Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling?

+48
Roos
Happydobby
kwak
Bloem86
nillis
Jazzlyn
Viva
Fiwen
Theezakje13
Parisienne
CCC
Tania
Dille
Thunder
Mamsie
Flower_L
PiP
Clapperdie
Vancity_girl
Muppetje
Pompoen
sabje
Makamba
red rose
Tiara
M@niek
Parel
Sanne
Caroow
Bruintje Beer
Puggle
Jezzie
Earane
Printje
Liadan
Fearie
-Ieniemienie-
SarahKey
Purpleflower
Lejow
Slakje
pindaatje
Fiebje
Smaragdje
Lonely Goatherd
Linda
Floor
sanne-84
52 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling?

Bericht  Bruintje Beer wo 10 okt 2012 - 7:29

Bij de 1e ongeveer was hij 8 weken. Hier zaten zijn overuren en 3 weken vakantie bij in.
Bij de 2e was hij 4 weken thuis. 2 weken werken toen weer 3 weken vakantie
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling?

Bericht  Caroow wo 10 okt 2012 - 7:30

Mijn vriend krijgt max 5 dagen vrij Rolling Eyes
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling?

Bericht  Sanne wo 10 okt 2012 - 7:30

Alleen de dag van de bevalling en de dag erna. Hoe die het doet, maakt me niet uit, maar bij een eventuele tweede neemt hij maar mooi vrij, op deze manier niet nog een keer, ik vond het (achteraf) ontzettend heftig.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling?

Bericht  Parel wo 10 okt 2012 - 7:30

Hier is ze op donderdagavond geboren en hij heeft die dag gewoon gewerkt.
Daarna vrijdag, maandag en dinsdag vrij geweest. Voor de rest hier en daar een dag.
Maar ik was heel mobiel gelijk al, dat scheelt misschien.

Bij een tweede zal hij wel iets van een week vrij zijn ofzo, om Loïs op te vangen.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling?

Bericht  M@niek wo 10 okt 2012 - 7:34

Ik ben precies in de vakantieperiode bevallen. Hij was een week thuis, toen een week gewerkt en toen nog lekker 2 weken vrij!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling?

Bericht  Tiara wo 10 okt 2012 - 7:35

3,5 week. Echt heerlijk vond ik dat.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling?

Bericht  red rose wo 10 okt 2012 - 7:47

3 weken, dit hadden we al zo gepland en ik had het ook echt wel nodig, ik heb een spoedkeizersnede gehad
red rose
red rose
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 587
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling?

Bericht  Makamba wo 10 okt 2012 - 7:57

Twee weken.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling?

Bericht  sabje wo 10 okt 2012 - 7:58

4 weken. Had 3 weken vakantie vanaf dat ik zoi bevallen, maar omdat ik op dinsdag bevallen was had hij ook nog de 3 dagen die voor het bevallen staan. Dus kwam zo erg goed uit. Hij is in de kraamweek nog wel 2/3 keer even naar zijn werk geweest om werk over te dragen.
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling?

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 8:01

Gebruikte jullie mannen dan al de uren die ze nog hadden staan? Want ik vind dat de meesten best veel vrij hebben genomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling?

Bericht  Printje wo 10 okt 2012 - 8:02

Elodie schreef:Gebruikte jullie mannen dan al de uren die ze nog hadden staan? Want ik vind dat de meesten best veel vrij hebben genomen.

De eerste keer was hij natuurlijk gewoon in de ziektewet. En nu heeft hij dit jaar uren opgespaard en overgewerkt zodat hij na de bevalling langer thuis kan zijn maar ook nog voldoende overhoudt voor dat jaar.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling?

Bericht  Pompoen wo 10 okt 2012 - 8:02

Mijn man werkt vanuit huis het grootste gedeelte van de tijd met 1x in de week een vaste vergadering en verder soms nog wat losse dingen waarvoor hij er naartoe moet. Ik denk dat hij in de kraamweek geen vrij neemt maar wel veel thuis is en in de week erna misschien een keertje niet naar de vergadering gaat. En ik denk dat ze verder wel samen met hem regelen dat hij even wat rustiger aan kan doen die weken en niet te veel dingetjes op het werk heeft.
Hij werkt altijd knoerthard, dus ze zijn ook heel behulpzaam. Hij heeft maar 3 vrije weken en die zal hij toch moeten opnemen voor de vakantie. Maar het is dus ook zelden een probleem omdat hij rustig op donderdag niet werkt en op zaterdag en zondag wel.
We moeten het er nog eens over hebben hoor trouwens, want zo denk ik er over. Maar hij zelf is best wel een bezorgd type, na mijn operaties wilde hij me ook absoluut niet alleen laten, terwijl ik me prima kon redden (op twee krukken en vooral niet te veel willen) en hij vaak om 9 uur pas weg hoefde en om 14/15 uur alweer thuis was.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling?

Bericht  Muppetje wo 10 okt 2012 - 8:06

Vijf weken. Deze week is zijn laatste week. Ik word nu al sip van het idee dat hij er straks niet meer is overdag. Niet omdat het niet gaat lukken hoor, daar twijfel ik niet aan, maar het was zo gezellig met zn drieën...

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling?

Bericht  Vancity_girl wo 10 okt 2012 - 8:09

De week na de bevalling ( dochter is op vrijdag geboren) heeft mijn man thuis gewerkt, daarna weer gewoon naar het werk.
We woonden toen nog in Canada en daar had hij maar 4 weken voor het hele jaar .
Bij deze baby gaat hij waarschijnlijk nadat de kraamhulp weg is vrij nemen. Hij werkt nu standaard al 3 dagen thuis dus met de 2 vrije dagen die je sowieso krijgt is hij dan toch de hele week thuis. Hij zal dan veel s' avonds werken denk ik als wij ( hopelijk haha) allemaal in bed liggen.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling?

Bericht  Clapperdie wo 10 okt 2012 - 8:10

Mijn vriend was 4 weken vrij.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling?

Bericht  PiP wo 10 okt 2012 - 8:12

Bij de eerste had hij 2 maanden vorstvelet Laughing en bij de tweede heeft hij 4 weken opgenomen. Zijn zomervakantie is ingegaan toen S geboren is.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling?

Bericht  Linda wo 10 okt 2012 - 8:16

Elodie schreef:Gebruikte jullie mannen dan al de uren die ze nog hadden staan? Want ik vind dat de meesten best veel vrij hebben genomen.

Mijn man heeft in de zomer altijd 3 weken vrij en rond kerst nog eens 3 weken. Die van de zomer mag hij ook al eerder opnemen, ik ben 2 april uitgerekend, dus dat gaat hij dan doen.
Mochten we in de zomer nog wel iets willen doen, dan neemt tie onbetaald verlof op. Dat kost dan wel behoorlijk wat spaargeld, maar dat heb ik er wel voor over.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling?

Bericht  Linda wo 10 okt 2012 - 8:17

Liadan schreef:Beide keren is hij 3 weken vrij geweest.

Linda, ik had er zelf niet aan moeten denken dat hij de eerste week aan het werk was geweest, hij was tenslotte ook net voor de tweede keer papa en kon zo ook onze zoon rustig leren kennen. En daarbij was het ook heel fijn voor onze dochter dat papa er de hele week voor haar was, ik kon de eerste week niet veel met haar doen omdat ik veel in mijn bed lag.

Ja, aan dat laatste zat ik ook al te denken. Dochter hangt ontzettend aan man, dus ze zal het erg fijn vinden als hij er ook is. Ik denk dat het dan inderdaad toch verstandiger is om gelijk vrij te nemen.
Ik moet zeggen dat ik dat de vorige keer ook erg gezellig vond.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling?

Bericht  sanne-84 wo 10 okt 2012 - 8:17

Mijn man zit gebonden aan de bouwvak, en vind het ook wel fijn dat hij in nov ofzo ook nog een week kan opnemen.
Dus vooralsnog ziet het er naar uit dat hij de eerste week als de kraamhulp er is wel werkt, daarna een week vrij is en daarna we wel verder zien. Of hij pakt nog een week, of halve dagen of zo iets. Maar tegen die tijd kan dat ook nog wel verandert zijn,
Maar stond ér dus wel een beetje van te kijken dat er zoveel 3 weken vrij waren
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling?

Bericht  Bruintje Beer wo 10 okt 2012 - 8:23

Mijn man heeft voor beide geboortes extra gewerkt zodat hij die uren kon opnemen toen ik bevallen was. En heeft zijn vakantie opgespaard.
De oudste is trouwens in augustus geboren en daar heeft hij 3 weken vakantie aangeplakt. Vandaar die 8 weken.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling?

Bericht  Flower_L wo 10 okt 2012 - 9:13

Ik beviel op een woensdagochtend...rond half 5. Hij is wo do vr thuisgebleven (dus 1 snipperdag). En die maandag na het weekend weer gaan werken.
Toen L. 8 weken was heeft hij twee weken vakantie opgenomen en zijn we lekker naar Duitsland geweest paar dagen.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling?

Bericht  Mamsie wo 10 okt 2012 - 9:17

3 weken.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling?

Bericht  Thunder wo 10 okt 2012 - 9:19

Beide keren 2 weken.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling?

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 9:24

1 week, kon niet anders ivm zijn functie op het werk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling?

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 9:25

Hier was hij 2.5 week vrij.
Wouden eerst pas nadat de kraamhulp weg was 2 weken doen maar dat ging niet met zijn werk. Uiteindelijk zijn de 2.5 week direct na de geboorte ook goed bevallen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang waren de papa's vrij na de bevalling?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum