Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Net als in de film.....

+30
Jerry
June
Antibes
Guus
SoGood
Paper Crown
schuddebuikje
Rush
Coco
Minx
Slakje
Derpy
ProudMom
Pompoen
Marin
Sissi
Steep
Novalee
studiebol
Angela_1986
Lady Starstruck
RYW
Aggi
Caroow
Rouxxxe
Parisienne
kwak
Aagje!
Printje
Lejow
34 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Net als in de film..... - Pagina 3 Empty Re: Net als in de film.....

Bericht  Pompoen vr 19 okt 2012 - 22:28

@Nois, EMDR is een bepaalde manier van trauma verwerking. Het werkt geloof ik zo dat je de nare ervaringen verplaatst en het werkt doormiddel van oogbewegingen of geluiden. Daardoor krijgt het een beter plek of zoiets. Maar ik omschrijf het nu heel vaag want ik weet er eigenlijk niet zo veel vanaf. Mijn zusje had doormiddel van klikjes maar in mijn therapiegroep zijn twee mensen die EMDR doen om hun jeugdtrauma's te verwerken, van hun weet ik dat het heel heftig is, maar dat ze er wel blij mee zijn.

Het klinkt zo een beetje zweverig, maar het is dus een beproefde psychologische methode die juist behoorlijk hands-on is en ook vrij snelle resultaten heeft in vergelijking met gewoon gesprekstherapie.

Heftig hoor wat jij meegemaakt hebt, klinkt wel als iets waarbij EMDR zou kunnen helpen omdat je angst (en ook je vechtgedrag) in feite veroorzaakt word door een trauma (of meerdere trauma's).
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Derpy vr 19 okt 2012 - 22:34

Mijn moeder heeft EMDR gehad met handbewegingen. Ze was eerst heel sceptisch, maar het heeft echt goed geholpen. Ze weet nog wel wat er is gebeurd, maar ze moet moeite doen om eraan te denken en ze kan het zich minder gedetailleerd herinneren.
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12

Bericht  schuddebuikje vr 19 okt 2012 - 23:09

wat je vooral niet moet doen als je denkt een inbreker hoort, gaan sluipen. dan drijf je ze alleen maar in het nauw. doe alle lichten aan waar je zo snel bijkunt en maak herrie... schreeuw, gil en laat ze vooral weggaan zonder te hinderen.
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Paper Crown vr 19 okt 2012 - 23:11

XXAnnieXX schreef:Ja ik heb dat regelmatig, ik slaap ook altijd het verst weg van de deur, dat mocht er iemand binnen komen, ze eerst langs mijn man moeten....

Ik heb dus duidelijk te veel films gekeken Laughing

LOL!!!

Lejow, je wil niet weten hoe vaak ik speedy conzales heb gedoucht omdat ik er zeeeeeeeeeeeeeeeker van was dat er iemand beneden was die mij kwam vermoorden haha.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  SoGood vr 19 okt 2012 - 23:27

Bij ons tikte er vanochtend iemand op het slaapkamerraam. Best eng, want je kan daar niet staan vanwege de hoogte. Toen mijn vriend ging kijken bleek het een specht te zijn met zijn vrouwtje.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Guus vr 19 okt 2012 - 23:35

Sogood schreef:Bij ons tikte er vanochtend iemand op het slaapkamerraam. Best eng, want je kan daar niet staan vanwege de hoogte. Toen mijn vriend ging kijken bleek het een specht te zijn met zijn vrouwtje.

Aah dat vind ik dan weer lief smile

Nala sloeg laatst midden in de nacht af, terwijl ze helemaal niet waaks is... 0
Dus toen was ik echt wel even bang, volgende ochtend bleek dat er wel da er mensen waren geweest in onze portiek (halve joint en een half leeg blikje bier) het huis boven ons stond toen al een tijdje volledig gemeubileerd te huur. Ik denk dat ze daar wel iets wilde maar dat ze mischien geschrokken zijn van mijn held Very Happy
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989

Bericht  Antibes vr 19 okt 2012 - 23:35

Eigenlijk vind ik het behoorlijk bizar om als volwassen vrouw in je eigen huis (of een ander huis) niet eens een glas water te durven halen 's nachts en je partner daarvoor wakker te maken. Volgens mij heb je dan echt wel een probleem met het relativeren van je gedachten/angsten. Iedereen is wel eens bang als je 's nachts wat hoort of opeens je eigen schaduw tegenkomt ofzo, maar dan zeg je toch (ik wel iig) 'kom op, stel je niet aan' en dan loop je naar de keuken en merk je vanzelf dat er niets is? Ik vind het echt ontzettend slap en onvolwassen..

(en ik spreek dus niet over degenen die een inbreker in huis gegad hebben hoor, ik kan me goed voorstellen dat dat je veilige haven en ratio aantast)
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  June vr 19 okt 2012 - 23:39

Antibes schreef:Eigenlijk vind ik het behoorlijk bizar om als volwassen vrouw in je eigen huis (of een ander huis) niet eens een glas water te durven halen 's nachts en je partner daarvoor wakker te maken. Volgens mij heb je dan echt wel een probleem met het relativeren van je gedachten/angsten. Iedereen is wel eens bang als je 's nachts wat hoort of opeens je eigen schaduw tegenkomt ofzo, maar dan zeg je toch (ik wel iig) 'kom op, stel je niet aan' en dan loop je naar de keuken en merk je vanzelf dat er niets is? Ik vind het echt ontzettend slap en onvolwassen..

(en ik spreek dus niet over degenen die een inbreker in huis gegad hebben hoor, ik kan me goed voorstellen dat dat je veilige haven en ratio aantast)

Tja de meeste angsten zijn niet realistisch. Ik durf echt geen spin aan te raken of in mijn buurt te hebben, terwijl ik prima weet dat ze niets doen. Gewoon even relativeren werkt bij de meeste angsten nou eenmaal niet.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Bericht  Paper Crown vr 19 okt 2012 - 23:48

Antibes schreef:Eigenlijk vind ik het behoorlijk bizar om als volwassen vrouw in je eigen huis (of een ander huis) niet eens een glas water te durven halen 's nachts en je partner daarvoor wakker te maken. Volgens mij heb je dan echt wel een probleem met het relativeren van je gedachten/angsten. Iedereen is wel eens bang als je 's nachts wat hoort of opeens je eigen schaduw tegenkomt ofzo, maar dan zeg je toch (ik wel iig) 'kom op, stel je niet aan' en dan loop je naar de keuken en merk je vanzelf dat er niets is? Ik vind het echt ontzettend slap en onvolwassen..

Ben het eigenlijk wel met je eens hoor. Ik ben bang als ik alleen ben en onder de douch sta en dus niets hoor beneden door het gekletter van water, maar als ik dorst heb dan maak ik hem echt niet wakker, dan ga ik gewoon chill naar beneden en drink ik mijn water en dan weer naar boven. Ik zou het sneu vinden hem voor zoiets wakker te maken. Wel heb ik hem wakker gemaakt toen we in het vorige huis op nog geen 50 meter afstand een ramkraak hadden, dat vond ik zo eng. Je hoorde zo'n pick up een keer of 10 vooruit/achteruit rijden en dan de rolluiken van de kweker rammen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Jerry za 20 okt 2012 - 0:42

Als ik mijn vriend 's nachts zou wakker maken zodat hij wat te drinken voor me kon halen, zou hij me regelrecht naar een therapeut sturen :P

Wat ik wel creepy vind is als het donker is en er staan gordijnen open. Het idee dat er 'zomaar' iemand voor het raam kan staan (heb dat vroeger eens gehad, het was de buurman die wat kwam brengen, maar toch...)
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Lousanne za 20 okt 2012 - 1:00

Haha Jerry, die van mij ook denk ik Wink

Ik ben 's nachts in mijn eigen huis eigenlijk nooit bang, ook niet als mijn vriend er niet is. Heb de deuren gewoon op slot, en de kans dat ze in je huis komen is dan zoooo veel kleiner dan dat je onder een auto komt denk ik dan maar.

Wanneer het me niet lukt om zo realistisch te denken is het als ik op vakantie ben (kamperen) en dan 's nachts moet plassen. Vaak moet je dan wel een meter of 100 lopen, in het pikkedonker, op terrein wat je niet kent. Dan durf ik nooit alleen. Ik maak dan altijd mijn vriend wakker met: 'liefje, moet je ook toevallig plassen?'. Goedzak dat ie is, zegt ie 'goh ja, nu je het zegt' en dan wandelen we samen naar het toiletgebouw. Laughing

Ik werd opeens ooit op vakantie wakker van heel hard geritsel en gestommel bij m'n hoofdeind (voortent, echt op 30 cm van m'n hoofd ofzo, klein tentje), ik dacht dat het mijn vriend was. Maar toen voelde ik naast me en daar lag m'n vriend gewoon! Toen schrok ik zo ontzettend!! Heb m'n vriend meteen wakker gemaakt , die heeft zaklamp gepakt en toen was er niets meer! Maar wel een ontzettende chaos in de tent, en we misten dingen (worst, lucifers, een bord). Op dat moment geen idee wat het nou was geweest! Een dag later hoorden we dat de buurman op de camping vannochtend een vos had gezien op de camping, en even later vonden we ons bord en de lucifers bij de ingang van een vossenhol. Hadden we dus gewoon een vos in de tent gehad!
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Bericht  Gast za 20 okt 2012 - 1:05

Ik kreeg laatst op mijn kop van de buurvrouw. (93 jaar)Ze vond dat ik toch eens moest leren om mijn balkon deuren dicht te doen want er is al 2x iemand vermoord bij ons in de flat.:shock: Tegenwoordig doe ik dus braaf alle deuren op slot.Net als in de film..... - Pagina 3 394967

Gast
Gast

Bericht  Jerry za 20 okt 2012 - 2:49

yvonne schreef:Ik kreeg laatst op mijn kop van de buurvrouw. (93 jaar)Ze vond dat ik toch eens moest leren om mijn balkon deuren dicht te doen want er is al 2x iemand vermoord bij ons in de flat.:shock: Tegenwoordig doe ik dus braaf alle deuren op slot.Net als in de film..... - Pagina 3 394967

En in beide gevallen kwam er 'zomaar' iemand via het balkon naar binnen en vermoordde dan iemand? Vast allemaal lief bedoeld angel
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Gast za 20 okt 2012 - 4:19

Geen idee.. Geloof er eerlijk gezegd weinig van maar doe toch maar de deuren dicht. Yes

Gast
Gast

Bericht  Siamsa za 20 okt 2012 - 4:24

Mijn katten kunnen nogal kabaal maken 's nachts en soms word ik er wakker van, en als ik dan net in een enge droom had (hoeft dan niet eens over boeven te gaan), denk ik dat het inbrekers zijn, terwijl ik eigenlijk heus wel weet dat het gewoon de katten waren/zijn, maar ik zit mezelf dan gewoon bang te maken, haha.
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  Gast za 20 okt 2012 - 4:50

Ik ben door een gebeurtenis jaren geleden erg bang in het donker en dat wij in het bos wonen maakt dat er niet heel veel handiger op :P
Ik ga niet slapen zonder een lampje aan en als ik iets hoor moet mijn vriend uit het raam gaan kijken :P
Ik ben niet bang dat er in huis iets is dus ik ga rustig wat drinken 's nachts, maar alles buiten is eng.
Vriend is al vaak zat gewapend met een honkbalknuppel naar buiten gegaan omdat ik dacht inbrekers te horen, wat dan een vos of een das bleek te zijn Laughing

Gast
Gast

Bericht  L!ND@ za 20 okt 2012 - 6:19

Er is hier momenteel een ware inbraakgolf en bij de buren hebben ze ingebroken. Ik heb de dieven wel gehoord, maar ik was zo slaapdronken dat ik dacht dat juist de andere buren vast een housewarming feestje hadden Embarassed Die woonden er net en er kwam in die periode wel vaker visite over de vloer, met daarbij horend kabaal...Sindsdien ben ik gefocust op de raarste geluiden en ik kan mezelf dan ook helemaal gek maken. Niet leuk!
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535

Bericht  Roodkapje zo 21 okt 2012 - 1:38

Ik heb dat wel eens,gister nog... maar gelukkig niet heel vaak want ik ben bijna elke avond alleen thuis.

Gisteravond zat ik op de bank en rook ik brand. Ik ben dus echt als de dood dat er boven/ op zolder brand uitbreekt en dat mijn kindjes verbranden en ik niets kan doen... ( my worst nightmare). Mijn reukvermogen is heel goed dus ruik iets wel snel, ik rende meteen naar boven waar alle kindjes gewoon vredig liggen te slapen, niets aan de hand.. Ik ben dan zo geschrokken dat ik maar even bij O.llie op het randje van zijn bed ben gaan zitten even over zn haartjes aai en weer naar beneden ga... Het was iets buiten waarsch. maar ik ben weer te schijterig om de deur dan open te doen om te ruiken of het daar echt vandaan komt want stel dat er dan net een inbreker naar binnen wil oid.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: