Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

In dit leven gaat het nooit gebeuren.

+12
Ibbeltje
SoGood
Bazinga
LaBird
luisa
Marin
Caulfield
JD
Phileine
Guus
Stuiterbal
Discordia
16 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

In dit leven gaat het nooit gebeuren. - Pagina 2 Empty Re: In dit leven gaat het nooit gebeuren.

Bericht  Discordia zo 21 okt 2012 - 5:13

Bazinga schreef:Ik vind je een trut. Tenminste; zoals je er nu in staat, hoe je nu doet, vind ik dat je je als een trut gedraagt. Uit angst blijf je bij deze goedzak, omdat je nergens anders terecht kunt. Tuurlijk, 't is allemaal begrijpelijk, heus. Maar je maakt nu dus wel gebruik van hem en dat is echt heel laag.

Schopt hij je het huis uit, als je eerlijk gaat zijn? Ga je 'm echt nog 3 maanden aan het lijntje houden? Ik zou liever in de babykamer slapen of op de bank, dan naast iemand, die ik voorlieg.

Ik heb eind 2010 en een heel stuk van 2011 gevochten om hem bij me te houden, om hem te begrijpen om hem inzicht te geven in mijn hoofd, mijn leven, wat ik wil. Het gaat compleet langs elkaar heen. Hij neemt afstand van me als hij me bij zich wil houden om me ruimte te geven en ik wil iemand die de confrontatie met me aangaat, me vragen stelt over het hoe en waarom van dingen. Nu, een jaar later gaat het weer precies zo. Ik heb bepaalde dingen aangeven eerder dit jaar, die ik echt nodig heb in een relatie. En als we er over praten komt het er op neer dat hij vindt dat hij wel verandert, maar niet zo snel als ik zou willen. Dan zeg ik dat ik het er niet mee eens ben en voor je het weet zitten we weer een onmogelijke discussie te houden.

Ik vind hem heel lief, maar dit maakt mij niet gelukkig en hem ook niet. Want dan zit ik alleen maar in de relatie uit gemakzucht en om hem te pleasen. Dat heb ik ook tegen hem gezegd en dat wil hij ook niet. Ik woon echter ook in dit huis, op mijn manier met de middelen die ik heb, doe ik er mijn best voor en ik laat me er ook niet zomaar uitzetten.
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

In dit leven gaat het nooit gebeuren. - Pagina 2 Empty Re: In dit leven gaat het nooit gebeuren.

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 5:22

In je berichten draait het allemaal om jou, verplaats jij je ook wel eens in hem?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 5:26

Sja, misschien hard, maar ik wist ook niet of ik het financieel allemaal wel kon rondbreien in mijn eentje. Achteraf had ik dat niet of nauwelijks gekund, maar dan hadden er wel andere mogelijkheden geweest om bijvoorbeeld te besparen op dingen als boodschappen. Mijn ex heeft 't nog pittiger, werkloos en redt het nét om zijn vaste asten te betalen, maar geld voor boodschappen, kleding of wat dan ook heeft hij helemaal niet. Maar ook hij heeft andere oplossingen waardoor hij voor nu net hoofd boven het water kan houden. En sowieso kun je, als je niet rond kunt komen, aankloppen bij de gemeente. Misschien niet jouw ideaal, maar wel beter dan je vriend aan het lijntje houden. Ik vind je in deze eigenlijk heel gemakzuchtig, en dat had ik juist niet zo achter je gezocht.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 5:52

Het lijkt wel of je samenwoont met je beste vriend ipv een levenspartner.
Je bent nu 27, je hebt nu nog de mogelijkheden om iets van je leven te maken en om het om te gooien als je niet tevreden bent. Zo te horen ben jij niet tevreden, en het is niet eerlijk om jouw vriend aan het lijntje te houden omdat jij de ballen niet hebt om het uit te maken.

Gast
Gast

Bericht  Discordia zo 21 okt 2012 - 6:21

Nyah schreef:In je berichten draait het allemaal om jou, verplaats jij je ook wel eens in hem?

Vertel eens, wat voor naars doe ik hem nu aan?
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Bericht  Discordia zo 21 okt 2012 - 6:22

Zelda schreef:Het lijkt wel of je samenwoont met je beste vriend ipv een levenspartner.
Je bent nu 27, je hebt nu nog de mogelijkheden om iets van je leven te maken en om het om te gooien als je niet tevreden bent. Zo te horen ben jij niet tevreden, en het is niet eerlijk om jouw vriend aan het lijntje te houden omdat jij de ballen niet hebt om het uit te maken.

Klopt, dat erken ik. Hij ook. We willen dit hoe dan ook niet te moeilijk maken. Gelukkig kunnen we er best goed over praten.
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Bericht  SoGood zo 21 okt 2012 - 6:45

Nyah schreef:In je berichten draait het allemaal om jou, verplaats jij je ook wel eens in hem?

Ik denk dat het in sommige situaties, hoe kut het ook is, het soms onvoorkomelijk is iemand te kwetsen/oneerlijk te behandelen. Sommige pijnlijke keuzes (vreemdgaan enz) kunnen voor haar de situatie misschien weer in een ander perspectief zetten zodat e.e.a. wel duidelijk wordt. Ik probeer het niet goed te praten overigens, maar ik denk dat ze zich zelf er ook prima van bewust is dat het niet oke is.

Sterkte..

Laatst aangepast door Sogood op zo 21 okt 2012 - 6:49; in totaal 1 keer bewerkt
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Ibbeltje zo 21 okt 2012 - 6:47

Discordia schreef:
Zelda schreef:Het lijkt wel of je samenwoont met je beste vriend ipv een levenspartner.

Klopt, dat erken ik. Hij ook. We willen dit hoe dan ook niet te moeilijk maken. Gelukkig kunnen we er best goed over praten.

Kijk hij weet er wel van, jullie praten er over dus dat vind ik dan wel weer goed. Ik zou voor mij zelf wel kijken voor een andere woonruimte. Ik zou mij niet prettig voelen om bij iemand te blijven wonen waar je geen toekomst meer in ziet.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Discordia zo 21 okt 2012 - 6:52

Ibbeltje schreef:
Discordia schreef:

Kijk hij weet er wel van, jullie praten er over dus dat vind ik dan wel weer goed. Ik zou voor mij zelf wel kijken voor een andere woonruimte. Ik zou mij niet prettig voelen om bij iemand te blijven wonen waar je geen toekomst meer in ziet.

Dan heb je het hele verhaal niet goed gelezen. Natuurlijk zou ik graag andere woonruimte willen. Dat lukt nu even niet door het gebrek aan financiele zekerheid. Maar als ik ga slepen met mijn leven, gaat het met mijn gestel niet goed. Ik weet voor het einde van dit jaar waar ik aantoe ben, hij ook en we berusten dan in die situatie. Ik steun hem graag en ik vind het ook fijn dat hij er voor mij is. We zijn er niet om het elkaar zo moeilijk mogelijk te maken, maar we zijn vooral maatjes dan partners. We zijn er beiden over eens dat de situatie niet zo door kan gaan. Verandering is nodig en eng voor allebei, wat de conclusie ook gaat zijn.
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 6:54

Ik hoop voor jullie allebei dat het goed uit gaat pakken, wat je ook kiest en waar je ook gaat wonen.

Gast
Gast

Bericht  Ibbeltje zo 21 okt 2012 - 7:06

Kan je niet bij een vriendin of iemand zo lang dan? Maar goed aan de andere kant als jullie beide er hetzelfde tegenover staan qua wachten tot die financiele zekerheid en hij het oke vind dan moet je dat gewoon doen als het ook voor je gestel beter is. Succes iig met de stap die je gaat nemen wanneer dan ook.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Discordia zo 21 okt 2012 - 7:08

Ik hoor trouwens bijna de mening en gedachtes van iedereen die dit wel heeft gelezen maar niet heeft gereageerd.
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 7:10

Ik vind het echt kut voor je, en kut voor je vriend. Jammer dat je toen terug bent gegaan naar je vriend, toen het eigenlijk al uit was. Zou je bijna een kamer aanbieden in mijn huis, maar goed ik woon samen, dus kan dat niet beslissen. Ik wens je heel veel sterkte toe met alles.

Gast
Gast

Bericht  Ayla zo 21 okt 2012 - 7:11

Hij weet ook dat je weg wil dan? Of dat je geen toekomst ziet? Want dan vind ik niet dat je hem aan het lijntje houd.

Verder geen tips, volgens mij weet je heel goed wat je wil, alleen kan het nu nog niet.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Discordia zo 21 okt 2012 - 7:13

Ayla schreef:Hij weet ook dat je weg wil dan? Of dat je geen toekomst ziet? Want dan vind ik niet dat je hem aan het lijntje houd.

Verder geen tips, volgens mij weet je heel goed wat je wil, alleen kan het nu nog niet.

Dat weet hij. Hij weet mijn twijfels en hij snapt ze ook. Het is gewoon moeilijk allemaal.
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Bericht  Discordia zo 21 okt 2012 - 7:14

Carrie schreef:Ik vind het echt kut voor je, en kut voor je vriend. Jammer dat je toen terug bent gegaan naar je vriend, toen het eigenlijk al uit was. Zou je bijna een kamer aanbieden in mijn huis, maar goed ik woon samen, dus kan dat niet beslissen. Ik wens je heel veel sterkte toe met alles.

Tja, als ik alles van tevoren wist Wink Lief van je, maar ik wil niemand in de weg zitten nu en ik heb gevoelsmatig ook bepaalde zekerheden nodig wat woonruimte betreft.
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 7:15

Discordia schreef:
Carrie schreef:Ik vind het echt kut voor je, en kut voor je vriend. Jammer dat je toen terug bent gegaan naar je vriend, toen het eigenlijk al uit was. Zou je bijna een kamer aanbieden in mijn huis, maar goed ik woon samen, dus kan dat niet beslissen. Ik wens je heel veel sterkte toe met alles.

Tja, als ik alles van tevoren wist Wink Lief van je, maar ik wil niemand in de weg zitten nu en ik heb gevoelsmatig ook bepaalde zekerheden nodig wat woonruimte betreft.

Mijn huis is groot genoeg. Maar ik snap je, je wilt gewoon je eigen plekje hebben. Dat verdient iedereen.

Gast
Gast

Bericht  Parisienne zo 21 okt 2012 - 7:17

Wat een vervelende en lastige situatie. Je hebt voor jezelf eigenlijk al de juiste keuze gemaakt, maar vervelend dat je echte stappen nog niet kunt ondernemen. Ik hoop dat, welke kant jullie ook opgaan, het snel goed uitpakt voor jullie beiden. Sterkte!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 7:18

edit: overheen gelezen

Hebben jullie trouwens een koopappartement?

Laatst aangepast door Yasmin op zo 21 okt 2012 - 7:20; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Ayla zo 21 okt 2012 - 7:18

Discordia schreef:
Ayla schreef:Hij weet ook dat je weg wil dan? Of dat je geen toekomst ziet? Want dan vind ik niet dat je hem aan het lijntje houd.

Dat weet hij. Hij weet mijn twijfels en hij snapt ze ook. Het is gewoon moeilijk allemaal.

Maar je wilt hem niet nog meer pijn doen door nu meteen weg te gaan, en je bent bang dat het voor jezelf niet goed uitpakt nietwaar? Geestelijk gezien voor jou. Nu heb je in ieder geval de zekerheid van een dak boven je hoofd en het financieel goed.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Bericht  Discordia zo 21 okt 2012 - 7:36

Yasmin schreef:edit: overheen gelezen

Hebben jullie trouwens een koopappartement?

Samen gekocht in 2010. In 2011 op zijn naam laten zetten. Dus het is nu formeel van hem.
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Bericht  Discordia zo 21 okt 2012 - 7:37

Ayla schreef:
Discordia schreef:

Maar je wilt hem niet nog meer pijn doen door nu meteen weg te gaan, en je bent bang dat het voor jezelf niet goed uitpakt nietwaar? Geestelijk gezien voor jou. Nu heb je in ieder geval de zekerheid van een dak boven je hoofd en het financieel goed.

Ik haat hem niet, ik walg niet van hem, ik ben niet boos op hem. Er zijn zo veel redenen die ik kan bedenken om nu niet meteen weg te gaan. Maar het is misschien ook als het verwijderen van een pleister. Ik weet nu nog niet wat achteraf het slimste is.
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Bericht  Ayla zo 21 okt 2012 - 7:57

Nu stoppen of later stoppen bedoel je?
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Bericht  JD zo 21 okt 2012 - 8:15

Je zegt dat hij weet van je twijfels. Maar uit je verhaal blijkt dus dat je de knoop al hebt doorgehakt, maar het nog niet door kunt zetten ivm gebrek aan financiële zekerheid. Weet hij ook al dat je dus al zeker weet dat je bij weg wilt?

Want tussen twijfels en een besluit zit toch best een verschil....

Excuus als ik ergens overheen heb gelezen trouwens
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 8:22

Heb je niet "gewoon" een terugval? Ik meen me te herinneren dat je dit soort gevoelens in het verleden vaker hebt gehad? Het is ook wel weer de periode dat de blaadjes van de boom afvallen. Het valt me op dat als het goed met jou lijkt te gaan, jij zelf op zoek gaat naar ongeluk. Het lijkt wel of dit je niet overkomt maar jij je dit laat overkomen. Ik bedoel het niet verkeerd maar ik zou het heel erg voor je vinden als je om de verkeerde reden weggaat.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: