Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Angstig over tweede kindje

+6
Mute_
ekjir@M
Thunder
Flower_L
Tania
Printje
10 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Angstig over tweede kindje - Pagina 2 Empty Re: Angstig over tweede kindje

Bericht  Printje wo 17 okt 2012 - 20:39

Liadan schreef:
Printje schreef:
En de babytijd, dat zie ik natuurlijk niet alleen maar negatief, maar ik wil er niet zo ontzettend rooskleurig ingaan als dat ik bij R heb gedaan want toen viel het me zo zwaar tegen dat ik me daar liever wat voor 'bescherm'. Maar ik weet ook dat het maar een betrekkelijk korte tijd is, die naast dat we dat vast wel overleven, ook de laatste keer zal zijn. Ik ga er dus ook echt wel van genieten maar zo rooskleurig als ik het zag voor de geboorte van R zie ik het dus niet.
Dit snap ik wel en ik vind het ook wel goed dat je in je achterhoofd houdt dat het zwaar kan/zal worden. Ik ben er bij de tweede ook heel rooskleurig ingegaan en de bevalling, kraamweek en eerste maanden zijn me erg tegengevallen, ik heb niet veel kunnen genieten. Ik zou dat een eventuele volgende keer ook in mijn achterhoofd houden. Zolang je dat gevoel niet laat overheersen, lijkt me daar niks mis mee.


Ik probeer het ook niet te laten overheersen, maar gisteren na weer een opmerking van pas maar op nummer 2 zal heel lastig zijn (omdat R dus zo makkelijk is) werd het me ff teveel, geen idee precies waarom maar goed....

Ik wil wat dat betreft dus idd wat minder rooskleurig de kraamtijd in gaan en achteraf kunnen zeggen jeetje heb ik me daar nu zo druk om gemaakt....als dat het weer andersom is.

Maar echt ons meisje is natuurlijk helemaal welkom, hoe ze ook zal zijn, maar het zijn dus vooral die opmerkingen van anderen die me 'angstig' maken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Angstig over tweede kindje - Pagina 2 Empty Re: Angstig over tweede kindje

Bericht  Gast wo 17 okt 2012 - 21:09

Maar bij hem wist je ook niet hoe het zou zijn, een baby hebben en moeder zijn. En moest je alles nog leren. Dat is wat ik nu veel makkelijker vond. Ik vond het zwaar omdat de jongste zo slecht sliep en daarom heel onrustig was, maar ik wist wél hoe ik er mee om moest gaan. Ik denk dat dat juist wel in mijn voordeel werkte. Ik denk dat ik het zwaarder gevonden had als hij nr 1 was geweest en ik nog niks wist.

Jullie kunnen het wel aan. De eerste maanden is bij een baby en een 1e kindje gewoon even een beetje overleven. Maar die periode gaat voorbij en als jullie een ritme vinden dan geniet je er waarschijnlijk van dat R nu een zusje heeft. Want dat is toch echt wel heel leuk hoor vind ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Angstig over tweede kindje - Pagina 2 Empty Re: Angstig over tweede kindje

Bericht  Gast wo 17 okt 2012 - 22:27

Printje schreef:
Liadan schreef:
Printje schreef:
En de babytijd, dat zie ik natuurlijk niet alleen maar negatief, maar ik wil er niet zo ontzettend rooskleurig ingaan als dat ik bij R heb gedaan want toen viel het me zo zwaar tegen dat ik me daar liever wat voor 'bescherm'. Maar ik weet ook dat het maar een betrekkelijk korte tijd is, die naast dat we dat vast wel overleven, ook de laatste keer zal zijn. Ik ga er dus ook echt wel van genieten maar zo rooskleurig als ik het zag voor de geboorte van R zie ik het dus niet.
Dit snap ik wel en ik vind het ook wel goed dat je in je achterhoofd houdt dat het zwaar kan/zal worden. Ik ben er bij de tweede ook heel rooskleurig ingegaan en de bevalling, kraamweek en eerste maanden zijn me erg tegengevallen, ik heb niet veel kunnen genieten. Ik zou dat een eventuele volgende keer ook in mijn achterhoofd houden. Zolang je dat gevoel niet laat overheersen, lijkt me daar niks mis mee.


Ik probeer het ook niet te laten overheersen, maar gisteren na weer een opmerking van pas maar op nummer 2 zal heel lastig zijn (omdat R dus zo makkelijk is) werd het me ff teveel, geen idee precies waarom maar goed....

Ik wil wat dat betreft dus idd wat minder rooskleurig de kraamtijd in gaan en achteraf kunnen zeggen jeetje heb ik me daar nu zo druk om gemaakt....als dat het weer andersom is.

Maar echt ons meisje is natuurlijk helemaal welkom, hoe ze ook zal zijn, maar het zijn dus vooral die opmerkingen van anderen die me 'angstig' maken.

Als ik naar jouw reacties kijk, denk ik dat het al overheerst. Ik heb je nog niet zien zeggen dat je er naar uit kijkt dat jullie dochtertje wordt geboren en dat vind ik jammer voor je. Als mensen zulke opmerkingen tegen je maken, kun je daar kort en duidelijk in zijn en zeggen dat je daar niet op zit te wachten. Misschien houdt het dan op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Angstig over tweede kindje - Pagina 2 Empty Re: Angstig over tweede kindje

Bericht  Printje wo 17 okt 2012 - 22:44

Lelie; ik kijk er ook naar uit dat ze geboren wordt, dat komt hier idd niet naar voren maar uiteraard kijken we daar naar uit, al moet ze nog wel wat weekjes wachten uiteraard;)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Angstig over tweede kindje - Pagina 2 Empty Re: Angstig over tweede kindje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum