Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ervaringen ouderschapsverlof?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Ervaringen ouderschapsverlof? Empty Ervaringen ouderschapsverlof?

Bericht  Mida4you zo 14 okt 2012 - 20:22

Ik zit er aan te denken om voor de vrijdag ( i.o.m. ) ouderschapsverlof aan te vragen. De reden hiervan is dat ik voor de vrijdag geen oppas heb en niemand kan regelen. Het leuke ervan ( not ) is dat mijn baas mij altijd op vrijdag in roostert en totaal geen rekening met mij houdt. Het beleid van waar ik werk is zo flexibel mogelijk zijn etc. Nu kan ik verder alle dagen van de week werken en heb dat ook aangegeven maar hij wil er gewoon geen rekening mee houden!! Nu krijg ik GELUKKIG per 1 november een nieuwe baas. Nu wil ik daar een gesprek mee voeren of hij misschien wel met de vrijdag rekening kan houden. Ik ben echt de beroerdste niet om wat vaker te werken maar het is net of mijn baas het er om doet om mij bijna elke vrijdag in te roosteren!! Kijk ik kan het natuurlijk ook zo spelen, ik vraag gewoon ouderschapsverlof aan voor de vrijdag..... Maar goed...
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen ouderschapsverlof? Empty Re: Ervaringen ouderschapsverlof?

Bericht  Printje zo 14 okt 2012 - 20:31

Ik heb ook ouderschapsverlof gehad voor 1 dag per week een x aantal weken lang. Vond dat veel fijner dan om alles in 1x op te nemen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen ouderschapsverlof? Empty Re: Ervaringen ouderschapsverlof?

Bericht  Mida4you zo 14 okt 2012 - 20:35

Hoe bedoel je? Alles in 1x opnemen? Hoelang heb je eigenlijk recht op ouderschapsverlof?
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen ouderschapsverlof? Empty Re: Ervaringen ouderschapsverlof?

Bericht  Dille zo 14 okt 2012 - 20:37

Ik heb een tijdje in de zorg gewerkt, en daar was het zo dat je inderdaad flexibel moest zijn, maar dat je voor één dag in de week mocht aangeven dat je niet kon werken, en daar móest dan rekening mee gehouden worden bij het roosteren. Ik weet niet hoe je CAO geregeld is (of waar je werkt), maar het lijkt me eigenlijk een behoorlijk redelijke regel. Dus misschien staat ie er bij jou ook wel in? En dan heeft je baas zich daar maar aan te houden (ook al zijn koppige bazen heel vermoeiend en is het helemaal niet leuk om het op die manier te moeten spelen).

Het is toch eigenlijk van de zotte dat jíj je ouderschapsverlof zou moeten aanspreken, terwijl je niet zozeer mínder uren wilt gaan werken (toch? Je wil die uren van vrijdag best op een andere dag draaien als ik het goed begrijp?), maar omdat je baas weigert rekening te houden met jouw vraag.
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen ouderschapsverlof? Empty Re: Ervaringen ouderschapsverlof?

Bericht  Printje zo 14 okt 2012 - 20:37

Je hebt een x aantal uren ouderschapsverlof en veel mensen nemen dat meteen op na het zwangerschapsverlof maar ik heb het pas 1.5 jaar later opgenomen en dus maar 1 dag per week. Hoeveel uur het precies is weet ik niet.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen ouderschapsverlof? Empty Re: Ervaringen ouderschapsverlof?

Bericht  Mida4you zo 14 okt 2012 - 20:40

Dille schreef:Ik heb een tijdje in de zorg gewerkt, en daar was het zo dat je inderdaad flexibel moest zijn, maar dat je voor één dag in de week mocht aangeven dat je niet kon werken, en daar móest dan rekening mee gehouden worden bij het roosteren. Ik weet niet hoe je CAO geregeld is (of waar je werkt), maar het lijkt me eigenlijk een behoorlijk redelijke regel. Dus misschien staat ie er bij jou ook wel in? En dan heeft je baas zich daar maar aan te houden (ook al zijn koppige bazen heel vermoeiend en is het helemaal niet leuk om het op die manier te moeten spelen).

Het is toch eigenlijk van de zotte dat jíj je ouderschapsverlof zou moeten aanspreken, terwijl je niet zozeer mínder uren wilt gaan werken (toch? Je wil die uren van vrijdag best op een andere dag draaien als ik het goed begrijp?), maar omdat je baas weigert rekening te houden met jouw vraag.

Ja de uren van vrijdag werk ik graag op een andere dag. Andere dagen zijn echt geen probleem, alleen de vrijdag. En het is ook nog zo dat ik meestal vrijdags werk van 09.30 tot 13.15! Dus dat is ook maar voor een paar uurtjes! Belachelijk hé! Ik ga me nog eens even verdiepen in het CAO
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen ouderschapsverlof? Empty Re: Ervaringen ouderschapsverlof?

Bericht  Dille zo 14 okt 2012 - 20:40

Je hebt recht op een half jaar lang onafgebroken ouderschapsverlof (dus als je 40 uur werkt is dat 40x26 weken, als je bv 24 uur werkt is dat 24x26). Dat mag je dus aan één stuk opnemen, of voor bv één dag in de week. Het eerste mogen ze je geloof ik niet weigeren, dat tweede mag alleen in overleg met je werkgever. Dacht ik hoor.
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen ouderschapsverlof? Empty Re: Ervaringen ouderschapsverlof?

Bericht  Mida4you zo 14 okt 2012 - 20:43

Oke, thanx Dille. Ik las het net toevallig op internet. Ik wil toch eerst even afwachten op mijn nieuwe baas. Misschien is hij wat schappelijker en kan hij wel rekening met mij houden! Zo, niet.... dan is het niet anders en ga ik voor de ouderschapsverlof.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen ouderschapsverlof? Empty Re: Ervaringen ouderschapsverlof?

Bericht  Dille zo 14 okt 2012 - 20:44

mida4you schreef:
Dille schreef:Ik heb een tijdje in de zorg gewerkt, en daar was het zo dat je inderdaad flexibel moest zijn, maar dat je voor één dag in de week mocht aangeven dat je niet kon werken, en daar móest dan rekening mee gehouden worden bij het roosteren. Ik weet niet hoe je CAO geregeld is (of waar je werkt), maar het lijkt me eigenlijk een behoorlijk redelijke regel. Dus misschien staat ie er bij jou ook wel in? En dan heeft je baas zich daar maar aan te houden (ook al zijn koppige bazen heel vermoeiend en is het helemaal niet leuk om het op die manier te moeten spelen).

Het is toch eigenlijk van de zotte dat jíj je ouderschapsverlof zou moeten aanspreken, terwijl je niet zozeer mínder uren wilt gaan werken (toch? Je wil die uren van vrijdag best op een andere dag draaien als ik het goed begrijp?), maar omdat je baas weigert rekening te houden met jouw vraag.

Ja de uren van vrijdag werk ik graag op een andere dag. Andere dagen zijn echt geen probleem, alleen de vrijdag. En het is ook nog zo dat ik meestal vrijdags werk van 09.30 tot 13.15! Dus dat is ook maar voor een paar uurtjes! Belachelijk hé! Ik ga me nog eens even verdiepen in het CAO

Nou, dan zou ik inderdaad even je CAO in duiken en/of met iemand van P&O praten. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat er bij jou niet ook zo'n regel is (of dat mijn ziekenhuis-CAO van een jaar of 6 geleden zo luxe was).
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen ouderschapsverlof? Empty Re: Ervaringen ouderschapsverlof?

Bericht  Star007 ma 15 okt 2012 - 1:09

Ik heb ook CAO ziekenhuizen en mag idd 1 vaste roostervrije dag per week. Ik heb de donderdag en er wordt dan geen slaapdienst op woensdag , geen,dag , late of slaapdienst op donderdag ingepland. In overleg wil ik wel eens op donderdag ofzo werken hoor. Het scheelt dan ook dat we flex opvang hebben voor D. Ik heb een vaste roostervrije dag aangevraagd zodat ze me geen reeksen van 8 in kunnen plannen en omdat ik het prettig vind om 1 vaste dag te hebben voor afspraken en het cb etc
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen ouderschapsverlof? Empty Re: Ervaringen ouderschapsverlof?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum