Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klacht indienen huisarts?

+13
Sanne
May
Aimee
Teddyaapje
Orchidee
Printje
Snoes
Emmayes
slaatje
Susan
Floor
Kaboutertje
Muurvlindertje
17 plaatsers

Ga naar beneden

Klacht indienen huisarts? Empty Klacht indienen huisarts?

Bericht  Muurvlindertje di 30 okt 2012 - 23:03

Ik heb 2 weken geleden de huisarts gebeld om te zeggen dat ik zwanger ben. werd gefeliciteerd, kreeg tips voor vk en kraamzorg, helemaal leuk.
Heb het ook meteen tegen m'n vader verteld, vond het ook leuk.
Een dag later ging m'n vader een griepprik halen bij de huisarts, die hem feliciteerde dat ie opa wordt! :shock:

Dat kan toch niet? een dokter heeft toch beroepsgeheim? Stel dat ik het mijn vader nog niet had verteld?

m'n vader vond het ook vreemd, maar niet erg.
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht indienen huisarts? Empty Re: Klacht indienen huisarts?

Bericht  Kaboutertje di 30 okt 2012 - 23:05

Dit kan echt niet!
Dus ik zou denk ik wel een klacht indienen of op zijn minst tegen de dokter zeggen dat dit niet kan.
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Woonplaats : V-town

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht indienen huisarts? Empty Re: Klacht indienen huisarts?

Bericht  Floor di 30 okt 2012 - 23:05

Dat is inderdaad niet netjes. Ik zou het zeker aangeven bij de huisarts.
Een huisarts heeft beroepsgeheim ook met zulk soort dingen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht indienen huisarts? Empty Re: Klacht indienen huisarts?

Bericht  Gast di 30 okt 2012 - 23:06

Omdat hij het al wist en jullie het beide niet heel erg vinden zou ik persoonlijk niet gelijk een klacht indienen. Wel zou ik even bellen of in iedergeval laten weten dat je het niet zo op prijs stelde ik denk dat je daarmee de situatie ook oplost. Je huisarts is ook een mens en misschien wat het uit enthousiasme.. Natuurlijk hoort hij niets te zeggen, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar puur in jou situatie waarin je vader het al weet vind ik een klacht wel erg veel problemen opleveren voor een huisarts die goede bedoelingen had.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht indienen huisarts? Empty Re: Klacht indienen huisarts?

Bericht  Muurvlindertje di 30 okt 2012 - 23:07

Ja, de rest van het gezin en de familie weet het niet. Beetje lullig als die naar de dokter gaan voor iets en horen: hey, je wordt oma/tante/oom.
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht indienen huisarts? Empty Re: Klacht indienen huisarts?

Bericht  Muurvlindertje di 30 okt 2012 - 23:08

Ik wilde ook niet naar de medische tuchtraad, maar aangeven dat dit niet kan. Alleen vind het zo stom om daarvoor weer die heks van een telefonistie te bellen haha.
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht indienen huisarts? Empty Re: Klacht indienen huisarts?

Bericht  Susan di 30 okt 2012 - 23:09

Ik denk dat ik me er helemaal niet druk om zou maken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht indienen huisarts? Empty Re: Klacht indienen huisarts?

Bericht  slaatje di 30 okt 2012 - 23:09

Is idd niet erg proffesioneel van hem. Ik zou jouw h.a hier zeker op aanspreken. Een klacht indienen vind ik echter weer een beetje ver gaan.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht indienen huisarts? Empty Re: Klacht indienen huisarts?

Bericht  Emmayes di 30 okt 2012 - 23:11

Een klacht indienen is wel heel overdreven (zoiets wordt tot de bodem uitgezocht) maar hij mag zeker te horen krijgen dat hij zijn mond had moeten houden. Stel dat je het nog niet verteld had. Slechte zaak!!

Vraag aan de assistente of hij je terugbelt.
Emmayes
Emmayes
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 141
Punten : 139
Registratiedatum : 01-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht indienen huisarts? Empty Re: Klacht indienen huisarts?

Bericht  Gast di 30 okt 2012 - 23:13

slaatje schreef:Is idd niet erg proffesioneel van hem. Ik zou jouw h.a hier zeker op aanspreken. Een klacht indienen vind ik echter weer een beetje ver gaan.

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht indienen huisarts? Empty Re: Klacht indienen huisarts?

Bericht  Snoes di 30 okt 2012 - 23:14

Ik zou het gewoon de volgende keer als je bij hem komt, aankaarten.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht indienen huisarts? Empty Re: Klacht indienen huisarts?

Bericht  Printje di 30 okt 2012 - 23:39

Susan schreef:Ik denk dat ik me er helemaal niet druk om zou maken.

Hier hetzelfde, ik zou tegen de huisarts eventueel zeggen dat ik het niet netjes vind maar daar zou ik het bij laten.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht indienen huisarts? Empty Re: Klacht indienen huisarts?

Bericht  Gast di 30 okt 2012 - 23:41

Punk'd schreef:Omdat hij het al wist en jullie het beide niet heel erg vinden zou ik persoonlijk niet gelijk een klacht indienen. Wel zou ik even bellen of in ieder geval laten weten dat je het niet zo op prijs stelde ik denk dat je daarmee de situatie ook oplost. Je huisarts is ook een mens en misschien wat het uit enthousiasme.. Natuurlijk hoort hij niets te zeggen, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar puur in jouw situatie waarin je vader het al weet vind ik een klacht wel erg veel problemen opleveren voor een huisarts die goede bedoelingen had.

Dat vind ik ook inderdaad. Ik denk dat hij het goed bedoelde. Je kunt het dus wel melden, dat wel, maar zou er verder niks mee doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht indienen huisarts? Empty Re: Klacht indienen huisarts?

Bericht  Orchidee di 30 okt 2012 - 23:46

Emmayes schreef:Een klacht indienen is wel heel overdreven (zoiets wordt tot de bodem uitgezocht) maar hij mag zeker te horen krijgen dat hij zijn mond had moeten houden. Stel dat je het nog niet verteld had. Slechte zaak!!

Vraag aan de assistente of hij je terugbelt.

Helemaal mee eens.
Orchidee
Orchidee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 112
Punten : 155
Registratiedatum : 17-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht indienen huisarts? Empty Re: Klacht indienen huisarts?

Bericht  Lousanne wo 31 okt 2012 - 2:56

Maak gewoon een afspraak bij je huisarts en bespreek het. Ik zou geen klacht indienen voor het hebben te besproken met hem. En ook niet via de assistente ofzo, zulke omwegen lossen niets op.
Natuurlijk, je huisarts is fout geweest, ik denk dat daar niet over te twisten valt. Ga naar m toe, leg uit dat je het niet leuk vind dat hij zijn beroepsgeheim heeft overtreden. Als hij een goede huisarts is geeft hij zijn fout toe en biedt zijn excuses aan. Voor mij als patiënt zou het dan persoonlijk wel klaar zijn, zand erover. Huisartsen zijn ook mensen, en maken ook fouten.

Wij hebben op de opleiding altijd geleerd (ik ben arts) om als je een fout hebt gemaakt deze toe te geven en excuses te maken aan de patiënt. Daarmee kunnen veel aanklachten en tuchtzaken voorkomen worden. Dat kan ik me als patiënt zijnde ook wel voorstellen, een arts die z'n fout niet toegeeft lijkt me vreselijk, en juist een reden om hem aan te klagen.
(Overigens, niet elke arts lijkt dit op z'n opleiding mee te hebben gekregen, je hoort genoeg verhalen over het niet toegeven van fouten..)
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht indienen huisarts? Empty Re: Klacht indienen huisarts?

Bericht  Teddyaapje wo 31 okt 2012 - 3:08

Ik zou hier zeker wat van zeggen maar er geen 'werk' van maken.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht indienen huisarts? Empty Re: Klacht indienen huisarts?

Bericht  Aimee wo 31 okt 2012 - 3:15

Ik zou echt wel goed pissig zijn hoor! Misschien dat een officiele klacht indienen idd wat heftig is, maar ik zou toch zeker wel laten weten dat je dit echt niet grappig vind.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht indienen huisarts? Empty Re: Klacht indienen huisarts?

Bericht  May wo 31 okt 2012 - 3:46

Ik zou gewoon even bellen of je een telefonische afspraak kan krijgen met de huisarts en hem dan vertellen dat je dit niet op prijs stelt.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht indienen huisarts? Empty Re: Klacht indienen huisarts?

Bericht  Sanne wo 31 okt 2012 - 3:50

Ik zou me er totaal niet druk om maken. Als je vader het niet wist, was dat misschien een ander verhaal. persoonlijk zou ik geen klacht indienen.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht indienen huisarts? Empty Re: Klacht indienen huisarts?

Bericht  Antibes wo 31 okt 2012 - 3:54

Lousanne schreef:Maak gewoon een afspraak bij je huisarts en bespreek het. Ik zou geen klacht indienen voor het hebben te besproken met hem. En ook niet via de assistente ofzo, zulke omwegen lossen niets op.
Natuurlijk, je huisarts is fout geweest, ik denk dat daar niet over te twisten valt. Ga naar m toe, leg uit dat je het niet leuk vind dat hij zijn beroepsgeheim heeft overtreden. Als hij een goede huisarts is geeft hij zijn fout toe en biedt zijn excuses aan. Voor mij als patiënt zou het dan persoonlijk wel klaar zijn, zand erover. Huisartsen zijn ook mensen, en maken ook fouten.

Wij hebben op de opleiding altijd geleerd (ik ben arts) om als je een fout hebt gemaakt deze toe te geven en excuses te maken aan de patiënt. Daarmee kunnen veel aanklachten en tuchtzaken voorkomen worden. Dat kan ik me als patiënt zijnde ook wel voorstellen, een arts die z'n fout niet toegeeft lijkt me vreselijk, en juist een reden om hem aan te klagen.
(Overigens, niet elke arts lijkt dit op z'n opleiding mee te hebben gekregen, je hoort genoeg verhalen over het niet toegeven van fouten..)

Maar dat heeft jarenlang letterlijk niet gemogen hè, stond tot voor kort in ieder medisch contract dat je geen fouten mocht erkennen (net van de week medisch tuchtrecht gehad). Wij krijgen het nu op de opleiding ook mee, dat communicatie/excuses/uitleg een hoop zaken kunnen voorkomen, maar dat is wel pas iets van de laatste jaren en ik kan me voorstellen dat de oude gang van zaken bij oudere artsen er nog in geramd zit.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht indienen huisarts? Empty Re: Klacht indienen huisarts?

Bericht  Lousanne wo 31 okt 2012 - 4:00

Antibes schreef:
Lousanne schreef:Maak gewoon een afspraak bij je huisarts en bespreek het. Ik zou geen klacht indienen voor het hebben te besproken met hem. En ook niet via de assistente ofzo, zulke omwegen lossen niets op.
Natuurlijk, je huisarts is fout geweest, ik denk dat daar niet over te twisten valt. Ga naar m toe, leg uit dat je het niet leuk vind dat hij zijn beroepsgeheim heeft overtreden. Als hij een goede huisarts is geeft hij zijn fout toe en biedt zijn excuses aan. Voor mij als patiënt zou het dan persoonlijk wel klaar zijn, zand erover. Huisartsen zijn ook mensen, en maken ook fouten.

Wij hebben op de opleiding altijd geleerd (ik ben arts) om als je een fout hebt gemaakt deze toe te geven en excuses te maken aan de patiënt. Daarmee kunnen veel aanklachten en tuchtzaken voorkomen worden. Dat kan ik me als patiënt zijnde ook wel voorstellen, een arts die z'n fout niet toegeeft lijkt me vreselijk, en juist een reden om hem aan te klagen.
(Overigens, niet elke arts lijkt dit op z'n opleiding mee te hebben gekregen, je hoort genoeg verhalen over het niet toegeven van fouten..)

Maar dat heeft jarenlang letterlijk niet gemogen hè, stond tot voor kort in ieder medisch contract dat je geen fouten mocht erkennen (net van de week medisch tuchtrecht gehad). Wij krijgen het nu op de opleiding ook mee, dat communicatie/excuses/uitleg een hoop zaken kunnen voorkomen, maar dat is wel pas iets van de laatste jaren en ik kan me voorstellen dat de oude gang van zaken bij oudere artsen er nog in geramd zit.

Oh dat wist ik helemaal niet dat dat vroeger niet mocht..toch niet zo goed opgelet bij colleges medisch tuchtrecht dan als ik dacht.. Wink Bij ons is er idd ingeramd: fouten toegeven (als t echt fout is natuurlijk), en excuses maken
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht indienen huisarts? Empty Re: Klacht indienen huisarts?

Bericht  LDJ wo 31 okt 2012 - 4:14

Ik zou wel tegen je ha zeggen dat dit niet de bedoeling is.
Stel dat iemand anders van je familie naar diezelfde ha gaat
en zijn mond voorbij praat, dan zou ik daar niet erg blij mee zijn.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht indienen huisarts? Empty Re: Klacht indienen huisarts?

Bericht  Gast wo 31 okt 2012 - 4:58

Ik denk dat ik me er totaal niet druk om zou maken. Het is niet handig van je huisarts, maar ik persoonlijk zou er niks mee doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht indienen huisarts? Empty Re: Klacht indienen huisarts?

Bericht  Ella wo 31 okt 2012 - 6:06

Ik zou het zelf bespreekbaar maken bij de huisarts. Hij zal het goed bedoeld hebben. Een officiele klacht vind ik te ver gaan
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht indienen huisarts? Empty Re: Klacht indienen huisarts?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum