Om welke reden.. (normaal bed)
+11
duckie
Pandora
Vancity_girl
Susan
moepie
Barbabella
Bruintje Beer
Liadan
maiadebij
Coco
Flower_L
15 plaatsers
Pagina 1 van 1
Om welke reden.. (normaal bed)
Om welke reden zijn jullie kindje overgestapt naar een peuterbed of eenpersoons bed?
Werd het ledikant te klein, klom je kindje uit het ledikant, was je kindje er aan toe of vond je het gewoon leuk?
Ik wil S. eigenlijk nog een half jaar in zijn ledikantje houden maar meneer groeit echt als kool. Hij is ook erg lang voor zijn leeftijd. Hij klimt verder niet uit zijn ledikant, hij is er denk ik nog niet aan toe en voor mij hoeft het eigenlijk nog niet.
Wat was de reden bij jullie?
Oh en wat deden jullie met de klink van de slaapkamerdeur? Gewoon zo laten of anders zetten zodat je kind niet uit zijn kamer kan? En qua speelgoed en andere spullen op het kamertje? Zo veel mogelijk opruimen of ales gewoon laten staan?
Werd het ledikant te klein, klom je kindje uit het ledikant, was je kindje er aan toe of vond je het gewoon leuk?
Ik wil S. eigenlijk nog een half jaar in zijn ledikantje houden maar meneer groeit echt als kool. Hij is ook erg lang voor zijn leeftijd. Hij klimt verder niet uit zijn ledikant, hij is er denk ik nog niet aan toe en voor mij hoeft het eigenlijk nog niet.
Wat was de reden bij jullie?
Oh en wat deden jullie met de klink van de slaapkamerdeur? Gewoon zo laten of anders zetten zodat je kind niet uit zijn kamer kan? En qua speelgoed en andere spullen op het kamertje? Zo veel mogelijk opruimen of ales gewoon laten staan?
Gast- Gast
Re: Om welke reden.. (normaal bed)
L gaat straks als baby twee er is naar grote bed. Vanavond voor eerst in ledikant met 1 zijkant. Hier dus puur voor overstap naar groot bed straks.
Heb kledingkast dichtgemaskt en kamer gecontroleerd op gevaarlijk spul binnen hamdbereik...zalf etc.
En klink staat naar boven.
Heb kledingkast dichtgemaskt en kamer gecontroleerd op gevaarlijk spul binnen hamdbereik...zalf etc.
En klink staat naar boven.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Met 14-15 maand hebben wij hun bedjes omgebouwd tot peuterbedjes omdat ze eruit klommen. Op hun slaapkamer hebben we amper speelgoed staan momenteel omdat ze er toch alleen maar slapen. Dus hun kamer is altijd wel netjes opgeruimd. De klink van hun kamer hebben we juist naar beneden gelaten zodat ze er gewoon uit kunnen, al staat de deur altijd op een kier, mits we geen bezoek hebben. Overige deuren de klink omhoog. Maar inmiddels krijgt mijn zoontje de deuren met de klink omhoog ook open dus afgelopen week lag hij al in ons bed toen wij boven kwamen.
Maar als jij het nog niet nodig vind, hij er nog niet uit klimt en je denkt dat hij er nog niet aan toe is, laat hem dan vooral nog lekker in zijn ledikantje slapen.
Maar als jij het nog niet nodig vind, hij er nog niet uit klimt en je denkt dat hij er nog niet aan toe is, laat hem dan vooral nog lekker in zijn ledikantje slapen.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
N was net 3 geworden dus we vonden het gewoon tijd worden. Toen het bed eenmaal in elkaar gezet in zn kamer stond wilde hij er in slapen ook en dat ging meteen goed. Hij was er dus ook echt aan toe. Hij ging toen zelf ook de trap al op en af en z'n deur staat altijd op een kier dus dat bleef zo. Speelgoed bleef ook staan hoe het stond, als het bedtijd is, is het spelen op de 1 of andere manier helemaal uit zijn systeem.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Hier hetzelfde.maiadebij schreef:N was net 3 geworden dus we vonden het gewoon tijd worden. Toen het bed eenmaal in elkaar gezet in zn kamer stond wilde hij er in slapen ook en dat ging meteen goed. Hij was er dus ook echt aan toe. Hij ging toen zelf ook de trap al op en af en z'n deur staat altijd op een kier dus dat bleef zo. Speelgoed bleef ook staan hoe het stond, als het bedtijd is, is het spelen op de 1 of andere manier helemaal uit zijn systeem.
Gast- Gast
J was net 2. We waren net verhuisd, hij sliep vreselijk slecht en we hadden zoiets van: laten we maar meteen alles in een keer veranderen (hij kreeg natuurlijk ook een nieuwe kamer). Anders slaapt hij straks goed en beginnen we weer opnieuw door dat nieuwe bed. En bizar genoeg ging het in een keer goed.
Gast- Gast
Mijn zoontje was anderhalf. Ik was zwanger van de tweede, en we wilden het ledikantje voor de baby gaan gebruiken. Hij is meteen in een eenpersoonsbed gaan slapen en dit ging prima. Overdag wilde hij in het campingbedje, maar na een paar maandjes sliep hij altijd in zijn grote bed.
Gast- Gast
Omdat ik zwanger was van de tweede hebben we een peuterbedje voor onze dochter gekocht. Als ze er niet lekker in geslapen had, dan hadden we het ledikant laten staan voor haar. Maar ze sliep meteen goed in haar peuterbed (ze was toen bijna 2 jaar).
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
S. was 23 maanden toen ze overging naar een peuterbed. Ze was was uit het ledikant gevallen en ze klom er elke keer uit. En ze moest over omdat haar broertje in het ledikantje moest slapen.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Omdat hij er uit kwam. Met slaapzak gooit hij zich er overheen en zonder slaapzak klom hij eruit. Slaapzak wilde hij op het laatst niet meer aan want hij wilde "dekentje slapen"
Toen heb ik maar besloten om een peuterbed met een dekbed te kopen. Vannacht voor de tweede keer, en weer perfect gegaan !
Toen heb ik maar besloten om een peuterbed met een dekbed te kopen. Vannacht voor de tweede keer, en weer perfect gegaan !
Barbabella- Prater
- Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10
E. was 20 maanden toen ze over ging naar een peuterbed.
Ze was een onwijs slechte slaper en ik had al een paar keer gehoord dat een groter bed het slapen verbeterde, dus we dachten we proberen het gewoon!
Echt beter ging het eerst niet, gelukkig gaat het inmiddels stukken beter.
De klink hebben wij niet omhoog gedaan, maar ze is ook nog nooit zelf uit bed gekomen, ze blijft altijd liggen. Alleen zodra ik s'ochtends de lamp op de overloop aan doe roept ze of ze zelf de lamp aan mag doen en trippelt dan haar bedje uit en doet de deur open.
Haar speelgoed staat gewoon op de kamer.
Ze was een onwijs slechte slaper en ik had al een paar keer gehoord dat een groter bed het slapen verbeterde, dus we dachten we proberen het gewoon!
Echt beter ging het eerst niet, gelukkig gaat het inmiddels stukken beter.
De klink hebben wij niet omhoog gedaan, maar ze is ook nog nooit zelf uit bed gekomen, ze blijft altijd liggen. Alleen zodra ik s'ochtends de lamp op de overloop aan doe roept ze of ze zelf de lamp aan mag doen en trippelt dan haar bedje uit en doet de deur open.
Haar speelgoed staat gewoon op de kamer.
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10
Ezra sliep ook slecht in een ledikant, maar hij is toen eerst nog naar een campingbed gegaan omdat we uit ervaring wisten dat hij daar wel lekker in lag. We vonden hem toen nog te klein voor een peuterbed of groot bed. Hij heeft toen ongeveer een half jaar in zijn campingbed geslapen, toen begon hij eruit te klimmen en toen heeft hij eerst een peuterbed gekregen. Dat was een paar dagen voor zijn tweede verjaardag. Nog een paar maanden later heeft hij een eenpersoonsbed gekregen, omdat dat praktischer was. Daar sliep hij ook meteen goed in.
Yrsa is ruim tweeëneenhalf en ligt nog steeds in haar ledikantje, ik laat haar daar nog in liggen zolang zij er goed in slaapt en er niet uit klimt. Voor nu zie ik dus nog geen reden om haar in een groter bed te laten slapen.
Yrsa is ruim tweeëneenhalf en ligt nog steeds in haar ledikantje, ik laat haar daar nog in liggen zolang zij er goed in slaapt en er niet uit klimt. Voor nu zie ik dus nog geen reden om haar in een groter bed te laten slapen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
D is gisteren uit haar ledikant geklommen en gevallen. Hier zijn we zo erg van geschrokken, dat we vandaag of morgen meteen een peuterbedje gaan halen.
We zijn ook wel 'bang' dat ze hier gewoon uit gaat maar ja dat doet ze nu ook en dat is veel gevaarlijker. De deur blijft op een kier. Alle andere deuren zijn dicht op de overloop, die van onze slaapkamer laten we open als we zelf naar bed gaan. Speelgoed staat er niet echt want daar is het kamertje te klein voor.
We zijn ook wel 'bang' dat ze hier gewoon uit gaat maar ja dat doet ze nu ook en dat is veel gevaarlijker. De deur blijft op een kier. Alle andere deuren zijn dicht op de overloop, die van onze slaapkamer laten we open als we zelf naar bed gaan. Speelgoed staat er niet echt want daar is het kamertje te klein voor.
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
F. gaat met een paar weekjes over naar een "peuter" of "junior" bed omdat we haar ledikantje voor de baby willen gaan gebruiken.
Als wij straks vakantie hebben gaan we een nieuwe kamer voor haar maken en kan ik de babykamer weer opnieuw inrichten en aankleden voor de nieuwe baby.
Als wij straks vakantie hebben gaan we een nieuwe kamer voor haar maken en kan ik de babykamer weer opnieuw inrichten en aankleden voor de nieuwe baby.
Pandora- Prater
- Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10
Wij zijn meteen voor een 1 persoons gegaan, vond het niet nodig om eerst een peuterbed te kopen en later weer een 1 persoons.
Hij ging over omdat hij naar een andere kamer ging en wij het ledikant voor de baby gingen gebruiken.
Hij ging over omdat hij naar een andere kamer ging en wij het ledikant voor de baby gingen gebruiken.
Gast- Gast
hier hebben we zaterdag de zijkant uit het ledikantje gehaald omdat ze er steeds in wou klimmen en ik bang was dat ze zou omkiepen met het bedje... Manlief is naar beneden gelopen voor gereedschap dus mevrouw denkt haha ik ga op de schatkist staan en laat me dan zo voorover in bed vallen...kon haar nog net opvangen. Toen die avond de deur op een kier gelaten en is ze er tot 3 keer toe uitgekomen en tot 2 keer toe op de overloop gaan slapen... De nacht hebik op een luchtbed naast haar gelegen. Zondags overdag hebben we de deur dicht gedaan en lag ze uiteindelijk goewoon in bed te slapen.... Afgelopen nacht sliep ze bij de oppas weer in een gewoon ledikantje en vannacht zien we thuis wel weer... Ik vind het niets als de deur dicht zit mag graag even kijken dus wij gaan een haakje op de deur maken zodat ze er niet uitkan maar wij wel kunnen kijekn
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
a.lex werd een beetje te groot voor het ledikant en met het oog dat er staks een tweede gaat komen vonden we het een goed idee om hem met 18 maanden in een peuterbed te laten slapen zodat hij nog een hele tijd had om er aan te wennen. Maar ging vanaf de eerste dag goed.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
De oudste wilden we met 1.5 al graag in een groot bed, omdat de 2e kwam, maar ze was er helemaal nog niet aan toe. Dus uiteindelijk gewacht tot ze 3 was, en toen ging het prima.
Zoon ging over zodra we een ledikantje extra nodig hadden bij de tweeling, dat was toen hij 3 werd.
De jongste 2 laten we er zolang mogelijk in, de kamers moeten eerst nog klaargemaakt worden, iedereen wisselt tegen die tijd van kamer. Misschien als we in de komende weken zin hebben om de zolder aan te pakken dat iedereen al we verhuisd, maar de meiden blijven voorlopig dan nog wel in hun ledikantje. Die moeten daarna nl. in het stapelbed, dus dat zal wel met ruim 3 worden uit veiligheid.
De klink hebben we nooit omhoog gehad, beneden ook niet trouwens.
Zoon ging over zodra we een ledikantje extra nodig hadden bij de tweeling, dat was toen hij 3 werd.
De jongste 2 laten we er zolang mogelijk in, de kamers moeten eerst nog klaargemaakt worden, iedereen wisselt tegen die tijd van kamer. Misschien als we in de komende weken zin hebben om de zolder aan te pakken dat iedereen al we verhuisd, maar de meiden blijven voorlopig dan nog wel in hun ledikantje. Die moeten daarna nl. in het stapelbed, dus dat zal wel met ruim 3 worden uit veiligheid.
De klink hebben we nooit omhoog gehad, beneden ook niet trouwens.
Gast- Gast
Mijn zoon is bijna 3 en slaapt nog in een ledikant hij klimt er niet uit en het past nog prima allemaal.
Gast- Gast
Hier begon ze te klimmen, ze was net een paar dagen 2 ze het grote bed in ging.
En we hebben toen de speen ook weggelaten en dat ging gelijk goed .
Hier hebben we ook gelijk een groot bed gekocht, vind een peuterbedje eerlijk gezegt een beetje onzin dan kun je over 2 a 3 jaar weer een nieuw bed kopen.
En we hebben toen de speen ook weggelaten en dat ging gelijk goed .
Hier hebben we ook gelijk een groot bed gekocht, vind een peuterbedje eerlijk gezegt een beetje onzin dan kun je over 2 a 3 jaar weer een nieuw bed kopen.
Lilypie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 474
Punten : 774
Registratiedatum : 12-12-10
H. is overgegaan met 18 maanden omdat we het bedje voor A. nodig hadden.
Daar kwam bij dat ze zo lang was dat ze ruim met haar oksels boven het ledikantje uit kwam.
Ze kon zich er zo overheen laten vallen.
De klinken staan hier allemaal omhoog, maar die kan ze tegenwoordig gewoon open maken.
Daar kwam bij dat ze zo lang was dat ze ruim met haar oksels boven het ledikantje uit kwam.
Ze kon zich er zo overheen laten vallen.
De klinken staan hier allemaal omhoog, maar die kan ze tegenwoordig gewoon open maken.
Gast- Gast
Hij heeft een 1 persoonsbed gekregen toen we het idee kregen dat het ledikantje te klein werd (ongeveer 2 weken geleden is het bed gekomen)
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
De oudste ging over toen hij 2,5 jaar. Hij klom uit bed, maar kreeg ook een nieuwe kamer omdat ik zwanger was van zijn broertje. De jongste is sinds 2 weken over en dat was vooral omdat de oudste een hoogslaper kreeg en wij dit bedje tzt toch wel zouden doorschuiven naar hem. Hij is bijna 3, dus qua leeftijd ook prima. Eruit klimmen deed hij niet trouwens.
Edit: Wij hebben de klinken nooit omhoog gedaan. De jongste kan er overigens nog steeds niet bij .
Edit: Wij hebben de klinken nooit omhoog gedaan. De jongste kan er overigens nog steeds niet bij .
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Soortgelijke onderwerpen
» Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal "
» Wat was jouw reden om te stoppen met borstvoeding?
» jouw reden om te stoppen met borstvoeding
» Reden voor kinderen om te huilen
» edit, persoonlijke reden.
» Wat was jouw reden om te stoppen met borstvoeding?
» jouw reden om te stoppen met borstvoeding
» Reden voor kinderen om te huilen
» edit, persoonlijke reden.
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: