Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

borstvoeding en knoflook

+10
Pussycat
Flip Fluitketel
Liadan
duckie
Mida4you
xxjojootjexx
LotteK
Vancity_girl
Nana
Teddyaapje
14 plaatsers

Ga naar beneden

borstvoeding en knoflook Empty borstvoeding en knoflook

Bericht  Teddyaapje do 3 feb 2011 - 6:33

Mij is verteld dat je geen knoflook mag eten als je borstvoeding geeft. Klopt dat? Net zoals frisdrank met koolzuur...

Soms mis ik die dingen wel en neem ik een klein beetje. Mijn zoontje heeft er geen last van (krampjes oid)...dus ik vroeg me eigenlijk af of jullie het gewoon nemen?!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding en knoflook Empty Re: borstvoeding en knoflook

Bericht  Nana do 3 feb 2011 - 6:42

Ik at en dronk gewoon alles (behalve dan alcohol) en had niet het idee dat mijn zoontje reageerde op het voedsel dat ik had. Nou moet ik er wel bij zeggen dat mijn zoontje haast geen krampjes had en verder ook een hele makkelijke baby.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 6:43

Nana schreef:Ik at en dronk gewoon alles (behalve dan alcohol) en had niet het idee dat mijn zoontje reageerde op het voedsel dat ik had. Nou moet ik er wel bij zeggen dat mijn zoontje haast geen krampjes had en verder ook een hele makkelijke baby.

+1, precíes hetzelfde hier!

Gast
Gast

Bericht  Vancity_girl do 3 feb 2011 - 7:12

Ik eet en drink gewoon alles. Nu is ons meisje natuurlijk nog maar een paar weekjes oud, maar tot nu toe heeft ze nergens last van. Er heeft ook nog nooit iemand tegen me gezegd dat ik dingen niet mag/kan eten omdat ik borstvoeding geef. Volgens mij is het meer zo dat als je kindje veel last heeft van krampjes je kan proberen of niet kruidig eten of geen frisdrank drinken helpt dat te verminderen.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  LotteK do 3 feb 2011 - 7:35

Ook ik heb gewoon alles gegeten en gedronken tijdens het geven van borstvoeding.
LotteK
LotteK
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 252

Bericht  xxjojootjexx do 3 feb 2011 - 7:46

Ik eet en drink alles.. Oh geen melk(producten) meer, maar daar is hij allergisch voor.. Maar verder alles.
Pittig, kruiden, koolzuur. En af en toe een glaasje alcohol, dat kan ook geen kwaad.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  Mida4you do 3 feb 2011 - 8:26

Ook in heb alles gegeten en gedronken toen ik de eerste 3 maanden borstvoeding gaf. Ze zeggen ook dat je geen bloemkool, prei, ui enz. mag hebben vanwege krampjes van je kleine maar ik heb het gewoon gegeten en ze had nergens last van. Zoiets merk je denk ik snel genoeg aan je kindje.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  duckie do 3 feb 2011 - 8:37

ik eet en drink (op alcohol na) ook gewoon alles.... alleen laatst 2 dagen rode kool schotel, toen een dag boerenkool en een dag macaroni met champignons paprika en uit dat werd mn meisje denk ik iets te veel van t goede... maar gewoon beetje afwisselen doe ik
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 8:39

Hier nog iemand die gewoon altijd alles heeft gegeten, nooit geen problemen mee gehad, ookal at ik een lepel sambal bij wijze van.

Gast
Gast

Bericht  Liadan do 3 feb 2011 - 8:40

Ik at ook gewoon alles, alleen merkte na een tijdje dat mijn dochter erge krampjes kreeg als ik paprika at, dus dat heb ik een tijd niet gegeten. Na een paar maanden weer een keer geprobeerd en toen kon ze er wel tegen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Teddyaapje do 3 feb 2011 - 8:48

T heeft ook bijna nooit krampjes. Ik ga het gewoon eens proberen, dan zie ik vanzelf wel of hij erop reageert. Ik heb trouwens wel een keer ietwat pittige satesaus gegeten en daar had hij wel echt last van maar dat is alweer een tijdje geleden, misschien dat ie het nu wel kan hebben. En gelukkig houd ik zelf ook niet zo van pittig eten...
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Flip Fluitketel do 3 feb 2011 - 10:12

Ik eet en drink ook gewoon alles, behalve alcohol. Ze heeft eigenlijk bijna nooit last van krampjes gelukkig.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 22:34

Ik at en dronk ook gewoon alles ( behalve alcohol natuurlijk en medicijnen lette ik goed op)

Gast
Gast

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 23:33

Mijn zoon reageerde wel heftig op knoflook en sterke kruiden. Ik heb een keer cheese union chips gegeten en daar hadden we s' nachts spijt van Wink

Gast
Gast

Bericht  Pussycat do 3 feb 2011 - 23:40

Het valt me op dat veel meiden zeggen (behalve alcohol natuurlijk) maar dat mag je toch gewoon weer ook al geef je borstvoeding?
Oké nu niet gelijk 10 glazen wijn gaan drinken... maar 1 of 2 een keertje bij een etentje bijvoorbeeld of op een verjaardag mag toch gewoon weer?

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 23:42

Pussycat schreef:Het valt me op dat veel meiden zeggen (behalve alcohol natuurlijk) maar dat mag je toch gewoon weer ook al geef je borstvoeding?
Oké nu niet gelijk 10 glazen wijn gaan drinken... maar 1 of 2 een keertje bij een etentje bijvoorbeeld of op een verjaardag mag toch gewoon weer?

Alcohol komt in je bloed terecht, dus ook in je melk. Een klein glaasje tijdens het eten durf ik wel aan, maar verder drink ik nu helemaal geen alcohol.

Gast
Gast

Bericht  Darius vr 4 feb 2011 - 0:39

Ik dronk wel alcohol. Gewoon om 1900 een glaasje bij de barbecue(het was toen zomer) en soms ook wel twee. Lauren.s wilde dan vaak om 2230 uur weer een voeding en dat kon best. Medicijnen zou ik wel goed opletten of het mag.

Het eerste glaasje rose viel trouwens erg slecht, ik was behoorlijk aangeschoten en toen kwamen de buren ook nog langs . Ik stond wel voor paal...
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Susan vr 4 feb 2011 - 0:42

Volgens mij duurt het een aantal uur voordat de alcohol uit je melk is, ik geloof drie uur per eenheid alcohol. Het is niet dat je helemaal niet mag drinken, maar ik vind wel dat je daarop hoort te letten en moet zorgen dat je kind er niks van meekrijgt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 0:56

Susan schreef:Volgens mij duurt het een aantal uur voordat de alcohol uit je melk is, ik geloof drie uur per eenheid alcohol. Het is niet dat je helemaal niet mag drinken, maar ik vind wel dat je daarop hoort te letten en moet zorgen dat je kind er niks van meekrijgt.

Daarom ga ik inderdaad uit van drie uur per glas. Maar als ik een glaasje drink bij het eten, dan durf ik na 2 uur wel weer te voeden. Volgens mij maakt dat wel verschil voor het promillage.

Gast
Gast

Bericht  Darius vr 4 feb 2011 - 1:03

Ik heb ook altijd gehoord van drie uur per glas. Maar eigenlijk klopt dat niet, want een glas rose bevat meer alcohol dan bijv een glas passoa jus.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Teddyaapje vr 4 feb 2011 - 1:19

Mij is verteld dat je best een glaasje alcohol mag drinken en dat je dat het beste net na een voeding kunt doen, zodat het bij de volgende voeding weer weg is. Ik heb met de jaarwisseling wel 2 slokken champagne gehad (regelrecht uit de fles haha) en ik voelde het gewoon al! Maar verder drink ik geen alcohol zolang ik bv geef. Het bevalt me prima om alcoholloos door het leven te gaan en als ik dronk dan was dat voorheen ook alleen met stappen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Susan vr 4 feb 2011 - 1:22

Darius schreef:Ik heb ook altijd gehoord van drie uur per glas. Maar eigenlijk klopt dat niet, want een glas rose bevat meer alcohol dan bijv een glas passoa jus.

Als alcohol in het juiste glas zit, op de juiste manier ingeschonken, hoort het per eenheid evenveel alcohol te bevatten. Een bierglas is groter dan een wijnglas, een wijnglas is weer groter dan een jeneverglaasje, in een glas passoa-jus gaat maar een bodempje passoa, in een cognacglas hoort ook maar een klein laagje, et cetera.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 2:07

Ik drink sowieso eigenlijk geen alcohol, maar tijdens de zwangerschappen heb ik daar dan juist weer zin in, heel vreemd. Dan drink ik het niet uiteraard, op af en toe een slokje van het biertje van mijn man na.

Tijdens de bv dronk ik dus ook niet, alleen als ik echt veel zin in tokkelroom oid had, dan deed ik dat na de laatste voeding. Toen was hij al een stuk ouder, en wist ik zeker dat hij niet meer zou komen die nacht, sliep toen allang door.

Gast
Gast

Bericht  Parisienne vr 4 feb 2011 - 2:31

Teddyaapje schreef:T heeft ook bijna nooit krampjes. Ik ga het gewoon eens proberen, dan zie ik vanzelf wel of hij erop reageert. Ik heb trouwens wel een keer ietwat pittige satesaus gegeten en daar had hij wel echt last van maar dat is alweer een tijdje geleden, misschien dat ie het nu wel kan hebben. En gelukkig houd ik zelf ook niet zo van pittig eten...

Hoe ouder ze worden, des te meer ontwikkelen ze zich, dus ook van binnen. De maag en darmpjes zullen langzaam steeds meer kunnen 'verdragen'. Ik zou gewoon dingen gaan eten en drinken die je wil hoor. Dingen die niet goed zijn kun je gewoon met mate nemen, dus niet gelijk een fles cola in 1 avond.. maar neem aan dat je dat ook niet echt van plan bent?! Wink Je merkt gauw genoeg als T. echt ergens last van krijgt.. dan kan je bij jezelf nagaan wat je gegeten/gedronken hebt en dit weer even proberen te vermijden. Maargoed.. ik denk dat, omdat de darmpjes al beter ontwikkeld zijn, ze over het algemeen steeds meer kunnen hebben.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Dora vr 4 feb 2011 - 3:02

Wat ze tegen ons hebben gezegd was het volgende: Als je in de zwangerschap al vaak en veel gekruid at dat je kindje er al aan 'gewend' was.
Tuurlijk nog wel oppassen met de hoeveelheid en het is toch een beetje uitproberen.
Nu was bij mijn vrouw de smaak tijdens de zwangerschap erg veranderd want voor at ze flink gekruid en tijdens een stuk minder, want ze vond het minder lekker.
En alcohol mag echt wel een keertje, het liefs dan meteen na de voeding. Dan is het alweer afgebroken voordat je kindje weer komt voor zijn voeding.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud