde medicijnen is het beter om ze met water in te nemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 9:37

Ik ben trouwens op m'n vijftiende zo'n beetje verslaafd geweest aan pijnstillers dus ik weet hoe erg dat is. En weet ook dat ik dat gelukkig nu echt niet ben. Op z'n hoogst nu 1x in de week.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  Bliss do 3 feb 2011 - 9:38

Oeh Marin, Ibuprofen is wel héél slecht volgens mij! Ik had daar eerder ook wel een handje van, heb in het uiterste geval volgens mij een keer 3 van die dingen van 400 mg genomen :shock: Tegenwoordig doe ik dat maar niet meer. Heb ook een tijdje een pijnstillerverslaving gehad, onbewust. Had elke dag hoofdpijn ongeveer en nam dus ook vaak paracetamol, tot ik er iets over las en maar eens een paar dagen niks meer nam. Meteen bijna geen hoofdpijn meer!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  Lady4 do 3 feb 2011 - 9:38

Marin schreef:
Lady4 schreef:Marin, slik jij werkelijk 8 paracetamol tabletten (4 gram!!) in één keer? :shock: Weet je wel hoe gevaarlijk een paracetamolintoxicatie is? De grens ligt iets hoger, op 6 gram, maar toch vind ik dat je een behoorlijk risico neemt. Als je zoveel pijn hebt, zou je gewoon andere pijnstillers moeten krijgen.

Sorry voor mijn verpleegkundige bemoeizucht..

Ontopic. Ik heb geen moeite met het slikken van medicijnen. Slik gemakkelijk twee paracetamol tabletten weg met een slokje water uit de kraan of uit een flesje.

Ja als ik echt de allerergste hoofdpijn heb doe ik dat wel. Komt echt zelden voor hoor, paar keer per jaar. Maar meestal is het dan ibuprofen trouwens. Weet niet wat erger is? Ik weet wel dat het niet goed is, maar in zo'n geval is de pijn echt bijna ondraaglijk dus tja.
Beide zijn tricky. Je kunt dood gaan aan een intoxicatie. Je lever kan (in principe vanaf 6 gram) de paracetamol niet meer afbreken waardoor je lever necrotisch kan worden. Met alle gevolgen van dien.

Heb je last van migraine ofzo? Een paar keer per jaar vind ik nog best vaak, je zou er echt een goede pijnstiller voor moeten mogen krijgen, vind ik.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  Pien do 3 feb 2011 - 9:48

ik slik denk ik 2 pijnstillers per jaar ofzo, ben niet zo van de pijnstillers. bij hoofdpijn/ migraine werkt het toch niet dus dan maak ik een warm of juist ijskoud oogmasker en ga lekker slapen!

als ik al wat slik, slik ik ibuprofen 400mg. doe een slok water in mn mond, pil erbij, gooi mn hoofd een keer naar achter en slik hem weg....

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 10:03

Ik heb gelukkig zelden migraine. Daar heb ik ook geen medicijnen voor. Dan moet ik heel snel in bed liggen en slapen.

Dat het zo gevaarlijk was wist ik niet. Dat t veel was wel, maar als vier pijnstillers niet helpen, moet je toch wat. Het is dan geen migraine maar -ik denk- spannings hoofdpijn. Dat heb ik dagelijks in lichte mate, samen met oor, rug en nekpijn, maar daar neem ik niet dagelijks voor. En als ik thuis ben probeer ik ook niets te nemen want dan kan ik slapen. Het is exht opvallend dat mijn hoofdpijn is verminderd trouwens nu ik werk! Het is er altijd maar in zulke kleine mate. Echt gek!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  Lady4 do 3 feb 2011 - 10:05

Marin schreef:Ik heb gelukkig zelden migraine. Daar heb ik ook geen medicijnen voor. Dan moet ik heel snel in bed liggen en slapen.

Dat het zo gevaarlijk was wist ik niet. Dat t veel was wel, maar als vier pijnstillers niet helpen, moet je toch wat. Het is dan geen migraine maar -ik denk- spannings hoofdpijn. Dat heb ik dagelijks in lichte mate, samen met oor, rug en nekpijn, maar daar neem ik niet dagelijks voor. En als ik thuis ben probeer ik ook niets te nemen want dan kan ik slapen. Het is exht opvallend dat mijn hoofdpijn is verminderd trouwens nu ik werk! Het is er altijd maar in zulke kleine mate. Echt gek!!
Misschien dat je nu minder klachten hebt omdat je wat meer regelmaat in je leven hebt? Een baan, een vaste woonplaats, je eigen huisje. Dat is op zich wel een goed teken!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 10:08

Ja dat zou goed kunnen. Ik klaag niet, want als ik dat nog eens bovenop m'n vermoeidheid had was ik allang ingestort.

Maar zijn er andere pijnstillers die ik in zo'n geval beter kan nemen dan? Iemand noemde advil maar zijn dat niet dezelfde bestanddelen onder een merknaam?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem jij pillen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe neem jij pillen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum