Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Malaria pillen

+7
Polly
Tinus
Huppekee
Inge
Flower_L
aardbeitje
Rouxxxe
11 plaatsers

Ga naar beneden

Malaria pillen Empty Malaria pillen

Bericht  Rouxxxe zo 22 jul 2012 - 8:18

Heeft er iemand voor een vakantie of reis wel eens malaria pillen moeten slikken? Welke heb je geslikt en heb je veel last van bijwerkingen gehad?
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Malaria pillen Empty Re: Malaria pillen

Bericht  aardbeitje zo 22 jul 2012 - 8:46

Ik heb ze een half jaar geslikt toen ik in Ghana was. Ik slikte toen Lariam (als ik het goed heb). Elke week een tablet op hetzelfde tijdstip. Vreselijk smerig. Ik heb er best last van gehad. Veel last van duizelingen/zweverigheid. Maar liever zo dan malaria oplopen.
aardbeitje
aardbeitje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 140
Punten : 153
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Malaria pillen Empty Re: Malaria pillen

Bericht  Flower_L zo 22 jul 2012 - 8:49

ja, lariam toen we naar ZO Azië gingen 4jr geleden. Hebben ruim 3 mnd gereisd, en toch een groot deel van de reis geslikt. Heb wel paar keer nare dromen gehad, en soms voelde ik mij wat lichtjes, maar geen gekke dingen.
Ik vond het idee om malaria te krijgen doodeng...maar achteraf had ik de pillen misschien niet zo lang willen slikken. In stedelijke gebieden (begin en eind vd reis) iig niet nodig, maar volgens mij moet je x aantal dagen vantevoren beginnen met slikken, ivm werkeing.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Malaria pillen Empty Re: Malaria pillen

Bericht  Gast zo 22 jul 2012 - 10:03

Ik heb Malarone geslikt. Ik kreeg er erge buikpijn van en veel diarree.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Malaria pillen Empty Re: Malaria pillen

Bericht  Rouxxxe zo 22 jul 2012 - 10:09

Ai, niet echt opbeurende reacties hier..
Mijn vriend en ik gaan in het najaar een weekje naar Afrika, wel als strandvakantie. Maar daar worden dus ook malariapillen voor geadviseerd.maar zie best wel op tegen de bijwerkingen.. Al wil ik natuurlijk ook absoluut geen risico nemen op malaria! Lastig..
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Malaria pillen Empty Re: Malaria pillen

Bericht  Inge zo 22 jul 2012 - 12:09

Toen wij naar Tanzania zanzibar gingen malariapillen geslikt, weeg niet meer welke! Beide nergens last van gehad
Toen wij vorig jaar naar Kenia gingen geen malariapillen geslikt, vergeten!
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Malaria pillen Empty Re: Malaria pillen

Bericht  Gast zo 22 jul 2012 - 13:11

Informeer echt goed naar evt bijwerkingen, soms kan je er ook psychoses van krijgen, ik weet een verhaal van iemand die zo zelfmoord gepleegd heeft. Niet zo fijn dus. Vriendin van me is zelf arts en zelfs zij slikt ze niet graag voor een reis, heeft ook lang getwijfeld of ze ze wel zou nemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Malaria pillen Empty Re: Malaria pillen

Bericht  Huppekee zo 22 jul 2012 - 22:52

Als je een week gaat zou ik malarone doen. Kijk ook even of je het vergoed kan krijgen via je verzekering.

Ik heb zelf 3 maanden doxycycline geslikt en nergens last van gehad.

Van Lariam kan je in een psychose raken (ken iemand die er nooit meer uit gekomen is), om die reden heb ik dat ook niet gedaan.
Huppekee
Huppekee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 344
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Malaria pillen Empty Re: Malaria pillen

Bericht  Gast zo 22 jul 2012 - 23:17

Kan je niet op vakantie gaan zonder malariapillen en bij terugkomst checken op malaria?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Malaria pillen Empty Re: Malaria pillen

Bericht  Tinus ma 23 jul 2012 - 0:16

Ik ben 2 x in Afrika geweest, korte periodes van 2 á 3 weken en ik heb allebei de keren Malarone geslikt. Ik heb zelf nergens last van gehad, het is volgens mij ook een niet zo'n zware variant.
Ik zou overigens het risico niet nemen om niet te slikken en achteraf te testen op Malaria.
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Malaria pillen Empty Re: Malaria pillen

Bericht  Polly ma 23 jul 2012 - 1:55

Ik heb Malarone genomen vanwege de vele verhalen over bijwerkingen bij de andere varianten. Niet dat Malarone nu een gezond medicijn is, maar ik heb er nog nooit last van gehad.

Bij terugkomst controleren op malaria heeft weinig nut, als je het eenmaal hebt dan zit het in je systeem. Ik ken genoeg verhalen van mensen die er jaarlijks flink ziek van zijn, omdat ze in het verleden een keer malaria gehad hebben. Maar ja, malariatabletten slikken geeft ook geen garantie, ook daarmee loop je nog een (verkleinde) kans op malaria. Dit is althans de informatie die ik verzameld heb de afgelopen jaren, maar er worden verschillende dingen over gezegd.

Ik heb tot nu toe altijd malariatabletten geslikt maar ik snap het ook volledig wanneer mensen ervoor kiezen om geen tabletten te slikken.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Malaria pillen Empty Re: Malaria pillen

Bericht  TukTuk ma 23 jul 2012 - 2:36

Zowel mijn vriend als ik hebben toen we in ZO azie waren 3,5 maand Lariam geslikt, behalve dat ze ENORM smerig zijn geen enkele bijwerkingen gehad er van.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Malaria pillen Empty Re: Malaria pillen

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 4:51

Ik zou het heel goed nakijken of je ze moet slikken. Toen ik naar Namibië ging hebben ze me die ook aan geprobeerd te praten terwijl ik ze helemaal niet nodig had. Ik vertelde haar dat want mijn vriendin woont daar en zei me dat het die maanden niet nodig was en toen ging ze verder kijken en bleek ik gelijk te hebben... Tsss, slome... Lijkt me echt naar spul. Ze vroeg ook of ik het komende half jaar zwanger wilde worden want dan wordt het ook afgeraden. Gelukkig heb ik het in ieder geval niet hoeven slikken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Malaria pillen Empty Re: Malaria pillen

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 5:16

Ik heb zowel Lariam als Malerone verschillende keren gebruikt. Van Malerone had ik geen enkele last en van Lariam had ik alleen wat rare dromen.

Malerone is geloof ik de lichtste variant dus ik zou voor die gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Malaria pillen Empty Re: Malaria pillen

Bericht  Rouxxxe ma 23 jul 2012 - 6:30

Bedankt voor jullie reacties! Ik neig idd meer naar malarone, ga morgen nog even bellen met de GGD en m'n huisarts en dan kijken wat zij aanraden.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Malaria pillen Empty Re: Malaria pillen

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 10:43

Ik heb malarone geslikt.

Ik ben toen ook met de inentingenarts mijn hele reis (ging rondreizen) afgelopen en hij heeft precies uitgerekend voor welke gebieden ik het wel moest slikken en welke niet en hoeveel pillen ik dan nodig had. Ideaal! (Moet je alleen niet zelf vergeten te onthouden wanneer je moet slikken haha!)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Malaria pillen Empty Re: Malaria pillen

Bericht  Antibes ma 23 jul 2012 - 11:00

Rouxxxe schreef:Ai, niet echt opbeurende reacties hier..
Mijn vriend en ik gaan in het najaar een weekje naar Afrika, wel als strandvakantie. Maar daar worden dus ook malariapillen voor geadviseerd.maar zie best wel op tegen de bijwerkingen.. Al wil ik natuurlijk ook absoluut geen risico nemen op malaria! Lastig..

Waar ga je heen dan?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Malaria pillen Empty Re: Malaria pillen

Bericht  Hoochie ma 23 jul 2012 - 11:19

Vorig jaar in Kenia geweest en heb Malarone geslikt. Allebei geen last gehad van bijwerkingen
Hoochie
Hoochie
Prater
Prater

Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Malaria pillen Empty Re: Malaria pillen

Bericht  Rouxxxe ma 23 jul 2012 - 18:51

Antibes schreef:
Rouxxxe schreef:Ai, niet echt opbeurende reacties hier..
Mijn vriend en ik gaan in het najaar een weekje naar Afrika, wel als strandvakantie. Maar daar worden dus ook malariapillen voor geadviseerd.maar zie best wel op tegen de bijwerkingen.. Al wil ik natuurlijk ook absoluut geen risico nemen op malaria! Lastig..

Waar ga je heen dan?

We gaan naar Zanzibar!
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Malaria pillen Empty Re: Malaria pillen

Bericht  Twellie wo 25 jul 2012 - 12:56

Ik heb één keer malarone geslikt, ik werd er beroerd van: vond mij hele reis ineens stom en kreeg zelfs heimwee, iets dat ik normaal echt nooit heb. Ik heb de reisplannen gewijzigd naar een malariavrij gebied om ermee te kunnen stoppen en de dag na de laatste pil was alles weer over.

Ik ken via via ook iemand die van een zwaardere variant dan malarone psychotisch is geworden.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Malaria pillen Empty Re: Malaria pillen

Bericht  Gast wo 25 jul 2012 - 21:15

Ik heb malarone geslikt voor onze huwelijksreis naar Afrika. En dat doe ik nooit meer. Ben er erg ziek van geworden in de (gelukkig) laatste dagen van de reis. Ik had als bijwerking namelijk diarree (heb ook PDS) en was de laatste dagen meer op het toilet te vinden dan ergens anders. Kon ook niks meer eten en was behoorlijk verzwakt. Helemaal een drama was het dus toen we terug moesten vliegen en ik 12 uur in het vliegtuig zat. Overigens wisten we niet dat het van de malarone kwam. Daar kwam ik thuis pas achter toen ik stopte met het innemen van dat ding. Toen was er al bloedonderzoek en ontlastingonderzoek gedaan waar, surprise, surprise, niks uitkwam, haha. Maargoed. Volgende keer verzin ik wel wat anders, want aan die pil ga ik niet meer. En ironisch genoeg hebben we in totaal 3 muggen gezien de hele vakantie en ben ik niet gestoken.....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Malaria pillen Empty Re: Malaria pillen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum