Reden om een maand over te slaan?
+17
Marin
Jade
Makamba
Pompoen
SarahKey
vlinder-19
Snoes
Bimbam
sanne-84
Filoria
Linda
slaatje
Annemie
Liadan
Flip Fluitketel
Smaragdje
Teddyaapje
21 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Reden om een maand over te slaan?
Wij zijn nu 5 maanden bezig voor een tweede kindje. Nu ben ik afgelopen dinsdag ongesteld geworden en als ik kijk volgens de berekeningen op internet ben ik als ik ronde 6 mag aantellen precies op de verjaardag van ons andere kindje uitgerekend. Dus mocht alles goed gaan zal er niet meer dan 2 weken tussen de verjaardagen van de kinderen zitten.
Zou dit een reden voor jullie zijn om een ronde over te slaan?
Mijn vriend wil het liefste dat we wel een ronde overslaan maar ik eigenljk niet Ben benieuwd hoe jullie erover denken.
Zou dit een reden voor jullie zijn om een ronde over te slaan?
Mijn vriend wil het liefste dat we wel een ronde overslaan maar ik eigenljk niet Ben benieuwd hoe jullie erover denken.
Gast- Gast
Re: Reden om een maand over te slaan?
Ik denk dat ik het wel zou overwegen maar t uireindelijk niet zou doen omdat ik dat een gemiste kans zou vinden
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Dat zou bij ons als ik de uitgerekende datum mee tel ook zo geval "bijna" geweest zijn, maar desondanks was dat geen reden om het uit te stellen.
Nu word ik alsnog ingeleid aankomende week dus zal er een maand tussen zitten.
Nu word ik alsnog ingeleid aankomende week dus zal er een maand tussen zitten.
Gast- Gast
Wij hebben er wel voor gekozen om de meest vruchtbare sagen te vermijdwn, maar toen bleek mijn cyclus opeens een korter. Ik ben nu een dag eerder uitgerekend als de vorige keer. Ik hoop wel dat her niet dw zelfde dag wordt, maar verder maakt het mij niets uit
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10
Dat zou bij ons geen reden zijn om een maand over te slaan. Net zoals de feestdagen e.d. geen reden was voor ons om een maand over te slaan zoals sommige denken. Wij zagen het toch als een eventuele gemiste kans. En nu is er een redelijk grote kans dat de kleine met de feetdagen geboren zou kunnen worden.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10
Het zou voor december (verjaardag dochter) wel een reden zijn voor ons om de maand over te slaan, voor mei (verjaardag zoon) niet.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
.
Laatst aangepast door Annemie op za 27 okt 2012 - 1:57; in totaal 1 keer bewerkt
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Nee was voor ons geen reden om te wachten. Hier zit 3 dagen tussen de verjaardagen van de kinderen.
Gast- Gast
De enige reden voor ons om een of twee maanden over te slaan, was omdat we anders in de knoop kwamen met de bruiloft. (in december of januari uitgerekend zijn) Voor de verjaardag van onze eerste en tegelijk de tweede zou ik geen maand overslaan, maar dat is natuurlijk puur je eigen gevoel.
slaatje- Kletskop
- Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Als ik nog niet zo lang bezig zou zijn met zwanger worden dan zou dat voor mij wel een reden zijn om een maandje over te slaan.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Zo'n zelfde topic is er ook geweest over uitgerekend zijn in december of in de zomervakantie. Ik vind het maar een luxeprobleem en zou allang blij zijn als ik zwanger was. Verder weet je nooit of het kindje te vroeg of te laat wordt geboren.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Ik sluit me aan bij bovenste.
Tnzij je weet dat je ubervruchtbaar bent, maar volgens mij is dat nu niet het geval (en dat is niet negatief bedoelt!)
Tnzij je weet dat je ubervruchtbaar bent, maar volgens mij is dat nu niet het geval (en dat is niet negatief bedoelt!)
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Mijn vriend, oudste en jongste zoontje zijn in drie opvolgende maanden achter elkaar jarig. Tja, handig is anders. Ons derde kindje wordt twee weken voor mijn verjaardag verwacht.
Ik zou het niet uitstellen. Er valt wel een mouw aan te passen.
Ik zou het niet uitstellen. Er valt wel een mouw aan te passen.
Gast- Gast
Mijn zusje is 10 dagen eerder jarig dan ik. Ze is gehaald met een geplande keizersnee, ik denk dat het verschil anders nog kleiner was geweest. Ik heb er nooit problemen mee gehad dat onze verjaardagen zo dicht op elkaar zitten. Zij ook niet, tegenwoordig vieren we onze verjaardagen meestal samen. Het zou voor mij dus zeker geen reden zijn om een maandje over te slaan.
Bimbam- Kletskop
- Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11
Als het bij ons allemaal zo gemakkelijk zou gaan, zou dat wel een reden kunnen zijn omdat november en december echt vreselijk drukke maanden zijn wat betreft verjaardagen van onszelf en naaste familie. Maar omdat het zo moeizaam gaat bij ons, gok ik niet dat we ooit een maand zullen overslaan .
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Het was voor ons in eerste instantie wel een reden om een maand later te beginnen zodat ik niet in december uitgerekend zou zijn....toen na 2jr allerlei onderzoeken en operaties bleek dat ik minder dan 4% kans had om zwanger te worden kon het me helemaal niks meer schelen.
vlinder-19- Prater
- Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11
Nee, dat was voor ons geen reden. Ik was zelfs op de verjaardag van de oudste uitgerekend. Uiteindelijk ben ik een week eerder bevallen.
Gast- Gast
Voor ons zou dit wel een reden zijn. Of we moeten voor een tweede straks weer jaren bezig zijn, dan ben ik allang blij dat ik opnieuw zwanger mag raken.
Tussen mijn zusje en mij zit maar twee dagen, maar ik heb het nooit als vervelend ervaren! Ik was gewoon op mijn dag jarig en mijn zusje op haar dag. Het grote mensenfeestje was wel altijd voor ons samen maar onze kinderfeestjes nooit, of alleen maar een klein deel. Ik weet natuurlijk niet beter en geen flauw idee hoe het is als je niet zo dicht op elkaar zit, maar ik vond het altijd heel feestelijk. Mijn zusje was eerst jarig, vaak kreeg ik dan ook al een cadeautje en dan twee dagen later andersom en vaak kreeg mijn zusje dan nog een cadeautje en verder hadden we onze eigen cadeautjes. Nee ik heb het nooit als een probleem gezien zelf dus het zal voor mij nooit een reden zijn om een maand over te slaan.
Sterker nog, ik ben nu eind april uitgerekend en mijn zusje en ik zijn dus allebei begin mei jarig dus ik zou zelfs nog wel kunnen bevallen op haar verjaardag. Maar dan moet ik wel twee weken over tijd gaan. En ik denk toch niet dat ik mijn eigen verjaardag op die manier haal. Koninginnedag zou wel kunnen, maar dat heb ik ook liever niet.
Sterker nog, ik ben nu eind april uitgerekend en mijn zusje en ik zijn dus allebei begin mei jarig dus ik zou zelfs nog wel kunnen bevallen op haar verjaardag. Maar dan moet ik wel twee weken over tijd gaan. En ik denk toch niet dat ik mijn eigen verjaardag op die manier haal. Koninginnedag zou wel kunnen, maar dat heb ik ook liever niet.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Filoria schreef:Zo'n zelfde topic is er ook geweest over uitgerekend zijn in december of in de zomervakantie. Ik vind het maar een luxeprobleem en zou allang blij zijn als ik zwanger was. Verder weet je nooit of het kindje te vroeg of te laat wordt geboren.
+1
Bij mijn laatste zwangerschap scheelde het ook maar 1 dag! Had me echt niks uitgemaakt.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Dat zou voor mij nooit een reden zijn. Mijn zus is 6 dagen later dan ik jarig en ik heb dat nooit als vervelend ervaren. Of zijn nou een half jaar later jarig is of 6 dagen.. We hebben allebei ons dag. Vroeger kregen we ook allebei ons eigen feestje (met eigen vriendinnetjes) en de famillie kwam gewoon allemaal in 1x in het weekend waar we gewoon beide cadeautjes kregen. (Heel belangrijk als kind haha).
Bij mijn vriend in huis hebben ze het nog dichter op elke.. 3 van de 4 kinderen zijn allemaal in november jarig (6 dagen na elkaar).. En daar prikte ze voor de fam. ook gewoon 1 dag dat echt iedereen kwam
Bij mijn vriend in huis hebben ze het nog dichter op elke.. 3 van de 4 kinderen zijn allemaal in november jarig (6 dagen na elkaar).. En daar prikte ze voor de fam. ook gewoon 1 dag dat echt iedereen kwam
Gast- Gast
Waarom zou je dat doen? Ten eerste zou ik bij de tweede uitgerekend zijn met kerst. Tja, dat is niet zo héél handig, maar ja, hij kwam ruim 2 maanden te vroeg, dat is opeens een héél ander probleem dan jarig zijn met kerst
En in onze familie zijn inmiddels zóveel verjaardagen dat iedereen wel zo'n beetje op of vlakbij de verjaardag van een ander zit. Nu is het met broertje of zusje anders, maar hoe erg is het als die vlak na elkaar jarig zijn? Luxeprobleem lijkt me.
En in onze familie zijn inmiddels zóveel verjaardagen dat iedereen wel zo'n beetje op of vlakbij de verjaardag van een ander zit. Nu is het met broertje of zusje anders, maar hoe erg is het als die vlak na elkaar jarig zijn? Luxeprobleem lijkt me.
Gast- Gast
Ik zou daar geen rekening mee houden. Ik ben nu uitgerekend op de verjaardag van schoonmoeder en een paar dagen na mijn vriends verjaardag.
Ik wilde niet in november/december/januari uitgerekend zijn. Als ik uiteindelijk in het voorjaar nog niet zwanger was geweest, hadden we denk ik geen maand overgeslagen. Maar we zijn dus wel in een periode begonnen waarop een voorjaar/zomer kindje zou kunnen komen.
Ik wilde niet in november/december/januari uitgerekend zijn. Als ik uiteindelijk in het voorjaar nog niet zwanger was geweest, hadden we denk ik geen maand overgeslagen. Maar we zijn dus wel in een periode begonnen waarop een voorjaar/zomer kindje zou kunnen komen.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Ik vond het zelf altijd heel stom dat ik precies een week na Sinterklaas jarig was. Dan moest ik een extra lange verlanglijst maken (dat leek leuk), maar vervolgens kreeg ik in de lente/zomer/herfst nooit wat. Als kind vond ik dat stom.
Nu zou het me echt niet uitmaken en zou dat voor mij ook niet echt een overweging zijn. Hoogstens omdat ik toch vrij bewust die spiraal er uit moet gaan halen, dus als het echt een maand niet handig uit zou komen, laat ik 'm een maandje langer zitten. Maar zou niet weten waarvoor eigenlijk, ja misschien wetende dat m'n zus zou trouwen precies in de maand dat ik uitgerekend zou zijn ofzo. Dan zou ik wel kunnen denken, weet je, laat dat ding nog maar een maandje langer zitten. Maar pff dat zou ik wel heel specifiek al vinden en een zwangerschap kan altijd anders lopen dan je denkt.
Nu zou het me echt niet uitmaken en zou dat voor mij ook niet echt een overweging zijn. Hoogstens omdat ik toch vrij bewust die spiraal er uit moet gaan halen, dus als het echt een maand niet handig uit zou komen, laat ik 'm een maandje langer zitten. Maar zou niet weten waarvoor eigenlijk, ja misschien wetende dat m'n zus zou trouwen precies in de maand dat ik uitgerekend zou zijn ofzo. Dan zou ik wel kunnen denken, weet je, laat dat ding nog maar een maandje langer zitten. Maar pff dat zou ik wel heel specifiek al vinden en een zwangerschap kan altijd anders lopen dan je denkt.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Als het voor jullie een reden is, is het een reden wij hebben er geen rekening mee gehouden met als gevolg dat we 2 kinderen op dezelfde datum hebben gekregen
Rouge- Prater
- Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Reden voor kinderen om te huilen
» jouw reden om te stoppen met borstvoeding
» Wat was jouw reden om te stoppen met borstvoeding?
» Slaan
» Om welke reden.. (normaal bed)
» jouw reden om te stoppen met borstvoeding
» Wat was jouw reden om te stoppen met borstvoeding?
» Slaan
» Om welke reden.. (normaal bed)
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: