Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

curettage of pillen

5 plaatsers

Ga naar beneden

curettage of pillen Empty curettage of pillen

Bericht  nillis zo 9 sep 2012 - 20:02

Bij jullie miskraam ben je toen gecuretteerd of heb je pillen gekregen om het op gang te brengen en waarom heb je deze keuze gemaakt en zou je deze keuze weer maken.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

curettage of pillen Empty Re: curettage of pillen

Bericht  -Ieniemienie- zo 9 sep 2012 - 20:10

Omdat ik het allemaal wat eng vond heb in gekozen voor pillen (cyotec)
Na de pillen ingebracht te hebben kwamen na een paar uur de weeeen op gang. Ik vond ze erg vervelend en best pijnlijk.
Die avond ben ik het vruchtje verloren (het vruchtje was 10,6wkn). Maar daarna nog lang last gehad van bloedverlies ed.
Bij de nacontrole bij de gyn bleek wat ik al dacht. Het was niet helemaal schoon. Dus de dag erna alsnog gecurreteerd.
Dit viel me echt alles mee.
Als het ooit nog eens nodig is kies ik meteen voor curretage. Ik vond de pillen erg heftig en pijnlijk. Vond het zoizo vreselijk om het vruchtje te verliezen. Want dat was echt goed herkenbaar. Emotioneel gezien zou ik dus ook niet meer voor de pillen kiezen.

Sterkte meis!!
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

curettage of pillen Empty Re: curettage of pillen

Bericht  Gast zo 9 sep 2012 - 20:12

Ik heb 2x een miskraam gehad.

Eerste keer wilden ze niet gelijk curreteren maar eerst op laten wekken door pillen. Het kwam niet los en ik vond het vreselijk wat uiteindelijk toch leidde tot een curretage en dit vond ik erg meevallen. Als je "mag kiezen" dan zou ik meteen voor een curretage gaan.

Twede keer is het gewoon gaan bloeden en is het zelf losgekomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

curettage of pillen Empty Re: curettage of pillen

Bericht  Jasmine zo 9 sep 2012 - 20:16

Bij mijn eerste miskraam heb ik gekozen voor pillen, wilde het zo natuurlijk mogelijk oplossen. Ik kreeg flinke krampen, verloor best veel bloed en stolsels, maar na controle bleek dat alles er nog zat. Uiteindelijk alsnog gecurreteerd. Een volgende keer zou ik in deze situatie meteen voor curreteren kiezen. Een vruchtje was er toch al niet meer, voordat ik aan de pillen begon zat er alleen nog maar een vruchtzak met wat weefsel.

Mijn tweede mk is totaal niet te vergelijken, maar toen heb ik dus wel weer voor pillen gekozen. Toen zat er een compleet kindje, alles erop en eraan. Zelfs het geslacht was al te zien. Ben zo blij dat ik dat kindje in zijn geheel ben verloren, dat ik hem nog heb gezien. Uiteindelijk alsnog twee keer gecurreteerd voor restweefsel, maar ik wist dat dat risico er in zat. In deze situatie zou ik het de volgende keer weer zo doen.

Al met al vind ik curreteren toch het prettigst..
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

curettage of pillen Empty Re: curettage of pillen

Bericht  Gast zo 9 sep 2012 - 20:17

Jasmine, dan was het kindje al best oud?? Wat heftig!


Laatst aangepast door Shoesdontlie op zo 9 sep 2012 - 20:20; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

curettage of pillen Empty Re: curettage of pillen

Bericht  Jasmine zo 9 sep 2012 - 20:19

Klopt, zwangerschap van 15 weken, kindje was met 12,5 week gestopt met groeien.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

curettage of pillen Empty Re: curettage of pillen

Bericht  Gast zo 9 sep 2012 - 20:21

Wat erg zeg!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

curettage of pillen Empty Re: curettage of pillen

Bericht  Sweet33 zo 9 sep 2012 - 20:30

Mijn verhaal ken je.

Ik heb voor curettage gekozen. Omdat ik het niet fijn vond om het allemaal thuis te moeten doen met de pillen. Ik heb geen spijt van mijn keuze. Al is een curettage opzich ook wel pittig. Maar het herstel gaat wel heel snel. Weinig tot geen bloedverlies, pijn etc.

Sterkte met het maken van je keuze..curettage of pillen 699888
Sweet33
Sweet33
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 124
Punten : 197
Registratiedatum : 18-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

curettage of pillen Empty Re: curettage of pillen

Bericht  Océane zo 9 sep 2012 - 20:53

Ik had gelijk voor een curretage gekozen, omdat we een paar dagen later een bruiloft hadden en daarna naar het buitenland zouden gaan. Zodat ik niet met krampen ed zou lopen tijdens die 2 dingen. Ik zou het zo weer doen, viel me alles mee achteraf. Natuurlijk erg zenuwachtig van tevoren maar is nergens voor nodig. Napijn en bloeden bijna niks.
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

curettage of pillen Empty Re: curettage of pillen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum