Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klacht indienen bij het ziekenhuis - heeft dat zin?

+4
Lejow
Rush
luisa
GreenGrass
8 plaatsers

Ga naar beneden

Klacht indienen bij het ziekenhuis - heeft dat zin? Empty Klacht indienen bij het ziekenhuis - heeft dat zin?

Bericht  JD do 18 okt 2012 - 11:31

Om het proberen kort samen te vatten...

Ik ben eind mei aangereden op mijn fiets, en heb daarbij mijn duim verbrijzeld.
Ben begin Juni geopereerd waarbij de chirurg allemaal schroeven enzo in mijn duim heeft gezet.

Na de operatie ben ik begonnen met fysio, maar na een aantal weken zat er nog geen cm beweging in mijn duim.
Terug gestuurd voor een foto, waaruit bleek dat ze de schroeven verkeerd hadden geplaatst, gevolg; weer onder het mes om de schroeven eruit de laten halen.

In de 2e operatie zijn er 3 schroeven uitgehaald. Inmiddels was ik al een aantal weken in de ziektewet (wel op mijn werk aanwezig om vervangende werkzaamheden te doen, gewoon mijn contract uren), maar omdat het herstel met mijn duim zo lang duurde (door die fout van de arts) kreeg ik half augustus te horen dat mijn contract niet verlengd werd.

Nu heb ik een nieuwe baan, maar...in de duim zit nog steeds 0,0 cm beweging.
Nu is er weer een foto gemaakt, en wat blijkt....? Die vorige chirurg is in de 2e operatie 2 schroeven vergeten!

Dus....de duim moet wéér open. Ik heb een tijdelijk contract voor maar 16 uur. Ik werk tot nu toe elke week veel meer dan 16 uur, meestal 32 uur. Maar goed...als ik weer geopereerd ga worden, krijg ik maar 16 uur doorbetaald, en loop dus inkomsten mis. Plus het feit dat mijn contract weer op het spel kan komen te staan....

Nu zit ik erover te denken om een klachtenbrief te sturen naar het ziekenhuis, omdat ik al die blunders persoonlijk niet echt normaal vind.
Ik vroeg me af of er iemand is die hier ervaring mee heeft of verstand van heeft?
Zal je een automatische brief terug krijgen, of zullen ze me uitnodigen voor een gesprek?
Hoe gaat zoiets in z'n werk, en wat "win" ik ermee?

Ik hoef echt geen grote geldbedragen ofzo, absoluut niet, maar vind wel dat het ziekenhuis op de een of andere manier op deze (dubbele) fout gewezen mag worden toch??
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik ermee wil, en wat ik ermee kan, maar ik wil gewoon duidelijk maken dat ze flinke blunders hebben gemaakt.


hmm...niet echt een kort verhaal geworden, sorry... confused
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht indienen bij het ziekenhuis - heeft dat zin? Empty Re: Klacht indienen bij het ziekenhuis - heeft dat zin?

Bericht  Atelier Madame do 18 okt 2012 - 11:34

Heb je toevallig een rechtsbijstandsverzekering? Bij de categorie verkeer zitten medische zaken vaak ook meeverzekerd, dus ,sd kunnen zij iets betekenen.

Voor de rest weet ik alleen van horen zeggen dat een klacht indienen heel lastig entijdrovend is. Je zult hooguit excuses krijgen als je arts er zelf op aanspreekt.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht indienen bij het ziekenhuis - heeft dat zin? Empty Re: Klacht indienen bij het ziekenhuis - heeft dat zin?

Bericht  JD do 18 okt 2012 - 11:36

Ik heb een rechtsbijstandverzekering, maar helaas heb ik die pas afgesloten na de eerste operatie. Dus ik ben bang dat ik die hiervoor niet kan gebruiken....voor zover ik op internet kan vinden is dat niet geldig, aangezien het letsel voortkomt uit een ongeluk wat gebeurd is toen ik nog geen verzekering had.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht indienen bij het ziekenhuis - heeft dat zin? Empty Re: Klacht indienen bij het ziekenhuis - heeft dat zin?

Bericht  Atelier Madame do 18 okt 2012 - 11:48

Hmmm lastig, ik zou ze voor de zekerheid toch even bellen!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht indienen bij het ziekenhuis - heeft dat zin? Empty Re: Klacht indienen bij het ziekenhuis - heeft dat zin?

Bericht  ExpressoB do 18 okt 2012 - 12:04

Schadeletsel adviseur... Geloof me, hier kun jij een zaak van maken! Ga je ook winnen als ik je verhaal lees! Brief sturen naar ziekenhuis heeft denk ik geen zin.

Wat rottig voor je zeg... Pffff prutsers!! Sterkte ermee hoor
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht indienen bij het ziekenhuis - heeft dat zin? Empty Re: Klacht indienen bij het ziekenhuis - heeft dat zin?

Bericht  GreenGrass do 18 okt 2012 - 18:18

Letsel schade jurist is inderdaad goed idee. Volgens mij werken ze vaak op no cure no pay basis. Ik ken wel iemand die dit soort zaken doet (noord nederland). Ik zou ff in jou omgeving kijken wat er voor je in de buurt zit. Eerste gesprek is vaak orienterend en gratis.
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht indienen bij het ziekenhuis - heeft dat zin? Empty Re: Klacht indienen bij het ziekenhuis - heeft dat zin?

Bericht  luisa do 18 okt 2012 - 18:54

Je kan klacht indienen en naar de tuchtcommissie.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht indienen bij het ziekenhuis - heeft dat zin? Empty Re: Klacht indienen bij het ziekenhuis - heeft dat zin?

Bericht  luisa do 18 okt 2012 - 18:55

Fijn dat je een nieuwe baan gevonden hebt trouwens.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht indienen bij het ziekenhuis - heeft dat zin? Empty Re: Klacht indienen bij het ziekenhuis - heeft dat zin?

Bericht  Printje do 18 okt 2012 - 20:15

Nee hier hielp het geen fluit, hielden in het ziekenhuis allemaal de handen boven elkaars hoofd. Toen waren we er zo klaar mee dat we het maar gelaten hebben maar over alle fouten kan ik een dik boek schrijven.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht indienen bij het ziekenhuis - heeft dat zin? Empty Re: Klacht indienen bij het ziekenhuis - heeft dat zin?

Bericht  Rush do 18 okt 2012 - 20:19

Mijn broer een schoonzus hebben enkele jaren geleden een klacht ingediend bij een ziekenhuis. Uiteindelijk heeft het ziekenhuis ze een behoorlijke schadevergoeding betaald om te voorkomen dat er een rechtzaak zou komen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht indienen bij het ziekenhuis - heeft dat zin? Empty Re: Klacht indienen bij het ziekenhuis - heeft dat zin?

Bericht  JD di 6 nov 2012 - 9:33

Even een kleine update, mocht iemand er behoefte aan hebben....

Ik ben vanmorgen in het ziekenhuis geweest, ennn....ze hebben wéér een fout gemaakt, met als gevolg dat ik nóg een keer geopereerd moet gaan worden!

heb dus vanmiddag meteen een brief opgesteld, en opgestuurd naar het raad van bestuur van het zkh.
Vooraf met iemand van e klachtencommissie van het zkh gesproken, die verteld heeft hoe de procedure in zijn werk gaat, dus ik ben benieuwd....

Ik twijfel nu alleen nog of ik mijn 3e operatie weer in dit zkh zal laten doen, of dat ik naar een ander ziekenhuis ga.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht indienen bij het ziekenhuis - heeft dat zin? Empty Re: Klacht indienen bij het ziekenhuis - heeft dat zin?

Bericht  Lejow di 6 nov 2012 - 9:34

Dat je daar nog over twijfelt, ik had ze me niet meer aan laten raken..

Anderzijds hoor je wel vaak, dat ziekenhuizen de 'rommel' van een ander niet op willen ruimen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht indienen bij het ziekenhuis - heeft dat zin? Empty Re: Klacht indienen bij het ziekenhuis - heeft dat zin?

Bericht  JD di 6 nov 2012 - 9:36

Sja de eerste 2 keer ben ik dus geopereerd door een traumachirurg.

Ben op aanraden van mijn fysiotherapeute doorgestuurd naar een handchirurg, waar ik dus vanmorgen geweest ben.
Hij schrok heel erg, en zei meteen dat zijn collega een flinke fout had gemaakt.

Deze keer zal die handchirurg me dus gaan opereren, en niet die andere prutser... dat is waarom ik nog twijfel.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht indienen bij het ziekenhuis - heeft dat zin? Empty Re: Klacht indienen bij het ziekenhuis - heeft dat zin?

Bericht  Lejow di 6 nov 2012 - 9:39

JaneDoe schreef:Sja de eerste 2 keer ben ik dus geopereerd door een traumachirurg.

Ben op aanraden van mijn fysiotherapeute doorgestuurd naar een handchirurg, waar ik dus vanmorgen geweest ben.
Hij schrok heel erg, en zei meteen dat zijn collega een flinke fout had gemaakt.

Deze keer zal die handchirurg me dus gaan opereren, en niet die andere prutser... dat is waarom ik nog twijfel.

Ok, dan zou ik het wel laten doen denk ik
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht indienen bij het ziekenhuis - heeft dat zin? Empty Re: Klacht indienen bij het ziekenhuis - heeft dat zin?

Bericht  JD di 6 nov 2012 - 9:41

Als het diezelfde chirurg weer zou zijn zou ik hem ab-soluut niet meer aan mijn duim laten zitten....blinde sukkel! :shock:
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht indienen bij het ziekenhuis - heeft dat zin? Empty Re: Klacht indienen bij het ziekenhuis - heeft dat zin?

Bericht  Gast di 6 nov 2012 - 10:33

Jeetje! Ik zou inderdaad gaan naar een ander ziekenhuis. Misschien kun je ook een second opinion aanvragen, eerste consult wordt voor 100% vergoed bij de meeste verzekeraars. Ik zou ook je zorgverzekering opbellen en daar de klacht neerleggen, aangezien de zorgverzekeraar contract afsluit met het ziekenhuis en wellicht zijn er meerdere klachten bij de zorgverzekeraar over binnen gekomen en je misschien daardoor sterker staat? Misschien dat de zorgverzekeraar ook op die manier kosten kan verhalen bij ziekenhuis op de één of andere manier, maargoed dat zou je moeten navragen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht indienen bij het ziekenhuis - heeft dat zin? Empty Re: Klacht indienen bij het ziekenhuis - heeft dat zin?

Bericht  JD di 6 nov 2012 - 11:23

Dankjewel voor de tip over de zorgverzekeraar Yasmin, had ik nog niet aan gedacht!
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht indienen bij het ziekenhuis - heeft dat zin? Empty Re: Klacht indienen bij het ziekenhuis - heeft dat zin?

Bericht  Gast di 6 nov 2012 - 11:45

Toevallig had ik van de week iemand aan de lijn en was een soortgelijke klacht, maar het ging toen over een tandarts incident waarbij die tandarts nogal wat fouten had gemaakt. Helaas horen wij nooit hoe het dan afloopt aangezien het dan afgehandeld wordt door de afdeling klachten, maar ik kan morgen eens vragen of dat het bijv ook weleens gebeurt dat de zorgverzekeraar dan kosten gaat verhalen bij de zorgverlener en dan weer terugstort op de verzekerde, maargoed dat zal ik even moeten navragen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht indienen bij het ziekenhuis - heeft dat zin? Empty Re: Klacht indienen bij het ziekenhuis - heeft dat zin?

Bericht  JD di 6 nov 2012 - 12:06

Ik begrijp dat jij dus bij een zorgverzekeraar werkt?
Als je het eens voor me zou willen navragen, heel graag. dankjewel! smile
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht indienen bij het ziekenhuis - heeft dat zin? Empty Re: Klacht indienen bij het ziekenhuis - heeft dat zin?

Bericht  Atelier Madame di 6 nov 2012 - 12:38

Lejow schreef:
JaneDoe schreef:Sja de eerste 2 keer ben ik dus geopereerd door een traumachirurg.

Ben op aanraden van mijn fysiotherapeute doorgestuurd naar een handchirurg, waar ik dus vanmorgen geweest ben.
Hij schrok heel erg, en zei meteen dat zijn collega een flinke fout had gemaakt.

Deze keer zal die handchirurg me dus gaan opereren, en niet die andere prutser... dat is waarom ik nog twijfel.

Ok, dan zou ik het wel laten doen denk ik

+1. Een chirurg is den individu, niet het hele ziekenhuis is slecht door 1 arts. Wel goed dat je een klacht hebt neergelegd, zou eerst hun reactie even afwachten. De zorgverzekeraars zitten toch op een ander niveau, contracten met hele ziekenhuis vs. 1 individuele tandarts is heel wat anders (om enige nuance bij het bericht van yasmin aante brengen). Maar je zou ze wellicht Kunnen informeren of ze tips hebben.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht indienen bij het ziekenhuis - heeft dat zin? Empty Re: Klacht indienen bij het ziekenhuis - heeft dat zin?

Bericht  Printje di 6 nov 2012 - 21:13

Wij hebben ook nagedacht over het aanvragen van een second opinion maar dat is allemal toch niet zo makkelijk als dat je denkt. Het moet via de huisarts en die werken niet altijd mee omdat ze toch het hand boven elkaar hoofd houden..en bij ons is er heel erg veel misgegaan, wel 2 jaar lang uiteindelijk.

Wij hebben ook de zorgverzekeraar gebeld maar die doen ook niets zonder dat je toestemming hebt van je ziekenhuis, of in ieder geval je moet alle gegevens krijgen ofzoiets en het is echt niet iets van dat doe ik eventjes.


Als wij het hadden aangevecht hadden wij echt wel heel veel punten waarom we absoluut in ons recht stonden. Manlief heeft 2 jaar!!!!!!!!! rondgelopen met een stukje blindedarm dat ze 'vergeten; waren weg te halen, 2 jaar lang ziek geweest, weet ik hoeveel onderzoeken gehad en er kwam steeds geen fluit uit. Na al die ellende hadden we ook niet meer de puf om het ook nog eens allemaal aan te vechten, mede omdat ze dus gewoon allemaal elkaar verdedigen, aan de ene kant heel logisch maar soms wel frustrerend.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht indienen bij het ziekenhuis - heeft dat zin? Empty Re: Klacht indienen bij het ziekenhuis - heeft dat zin?

Bericht  ExpressoB do 8 nov 2012 - 11:57

Janedoe jeetje zeg wat een pech en ellende...
Ben benieuwd wat er met je brief gedaan word maar verwacht er weinig van. Ik zou echt een letselschade adviseur zoeken!!! In purmerend zit er 1 waar je kosteloos geholpen word(ligt eraan waar jij woont:p).
Als je meer info wil pm je mij maar.
Ook contact opnemen met je verzekering. Heb je rechtsbijstand?
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht indienen bij het ziekenhuis - heeft dat zin? Empty Re: Klacht indienen bij het ziekenhuis - heeft dat zin?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum